Investeringstråden [Kryptovalutor]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Frispel:

Spelar det någon roll för frågeställningen? Påståenden in en tråd om investeringar bör rimligen vara tillräckligt informativa för att man ska kunna avgöra huruvida det som konstateras är vettigt, killgissningar eller rena spekulationer. Så, för att citera mig själv:

Vad exakt är det för samarbeten som ingåtts? Vad innebär dessa? Varför skulle dessa samarbeten i grunden öka värdet på ICX? Vad är det som rent allmänt är så lovande med just den varianten?

Är ju roligare för mig att lägga tid på att förklara för någon som är intresserad jämnfört mot någon som bara vill tjaffsa.
Det är sagt innan många gånger i forumet att man ska göra sin egen research innan man investerar några pengar så är det ju alltid.

1. Ett så kallat joint venture
2. Line skall använda sig av icons platform för att skapa en block-kedja som belönar användare med tokens när man bidrar till nätverket
3. LINE har 200 mil användare per månad och det ger såklart enorm publicitet för icon
4. Detta tror man ju såklart lockar andra att vilja börja använda samma platform.

Define R4\Corsair 16GB\Zotac 1080ti AMP!\Win7\MSI P67\
i7 2600K 4.7 Ghz\CM Seidon 120M+2x Cougar Vortex CF-V12HP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

ooh Rea på ICX

Vart borta från krypto marknaden ett tag och finner det sjukt att ICX är så undervärderat i mina ögon. Efter sammarbete med både samsung, Chain ID & LINE. Dock har ICON en konstig vana att presentera nyheter samma dag som bitcoin faller i pris.

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Stisse:

ooh Rea på ICX

Vart borta från krypto marknaden ett tag och finner det sjukt att ICX är så undervärderat i mina ögon. Efter sammarbete med både samsung, Chain ID & LINE. Dock har ICON en konstig vana att presentera nyheter samma dag som bitcoin faller i pris.

Trendlinjen pekar neråt just nu för icx så jag väntar med att köpa mer.
Visst är den undervärderad men utvecklingen av platformen hade kunnat gå snabbare.
Hade varit jäkligt gött om man lyckas köpa mer för 2.8 då min nuvarande "brake-even" på icx är runt 3.6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Cadtekniker:

Trendlinjen pekar neråt just nu för icx så jag väntar med att köpa mer.
Visst är den undervärderad men utvecklingen av platformen hade kunnat gå snabbare.
Hade varit jäkligt gött om man lyckas köpa mer för 2.8 då min nuvarande "brake-even" på icx är runt 3.6

Verkligen, Utvecklingen av platformen har tagit för lång tid nu. Eller snarare det har varit torrt på information från ICON team angående deras utveckling av platformen. När ICX går från ERC20 token till sin egna mainnet så tror jag folk kommer få upp ögonen på ICX mer. Speciellt för hodlers, De vill kunna ha sina ICX tokens i en wallet och inte en exchange. Nu kommer det stora nyheter hela tiden men eftersom det inte finns någon platform än så blir det bara spekulativt.

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Stisse:

ooh Rea på ICX

Frågan är möjligen varför dessa samarbeten bör göra att kursen stiger? Kurser går upp om efterfrågan är större än utbudet. Om ett samarbete innebär många nya användare, men alla dessa köper/säljer i samma utsträckning så bör det väl inte påverka kursen alls?

En ssd som baseras på en kontroller från sandforce komprimerar data för ökad prestanda/livslängd. AS-SSD använder data som inte går att komprimera och ger då sämsta möjliga resultat, ATTO använder data som är lätt att komprimera och ger bästa möjliga resultat. Eftersom program/os/spel ofta går att komprimera någorlunda bra så hamnar den verkliga prestandan någonstans mellan dessa resultat vid normal användning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Frispel:

Frågan är möjligen varför dessa samarbeten bör göra att kursen stiger? Kurser går upp om efterfrågan är större än utbudet. Om ett samarbete innebär många nya användare, men alla dessa köper/säljer i samma utsträckning så bör det väl inte påverka kursen alls?

