Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Mitten av juni, status på detta projekt? När påbörjas leveranser?

Är lovande med materialval osv men börjar bli dags att leverera nu : )

Mvh

https://twitter.com/LouqeSweden/status/1003958499162935296

Permalänk
Medlem

Inom en månad då! Har personligen fortfarande inte valt färg då det är svårt, måste nog se slutresultatet på bra tagna bilder först alt. i en Webhallen butik där de skulle försöka ordna en visning.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Hej!

Vilken del behöver man köpa för att montera 3 st. 2,5" HDD?
Vart monteras diskarna i så fall?

Om man inte köper någon tophatt, vart monteras den enskilda 2,5" disken?

https://i.imgur.com/PMkL8a5.png

Längst ned i chassit finns det ett 2,5" tray har jag för mig. Där man kan placera en fläkt om man vill.

Skrivet av BasseBaba:

Jag passar på att slänga in min fråga igen, har ni fixat någon lösning på leverans för oss som är bortresta i juli?
Vilket fraktbolag används? Är det hemleverans eller kommer paketet kunna ligga hos ombud?

UPS stod som bolag vid beställning har jag för mig? Det är väl något man får lösa med dem.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag passar på att slänga in min fråga igen, har ni fixat någon lösning på leverans för oss som är bortresta i juli?
Vilket fraktbolag används? Är det hemleverans eller kommer paketet kunna ligga hos ombud?

Det är väl bara att byta leveransadress till ditt jobb? och säga dom kan leverara utan signatur. Alternative byta namn på mottagaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Längst ned i chassit finns det ett 2,5" tray har jag för mig. Där man kan placera en fläkt om man vill.

UPS stod som bolag vid beställning har jag för mig? Det är väl något man får lösa med dem.

Det är ju det jag vill slippa managera från utlandet mitt i semestern.
Bolagen brukar även vara griniga, grejorna ligger i kring 7-14 dagar och skickas sen tillbak.

Skrivet av Monarchy:

Det är väl bara att byta leveransadress till ditt jobb? och säga dom kan leverara utan signatur. Alternative byta namn på mottagaren.

Konsult.
Återigen, juli, semestermånad. Folk jag känner är bortresta.

Jag har som sagt redan pitchat idéen till @pachalski som skulle kolla upp och återkomma.
Jg lär inte vara ensam om problemet.
Leverans mars-juni / aug-december inga problem, självfallet blev det Perfect storm / worst case med leverans i juli.

Min idé är helt enkelt att man kan be om att få vänta med utleverens tills augusti så är saken löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det är ju det jag vill slippa managera från utlandet mitt i semestern.
Bolagen brukar även vara griniga, grejorna ligger i kring 7-14 dagar och skickas sen tillbak.

Konsult.
Återigen, juli, semestermånad. Folk jag känner är bortresta.

Jag har som sagt redan pitchat idéen till @pachalski som skulle kolla upp och återkomma.
Jg lär inte vara ensam om problemet.
Leverans mars-juni / aug-december inga problem, självfallet blev det Perfect storm / worst case med leverans i juli.

Min idé är helt enkelt att man kan be om att få vänta med utleverens tills augusti så är saken löst.

Förstår inte vad Pachalski ska göra för att lösa det.

Jag tror du får ta på dig lite ansvar att svara på UPS när de kontaktat dig och inte kunnat leverera varan. Även om du nu skulle vara i utlandet, så har du förhoppningsvis en mobiltelefon.

Som jag förstår det kommer du ha nedanstående val efter att första misslyckad leverans:

Ange annan leveransadress, ny dag eller en UPS-access point.
https://www.ups.com/se/sv/services/individual-shipper/deliver...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Förstår inte vad Pachalski ska göra för att lösa det.

Jag tror du får ta på dig lite ansvar att svara på UPS när de kontaktat dig och inte kunnat leverera varan. Även om du nu skulle vara i utlandet, så har du förhoppningsvis en mobiltelefon.

Som jag förstår det kommer du ha nedanstående val efter att första misslyckad leverans:

Ange annan leveransadress, ny dag eller en UPS-access point.
https://www.ups.com/se/sv/services/individual-shipper/deliver...

Så tråkig inställning hela tiden.
Långa storyn short var att -förväntat- leveransdatum var mars. Som sen blev april och sen maj och nu juli.

Kan ju bara vara en trevlig inställning att försöka hjälpa sina kunder som fått leveransdatum som är långt ifrån det man förväntade sig när man backade projektet i November?

