Jag har lagt totalt $997,04 på Steam. Vad ligger du på?

Permalänk
Medlem

TotalSpend $3,989.79
OldSpend $3,114.34

kontot 14 år gammalt. vad menas med oldspend kan man ju undra.

Permalänk
Medlem

Nu när vi vet vilken spann det rör sig om, kan man be om en poll?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

$377 på 7 år känns rätt sansat. Kan handla några fler spel (som aldrig kommer spelas) med gott samvete nu när Steam summer sale kommer.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Du har inte köpt lootlådor eller skins och annat då? ... finns det kanske något spel som har månadsavgift som betalas via steam? Eller har du köpt hårdvara via Steam? (HTC Vive tex?)
Såvitt jag fattar så räknas ju alla pengar du skickat in till steam. Eller du kanske blivit hackad??

Har endast köpt spel vid rea. Väldigt sällan de senaste 3 åren dock.

Permalänk
Medlem

$6.74 så inköp via humblebundle ränknas definitivt inte,
ca 10 cent per spel men jag bör nog ha lika många nycklar från bundles.

Jag lägger nog ungefär den summan varje månad på konsolspel som jag faktiskt ibland spelar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast då uppstår ju frågan... Vad har du spenderat där?

Orelaterat, och inte riktat till Vasagos.
Vääääääldigt många verkar inte förstå att det som presenteras på sidan inte är hela kostnaden för spelbiblioteket.

Oftast 1 dollar sen någon enstaka gång lite mer om det har varit något bra rpg så stämmer nog sen är det lite bundels med hårdvara o.s.v och är mest intresserad av gamla rpg så är ingen big spender där

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

7975.83 Dollarzzz på 9 år! XD -Haha lika mycket som jag pyntade för min begagnade KTM 690 SMC-R Super Motard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Du snackar i nattmössan.

Jaså? Det står annars så här på sidan:

Citat:

This is a sum of external funds that have been applied to your Steam account, either to purchase games on the Steam store or fund your Steam Wallet.

Det handlar alltså även enligt dem själva enbart om pengar du spenderat på dem, och inte rea, uppräknat till MSRP...

Skrivet av AdoringFan:

Enligt det där så har jag spenderat över $8000 vilket är helt åt skogen fel då jag inte spenderat mer än 4000 SEK totalt under de 13 år jag haft steam.

I så fall tycker jag det låter som om du behöver ta ett snack med Steam, och inte sura på mig. Jag kan inte hjälpa att de uttryckligen bara tar hänsyn till vad du betalat dem.

Skrivet av AdoringFan:

Och nej vi pratar inte om GMG, eller gråa sidor som säljer stulna nycklar. Utan Steam Rea.

Stulna, eller inte, kalla dem vad du vill, men de syns inte i den här statistiken, eftersom det enbart handlar om "pengar" du "gett" till Valve här. Skönt att du i alla fall gått med på att de faktiskt har möjlighet att se dina inköp...

Skrivet av Exxovion:

$466.98 sedan 2004 ... ändå har man nu över 300 spel i biblioteket på steam.

Som jag lite undrande frågat förr... Hur mycket kommer från tredjeparts försäljningsställen, är gåvor / promotions, osv?

Skrivet av Roger W:

Såvitt jag fattar så räknas ju alla pengar du skickat in till steam.

Mm. Valve bryr sig inte om hur du ger dem pengarna, om det är plus till ditt konto, syns det här.

Skrivet av Hinten:

7975.83 Dollarzzz på 9 år! XD -Haha lika mycket som jag pyntade för min begagnade KTM 690 SMC-R Super Motard.

Kicka Till Max... Nå, vilka pengar har du "spenderat mest tid med" ? Var det värt det, så att säga?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av Blobster:

TotalSpend $3,989.79
OldSpend $3,114.34

kontot 14 år gammalt. vad menas med oldspend kan man ju undra.

Det är spel och annat köpt innan 2015 någon gång, och är inräknat i TotalSpend.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Har endast köpt spel vid rea. Väldigt sällan de senaste 3 åren dock.

Hmm har du sålt någon user created content på steam månne?
De vinstpengarna kanske också hamnar här?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Känns inte som att det här stämmer men annars ouch då jag inte spelar så mycket, har haft steam 15-17år prenumererar på humble bundle

TotalSpend 2018-06-13 23:07:50.923 $6,725.48

Permalänk
Medlem

6.5 år:
TotalSpend 2018-06-13 19:10:12.993 $603.05
OldSpend 2018-06-13 19:10:12.993 $142.42
PWSpend 2018-06-13 19:10:12.993 $0.00

Har dock köpt mycket spel utanför steam, som Humble Bundle etc. Så ligger nog lite högre än detta!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jopp<3:

Noll (0kr), har totalt 7 spel på steam, det enda jag betalat för var CS 1.6 och det köpte jag inte via steam utan i någon gamestop butik för typ 18 år sen.

Med alla gratisspel, nu snackar vi allt från indiespel till AAA-spel Steam och dess återförsäljare ger ut så borde du haft flera hundra spel vid det här laget.

Och Counterstrike suger ju banan idag. Beta-versionerna var de enda som gällde!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Med alla gratisspel, nu snackar vi allt från indiespel till AAA-spel Steam och dess återförsäljare ger ut så borde du haft flera hundra spel vid det här laget.

Och Counterstrike suger ju banan idag. Beta-versionerna var de enda som gällde!

Jag har bara dom spel jag tycker är bra, skulle aldrig skaffa ett spel bara för att det är gratis.
Att du sen suger på Counterstrike är väl inte mitt problem?

