Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Random internet Disconnects i games och Discord (Fast jag har internet anslutning)

Permalänk

Random internet Disconnects i games och Discord (Fast jag har internet anslutning)

Tjena!
Haft problem sedan vi bytte till Fiber med ny router och allt då jag disconnectas i spel och discord flera gånger om dagen men aldrig samtidigt. i Discord så händer det att jag helt plötsligt inte hör dem medans dem fortfarande kan höra mig och för att lösa det räcker det med att leava o joina rummet igen. men ibland kan det ta minuter innan man kommer på att jag inte hör dem. Sen är det då spelen då jag oftast flera gånger per dag får random disconnects/timeouts. i fortnite så får jag Connection Timeout och leavas någon minut efter fast internet funkar perfa annars även i Discord. Sen League of Legends så tappar den connection så jag måste relogga fast jag browsar internet och snackar med polare i discord samtidigt. Skulle gärna uppskata hjälp här då detta är en väldigt störande grej. Kör då med tråd genom nätverks puckar som går i huset. Dessa har vi genom huset med 1 i mitt rum med sladd i datorn. https://www.asus.com/se/Networking/Mesh-WiFi-System-Home/#sec...

Permalänk
Medlem

Länken fungerar inte, men om dessa puckar är något trådlöst mög så är det bara att ta bort.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

@Naga: med tanke på att jag bor hemma så är det inte bara "att ta bort" och dem har fått riktigt bra i test och svin dyra. men denna länken funkar bättre https://www.asus.com/se/Networking/Mesh-WiFi-System-Home/#sec...

Permalänk
Medlem

Om du inte är beredd att prova utan mesh så är det ingen idé att felsöka öht.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

@Naga: har 100 in och nästan 100 ut med det

Permalänk
Medlem

Hastigheten man får i ett 20 sekunders bredbandstest säger ingenting om stabilitet i övrigt, men lycka till

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Du kan väl testa med kabel helt enkelt? Puckarna får sitta kvar så vet du sedan?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk

@sebstr: jo men vi har ett ganska stort hus med routern där nere medans jag bor där uppe längst bort

Permalänk
Medlem

@fillemessi:
Enda sättet att lösa ditt problem är att du drar en kabel. Annars kommer du får leva med liknande problem, det är sånt man får räkna med när man kör wifi. Wifi används endast för att komplettera enheter, paddor, mobiler etc som behöver internet. Man använder det inte för spela och göra saker som kräver en stabil uppkoppling.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av fragwolf:

@fillemessi:
Enda sättet att lösa ditt problem är att du drar en kabel. Annars kommer du får leva med liknande problem, det är sånt man får räkna med när man kör wifi. Wifi används endast för att komplettera enheter, paddor, mobiler etc som behöver internet. Man använder det inte för spela och göra saker som kräver en stabil uppkoppling.

Hej, testade detta utan några framsteg. Finns det något annat jag kan göra? Min bror kör på Playstation genom Wi-fi, kör samma spel och snackar även han online utan problemen jag då har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Naga:

Hastigheten man får i ett 20 sekunders bredbandstest säger ingenting om stabilitet i övrigt, men lycka till

Hej, testade det utan framsteg som jag nämnde ovanför

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@fillemessi:
Så du får samma problem med kabel? Så din bror lirar med wifi på sitt PS och han har inte problem? Då är problemet i din dator.

Vad är det för dator du har? Prova ladda hem en linux live-cd och boota ifrån den och surfa runt lite och se om det är några problem. Låter lite konstigt om du har samma problem med både kabel och wifi. Då skulle jag ha ominstallerat datorn från scratch. Och sedan bara installerat saker som du använder. Använder du någon typ av VPN, Antivirus?

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av fragwolf:

@fillemessi:
Så du får samma problem med kabel? Så din bror lirar med wifi på sitt PS och han har inte problem? Då är problemet i din dator.

Vad är det för dator du har? Prova ladda hem en linux live-cd och boota ifrån den och surfa runt lite och se om det är några problem. Låter lite konstigt om du har samma problem med både kabel och wifi. Då skulle jag ha ominstallerat datorn från scratch. Och sedan bara installerat saker som du använder. Använder du någon typ av VPN, Antivirus?

Hej, min bror har haft det några gånger men inte lika ofta som mig. Discord problemet händer ofta några gånger per dag medans spel disconects kan vara även det flera gånger per dag eller ibte vara något alls på någon dag. Min dator är bara ett halvår gammal och byggd hos inet. Det är 1089 grafikkort och i7 processor så det är en väldigt välutrustad dator. Den gick för ungefär 14K så du för ett humm. Använder ek någon VPN eller något speciellt antivirus förutom det som kommer med. Hade ej detta problem innan vi bytte till fiber och fick ny router.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Omöjligt att hitta lösning

Har samma problem varje 5 min dcar jag från alla som jag har men inte för att jag ping laggar, samma med disc dem hör mig jag hör inte dem så man får gå ut och in. Allt detta hände när vi fick Fiber, testat köpa ny internetsladd men hjälpte inte. Det ända jag kan tänka mig är om det är den nya routern man fick med fiber som orsakar att jag dissconectar. Mycket skumt just exakt var femte minut... sökt som en dåre men hittar inga svar har inte testat ta kontakt med fiber snubbarna (om man ens kan?)