Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Pl4yGround:

Hur vet jag om jag gjort ett felval vid beställning? Ska jag gå in på gamla länken och göra en till beställning?

Har du inte fått något mejl är allt lugnt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Har du inte fått något mejl är allt lugnt!

Problemet är att jag har fått mail men jag kan inte förstå vad jag gjort fel. Loggar jag in och kollar på min order på myshopify har jag valt "Case Color - Ash" med ordernummer och ett totalpris på 0 riksdaler. Vilket är exakt vad jag ska ha såvitt jag vet. Hur vet jag om jag gjort fel och i sådana fall vad? Är väl en mer korrekt frågeställning. Ordern borde vara avbeställd om jag nu gjort fel så jag kan göra om den..

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Problemet är att jag har fått mail men jag kan inte förstå vad jag gjort fel. Loggar jag in och kollar på min order på myshopify har jag valt "Case Color - Ash" med ordernummer och ett totalpris på 0 riksdaler. Vilket är exakt vad jag ska ha såvitt jag vet. Hur vet jag om jag gjort fel och i sådana fall vad? Är väl en mer korrekt frågeställning. Ordern borde vara avbeställd om jag nu gjort fel så jag kan göra om den..

Vad stod det i mailet du fick då? I mitt stod det att jag valt en tophat för lite

Permalänk
Medlem

Nu är det snart bara 2 veckor kvar, är det någon som hittat var man kan beställa en Noctua NH-L12?

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Nu är det snart bara 2 veckor kvar, är det någon som hittat var man kan beställa en Noctua NH-L12?

Beställde från Amazon förra veckan. Inget skickat än dock. Enligt tidigare svar i tråden väntar Noctua på Louqe ska ge datum för release..

Det är antingen Amazon eller Ebay vad jag hört.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Nytt från Slack idag:

" patrik.michalski
All sold out! We have now compiled all the order data and will try to send out confirmation e-mails this week to everyone with their order specification to catch any mistakes from either side. Many have changed colors, this should be reflected in the send-outs.
Thread in #ghost_announcements Today at 3:23 PM"

Så verkar komma ut bekräftelsemail på ens beställning under veckan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Nytt från Slack idag:

" patrik.michalski
All sold out! We have now compiled all the order data and will try to send out confirmation e-mails this week to everyone with their order specification to catch any mistakes from either side. Many have changed colors, this should be reflected in the send-outs.
Thread in #ghost_announcements Today at 3:23 PM"

Så verkar komma ut bekräftelsemail på ens beställning under veckan.

Kommer bli intressant minst sagt på hur alla kommer att reagera.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=7zl9EMF7PCE

undra vilken TDP den klarar?
Inget AM4 stöd verkar finnas.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | Corsair SF600 V2 | ASRock X570 Phantom Gaming ITX/TB3 | AMD Ryzen 5 3600 | G.Skill Sniper X Urban Camo 3400MHz | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Arctic Liquid Freezer II 280 | PowerColor Radeon RX 5700 XT Dual Fan | Steelseries Rival 3 | Steelseries Apex 150 | Razer Leviathan 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hucko:

https://www.youtube.com/watch?v=7zl9EMF7PCE

undra vilken TDP den klarar?
Inget AM4 stöd verkar finnas.

Engine 27 var ingen höjdare, kyler som en intel stock-kylare samt hade ett rätt jobbigt tjutande ljud i hög pwm. Gissar att denna är sämre eftersom den dessutom verkar lägre i höjd, vilket innebär sämre kylningsförmåga.

Skulle tro taket för Engine 17 är 65W, men jag hade nog aldrig kört den för något högre än 35W

Permalänk
Medlem

såg att Loque svarat på en kille på mail. Han skrev ut svaret på SFF. Borde ge folk lite bättre input

"I asked about the status of the case by email and received the following response:
We are currently estimating shipment towards the end of July,

The shipment will be done by air. Pictures of the final case will be presented mid July.

Cheers // Patrik"

Permalänk
Medlem

jaja, så vi får chassit i början av december då?:D

Permalänk
Medlem

@fax110: Jag ska inte läsa mail för sent på kvällen, det visade sig inte var något fel.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Fick mail idag om att "bekräfta" beställningen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Fick mail idag om att "bekräfta" beställningen.

Märkligt, i mailet jag fick skulle man enbart höra av sig om något såg fel ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Märkligt, i mailet jag fick skulle man enbart höra av sig om något såg fel ut.

Jo, samma här. Därav "bekräfta" igenom att inte höra av sig.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jo, samma här. Därav "bekräfta" igenom att inte höra av sig.

Haha okej då

Undra vad som gått snett, typ en månad till i försening nu.
Men ska inte klaga, skönt för mig, mitt leveransproblem löste ju sig automagiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Haha okej då

Undra vad som gått snett, typ en månad till i försening nu.
Men ska inte klaga, skönt för mig, mitt leveransproblem löste ju sig automagiskt...

Yep.. Skönt! Jag ser ut att hamna i din tidigare sits.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Det är ett kickstarter projekt, att det blir lite försenat ska man ta och tacka och buga över tycker jag. Det är det minsta problemet som kan uppstå med sådanna projekt. Att dom har svårt att svara på folk, när dom har ivriga nördar som spammar mailen om allla möjligha frågor om och om igen förstår jag hur det kan bli såhär bara chilla lite så löser det sig. Jag kommer vänta tills nya grafikkorten sen slänger jag iväg en order på chassit

Permalänk
Medlem

Som super early bird ingår det en valfri top hat, jag lade utöver denna till ett superpack men i mitt bekräftelsemail finns bara ett superpack, inte den enskilda top hat som jag valde.
Är det så att superpacket är en uppgradering endast??
Måste säga att den beställningssidan var en redig f**k up…

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av d_m_r:

Som super early bird ingår det en valfri top hat, jag lade utöver denna till ett superpack men i mitt bekräftelsemail finns bara ett superpack, inte den enskilda top hat som jag valde.
Är det så att superpacket är en uppgradering endast??
Måste säga att den beställningssidan var en redig f**k up…

Gjorde samma sak och superpacken ersätter din andra top hat, lite synd men blev väl rätt mycket enklare för dom. Enklare orderhantering och mindre risk att saker blir fel.

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men blev det Ash ändå, ser bäst ut utav de tre färgerna på Louqe's hemsida IMHO! Nu får man hoppas att man inte gjorde valet försent, då det verkar som att folk här och på Slack fick e-mail från @PaChalski för att bekräfta beställningarna?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Efter mycket om och men blev det Ash ändå, ser bäst ut utav de tre färgerna på Louqe's hemsida IMHO! Nu får man hoppas att man inte gjorde valet försent, då det verkar som att folk här och på Slack fick e-mail från @PaChalski för att bekräfta beställningarna?

Detta annonserades på Slack:

Citat:

Just sent out a mail to all of you (excluding the few KS backers that have not selected color/size yet) to confirm your orders. Please go through it and reply to it if you see any errors or want to change anything, but ONLY then, we are getting swamped with mails.

Permalänk
Medlem

Behöver man fortfarande en liten top hat för vissa grafikkort? Vet att de gjorde om så att Evga FTW passar utan nu men hur är det med grafikkort som MSI gaming x. Var det inte problem med att kontakterna satt för högt upp på det kortet, men det kanske också har löst sig med sista ändringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Detta annonserades på Slack:

Japp, såg det också. Jag var en av de "few KS backers" som inte gjorde valet!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av w86w:

Behöver man fortfarande en liten top hat för vissa grafikkort? Vet att de gjorde om så att Evga FTW passar utan nu men hur är det med grafikkort som MSI gaming x. Var det inte problem med att kontakterna satt för högt upp på det kortet, men det kanske också har löst sig med sista ändringen?

Nu vet jag inte vilket Gaming X du syftar på, men om det är 1080 Ti Gaming X så ryms den inte pga att den är för tjock, tar upp 2,5 kortplatser men det finns bara plats för max 2,1 i Ghost S1. Spelar ingen roll vilken top hat man väljer i det fallet, ingen av dem hjälper, för det är inte den dimensionen som är problemet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av w86w:

Behöver man fortfarande en liten top hat för vissa grafikkort? Vet att de gjorde om så att Evga FTW passar utan nu men hur är det med grafikkort som MSI gaming x. Var det inte problem med att kontakterna satt för högt upp på det kortet, men det kanske också har löst sig med sista ändringen?

Skrivet av backfeed:

Nu vet jag inte vilket Gaming X du syftar på, men om det är 1080 Ti Gaming X så ryms den inte pga att den är för tjock, tar upp 2,5 kortplatser men det finns bara plats för max 2,1 i Ghost S1. Spelar ingen roll vilken top hat man väljer i det fallet, ingen av dem hjälper, för det är inte den dimensionen som är problemet.

Gissar att han tänker på ett "vanligt" gaming x där strömkontakten sitter högre upp och därför behövs en tophat. Har själv ett sådant kort och planerar att använda en top hat för att lösa det, men vet inte om de har sänkt platsen för grafikkortet eller hur det är löst an kan lösa det med en vinklad pci-e kabel, men har inte hittat en sådan någonstans än...

Permalänk
Medlem

Någon som vet när/om man kan ändra leveransadress...? Förseningen har gjort att jag hunnit byta stad...

Sen är jag väldigt nyfiken men hittar absolut ingenting om Noctuas kylare som ska komma till Ghost S1?

Sen är det väldigt oklart huruvida Ash är grå eller svart? Väldigt olika bilder på hemsidan...

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: i det förra infomailet stod detta:

Last, we will ask everyone about updated addresses in the case it has changed during the course of this project.

Så antar dom tar itu med adresser efter att dom löst färgerna, antar att färger är prio för att komma vidare i produktion.

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: Ash är nog, av namnet att döma, mer åt det mörkgrå hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Gissar att han tänker på ett "vanligt" gaming x där strömkontakten sitter högre upp och därför behövs en tophat. Har själv ett sådant kort och planerar att använda en top hat för att lösa det, men vet inte om de har sänkt platsen för grafikkortet eller hur det är löst an kan lösa det med en vinklad pci-e kabel, men har inte hittat en sådan någonstans än...

Minns jag rätt så har de sänkt grafikkortplatsen lite, 3mm är en siffra som dyker upp i huvudet men jag ska absolut inte svära på det.

Visa signatur

5950X, 3090