Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kevlarheart:

Hejsan beställde en razer DA elite 29e april, den står fortfarande som "behandlas", när kan den tänkas skickas ut?

Hej Kevlarheart,

Tack för inlägget!

Er nya mus bör vara utskickad redan och om den ännu inte är detta så får ni gärna återkomma till mig i PM med ert ordernummer så ska jag undersöka vad som händer med er beställning.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Kevlarheart,

Tack för inlägget!

Er nya mus bör vara utskickad redan och om den ännu inte är detta så får ni gärna återkomma till mig i PM med ert ordernummer så ska jag undersöka vad som händer med er beställning.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Okej, har skickat PM.

Mvh M

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Hedersmedlem

Onkyo har förklarat krig mot distortation

Era produkttexter håller hög klass, exempel från Onkyo A-9070-B:

"Onkyo har förklarat krig mot distortation. Framgången av kampanjen mot buller är uppenbart när du slår på A-9070 Integrated Stereo Amplifier. Ny DIDRC (Dynamic Intermodulation Distortion Reduction Circuitry) dämpar superhög frekvensförvrängning. Stängda kretsloppskretsar, HICC (High Instantaneous Current Current) och vibrationsdämpande konstruktion kombinerar för att producera ett otroligt rent ljud över ett brett dynamiskt område. Enhetsens fyra 15.000 μF kondensatorer håller mycket ström till hands. Effektiv parallell push-pull-förstärkning parat med tre-stegs inverterad Darlington-krets arbetar med att minska distorsionen till nästan noll. Separata Wolfson® 192 kHz / 24-bitars DAC för både vänster och höger kanal förbättrar prestanda."

"Enhetsen" för kamp mot "distortation" och buller och har Current Current. Läsar man vidare får man redan på att förstärkaren också har en "fonografutjämare". Man blir sugen!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Era produkttexter håller hög klass, exempel från Onkyo A-9070-B:

"Onkyo har förklarat krig mot distortation. Framgången av kampanjen mot buller är uppenbart när du slår på A-9070 Integrated Stereo Amplifier. Ny DIDRC (Dynamic Intermodulation Distortion Reduction Circuitry) dämpar superhög frekvensförvrängning. Stängda kretsloppskretsar, HICC (High Instantaneous Current Current) och vibrationsdämpande konstruktion kombinerar för att producera ett otroligt rent ljud över ett brett dynamiskt område. Enhetsens fyra 15.000 μF kondensatorer håller mycket ström till hands. Effektiv parallell push-pull-förstärkning parat med tre-stegs inverterad Darlington-krets arbetar med att minska distorsionen till nästan noll. Separata Wolfson® 192 kHz / 24-bitars DAC för både vänster och höger kanal förbättrar prestanda."

"Enhetsen" för kamp mot "distortation" och buller och har Current Current. Läsar man vidare får man redan på att förstärkaren också har en "fonografutjämare". Man blir sugen!

Tack för inlägget Multiman

Anser ni på forumet att texten är för luddig för er smak eller uppskattar ni mer "målande" texter likt denna?

Vi tar gärna emot er feedback här!

Bästa hälsningar,
Fredrik, CDON - Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Tack för inlägget Multiman

Anser ni på forumet att texten är för luddig för er smak eller uppskattar ni mer "målande" texter likt denna?

Vi tar gärna emot er feedback här!

Bästa hälsningar,
Fredrik, CDON - Customer Service Electronics & After Sales

Om det är en målande text där den som skrivit den vet vad den skriver är det väl bra, men det här ser inte ut som om den som skrivit vet ett dugg.

  • distortation - distorsion

  • uppenbart - uppenbar

  • HICC (High Instantaneous Current Current) - HICC (High Instantaneous-Current Capability)

  • Enhetsens - Enhetens

De saker jag som amatör direkt kan se, de som kan något om förstärkare kan säkert se mer... Lite korrekturläsning hade löst en hel del av problemet...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av gaminggirl:

Om det är en målande text där den som skrivit den vet vad den skriver är det väl bra, men det här ser inte ut som om den som skrivit vet ett dugg.

  • distortation - distorsion

  • uppenbart - uppenbar

  • HICC (High Instantaneous Current Current) - HICC (High Instantaneous-Current Capability)

  • Enhetsens - Enhetens

De saker jag som amatör direkt kan se, de som kan något om förstärkare kan säkert se mer... Lite korrekturläsning hade löst en hel del av problemet...