Permalänk

516$ på 3 år.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jopp<3:

Jag har bara dom spel jag tycker är bra, skulle aldrig skaffa ett spel bara för att det är gratis.
Att du sen suger på Counterstrike är väl inte mitt problem?

Då vet du inte mycket om spel. Finns fler spel än att bara spela CS. Jag spelar inte ens CS...

Permalänk

Hm..

Visa signatur

Mh-hm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Då vet du inte mycket om spel. Finns fler spel än att bara spela CS. Jag spelar inte ens CS...

Varför skaffa massa dåliga spel bara för att dom är gratis?
Spela det du tycker om istället för att spela allt som är gratis bara för att det är gratis.
Spel ska vara något som gör dig glad, inte något du känner att du måste göra för att det är gratis.
Och givetvis ska du inte spela CS om du tycker det är tråkigt och suger på det.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk

14år - känns mer än överkomligt, trodde jag hade mer >.<

TotalSpend 2018-06-04 17:56:52.450 $1,880.96
OldSpend 2018-06-04 17:56:52.450 $121.58
PWSpend 2018-06-04 17:56:52.450 $0.00

Permalänk
Medlem

Är snart 40. Har också lagt ner mycket tid på spel när jag var yngre och ärligt talat så ångrar jag det idag. Tänk om man bara lagt ner 50% av den tiden man lagt på spel på något nyttigt istället och blivit expert inom ett område eller startat ett föeretag. IRL är det största och bästa spelet. Istället för att slita på ett vanligt jobb kunde man ha levt i lyx istället och varit ekonomiskt oberoende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Är snart 40. Har också lagt ner mycket tid på spel när jag var yngre och ärligt talat så ångrar jag det idag. Tänk om man bara lagt ner 50% av den tiden man lagt på spel på något nyttigt istället och blivit expert inom ett område eller startat ett föeretag. IRL är det största och bästa spelet. Istället för att slita på ett vanligt jobb kunde man ha levt i lyx istället och varit ekonomiskt oberoende.

Då kan man ju säga ganska mycket, t.ex varför kolla på tv, film, sport. När du kan arbeta den tiden och tjäna pengar istället?
Det är klart man kan jobba 18h om dagen för att bli ekonomiskt oberoende efter x-antal år. Men det låter som ett roligt liv? Njae

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArtMan:

Lätt att vara efterklok. Tyvärr är det omöjligt att få tillbaka tiden.

Bättre att helt enkelt bara acceptera läget och göra det bästa av tiden som finns kvar.

Permalänk
Medlem

$1,697.75
på 8 år :s

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem

TotalSpend 2018-06-12 09:28:57.770 $243, 11 år.
Steam, lul.

Permalänk
Medlem

Kollade mig själv nu till sist:
TotalSpend 2018-06-13 21:50:38.737 $3,055.53

Känns väl överkomligt, utslaget på 10 år...
Fast ca 200kr/månad är ändå mer än jag trodde jag brände på spel!

Jag har inte använt humble bundle eller andra siter som tex greenmangaming för att få koder, men några fysiska spel i kartong med steamkod har det ju blivit under resans gång.

---

För den som även vill gräva ner sig i detaljer om varje betalning man gjort så kan man det inifrån vanliga Steamklienten:
Klicka på ditt username högst uppe till höger (bredvid summan i din steam-wallet) och välj "kontouppgifter".
Där kan du sen välja "Din köphistorik" och få upp en lista på allt du betalt.
(du kan behöva gå ner i botten på listan och välja "läs in fler" för att få med hela ...)

Om du sen markerar listan så kan du copypasta över den till tex excel för mer databehandling.
OBS dock att för mig så ligger de äldsta betalningarna i USD och resten i Euro, så det kan du behöva justera manuellt om du vill räkna vidare på beloppen.

Summerar jag den här vägen så blir det ca 2450 euro, men då räknas även marknadstransaktioner in.

Sållar jag ut marknadstransaktionerna så har jag tydligen tjänat ihop 30 euro på att kränga alla samlarkort jag fått... Ingen jättevinst precis - tveksamt om det är värt besväret
...
Svårt att säga vilken dollar/euro kurs de räknat på i metoderna ovan, men båda sätten att räkna verkar ge ungefär samma slutresultat för mig.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hur i hela friden.

Visserligen är mitt acc 14 år. Men inte f*n trodde jag att jag spenderat $1,799.73 på steam. Oden, Thor & Freja.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

TotalSpend 2018-06-07 16:42:27.813 $1,075.54
OldSpend 2018-06-07 16:42:27.813 $256.19

fördelat över sju år Var inte så farligt ändå

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimloths:

Då kan man ju säga ganska mycket, t.ex varför kolla på tv, film, sport. När du kan arbeta den tiden och tjäna pengar istället?
Det är klart man kan jobba 18h om dagen för att bli ekonomiskt oberoende efter x-antal år. Men det låter som ett roligt liv? Njae

Om man gör något man älskar och får betalt för det så jobbar man egentligen inte :). Visst är det både mer givande och roligare att spendera tid på något vettigt istället för att se på Kardishans på TV eller spela galvbra spel som man sedan kommer glömma bort.

Skrivet av Exxovion:

Lätt att vara efterklok. Tyvärr är det omöjligt att få tillbaka tiden.

Bättre att helt enkelt bara acceptera läget och göra det bästa av tiden som finns kvar.

Ja men med tanke på hur många i denna tråd har spenderat så mycket pengar på spel att de hade förmodligen kunnat spela 24/7 i flera år för att klara av alla dessa spel de har på sina konton så undrar man om det är så nyttigt för dessa individer.

Jag skrev mitt inlägg för att folk ska tänka till lite i samband med alla dessa inköp och om det verkligen var värt tiden/pengarna.