Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Vad bruka sånt kosta?

Jag dricker mest läsk så dom är lite missfärgningar men vill gärna ha dom vitt.

Då jag inte dricker kaffe så kanske jag klara mig i flera år?

Verka kosta en del så får vänta tills jag har ett jobb.

Ah ska läsa.

"lite" missfärgningar är ju väldigt vanligt. Bleka tänder känns mest onödigt slitage och dyrt.

Om något kan du ju testa det där kolpulvret som länkades här uppe, det känns mer värt än dyra behandlingar.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Nej, inte mer än putsningen tandläkaren gör vid kontroll.

Dumt nog snusar jag så de är inte fina så länge efter det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Nej, men jag borstar tänderna regelbundet och använder munskölj, som skall ha en bleknande effekt, ofta. Jag varken röker, snusar, eller dricker kaffe/cola, så, mina tänder är i ett fint skick. Men visst blir jag sugen på att bleka gaddarna, i kontrast mot min brända hy. Vem vill inte se ut som Big Lenny?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naga:

Nej det har hon inte, hon har porslinskronor, ganska stor skillnad.

Ah, helt rätt, my bad! Dock så är skämsfaktorn oförändrad!

Permalänk
Medlem

Absolut inte. Gillar att mina tänder är gula av snus och whisky.

Permalänk
Medlem

Jag har blekt (för några år sedan), dock absolut inte kritvita, inget man reagerar på. Ser bara lite fräschare ut. Man behöver inte ha/få kritvita tänder bara för att man bleker, det finns ju "lite över medel" också, som va det jag satsade på.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Som något tog upp så är det inte ju inte helt riskfritt och man kan få lida för det längre fram om man gör det.
Är det dock så att man har väldigt missfärgade tänder för att man inte skött tandhygien eller dom blivit missfärgade så kan man ju fräscha upp det.
Sen har ju vissa en gulare emalj än andra och det beror ju inte på dålig tandhygien.

Men...jag har klurat på det och kom fram till att OM jag skulle göra det så får det bli hos någon som kan det istället för att man labbar själv hemma.
Då kan dom ju även göra en bedömning av riskerna med blekning på just mina tänder då alla fall är unika.
I mitt fall så har jag halva munnen full av porslin vilket komplicerar saker ytterligare.

Skulle nog aldrig göra det hos någon annan än tandläkaren. Kanske kostar lite mer, men... det är ju dina tänder.

@Dreijer
Hur ser man ut som Genova? #goals

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Nej, blir typ löständer inom en snar framtid...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

"lite" missfärgningar är ju väldigt vanligt. Bleka tänder känns mest onödigt slitage och dyrt.

Om något kan du ju testa det där kolpulvret som länkades här uppe, det känns mer värt än dyra behandlingar.

Men funkar dom ens?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nej, men jag borstar tänderna regelbundet och använder munskölj, som skall ha en bleknande effekt, ofta. Jag varken röker, snusar, eller dricker kaffe/cola, så, mina tänder är i ett fint skick. Men visst blir jag sugen på att bleka gaddarna, i kontrast mot min brända hy. Vem vill inte se ut som Big Lenny? https://i.ytimg.com/vi/nK-kcb-T52M/maxresdefault.jpg

Ser ut som han till vänster har palumboism?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Men funkar dom ens?

Ingen aning, jag skulle valt det före riktiga behandlingar som kan slita på emaljen dock

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Nej. Köper ibland sån där tandkräm som sägs bleka (bara för kul skull) men tror inte de gör någon skillnad.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Borsta tänderna med tandkräm och bikarbonat varannan vecka gör underverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ser ut som han till vänster har palumboism?

Du menar väl Lennyism? Han är ju Tom Platz of abs! Men jo, det har han garanterat. Han är kul.

Vita tänder har han i alla fall.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

@bosteed: Det låter som om man kommer få ordentligt ont i magen

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordrassil:

@bosteed: Det låter som om man kommer få ordentligt ont i magen

Sväljer du din använda tandkräm eller hur menar du?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nej. Det skadar emaljen, och känns i allmänhet som pengar i sjön. Bleker inte rövhålet heller.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

***bort/mod***

On topic: Det svarta kolpulvret är inte skadligt för emalj eller annat.Därför tycker jag det är ett bra alternativ

§1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon255588:

Kritvita tänder är inte naturligt. Det är bara en grupp som tycker det är snyggt.

Jo må så svara. Men när jag får råd ska ska jag bleka hos tandläkaren. (nästa år) Det kostar en slant men lätt värt om man har råd. Man är inte så ung längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Jo må så svara. Men när jag får råd ska ska jag bleka hos tandläkaren. (nästa år) Det kostar en slant men lätt värt om man har råd. Man är inte så ung längre...

Min tanke är ju vem du försöker imponera på genom att bleka tänderna? På vilket sätt är det "lätt värt"?
Är det någon trend jag missat?

Tänder är naturligt något gulnade och ingenting som lär störa någon. Jag tror det vita tandkrämsluddret lätt får folk att tänka fel då skillnaden mellan det vita luddret och de gulnade tänderna ofta överdriver tändernas färgnyans, särskilt i det vita LED-ljuset vid badrumsspegeln. När jag ser människor som blekt tänderna, främst amerikaner på Youtube, blir jag oerhört misstänksam och ser det hela som ett inslag av osäkerhet och fåfänga.

Så länge tänderna inte är mörkbruna eller saknas så har jag svårt att se att någon rimligt funtad människa skulle bry sig om en annan människas tänder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Gör skenor hos tandhygienist eller tandläkare. Sen bleker du själv hemma och behöver bara köpa nytt medel när det är dags igen. Blir asbra, man kan välja själv hur länge och ofta man vill bleka så det inte blir överdrivet vitt.

Jag, sambo, mor, bror gör alla så och är nöjda med det. Enda biverkan är att dt kan ila lite i tänderna någon dag efter, fluortabletter hjälper.

Permalänk

Jag har ändå så jävla snea tänder på den nedre käken så om fom är för vita så syns det bara mera, haha!

Skrivet av Vangen:

Och jag ska laga en tand för första gången i mitt liv. Hurra.

var kul och känna er SweC.

Ja jag med.. dock har jag försäkringar genom facket och tandläkaren och dom kan inte ge mig en dag då jag kan få hålet lagat utan jag måste vara där på dropin och ”hålla tummarna” att det finns möjlighet. Helt sinnes..

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"