Kortfattat är stora sammarbeten något som ICON länge saknade för att få hela apparaten att snurra och något som var nödvändigt för att leva vidare, detta har dom nu lyckats med.
Just nu har dom ingen färdig produkt och på kort sikt kan värdet pendla hursomhelst, men på lång sikt 1-2 år är detta galet bra nyheter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Frispel:

Sätt att du ställt frågan innan och tycker @Cadtekniker har svarat bra på frågan tidigare.
Men kortfattat så innebär dessa samarbeten framför allt att andra företag tror på ICONS platform. De är beredda att lägga pengar och tid på att utveckla något för platformen. Men de e klart att destu mer användarbarhet du har för en token, destu mer intresse finns det att köpa den men framförallt Använda den! Det är ju det vi vill ha i hela kryptomarknaden, Användbarhet (Adoption)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Stisse:

Sätt att du ställt frågan innan och tycker @Cadtekniker har svarat bra på frågan tidigare.
Men kortfattat så innebär dessa samarbeten framför allt att andra företag tror på ICONS platform. De är beredda att lägga pengar och tid på att utveckla något för platformen. Men de e klart att destu mer användarbarhet du har för en token, destu mer intresse finns det att köpa den men framförallt Använda den! Det är ju det vi vill ha i hela kryptomarknaden, Användbarhet (Adoption)

Jag har inte läst ICONs whitepaper än, men har läst både Ethereums och EOS whitepaper och det jag märkte hos dem är att i båda de två finns det inbyggt naturligt i plattformen att när användningen av själva plattformen ökar så ökar även naturligt användningen av deras tokens (eller egentligen efterfrågan av deras tokens), vilket gör att det är rimligt att anta att priset går upp när användningen går upp.
Många andra kryptovalutor har inte det inbyggt överhuvudtaget och där tycker inte jag det finns någon anledning överhuvudtaget att se att efterfrågan går upp bara för att användningen av plattformen ökar. Där verkar det som att enda anledningen till varför priset går upp är för att folk tror att det ska gå upp så att säga.

Jag har som sagt inte läst ICONs whitepaper än, men vad finns det i den plattformen som gör att priset automatiskt går upp bara för att de skaffar partners eller för att plattformen börjar användas mer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av PatrickP:

Jag har inte läst ICONs whitepaper än, men har läst både Ethereums och EOS whitepaper och det jag märkte hos dem är att i båda de två finns det inbyggt naturligt i plattformen att när användningen av själva plattformen ökar så ökar även naturligt användningen av deras tokens (eller egentligen efterfrågan av deras tokens), vilket gör att det är rimligt att anta att priset går upp när användningen går upp.
Många andra kryptovalutor har inte det inbyggt överhuvudtaget och där tycker inte jag det finns någon anledning överhuvudtaget att se att efterfrågan går upp bara för att användningen av plattformen ökar. Där verkar det som att enda anledningen till varför priset går upp är för att folk tror att det ska gå upp så att säga.

Jag har som sagt inte läst ICONs whitepaper än, men vad finns det i den plattformen som gör att priset automatiskt går upp bara för att de skaffar partners eller för att plattformen börjar användas mer?

Rent tekniskt så bör användning av en token i sig inte vara kursdrivande, det blir bara kursdrivande om efterfrågan ökar mer än utbudet. Även om ett samarbete gör att mängder av ny människor använder en token så bör det rimligen inte vara kursdrivande om de nya användarna köper och säljer i samma takt. Det bör väl vara så att kursen huvudsakligen går upp när folk köper och sedan sitter på sina tokens?

En ssd som baseras på en kontroller från sandforce komprimerar data för ökad prestanda/livslängd. AS-SSD använder data som inte går att komprimera och ger då sämsta möjliga resultat, ATTO använder data som är lätt att komprimera och ger bästa möjliga resultat. Eftersom program/os/spel ofta går att komprimera någorlunda bra så hamnar den verkliga prestandan någonstans mellan dessa resultat vid normal användning.