Som sagt, min pitch var att Pachalski och hans team kan lösa problemet genom att skicka ut ordrar senare?
Och ja, under vanliga omständigheter, inga problem, men nu råkade det bli mitt i semestern.

Jag vet inte hur UPS gör det, men t ex FedEx meddelade mig senast att 14 dagar var max dom höll paketet för omleverans.
Ansvaret jag tar, är ju att redan nu försöka förhindra att paketet skickas ut i onödan för att sedan returneras till avsändaren.

Utöver det så kan du om du orkar gräva bakåt i tråden se att Pachalski redan svarat att dom skulle se över möjligheterna till att lösa detta, och att jag därför nu när avgång för semestern är på g, försöker ordna en lösning.

Ett jävla meck med att behöva rådda med UPS när den enkla lösningen helt enkelt bara är att vänta ett par veckor med att skicka iväg paketet, right? Fick man en försening på 4 månader är det ju inte direkt mycket begärt att kunna meckla några veckor med leverans?
Omständigheterna har ju förändrats långt bortom min kontroll, jag hade absolut tagit "ansvar för UPS" om leverans hade skett som uttalat, i mars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Långa storyn short var att -förväntat- leveransdatum var mars. Som sen blev april och sen maj och nu juli.

Kan ju bara vara en trevlig inställning att försöka hjälpa sina kunder som fått leveransdatum som är långt ifrån det man förväntade sig när man backade projektet i November?

Som sagt, min pitch var att Pachalski och hans team kan lösa problemet genom att skicka ut ordrar senare?
Och ja, under vanliga omständigheter, inga problem, men nu råkade det bli mitt i semestern.

Jag vet inte hur UPS gör det, men t ex FedEx meddelade mig senast att 14 dagar var max dom höll paketet för omleverans.
Ansvaret jag tar, är ju att redan nu försöka förhindra att paketet skickas ut i onödan för att sedan returneras till avsändaren.

Utöver det så kan du om du orkar gräva bakåt i tråden se att Pachalski redan svarat att dom skulle se över möjligheterna till att lösa detta, och att jag därför nu när avgång för semestern är på g, försöker ordna en lösning.

Ett jävla meck med att behöva rådda med UPS när den enkla lösningen helt enkelt bara är att vänta ett par veckor med att skicka iväg paketet, right? Fick man en försening på 4 månader är det ju inte direkt mycket begärt att kunna meckla några veckor med leverans?
Omständigheterna har ju förändrats långt bortom min kontroll, jag hade absolut tagit "ansvar för UPS" om leverans hade skett som uttalat, i mars.

Vi har haft olika meningar tidigare, men i detta tycker jag du har rätt. Tycker inte det skulle vara konstigt att de väntar med att skicka ut ditt chassi förrän efter semestern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tråkigt inställning? Jag föreslår bara en lösning som jag skulle tycka är fullt hanterbart. Inte beställer jag saker på nätet och ber ÅF skicka dem senare. Jag löser det själv i första hand.

Men vi tänker väl olika. Hoppas du får hjälpen du behöver.

Visa signatur

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Storebror89:

Hej!

Vilken del behöver man köpa för att montera 3 st. 2,5" HDD?
Vart monteras diskarna i så fall?

Om man inte köper någon tophatt, vart monteras den enskilda 2,5" disken?

https://i.imgur.com/PMkL8a5.png

Om jag inte minns fel ska det kunna sitta en hdd bur för 2 st 2,5" under nätagget plus en 2,5" i kanalen bakom nätagget.
Har för mig Jonas nämnde det i sin genomgång, dock att grejerna inte var klara och därför fanns den inte med i videon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Förstår dig - men hur sannolikt är det egentligen att Louqe kommer lyckas tillverka alla chassin och leverera dem under sommaren? Skulle sätta en slant på att det blir ytterliggare förseningar, förhoppningsvis så dyker den upp under augusti.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Open Air DA6

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Om jag inte minns fel ska det kunna sitta en hdd bur för 2 st 2,5" under nätagget plus en 2,5" i kanalen bakom nätagget.
Har för mig Jonas nämnde det i sin genomgång, dock att grejerna inte var klara och därför fanns den inte med i videon...

Det låter ju helt fantastiskt! Vore bra om @pachalski skulle kunna bekräfta att det kommer följa med en sådan bur. Åtminstone för mig gör det skillnad vilken tophat jag tänker välja beroende på hur många 2, 5-tumsplatser det finns utanför tophaten.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av pback:

Det låter ju helt fantastiskt! Vore bra om @pachalski skulle kunna bekräfta att det kommer följa med en sådan bur. Åtminstone för mig gör det skillnad vilken tophat jag tänker välja beroende på hur många 2, 5-tumsplatser det finns utanför tophaten.

