Permalänk
Avstängd

Bleker ni tänderna?

Ja man är ju inte så ung längre och efter att sett den ena hollywoodfilmen efter den andra där alla måste ha kritvita tänder så kanske våra alla leenden inte är så...snygga....vita.. kanske? Vågar vi visa våra tänder? Någon som bryr sig om detta?

Permalänk
Medlem

Nej!
Snusar General, lös. Har flickvän.
Tar ett "solariebad" 2-3 gånger per år under vintern.

Varför ska du(vi?) bry oss om Hollywood eller andra "stjärnor"?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stayup:

Ja man är ju inte så ung längre och efter att sett den ena hollywoodfilmen efter den andra där alla måste ha kritvita tänder så kanske våra alla leenden inte är så...snygga....vita.. kanske? Vågar vi visa våra tänder? Någon som bryr sig om detta?

Kritvita tänder är inte naturligt. Det är bara en grupp som tycker det är snyggt.

Permalänk
Medlem

Var sugen ett tag vid ett svagt tillfälle. Men provade en tandkräm som säger sig fixa vitare tänder och blev nöjd med resultatet (ökade även min tandvård och drog ner på läsk).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Bortstar morgon och kväll, varje dag året om med enstaka missar.

Jag har inte kritvita tänder men syftet med min dagliga tandrutin är att slippa problem som kan undvikas genom att sköta tänderna, vilket jag faktiskt klarat hittills. Det känns mycket viktigare för mig än en polerad fasad.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Och jag ska laga en tand för första gången i mitt liv. Hurra.

var kul och känna er SweC.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Klart att man skall polera tänderna, suga fett och ansiktslyfta sig. Gud har satt oss på denna jord med ett enda syfte: Att se lika perfekta ut som honom!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig bleka.
Men om de var missfärgade av snus/kaffe/vad som så hade jag helt klart gjort en rejäl för att få tillbaka till naturligt vit/gul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Klart att man skall polera tänderna, suga fett och ansiktslyfta sig. Gud har satt oss på denna jord med ett enda syfte: Att se lika perfekta ut som honom!

.

Och hur ser han ut?

Permalänk
Medlem

Nej, men skall göra. Mor och far har redan gjort det.

Tycker det är snyggt med vita tänder.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag köpte en burk Warpaint som är ett svart kolpulver som man kan borsta med. Det är ganska kul. Det ger vitare tänder direkt som ser naturliga ut och inte den där kemiska kritvita, onaturliga looken.
Resultaten varar inte mer än ett par dagar efter senaste borstningen men ger effekt direkt.

Köpte burken för 100kr på extrapris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag köpte en burk Warpaint som är ett svart kolpulver som man kan borsta med. Det är ganska kul. Det ger vitare tänder direkt som ser naturliga ut och inte den där kemiska kritvita, onaturliga looken.
Resultaten varar inte mer än ett par dagar efter senaste borstningen men ger effekt direkt.

Köpte burken för 100kr på extrapris

Märkligt namn på något man smetar på tänderna. Skulle tro att det är färg man smetar i ansiktet innan krig eller någon amerikansk fotbollsmatch.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Märkligt namn på något man smetar på tänderna. Skulle tro att det är färg man smetar i ansiktet innan krig eller någon amerikansk fotbollsmatch.

Lustigt att du nämner det! Det är så de marknadsför sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Lustigt att du nämner det! Det är så de marknadsför sig!

Dold text

Hahaha!
Aggressiv marknadsföring helt enkelt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag har testat någon produkt från whiteone för flera år sedan. Skulle dock vilja göra en riktig tandblekning. Jag vill inte ha så pass vita så det lyser i mörkret som i friends. Men vill helt klart ha vitare än nu

Permalänk
Avstängd

Tjo skulle dra upp en sån här tråd när jag hade ork för det.

Men någon som vet den bästa sättet för att bleka tänderna?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zipparn:

Jag köpte en burk Warpaint som är ett svart kolpulver som man kan borsta med. Det är ganska kul. Det ger vitare tänder direkt som ser naturliga ut och inte den där kemiska kritvita, onaturliga looken.
Resultaten varar inte mer än ett par dagar efter senaste borstningen men ger effekt direkt.