Hej Gaminggirl

Tack för feedbacken, det uppskattar vi verkligen!

Jag har kontrollerat detta med produktansvarige och texten ska komma direkt från Onkyo men då är den dåligt översatt helt enkelt.

Vi ser till att ändra på detta så texten blir korrekt, tack ännu en gång!

Vänliga hälsningar,
Fredrik, CDON - Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Gaminggirl

Tack för feedbacken, det uppskattar vi verkligen!

Jag har kontrollerat detta med produktansvarige och texten ska komma direkt från Onkyo men då är den dåligt översatt helt enkelt.

Vi ser till att ändra på detta så texten blir korrekt, tack ännu en gång!

Kolla upp det kryptiska ordet "fonografutjämare" som Multiman nämnde också

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har fått en helt annan vara levererad till mig än vad bilderna och beskrivningen lovade, hur länge ska jag behöva vänta på att få en annan korrekt produkt? Måste jag först skicka tillbaka den felaktiga varan för att sedan vänta på att ni ska analysera saken? Hur blir det med fakturan t.ex.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Guestah:

Har fått en helt annan vara levererad till mig än vad bilderna och beskrivningen lovade, hur länge ska jag behöva vänta på att få en annan korrekt produkt? Måste jag först skicka tillbaka den felaktiga varan för att sedan vänta på att ni ska analysera saken? Hur blir det med fakturan t.ex.

Hej Guestah,

Vad tråkigt att ni fått en helt annan vara än den ni köpt och vi ska givetvis hjälpa er att få korrekt vara på ett smidigt sätt.

Vänligen återkom till mig i PM med ert ordernummer så hjälper jag dig där!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk

Hejsan

Jag felanmält en defekt produkt hos er, fick autosvar att "vi svarar vanligen inom 48tim", Nu har det snart gått 1 vecka. Kan någon CDON'are kontaka mig? Har fått ett ärende nr, så kanske ni kan kolla på vad som händer i ärendet.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kevlarheart:

Hejsan

Jag felanmält en defekt produkt hos er, fick autosvar att "vi svarar vanligen inom 48tim", Nu har det snart gått 1 vecka. Kan någon CDON'are kontaka mig? Har fått ett ärende nr, så kanske ni kan kolla på vad som händer i ärendet.

Hej Kevlarheart,

Vi beklagar att ni inte fått svar på ert kundserviceärende hos oss, ni ska givetvis inte behöva vänta så pass länge på hjälp!

Jag har kontaktat dig i PM för vidarehantering.

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Kevlarheart,

Vi beklagar att ni inte fått svar på ert kundserviceärende hos oss, ni ska givetvis inte behöva vänta så pass länge på hjälp!

Jag har kontaktat dig i PM för vidarehantering.

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Jag skulle också behöva komma i kontakt med er OMG... Jag lyckas ej få information om min beställning så jag får se något kolli id och mobilen lade av igår och helt otroligt nog så har jag ingen reserv. Så har ingen susning var eller när paketet kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hossoguzz:

Jag skulle också behöva komma i kontakt med er OMG... Jag lyckas ej få information om min beställning så jag får se något kolli id och mobilen lade av igår och helt otroligt nog så har jag ingen reserv. Så har ingen susning var eller när paketet kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Hossoguzz,

Absolut ska vi hjälpa er med detta, jag har kontaktat er i PM.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ny tv-bänk

Hej CDON!
För två veckor sedan beställde jag en TV-bänk av er, och har haft väldigt mycket strul med att få hem den.
Posten har kommit tider när vi inte har varit hemma, utan att meddela oss flera gånger så bänken har åkt fram och tillbaka från posten i Huddinge (eftersom vi inte har någon bil att frakta bänken och paketet var rätt tungt).

Igår kom äntligen bänken!!!
Jag satte mig och skulle packa upp bänken, då är 3-4 delar trasiga, färgen är bortskrapad på en del, en annan så är hörnet helt av och de andra delarna är skrapade på sidorna.
Frigoliten som var i kartongen har också gått sönder, vilket gör att det är frigolitbitar som suttit sig i hålen (där man ska skruva) samt fastnat på delarna.. (skickar gärna bilder)
Även en skruv saknas..