Man får plats med 2 st 2,5 tumsenheter i buren som medföljer. Går även att placera en ssd mellan psu och spinen på chassit.
På slack är det flera som tror sig kunna få plats med ytterligare en ssd mellan psu och frontpanelen. Dock får en sådan tejpas dit då infästningspunkter saknas där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@napahlm Tack!

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Tråkigt inställning? Jag föreslår bara en lösning som jag skulle tycka är fullt hanterbart. Inte beställer jag saker på nätet och ber ÅF skicka dem senare. Jag löser det själv i första hand.

Men vi tänker väl olika. Hoppas du får hjälpen du behöver.

Ja men som sagt, den lösningen är redan utredd. Jag har ingen annan stans att redirecta paketet, framförallt eftersom vi fortfarande inte har ett exakt leveransdatum(!)
Utöver det så har ju datumet ändrats kraftigt.

Läser du inte vad jag skriver? Hde vi haft en försening mars-juni så inga problem.
Tycker inte att det är rättvist stt du lägger det på mig och min beställning.

Kan du visa exakt var/när jag har lagt en beställning vetandes att den ska komma i juli? Nope, just det. Jag p andra sidan vänder exakt allt du säger och påstår ju tvärtom att det är dom som har kraftigt misslyckats med att leverera.
Dom missade mars-april-maj-juni, och nu är det MITT fel/problem att jag inte kan ta emot paketet i juli? Hör du inte sjölv hur orimligt det låter?

Har man fått en sån här kraftig försening med leverans mitt i Sveriges största semestermånad får man ju försöka lösa det.

Sist men inte minst så är inte jag oroad.
Det som kommer hända är:
Paketet skickas, jag kan inte ta emot det. Paketet returneras, loque får ta emot det, för stt sen skicka det igen. Problem solved från min sida, jag försöker bara minimera deras strul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ja men som sagt, den lösningen är redan utredd. Jag har ingen annan stans att redirecta paketet, framförallt eftersom vi fortfarande inte har ett exakt leveransdatum(!)
Utöver det så har ju datumet ändrats kraftigt.

Läser du inte vad jag skriver? Hde vi haft en försening mars-juni så inga problem.
Tycker inte att det är rättvist stt du lägger det på mig och min beställning.

Kan du visa exakt var/när jag har lagt en beställning vetandes att den ska komma i juli? Nope, just det. Jag p andra sidan vänder exakt allt du säger och påstår ju tvärtom att det är dom som har kraftigt misslyckats med att leverera.
Dom missade mars-april-maj-juni, och nu är det MITT fel/problem att jag inte kan ta emot paketet i juli? Hör du inte sjölv hur orimligt det låter?

Har man fått en sån här kraftig försening med leverans mitt i Sveriges största semestermånad får man ju försöka lösa det.

Det som kommer hända är:
Paketet skickas, jag kan inte ta emot det. Paketet returneras, loque får ta emot det, för stt sen skicka det igen. Problem solved från min sida, jag försöker bara minimera deras strul.

Ta det lugnt nu.. jag är också besviken över att den inte kom i utlovad tid. Jag försökte BARA hjälpa till med andra förutsättningar, OK? Utan att behöva försöka dalta med att de ska skicka ett annat datum så tror jag det hade varit enklare att kunna lösa med UPS.

Kan tro att det är svårare att få louqe att hantera alla som har behov att få paket skickade ett annat datum.
Vad bra men då vet du redan hur det blir löst då. Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer det mitt i semestern så är det nog ett problem för fler svenskar. Jag skulle också undvika leverans under semestern

Edit: För övrigt inte valt färg än, för man har ju inte fått se hur de ser ut.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Någon mer info om kylaren från Noctua?

Det det enda jag saknar för tillfället. Ja, förutom chassit då. Hade varit perfekt nu när jag ska upp till föräldrarna över sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Någon mer info om kylaren från Noctua?

Det det enda jag saknar för tillfället. Ja, förutom chassit då. Hade varit perfekt nu när jag ska upp till föräldrarna över sommaren.

Efter kontakt med Noctua så fick jag svaret att de kommer att släppas enbart via amazon och e-bay. Har iaf sett att det går att beställa (trots inte i lager än) från amazon.de och amazon.co.uk. De sa att det skulle ske innan den tänka leveransen av ghost iaf. ingen mer exakt datum. Vilket också amazon visar på. Ingen leveransdatum där heller. Hindrade inte denna från att lägga en order förståss!

https://www.amazon.de/Noctua-11000236-NH-L12/dp/B007D8AXK4/re...
€59 som blir typ €61,50 när du beställer från sverige.

https://www.amazon.co.uk/PNL-Tec-11000236-NH-L12/dp/B007D8AXK...

ingen på e-bay vad jag kan hitta

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hariet:

Efter kontakt med Noctua så fick jag svaret att de kommer att släppas enbart via amazon och e-bay. Har iaf sett att det går att beställa (trots inte i lager än) från amazon.de och amazon.co.uk. De sa att det skulle ske innan den tänka leveransen av ghost iaf. ingen mer exakt datum. Vilket också amazon visar på. Ingen leveransdatum där heller. Hindrade inte denna från att lägga en order förståss!

Så det är goda gamla vanliga NH-L12 och ingen Special Edition det pratades om?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Borde inte den nya Cryorig C7 Cu fungera i detta chassit, eller kommer den ha dålig prestanda?

https://www.inet.se/produkt/5320627/cryorig-c7-cu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Ta det lugnt nu.. jag är också besviken över att den inte kom i utlovad tid. Jag försökte BARA hjälpa till med andra förutsättningar, OK? Utan att behöva försöka dalta med att de ska skicka ett annat datum så tror jag det hade varit enklare att kunna lösa med UPS.

Kan tro att det är svårare att få louqe att hantera alla som har behov att få paket skickade ett annat datum.
Vad bra men då vet du redan hur det blir löst då. Lycka till!

Sorry. Ska försöka ge lite mer info:

Så som jag ser det har Loque två val:
A) Hantera problemet i förväg -> avvakta med att skicka ut paket
B) Hantera problemet i efterhand -> ta hand om paket som folk inte kunnat ta emot under semestern. Sedan behöva leverera ut dessa igen -> Dubbel kostnad, mer hantering.

Inget är optimalt, men läget är vad det är.
Jag har ingenting emot förseningen i sig längre, problemet jag har är att förseningen ställt till problem med leveransen.

Jag förstår att du försöker hjälpa, men problemet kvarstår, länken du gav ger 3 alternativ:
1) Ändra adress
2) Leverera igen
3) Leverera till ombud

(1) funkar inte eftersom dom fortfarande inte kan ge ett exakt datum, svårt att veta var i semestertider (återigen..) man ska redirecta paketet.
(2) och (3) kan eventuellt fungera, men det beror återigen på hur länge UPS håller paketet innan det skickas tillbaka. Vilket i sin tur beror på när paketet går iväg från Loque, återigen ett datum vi inte fått bekräftat.

Därav så anser jag, att dom enda som rimligen har en möjlighet att reda ut detta är Loque själva, inte vi som helt utan att kunna göra nått åt saken fått veta att vi -förmodligen- kommer få en leverans mitt i semestern.

Ocvh som jag sagt tidigare, i all min tidigare erfarenhet med FedEe, UPS, PostNord och DHL så har detta inte gått att lösa.
ALLA leverantörer har tidigare haft en max-tid som paketet legat hos dom. (Runt 14 dagar)
Så jag förstår inte hur du menar att jag som kund ska kunna lösa att UPS ska hålla paketet över deras maxtid?

Så återigen ping @PaChalski , har ni nån update i frågan? Det kan ju inte vara helt omöjligt att bara ta en anteckning från folk som önskar fördröjd leverans och skicka dom paketen i augusti istället?
Alternativt tar man bara från Loques sida beslutet att man får hantera paket som kommer i retur pga att kunden inte varit hemma.

Skrivet av tsint:

Förstår dig - men hur sannolikt är det egentligen att Louqe kommer lyckas tillverka alla chassin och leverera dem under sommaren? Skulle sätta en slant på att det blir ytterliggare förseningar, förhoppningsvis så dyker den upp under augusti.

Jopp, bra poäng. Dom har gått ut och sagt att det är prod i juni och leverans i juli, så var det läget jag utgick från, men absolut, finns ju en viss sannolikhet att "problemet" löser sig självt

Enda jag poängterar är att jag inte i något led kommer acceptera att ta en kostnad för omleverans när jag redan lyft frågan kring att skicka ut en vara utan att först kolla av leveransdatum med mottagande kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hariet:

Fast det där är ju bara den gamla modellen, skulle dom inte göra en special version? Hur skulle det versionen vara förresten ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Så det är goda gamla vanliga NH-L12 och ingen Special Edition det pratades om?

