Permalänk
Medlem

@oscarh93: Min Macic Air är köpt hos elefun.no är tillverkad mars 2018. Men så kostar den normalt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@oscarh93: Min Macic Air är köpt hos elefun.no är tillverkad mars 2018. Men så kostar den normalt.

https://preview.ibb.co/drUdBJ/Screenshot_20180510_140844.jpg

Nästan rykande färsk med andra ord

Permalänk
Medlem

Varning för obduktions bilder men rätt incessant om hur en DJI drone fungerar.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Åter en test mellan kamerorna på mobilen One Plus 5 och Mavic Air. Bägge ställ till auto 4K 30 FPS även om själva filmen renderas i 24 Hz.

Märker att mobilen har mycket svårare mellan mörka och ljusa partier.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Fick min första diss från Lantmäteriet idag.

"Vi har granskat ditt insända material och funnit att tre bilder behövde åtgärdas. Vi bifogar skannad kopia på beslutet och under villkor framgår vilka bilder det är vi åtgärdat. Strax kommer vi att skicka dessa åtgärdade bilder till dig via filskickstjänsten. Originalbilderna bör du radera eller lagra på sådant sätt att de inte sprids av misstag. Originalbeslutet kommer med posten om några dagar."

Tog länge innan jag såg vad det var de hade retuscherat bort.. Lite som finn fem fel.
Men då vet man ju det till nästa gång och kan fixa det själv, så går det snabbare i handläggningstiden.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Nu blir man ju nyfiken på vad de retuscherat bort...om du vill/kan dela med dig av det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av highscore:

Nu blir man ju nyfiken på vad de retuscherat bort...om du vill/kan dela med dig av det...

Det handlar om militära installationer på master och annat. Vad som endast ser ut som en liten prick på bilden, retuscheras bort...
Tidigare när jag hade självgranskningsrätt, tog jag istället bort hela master och retuscherade till och med bort en stor jagare, som låg vid en kaj...
De på Lantmäteriet kör bara finliret och tar bort de enstaka installationerna..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Vette katten om jag längre har lust att behålla min drönare. Försöker att flyga när folk inte är ute men dyker ibland på en +50 människa och klagar på att jag sysslar med integritets-kränkning. Spelar ingen roll att man säger att man är ute efter att filma naturen, de är skitarga och tror att en drönare fortfarande går under kameraövervakningslagen. Att de låter skränigt kan jag köpa men undrar vad för mysko folk sysslar med ute i naturen. Hjälper inte att jag säger att jag stängt av pga hänsyn till andra.

Har till och med blivit påhoppad när folk går på vår privata väg och jag filmar min tomt. Stänger dock av filmningen när folk går förbi. I fickan har de en mobil uppkopplad till Google gigantiska övervakning men det kanske inte är samma sak.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Vette katten om jag längre har lust att behålla min drönare. Försöker att flyga när folk inte är ute men dyker ibland på en +50 människa och klagar på att jag sysslar med integritets-kränkning. Spelar ingen roll att man säger att man är ute efter att filma naturen, de är skitarga och tror att en drönare fortfarande går under kameraövervakningslagen. Att de låter skränigt kan jag köpa men undrar vad för mysko folk sysslar med ute i naturen. Hjälper inte att jag säger att jag stängt av pga hänsyn till andra.

Har till och med blivit påhoppad när folk går på vår privata väg och jag filmar min tomt. Stänger dock av filmningen när folk går förbi. I fickan har de en mobil uppkopplad till Google gigantiska övervakning men det kanske inte är samma sak.

Välkommen till verkligheten för drönarpiloter... Om jag fick en krona för varje gång jag blir utskälld, så hade jag nog varit rik nu.
Brukar hjälpa att prata lugnt och lyssna på dem först. Sedan förklarar man vad man gör och erbjuder att visa dem skärmen/feeden från kameran. Då ser de hur långt ifrån man ser och att det inte är en telezoom, som de flesta verkar tro.
Efter en stund så brukar de flesta gå därifrån med ett leende istället och kanske köper en egen drönare i framtiden...
Om de fortfarande sätter sig på tvären kan man ju alltid be dem ringa polisen istället, om du nu gjort något olagligt, vilket du inte har.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hjälp mig!
Vad ska jag köpa? Nybörjare till MAX, aldrig kört men nu blivit sugen på en drönare...
Tips ? Komplett med tillbehör max 5000kr?
Kom med förslag och tips

Permalänk
Medlem

Vi får inte glömma DJI Osmo 2. Fick den för en vecka sedan och också kul att arbeta med. Här mitt första time-laps men en promenad från Kusthotellet i Varberg till Apelvikens kamping och tillbaka. Satte snabbt ihop det med Windows film&TV så inget proffsigt arbete.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Tips:
Om man använder Beta gratisvarianten av videoredigerings programmet DaVinci Resolve får man ändra lite i renderingen på fliken YouTube om det inte ska bli för pixligt:
45000 verkar bli bästa (4K 30 FPS)

Testklipp

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Hjälp mig!
Vad ska jag köpa? Nybörjare till MAX, aldrig kört men nu blivit sugen på en drönare...
Tips ? Komplett med tillbehör max 5000kr?
Kom med förslag och tips

Det går inte, du ska ha en Mavic Air.. Så det är kring 8000 kr och mer.. Slösa inte pengar på nå billigare än den..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Hjälp mig!
Vad ska jag köpa? Nybörjare till MAX, aldrig kört men nu blivit sugen på en drönare...
Tips ? Komplett med tillbehör max 5000kr?
Kom med förslag och tips

Skrivet av AndersB:

Det går inte, du ska ha en Mavic Air.. Så det är kring 8000 kr och mer.. Slösa inte pengar på nå billigare än den..

Lyssna på @AndersB: Och kolla innan om just ditt mobilmärke lirar bra med drönarens app. Har själv en One Plus 5 och deras Oxygen OS är förbaskat krångliga för att få den lira med DJI GO 4. Och du får ställa tillbaka allt om du ska använda tex DJI Osmo mobil 2 eller Oculus GO settings. Har inte dessa problem på min Nexus 6P (må mitt nya batteri komma snart innan jag blir tokig).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Maxhöjden, 120 meter som jag fått lära mig i denna tråd, är det relativt till starthöjden(det som står i DJI programmet) eller havet?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Maxhöjden, 120 meter som jag fått lära mig i denna tråd, är det relativt till starthöjden(det som står i DJI programmet) eller havet?

Vad jag förstått är det 120 meter över marken... För om det skulle vara över havet, skulle stackarna på t.ex. småländska höglandet ha det ganska tråkigt. Ligger nämligen 200 meter över havet.

Notera marken.. så om du startar från taket på ett höghus, så gäller det fortfarande från marken.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Maxhöjden, 120 meter som jag fått lära mig i denna tråd, är det relativt till starthöjden(det som står i DJI programmet) eller havet?

Det är från startplatsen den mäter.. Sen så är det inte 120 meter.. 500 meter är maxhöjden..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Det är från startplatsen den mäter.. Sen så är det inte 120 meter.. 500 meter är maxhöjden..

Skulle vara intressant att veta var du får 500m ifrån...

Från Transportstyrelsens hemsida.

"Flygningar ska ske så att det obemannade luftfartyget är väl inom synhåll för piloten (utan hjälp av visuella hjälpmedel såsom kikare) och inom luftfartygets operativa räckvidd. Hänsyn ska tas till annan pågående aktivitet, topografi och eventuella hinder, atmosfärisk påverkan på radioförbindelse, störning på använd frekvens, väderpåverkan etc.

En flygning i okontrollerat luftrum ska ske på en höjd som är lägre än 120 m (400 ft) över marken eller vattnet."

https://www.transportstyrelsen.se/dronare

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Skulle vara intressant att veta var du får 500m ifrån...

Från Transportstyrelsens hemsida.

"Flygningar ska ske så att det obemannade luftfartyget är väl inom synhåll för piloten (utan hjälp av visuella hjälpmedel såsom kikare) och inom luftfartygets operativa räckvidd. Hänsyn ska tas till annan pågående aktivitet, topografi och eventuella hinder, atmosfärisk påverkan på radioförbindelse, störning på använd frekvens, väderpåverkan etc.

En flygning i okontrollerat luftrum ska ske på en höjd som är lägre än 120 m (400 ft) över marken eller vattnet."

https://www.transportstyrelsen.se/dronare

500 meter är maxhöjden för dji-drönare.. Jag pratar inte om vad lagen säger

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Maxhöjden, 120 meter som jag fått lära mig i denna tråd, är det relativt till starthöjden(det som står i DJI programmet) eller havet?