Inget svar än från eran kundtjänst så jag provar här istället..

Är en trogen kund hos er och hoppas vi kan lösa detta!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Stefanlg:

Hej CDON!
För två veckor sedan beställde jag en TV-bänk av er, och har haft väldigt mycket strul med att få hem den.
Posten har kommit tider när vi inte har varit hemma, utan att meddela oss flera gånger så bänken har åkt fram och tillbaka från posten i Huddinge (eftersom vi inte har någon bil att frakta bänken och paketet var rätt tungt).

Igår kom äntligen bänken!!!
Jag satte mig och skulle packa upp bänken, då är 3-4 delar trasiga, färgen är bortskrapad på en del, en annan så är hörnet helt av och de andra delarna är skrapade på sidorna.
Frigoliten som var i kartongen har också gått sönder, vilket gör att det är frigolitbitar som suttit sig i hålen (där man ska skruva) samt fastnat på delarna.. (skickar gärna bilder)
Även en skruv saknas..

Inget svar än från eran kundtjänst så jag provar här istället..

Är en trogen kund hos er och hoppas vi kan lösa detta!

Hej Stefanlg,

Tack för ert inlägg!

Vi beklagar verkligen att er TV-bänk blivit transportskadad och givetvis ska vi hjälpa er med detta. Jag har kontaktat er i PM, vänligen återkom där så ser jag till att ni får den hjälp ni behöver!

Vänliga hälsningar,
Fredrik, CDON - Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste säga att responsen från CDON i denna tråd är fantastisk. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Transportskada

Hejsan CDON, har Er kundservice tagit semester? Har mailat dem för TRE dagar sedan och inte fått någon som helst respons.
Är i stort behov av svar hur jag ska gå vidare..

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hiawhata:

Hejsan CDON, har Er kundservice tagit semester? Har mailat dem för TRE dagar sedan och inte fått någon som helst respons.
Är i stort behov av svar hur jag ska gå vidare..

Hej Hiawhata,

Beklagar att ni fått vänta på svar i tre dagar och då transportskade-ärenden är prioriterat så ska ni få svar betydligt snabbare än så. Därför är det viktigt att man anger rätt "ämne" i själva kontaktformuläret på vår hemsida så att ert ärende hamnar i rätt kö.

Vänligen återkom till mig i PM med ert ärendenummer så hjälper jag er vidare!

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CDON i ett nötskal...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

@ågren: Jag fick mailet 21.46. Då hade jag redan lagt mig. Hade jag vetat om det tidigare så hade jag väntat med att lägga mig.

Det var ju samma med kampanjer på Green Friday som gick ut i förtid och gjorde att jag handlade betydligt mindre än vad jag gjort annars.

CDON verkar redan sitta nöjda och inte bry sig om hur man sköter kampanjerna eller ökar försäljningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Själv fick jag min: Thu 17 May, 16:50 (8 hours ago).

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Sällar mig till klago-kören då jag fick mitt mail från @CDON.COM 2 timmar innan kampanjen tog slut och missade därmed hela "kalaset" (såg inte mailet förrän idag).
Surt!
Tråkigt med så dålig framförhållning allra helst nu när jag är på jakt efter ett par Hyper X Cloud II till sonen då hans gamla givit upp...

Permalänk
Cdon.com

Hej alla på forumet!

Tack för alla rapporter angående försenade mail för vår happy-hour kampanj.

Här har det tydligt blivit fel med utskicket av kampanjen då många av er mottagit den alldeles för sent, vilket givetvis inte är vår mening. Vi vill självklart att så många kunder som möjligt ska få reda på kampanjen i god tid.

Jag kommer flagga för detta till vår kampanj/säljavdelning så att detta inte händer igen.

Vänliga hälsningar,
Fredrik, CDON - Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick mailet 00:45 dagen efter (dvs idag) kampanjen var, sjukt dåligt hanterat.
Man kunde åtminsone förlänga kampanjen med en dag när man klantar sig så.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dhanjel:

Jag fick mailet 00:45 dagen efter (dvs idag) kampanjen var, sjukt dåligt hanterat.
Man kunde åtminsone förlänga kampanjen med en dag när man klantar sig så.