Skrivet av Monarchy:

Fast det där är ju bara den gamla modellen, skulle dom inte göra en special version? Hur skulle det versionen vara förresten ?

Det som Noctua gör nu är den helt vanliga NH-L12 som de hade slutat att producera. De har lovat Louqe att producera upp ett begränsat antal för att det fortfarande finns ett stort intresse för SFF marknaden (bland annat Louqes kunder).

Det pratades om en special version som skulle vara brandad Louqe och vara svart, men detta skulle ta lång tid innan den når marknaden. (Typ 2019). Så räkna inte med den alls i nuläget. Den är ju inte ens bestämd om att den ska komma ens. De har enbar diskuterat möjligheten med Noctua.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Det pratades om en special version som skulle vara brandad Louqe och vara svart, men detta skulle ta lång tid innan den når marknaden. (Typ 2019). Så räkna inte med den alls i nuläget. Den är ju inte ens bestämd om att den ska komma ens. De har enbar diskuterat möjligheten med Noctua.

Noctua kommer släppa ett antal svarta kylare mot slutet på året, alternativt i början på nästa år. Visar det sig att L12:an förblir den mest optimala kylaren för en del mindre chassin, så hoppas jag att även den dyker upp i svart. Med motsvarande svart fläkt, förstås.

En annan sak jag också gärna ser att dom ändrar är hur man fäster fläktarna på kylarna. Detta görs i stor majoritet via "clips", men jag ser hellre att man kan skruva fast fläkten på kylare som tillåter det. T.ex som man kan göra på en L9i.

Permalänk
Medlem

frågade Louqe och tydligen har Noctua redan producerat dom gamla kylarna och dom väntar bara på att Louqe ska ge dom ett lanseringsdatum för Ghost S1, vilket dom kommer kunna ge "inom kort" good news.

Permalänk
Medlem

Jag har nyfiken på vad alla som bestält Ghost S1 Har köpt för komponenter! kylare etc
Har inte bestält S1 än, men funderar. Tar emot lite att lägga ut pengar på AIO och tophat för att få lite bättre CPU kylning, vilket känns som luftkylare är lite väl begränsat.

SFX-L Bör gå fint att få plats med, funderar på att vänta på Seasonic nya som är bara 125x125mm. 5mm kortare än be quite's och den har 10 års garanti istället för 3.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11592035/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det som kommer hända är:

Jag provade maila företaget för att få min leveransadress ändrad till min arbetsplats för att jag liksom du är bortrest hela juli månad.
Har inte fått något svar eller bekräftelse och jag är inte ett dugg förvånad med tanke på hur illa kommunikationen i övrigt sköts. De kanske kan designa chassin men de har mycket att jobba på när det gäller kundrelationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Jag provade maila företaget för att få min leveransadress ändrad till min arbetsplats för att jag liksom du är bortrest hela juli månad.
Har inte fått något svar eller bekräftelse och jag är inte ett dugg förvånad med tanke på hur illa kommunikationen i övrigt sköts. De kanske kan designa chassin men de har mycket att jobba på när det gäller kundrelationer.

Lite det man kan förvänta sig med ett Kickstarter projekt att dom inte har allt välpolerat. Hur länge har du väntat på svar ?
Annars kan man ju också ringa ifall det inte fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Jag har nyfiken på vad alla som bestält Ghost S1 Har köpt för komponenter! kylare etc
Har inte bestält S1 än, men funderar. Tar emot lite att lägga ut pengar på AIO och tophat för att få lite bättre CPU kylning, vilket känns som luftkylare är lite väl begränsat.

SFX-L Bör gå fint att få plats med, funderar på att vänta på Seasonic nya som är bara 125x125mm. 5mm kortare än be quite's och den har 10 års garanti istället för 3.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11592035/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/11592035/

Jag har en kraken kylare nu, men kommer skippa vattenkylningen när jag flyttar över grejerna i Ghost S1 - vill ha det så litet som möjligt, dessutom så klockar jag inte. Så jag kommer antingen införskaffa en Cryorig C7 Cu eller nytillverkade Noctua NH-L12. Har sen tidigare köpt en Corsair SF450, men ser nu ett det finns V2 av samma PSU...

Du vet väl att samma moderkort och CPU är 300SEK billigare på Dustin nu?

Visa signatur