Höjdsiffran som visas i appen är hur högt drönaren befinner sig i relation till startpunkten. Drönaren vet inte hur högt den egentligen är över terrängen som är nedanför den, så börjar du flyga från en kulle och flyger ut över landskapet så befinner sig drönaren i själva verket högre ovanför marken än vad som visas i displayen.

Max tillåten flyghöjd enligt Transportstyrelsen är 120 m ovanför marken/vattnet där man flyger.

Tillåten flyghöjd ovanför startpunkten är fabrikslåst till max 500 m i DJI-appen, men man ställer lämpligen ner värdet till 120 m så blir det mycket enklare att hålla sig laglig.
Max teknisk flyghöjd över havsnivå är specad till 5000 m för en Mavic Pro, dvs den hade egentligen kunnat flyga så högt överallt om den inte var elektroniskt spärrad.

Permalänk
Inaktiv

Är själv på väg att köpa drönare. Och har sneglat på DJI Mavic Pro Platinum. Tycker ni jag ska trycka på köp-knappen eller invänta Mavic 2 som förväntas komma i år?

Och eftersom ni ändå nämner max flyghöjd. Är DJI's drönare spärrade att flyga över 500m? Står ju i specifikationerna att den klarar 5000m. Mycket elakt att de nämner en maxhöjd som i praktiken inte stämmer då de själva spärrat den från att flyga så högt. Maxhöjden på en DJI drönare är alltså inte enligt specifikation och då alltså bara 500m?

Tycker mig ha sett flera videos på youtube där de flyger bra mycket högre än 500m med DJI drönare. Men kanske var innan denna spärr lades till? Eller så kanske det helt enkelt finns något sätt att gå runt spärren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

Är själv på väg att köpa drönare. Och har sneglat på DJI Mavic Pro Platinum. Tycker ni jag ska trycka på köp-knappen eller invänta Mavic 2 som förväntas komma i år?

Och eftersom ni ändå nämner max flyghöjd. Är DJI's drönare spärrade att flyga över 500m? Står ju i specifikationerna att den klarar 5000m. Mycket elakt att de nämner en maxhöjd som i praktiken inte stämmer då de själva spärrat den från att flyga så högt. Maxhöjden på en DJI drönare är alltså inte enligt specifikation och då alltså bara 500m?

Tycker mig ha sett flera videos på youtube där de flyger bra mycket högre än 500m med DJI drönare. Men kanske var innan denna spärr lades till? Eller så kanske det helt enkelt finns något sätt att gå runt spärren?

Om jag kommer ihåg rätt så har det funnits nå "ryska hacks" för att komma undan spärren.. Men inte prövat något sånt själv eftersom 500 meter är mer än nog..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Inaktiv

Ok, själv tycker jag inte 500m är mer än nog. antar vi har olika preferenser.
dessutom riktigt tröttsamt att bo i detta land när allt roligt som ges möjlighet till begränsas eller görs olagligt.

Ska jag köra runt lagligt så är det dessutom 120m som gäller, och inte 500m.
och heller inte intresserad av att lägga 15-20 tusen på något som ínte kan användas fullt ut.
120m, då kan jag lika gärna köpa en radiostyrd bil. ungefär lika kul.

några ryska hacks är jag inte intresserad av att slänga in en pryl för 15.000:- och riskera problem.

när jag tänker på det så är det helt sanslöst att folk lägger tio tusentals kronor på drönare när man i princip knappt får använda dem. men återigen, vi har olika preferenser. möjligt att jag som tidigare fallskärmshoppare tycker att 120m (eller 500m) är löjligt.

Hade hellre sett att jag fått utnyttja drönarens maximala höjd. Men det lär ju aldrig någonsin ske.
Nu menar jag inte att jag varenda gång jag flyger vill upp till 5000m höjd. Men vill fan ta mig inte att någon lag ska hindra mig om jag får för mig att flyga högt upp för att få till någon schysst video eller helt enkelt bara se utsikten.

Men antar att det är så det blir när det finns idioter som inte kan tänka och gör idiotiska saker med drönarna som tvingar fram lagar.

jaja, nu "sparade" jag ju iaf 20 tusen på att inte köpa drönare och goggles.

goggles är för övrigt sjukt kul att folk köper för typ 5000:- om man ändå måste flyga så att man har drönaren inom uppsikt och max 120m höjd.

Permalänk
Skrivet av anon170706:

Ok, själv tycker jag inte 500m är mer än nog. antar vi har olika preferenser.
dessutom riktigt tröttsamt att bo i detta land när allt roligt som ges möjlighet till begränsas eller görs olagligt.

Ska jag köra runt lagligt så är det dessutom 120m som gäller, och inte 500m.
och heller inte intresserad av att lägga 15-20 tusen på något som ínte kan användas fullt ut.
120m, då kan jag lika gärna köpa en radiostyrd bil. ungefär lika kul.

några ryska hacks är jag inte intresserad av att slänga in en pryl för 15.000:- och riskera problem.

när jag tänker på det så är det helt sanslöst att folk lägger tio tusentals kronor på drönare när man i princip knappt får använda dem. men återigen, vi har olika preferenser. möjligt att jag som tidigare fallskärmshoppare tycker att 120m (eller 500m) är löjligt.

Hade hellre sett att jag fått utnyttja drönarens maximala höjd. Men det lär ju aldrig någonsin ske.
Nu menar jag inte att jag varenda gång jag flyger vill upp till 5000m höjd. Men vill fan ta mig inte att någon lag ska hindra mig om jag får för mig att flyga högt upp för att få till någon schysst video eller helt enkelt bara se utsikten.

Men antar att det är så det blir när det finns idioter som inte kan tänka och gör idiotiska saker med drönarna som tvingar fram lagar.

jaja, nu "sparade" jag ju iaf 20 tusen på att inte köpa drönare och goggles.

goggles är för övrigt sjukt kul att folk köper för typ 5000:- om man ändå måste flyga så att man har drönaren inom uppsikt och max 120m höjd.

Jag antar att du inte har några planer på att köpa bil heller, eftersom det finns lagar som anger maxhastighet för sådana fordon också....

Luftrummet är ganska rikligt trafikerat, så att det finns lagar och regler som reglerar hur trafiken bör se är inte så svårt att tänka sig.

Eller det kanske ska vara helt fritt, då ska jag banne mig ta mig en sväng med svävaren i Stockholm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nebudchanezzer:

Jag antar att du inte har några planer på att köpa bil heller, eftersom det finns lagar som anger maxhastighet för sådana fordon också....

Luftrummet är ganska rikligt trafikerat, så att det finns lagar och regler som reglerar hur trafiken bör se är inte så svårt att tänka sig.

Eller det kanske ska vara helt fritt, då ska jag banne mig ta mig en sväng med svävaren i Stockholm.

Bilen kan köras mer än tillräckligt snabbt enligt mina preferenser. Som jag nämnde med drönaren, där har jag andra preferenser. Och vill kunna flyga högre.

Ja det är ingen nyhet att luftrummet är trafikerat. Men det är fullt möjligt att flyga på den höjden med säkerhet om man bara har lite sunt förnuft och koll på vad man gör. Samt gjort en grundlig genomgång innan och under tiden med t.ex flygtrafiken osv.

Återigen tråkigt att företaget blockerar möjligheten. Att lagen gör det är en annan femma.
Jag resonerar som så att om företagen ska börja göra sådana saker så borde t.ex företagen som bygger och säljer vapen blockera möjligheten att döda (skjuta) med dem. Det är ju trots allt olagligt att döda med. Trots att man kan använda vapen på lagligt sätt.. (som med drones på den höjden, i vissa länder)

Men ingen ide att diskutera detta vidare. Det är som det är helt enkelt. Antingen accepterar man det (och köper en drone). Eller så gör man som mig, blir förbannad och lägger 20 tusen på något annat.

Och att du tar i med något så löjligt som att ta svävaren i stockholm..
Bara löjlig jämförelse.
Inte riktigt samma sak. Man kan flyga drönaren högt, på säkra ställen. Man tar inte och drar upp den på 5000m höjd precis vid ett flygfält eller en högtrafikerad flygrutt.

På samma sätt som att den där svävaren går att köra säkert på många ställen, men inte rekommenderat att köra i stockholms innerstad.

Men för att återgå till frågan som är betydligt mycket viktigare än att bråka om lagar som ingen av oss kan påverka.
När släpps nästa mavic tro? Juni? Augusti? December?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

Ok, själv tycker jag inte 500m är mer än nog. antar vi har olika preferenser.
dessutom riktigt tröttsamt att bo i detta land när allt roligt som ges möjlighet till begränsas eller görs olagligt.

Ska jag köra runt lagligt så är det dessutom 120m som gäller, och inte 500m.
och heller inte intresserad av att lägga 15-20 tusen på något som ínte kan användas fullt ut.
120m, då kan jag lika gärna köpa en radiostyrd bil. ungefär lika kul.

några ryska hacks är jag inte intresserad av att slänga in en pryl för 15.000:- och riskera problem.

när jag tänker på det så är det helt sanslöst att folk lägger tio tusentals kronor på drönare när man i princip knappt får använda dem. men återigen, vi har olika preferenser. möjligt att jag som tidigare fallskärmshoppare tycker att 120m (eller 500m) är löjligt.

Hade hellre sett att jag fått utnyttja drönarens maximala höjd. Men det lär ju aldrig någonsin ske.
Nu menar jag inte att jag varenda gång jag flyger vill upp till 5000m höjd. Men vill fan ta mig inte att någon lag ska hindra mig om jag får för mig att flyga högt upp för att få till någon schysst video eller helt enkelt bara se utsikten.

Men antar att det är så det blir när det finns idioter som inte kan tänka och gör idiotiska saker med drönarna som tvingar fram lagar.

jaja, nu "sparade" jag ju iaf 20 tusen på att inte köpa drönare och goggles.

goggles är för övrigt sjukt kul att folk köper för typ 5000:- om man ändå måste flyga så att man har drönaren inom uppsikt och max 120m höjd.

Jag tycker du ska köpa en radiostyrd bil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonthan:

Jag tycker du ska köpa en radiostyrd bil.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för din åsikt. Jag ska ta den i beaktning.

Permalänk
Skrivet av anon170706:

Bilen kan köras mer än tillräckligt snabbt enligt mina preferenser. Som jag nämnde med drönaren, där har jag andra preferenser. Och vill kunna flyga högre.

Ja det är ingen nyhet att luftrummet är trafikerat. Men det är fullt möjligt att flyga på den höjden med säkerhet om man bara har lite sunt förnuft och koll på vad man gör. Samt gjort en grundlig genomgång innan och under tiden med t.ex flygtrafiken osv.

Återigen tråkigt att företaget blockerar möjligheten. Att lagen gör det är en annan femma.
Jag resonerar som så att om företagen ska börja göra sådana saker så borde t.ex företagen som bygger och säljer vapen blockera möjligheten att döda (skjuta) med dem. Det är ju trots allt olagligt att döda med. Trots att man kan använda vapen på lagligt sätt.. (som med drones på den höjden, i vissa länder)

Men ingen ide att diskutera detta vidare. Det är som det är helt enkelt. Antingen accepterar man det (och köper en drone). Eller så gör man som mig, blir förbannad och lägger 20 tusen på något annat.

Jag skulle tro att det är en viss självbevarelsedrift från företaget i fråga, man kan ju ganska enkelt tänka sig att länder kan ställa vissa krav på diverse flygtyg (precis som på så många andra saker och fordon här i världen, speciellt sådant som kan framkalla fara för andra).
Uppfyller de inte kraven får de helt enkelt inte säljas... (Ett företag som inte följer såna krav skulle självdö ganska snabbt...)

Vill man flyga högt så kan man ju alltid ta sig uppåt själv, flyg från toppen på Kebnekaise så kan du ju flyga upp till 2217 möh.

Å andra sidan så är det nog så att en människa som lägger ut dessa pengarna ser möjligheterna i stället för att stirra sig blind på begränsningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

Tack för din åsikt. Jag ska ta den i beaktning.

Det var roligt att höra 😀😉👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nebudchanezzer:

Jag skulle tro att det är en viss självbevarelsedrift från företaget i fråga, man kan ju ganska enkelt tänka sig att länder kan ställa vissa krav på diverse flygtyg (precis som på så många andra saker och fordon här i världen, speciellt sådant som kan framkalla fara för andra).
Uppfyller de inte kraven får de helt enkelt inte säljas... (Ett företag som inte följer såna krav skulle självdö ganska snabbt...)

Vill man flyga högt så kan man ju alltid ta sig uppåt själv, flyg från toppen på Kebnekaise så kan du ju flyga upp till 2217 möh.

Det låter rimligt.

Ok det är från startpunkt? Ja då blir det ju helt enkelt inga problem om jag är och klättrar i bergen.