Köpte burken för 100kr på extrapris

100 kr hade jag lätt testat det för, men 49.99$ var saftigt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

En anledning till att jag inte gör det finns i titeln "bleker ni" istället för "har ni blekt", det räcker inte med en gång, och det blir då ett fortlöpande slitage på emaljen.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Tjo skulle dra upp en sån här tråd när jag hade ork för det.

Men någon som vet den bästa sättet för att bleka tänderna?

Beror nog mycket på vilken budget du har.

Jag tror inte så mycket på sånt man använder hemma, men har inte testat.

Har du riktiga missfärgningar eller vill du bara ha lite vitare tänder?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Nej kritvita tänder är onaturligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tjo skulle dra upp en sån här tråd när jag hade ork för det.

Men någon som vet den bästa sättet för att bleka tänderna?

Beroende på vad du menar med bästa, jag har varit hos Eva hulten som har klinik i stockholm (hon använder brilliant smile)
Nöjd med resultatet, kostade en del men jag pallade inte labba med sånt hemmakit man kan köpa hos tandläkaren. Synd bara att man inte kan/vill sluta med kaffe så det lär ju bli återbesök om nåt år

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Klart att man skall polera tänderna, suga fett och ansiktslyfta sig. Gud har satt oss på denna jord med ett enda syfte: Att se lika perfekta ut som honom!

.

Hahaha! Made my day!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tjo skulle dra upp en sån här tråd när jag hade ork för det.

Men någon som vet den bästa sättet för att bleka tänderna?

Här finns bra information om tandblekning. Både vad som är möjligt att göra samt biverkningar och verkansgrad. Finns även andra bra tips.

https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlinga...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Gula tänder = tunn emalj. Fluxa istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Som något tog upp så är det inte ju inte helt riskfritt och man kan få lida för det längre fram om man gör det.
Är det dock så att man har väldigt missfärgade tänder för att man inte skött tandhygien eller dom blivit missfärgade så kan man ju fräscha upp det.
Sen har ju vissa en gulare emalj än andra och det beror ju inte på dålig tandhygien.

Men...jag har klurat på det och kom fram till att OM jag skulle göra det så får det bli hos någon som kan det istället för att man labbar själv hemma.
Då kan dom ju även göra en bedömning av riskerna med blekning på just mina tänder då alla fall är unika.
I mitt fall så har jag halva munnen full av porslin vilket komplicerar saker ytterligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Beror nog mycket på vilken budget du har.

Jag tror inte så mycket på sånt man använder hemma, men har inte testat.

Har du riktiga missfärgningar eller vill du bara ha lite vitare tänder?

Vad bruka sånt kosta?

Jag dricker mest läsk så dom är lite missfärgningar men vill gärna ha dom vitt.

Skrivet av Linus:

Beroende på vad du menar med bästa, jag har varit hos Eva hulten som har klinik i stockholm (hon använder brilliant smile)
Nöjd med resultatet, kostade en del men jag pallade inte labba med sånt hemmakit man kan köpa hos tandläkaren. Synd bara att man inte kan/vill sluta med kaffe så det lär ju bli återbesök om nåt år

Då jag inte dricker kaffe så kanske jag klara mig i flera år?

Verka kosta en del så får vänta tills jag har ett jobb.

Skrivet av talonmas:

Här finns bra information om tandblekning. Både vad som är möjligt att göra samt biverkningar och verkansgrad. Finns även andra bra tips.

https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlinga...

Skickades från m.sweclockers.com

Ah ska läsa.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Anna Book har gjort det. Nuff said!

Permalänk
Medlem

Har man inte "kaffegula" eller "snusbruna" tänder så finns det väl ingen större anledning att göra det? Förutom dem som är extremt måna om sitt utseende (men då har man väl antagligen redan gjort det).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Anna Book har gjort det. Nuff said!

Nej det har hon inte, hon har porslinskronor, ganska stor skillnad.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Mycket Cola drickande har gjort mina tänder gula. Men när man bleker tänder så blir väl skyddet sämre också?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare