Investeringstråden för kryptovalutor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Köpte 100 mer ICX igår när det låg på 2.26. Fan det enda som jag köper känns det som, Kan nog snart kalla mig sjäv för ICX whale.
Slängde även in en femhundring på Nuls.

Så känns otroligt skönt och se BTC gå upp idag! Nu är det bara och hålla tummarna

Tänkte även tipsa er om denna twitter: https://twitter.com/CoinDeskMarkets
Om ni gillar/tror på TA analyser så tycker jag faktiskt coindesk markets gör ett ganska bra jobb.

Grattis till bra pristräff.
Hoppas bitcoin ligger kvar över 7000.
En liten nyhet från ICON teamet, Vet dock inte om detta har någon större betydelse
https://medium.com/helloiconworld/icon-partners-with-trive-ca...

Permalänk
Skrivet av Stisse:

Köpte 100 mer ICX igår när det låg på 2.26. Fan det enda som jag köper känns det som, Kan nog snart kalla mig sjäv för ICX whale.

Så känns otroligt skönt och se BTC gå upp idag! Nu är det bara och hålla tummarna

Om ni gillar/tror på TA analyser så tycker jag faktiskt coindesk markets gör ett ganska bra jobb.

Mmmm... hoppas på upp gång nu med då allt har gått ner och varit lite tunt med upp gång nu. Fasen va kul detta med krypto är, spännande samtidigt kan man tjäna lite extra cash

Permalänk
Medlem

En liten jämförelse mellan olika VPN-lösningar så ni kan klura ut vilken av dem som är bästa investeringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@forcevision: 24:e skickade jag insättningen till coinbase och nu fick jag bekräftelse via mail.
Ser även insättningen på mitt coinbasekonto nu
7 bankdagar
11 dagar.
Tror att det var min bank som ville bekräfta mottagaren eller något, det ska ta ett dygn bara framöver

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@forcevision: 24:e skickade jag insättningen till coinbase och nu fick jag bekräftelse via mail.
7 bankdagar
11 dagar.
Tror att det var min bank som ville bekräfta mottagaren eller något, det ska ta ett dygn bara framöver

VA? låter skumt, men det måste vara din bank som krånglar. Känns galet
Men mitt problem först var att min bank skrev inte ut hela mitt namn med mellannamn utan bara tilltalsnamnet och efternamnet. Då blev det problem men kontaktade min bank och bad dom ändra det så nu funkar det klockrent. Kolla med din bank varför det tar sån tid kanske kan dom fixa det ?
För det är för lång tid i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

7 bankdagar
11 dagar.

Jag kan inte använda varken mitt Bankkort till nordea eller mitt kreditkort från entercard för coinbase. Nordea säger att "mottagaren skickar fel information" och Entercard har blockerat coinbase helt och hållet.

Dock aldrig provat och göra en vanlig banköverföring till coinbase.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Skrivet av Stisse:

Jag kan inte använda varken mitt Bankkort till nordea eller mitt kreditkort från entercard för coinbase. Nordea säger att "mottagaren skickar fel information" och Entercard har blockerat coinbase helt och hållet.

Dock aldrig provat och göra en vanlig banköverföring till coinbase.

Också jäkligt skumt, Både mitt kreditkort och min banköverförning funkar, skickar jag med mitt kreditkort kommer pengarna in direkt men det kostar en avgift. Skickar jag med banköverförning tar det några timmar så sitter pengarna på coinbase konto. Måste bara vid banköverförning tänka på att skicka det i dollar eller euro annars tar coinbase inte emot pengarna. Har skickat fel några gånger alltså skickat pengarna i sek och då tar det ca 4 dagar så sitter pengarna på mitt bankkontot igen. Tänk på att det är viktigt att adressen m.m är rätt till coinbase i er svenska banköverförning för annars funkar det inte heller att skicka pengarna.

Permalänk
Medlem

@Stisse
@forcevision

Jag är 99% säker att det var min bank som krånglade och inte Coinbase i detta fall då det ser ut som att min överföring godkänndes / Skickades först förra fredagen (1:a Juni)

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@Stisse
@forcevision

Jag är 99% säker att det var min bank som krånglade och inte Coinbase i detta fall då det ser ut som att min överföring godkänndes / Skickades först förra fredagen (1:a Juni)

Är jag rätt säker på med, därför jag tänker om du kollar med din bank så kanske dom kan hjälpa dig så det går snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Är jag rätt säker på med, därför jag tänker om du kollar med din bank så kanske dom kan hjälpa dig så det går snabbare.

Hittar inte länken nu men läste något förra veckan om att det går fortare andra överföringen.
Jag tänkte prova skicka 0,1 Euro nu och se hur fort det går bara

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

Hittar inte länken nu men läste något förra veckan om att det går fortare andra överföringen.
Jag tänkte prova skicka 0,1 Euro nu och se hur fort det går bara

Aha okej, ja prova.
Återkom gärna med hur det gick.
*Edit:
Tror att det kommer bli bra sedan när man kan skicka cash direkt till Binance. Undrar när det sätts i bruk ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

*Edit:
Tror att det kommer bli bra sedan när man kan skicka cash direkt till Binance. Undrar när det sätts i bruk ?

Tror det kommer ta ett tag. Men det har varit snack om det ett tag nu, Men det är mycket som ska på plats med banker osv. Men Bittrex fick ju USD pair förra veckan.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.

Permalänk
Medlem

@forcevision @Stisse

Nu kom andra betalningen in 21 timmar tog det.

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@forcevision @Stisse

Nu kom andra betalningen in 21 timmar tog det.

Bättre men inte bra, kan jag tycka.

Permalänk

Någon som vet om det finns en realtid app för olika kryptovalutor ? Så man slipper trycka på uppdatera knappar för att få den senaste valutans värde ?

Permalänk

*Obs detta är ett inlägg som om man inte vill läsa hela texten kan kortas ner till "Vad var det vi sa"*

Den "garanterade" vinsten sen 28:e april ser just nu inte heller så trolig ut för någon valuta.
Skulle vara intressant att höra om någon kan uppvisa en vinst på kryptomarknaden som överstiger en global indexfond från 28:e april till idag (ca 2,5% Länsförsökringar global), till och med att lyckats slå ett vanligt banksparande skulle imponer på mig.

Visst kryptovalutor kan fortfarande sticka iväg uppåt igen men tycker senaste tidens händelser visar att självutnämnda experter som garanterar och slänger sig med sanningar från deras expertgrupper bör tas med en nypa salt.

Någon som vågar betta en hundring på att ICON ligger över nuvarande värde 2,13 usd enligt coinmarketcap kl 12:00 den 29:e juni?

*Kom under lunchen på att jag borde lägga till lite villkor, tar max emot 5 motbettare och bara de som antar vadet idag eller imorgon.*

Permalänk
Medlem

@johnlennonx: Antar att det var TS som lovade dig detta ?
Personen kanske har blivit avstängd från forumet av just denna anledningen.

Har du förlorat mycket pengar ?
Brukar du ta råd vad du ska göra med dina pengar från forum ?

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@johnlennonx: Antar att det var TS som lovade dig detta ?
Personen kanske har blivit avstängd från forumet av just denna anledningen.

Har du förlorat mycket pengar ?
Brukar du ta råd vad du ska göra med dina pengar från forum ?

Jag har inte satsat ett öre i kryptovalutor men ifrågasatte för ett par månader sedan trådskaparens tvärsäkra antaganden och menade att det var viktigt att se till just riskerna när man investerar samt att man borde ta med det i sina rekommendationer i tråden och förklara varför en viss valuta ansågs vara ett säkert kort.

Ett ganska bra exempel på detta är hur du tidigare i tråden svarade på frågan från Frispel om varför du var ICON-trogen och hur samarbetet med LINE skulle kunna påverka värdet, ett utförligt och förklarande svar utan att lova guld och gröna skogar.
Tycker det är en viss skilnad mot "Vi ser touch på ATH runt sommaren skulle jag tro. (3-4x pengarna)", även om XCM faktiskt lugnat ner sig lite och faktiskt använde tror i den meningen.

Permalänk
Medlem

@johnlennonx: Ja TS var mycket entusiastisk angående crypto, jag hoppas dock ingen förlorade mycket pengar PGA hans kommentarer.
Kan ju inte understrykas nog att man borde göra mycket reserach på egen hand innan man investerar i något överhuvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

108 Icx á 2,09 USD rodde jag precis hem.
Får be om ursäkt men ett enormt prisfall lär följa (Standard skämt)

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

108 Icx á 2,09 USD rodde jag precis hem.
Får be om ursäkt men ett enormt prisfall lär följa (Standard skämt)

Gissar på att det går under 2:an

Permalänk
Medlem

@forcevision: Kan nog gå ganska lågt men jag har länge tyckt att ett köp under 2.3 är ett bra köp historiskt.
Sen får vi se om det blir totalhaveri eller om det tar evigheter innan det återhämtar sig.

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@forcevision: Kan nog gå ganska lågt men jag har länge tyckt att ett köp under 2.3 är ett bra köp historiskt.
Sen får vi se om det blir totalhaveri eller om det tar evigheter innan det återhämtar sig.

Svårt att tro det blir totalthaveri 😎 skulle vara härligt med lite extra cash till sommaren. Men har ställt mig in på att det blir efter sommaren med tanke på hur börsen ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har för mig att någonstans i tråden var det någon som skulle köpa Litecoin när kursen kom ner till $100. Nu ha detta äntligen inträffat så passa på att köpa!

Permalänk
Medlem

@forcevision: Till sommaren blir det nog inga mängder av extracash.
Men eventuellt till vintern, jag själv tror att jag kommer sitta där och vela om jag ska knyta allt till USDT i vinter eller bara låta det ligga.

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Har för mig att någonstans i tråden var det någon som skulle köpa Litecoin när kursen kom ner till $100. Nu ha detta äntligen inträffat så passa på att köpa!

Jepp, köpte igår när den låg på 90 Euro nu var den ännu lägre. Skit också men men nu är det som det är. Nu är det rea som i påsk var det senast väldigt lågt.

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@forcevision: Till sommaren blir det nog inga mängder av extracash.
Men eventuellt till vintern, jag själv tror att jag kommer sitta där och vela om jag ska knyta allt till USDT i vinter eller bara låta det ligga.

Mmmm... det är frågan Jag är för girig just nu så allt som är + kommer att tas ut i sek Men det blir troligtvis till hösten vintern. Nu åkte skatteåterbäringen in i crypto också
Hur tänker ni när det gäller crypto, har ni långtidssparade i all er crypto eller en viss del och andra som ni tänker kortsiktigt i och bara vill öka värdet på så snabbt som möjligt ?

Själv har jag en del i crypto som jag tror kommer öka i värde på om några år och en annan del där jag vill tjäna lite snabbare pengar i.

Permalänk
Medlem

ICX fick USDT pair på binance och de annonsera support för token swap också! <3 Binance. https://twitter.com/binance/status/1006803555838251008
Priset fick sig en liten sving av det också.

Binance är också nära en EURO pair, https://www.cryptorecorder.com/2018/06/12/binance-continues-t...

@johnlennonx Är väldigt sugen på betta emot dig nu. Tripple buttom på BTC, Det är nu eller aldrig, Antingen går vi för ATH eller så sjunker vi ännu lägre mot kanske 4-5000 dollar. Kollar man på Daily RSI så ser BTC ganska översåld ut, så jag gissar på att vi kommer se en uppgång nu. Men det är så lite volym just nu så det är valarna som bestämmer.

Visa signatur

Permalänk

@Stisse: Jag är på om du är på. Vi kan se det som min första investering i krypto.

ICON (ICX) över 2,13 usd enligt coinmarketcap kl 12:00 den 29:e juni då.

Permalänk
Medlem

@johnlennonx: Ah jag är nog fan på den! La in ett event i kalendern nu 12:00 29 juni. en Hundring kan jag riskera Vet dock inte om det är emot Sweclockers regler att betta mot varandra här på forumet haha

Visa signatur