Hej,

Vi beklagar att även ni fick ert mail alldeles för sent, CDON har vidtagit åtgärder så att detta inte ska ske igen.

Tyvärr blir det ingen förlängning av kampanjen men jag skulle tipsa er alla om att hålla ögonen öppna då det kommer in nya grymma kampanjer inom kort!

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Jag har slutat att gå in på er sida och leta fynd efter de senaste händelserna. Det sämsta man kan göra som ÅF är att reta upp kunderna multipla gånger och inte göra något åt det mer än att lova bot och bättring.

Det är ju ett antal händelser senaste tiden som aldrig borde fått hända och definitivt åtgärdats när det ändå skedde, som Champion-kampanjen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

2017-02-22 var min sista best från Cdon och det handlade då om en vara som ej fanns i annan svensk butik.
Den innan det köpet var 2016-06-10 tidigare än det var det nästan ett köp per månad under flera år.
Men då Cdon sakta men säkert blivit sämre o sämre inom många områden (bättre på några enstaka dock) så blir det nästan vid varje best jag gör från svensk nätbutik att Cdon kommer upp som bland dom billigaste.

Men sen tänker jag är det värt 2-3 hundra för att ej vara säker på att man får nåt inom den tid Cdon säger (vilket är väldigt ofta det händer) heller kommer dom avbest nåt som finns i lager utan att meddela kunden (vilket händer efter diverse kampanjer/black&greenfriday/etc).
Behöver man fråga kundtjänst så tar det dagar för ett svar som oftas inte har läst mailet/frågan för fem öre så man behöver upprepa detta ett par gånger för att kanske få ett halvkasst svar.
Händer det nåt och man behöver garanti/reklamera/etc så får man bråka/det tar tid men efter att man lärt KT kköpl/hotat med ARN/osv så blir det plötsligt väldigt enkelt.

Så svaret är NOPE det är INTE värt det och då lever jag på existensminimum, dvs har väldigt lite pengar.
Men detta är ju som sagt MIN åsikt, tyvärr så är det ju alldeles för många som fortfarande tycker Cdon är ett ok ställe att handla från.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

@grizzly666: Jag har också CDON på min lista över butiker jag undviker. Men ibland glöms det bort och ibland blir erbjudandena för bra. Loggade in på mitt konto förra veckan för att göra ett köp men efter att ha bläddrat runt en massa klickar jag tillslut på varukorgen och får meddelandet att "Ditt konto har dessvärre spärrats för fler köp". Jahapp... jag har aldrig misskött mitt konto och jag har aldrig fått någon betalningsanmärkning eller dyl. Kontaktar cdon som ber mig kontakta deras bank som i sin tur ber mig kontakta cdon.

Men men, jag försöker kringgå det där påhittet och köper utanför mitt konto vilket verkar gå smärtfritt. Men nu en vecka senare så är pengarna fortfarande bara "reserverade" på min bank och när jag trycker på länken i bekräftelsemailet för att se hur det går med ordern hamnar jag på en sida som ber mig att skriva in mailen. När jag väl skrivit in mailet så möts jag av att sidan inte finns... Lite extra surt eftersom jag hade tänkt använda varan den här helgen. Men aja, man kan inte göra mer än att skicka ett till meddelande till cdon och återigen bli påmind varför man inte handlar där så ofta.

Lägg därtill att ett sådant stort företag varken har telefon- eller chatsupport.

Permalänk

Jag beställde en skärm från er som tyvärr blev spräckt I leveransen. När jag kontaktade kundservice fick jag svaret att dem ville ha en bild på fraktsedeln, tyvärr har jag i min okunskap slängt den. Hur går jag till väga för att lösa detta?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av filosofis:

Jag beställde en skärm från er som tyvärr blev spräckt I leveransen. När jag kontaktade kundservice fick jag svaret att dem ville ha en bild på fraktsedeln, tyvärr har jag i min okunskap slängt den. Hur går jag till väga för att lösa detta?

Hej Filosofis,

Tack för ditt inlägg!

Vid transportskadeärenden så ber vi våra kunder att skicka en bild på bland annat fraktsedeln då detta nödvändigt vid den reklamation som vi upprättar mot transportbolaget. Med det sagt så ska en bild på fraktsedeln inte stoppa er från att få hjälp, jag har kontaktat dig i PM för vidarehantering!

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur