Äntligen reklamfri Youtube med Premium!

Permalänk
Medlem

Givet.
Tog family för 179 och splittar. Slutar i runda slängar med 45kr per person då vi är 4st.
Inte alls farligt, är som en latte i stan vilket jag kan skippa...

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

hur är youtube music? är utbudet bättre eller sämre än spotify? jag tänker om tjänsten har samma utbud som spotify blir det ju helt klart värt pengen och bytet blir ett faktum

Först kopierade jag några spellistor till Play Music från Spotify med Stamp vilket inte verkar gå med YT Music. Lyssnade en halvtimma på Play Music och startade sedan Spotify. Tyckte skillnaden med bra trådade hörlurar var för stor till Spotifys och sedan ännu mer till Tidals fördel. Kanske inte spelar någon roll med mina Airpods.

Men kommer nog fortsätta mitt abonnemang eftersom man nu kan släcka skärmen när man spelar video. Gillar teknik-kanaler där folk sitter och snackar en timma och kan nu lyssna på dem i bilen utan att ha skärmen tänd. Och slippa reklamen i mobilen och surfplattan har ett stort värde.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Lego Master

Som många andra kan jag tänka mig att pröjsa både för bakgrundslyssning och reklamfritt, men Music kan hoppa o skita på sig. 119kr är för mycket, även om jag kollar en del på Youtube.

Pass, tills vidare. (Valde "vet inte" i pollen.)

EDIT:
Om Google mot förmodan skulle läsa detta, 69kr UTAN Music kan jag tänka mig. Kanske.

EDIT2:
Om jag tittar på deras olika erbjudanden så tar dom 99kr för bara Music, vilket så skulle innebära ett värde på 20kr för reklamfritt OCH Originals. Jag ändrar mitt föregående uttalande till 29kr/mån för overhead.

EDIT3:
.....men tre månader gratis kan man ju alltid prova...

(fan vilken svagsint jävel jag är...)

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Nej, av den simpla anledningen att Youtube censurerar folk som inte delar deras politiska syn.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Ett tips är ju att inte stirra in i en lampa (skärm) om du har svårt att sova

OT: Får man Google music för det här priset också? Ersätter det Spotify?

Skickades från m.sweclockers.com

Visst är det så. Men det är efter att jag försökt sova ett tag som jag slutligen tar fram ipaden och kollar något för att senare kunna sova.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Går du via iOS måste du betala Apple-skatten också. Tänk på det när du prenumerar på tjänster via telefonen.

Gå alltid via leverantörens sidor.

Ja, såklart... Korkad jag är 😛 ser ju att det är samma i Spotify appen nu. Inte för att jag köpt via appen innan, som tur är får man väl säga. Tack för upplysningen!

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Inte värt för fem öre för mig iaf.

På datorn, laptop har man adblock.
PÅ android mobil + platta har man Youtube vanced som har adblock + fungerande auto hd + bakgrunds lyssning. (ingen root krävs heller så)

Finns bättre sätt att stödja dom content creators man gillar om man nu har den vinkeln att det är värt detta priset.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur jag överför mina spellistor ifrån Spotify till Play Music?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Någon som har tips på hur jag överför mina spellistor ifrån Spotify till Play Music?

detta kanske? https://soundiiz.com/

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Jag tycker de är värt de. Den jäkla reklamen tar ju död på en. Sen kommer ju lite extra grejer till appen. Att man kan ladda ner. Spela i bakgrunden med bara ljud och sen i fönster. Själva musik tjänsten får man väl vänja sig vid. Synd att de inte finns enkelt sätt att flytta alla spotify grejer dit

Permalänk
Hedersmedlem

*§1.1/1.6-regelbrytande inlägg raderade*

On topic:

Ska testa 3 månader (gratis ju ). Hoppas bara att Google music fungerar bättre än för nåt år sedan då mina spellistor försvann i tid och otid. :/

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tack för tips, tog och beställde en prenumeration, gick bara sedan direkt tillbaka och avslutade den.
3 månader prov tid är alltid trevligt att få testa på. även om jag redan vet till 100% att jag inte i min vildaste fantasi någonsin kommer att betala, lol, för att se på youtube, men vill de ge mig 3 månader, med full access, så tackar jag bara och tar emot.. Thank you thank you

Reklamen spelar ju mindre roll då jag ändå alltid använder Brave, så vem som ser reklam på nätet idag är för mig helt ofattbart...i alla fall om man som jag absolut inte alls tycker om att se reklam, annars får man väl se på det om man nu vill såklart, det respekterar jag..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

det jag skriver utgår ifrån att adblock slutar funka nu när dom fixar youtube premium
förstår inte riktigt "music" kommer musik försvinna ifrån youtube nu då?

jag hade velat fått en download knapp så man kan ladda ner videos. och kanske bättre server om man laddar upp något tex.

men för 11£ månaden så är priset faktiskt väldigt högt.

jag har redan

Netflix
Hbo
Crunchyroll
spotify

och nu ska man skaffa youtube det kostar på ..
men det köper man ju endast om dom knäcker adblock

Download (offlinefiles) ingår ju i premium. Du kan ju sluta med t.ex spotify om du skaffar YT premium eftersom det fyller exakt samma funktion och har nästan exakt samma stöd.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blacksheep:

Tack för tips, tog och beställde en prenumeration, gick bara sedan direkt tillbaka och avslutade den.
3 månader prov tid är alltid trevligt att få testa på. även om jag redan vet till 100% att jag inte i min vildaste fantasi någonsin kommer att betala, lol, för att se på youtube, men vill de ge mig 3 månader, med full access, så tackar jag bara och tar emot.. Thank you thank you

Reklamen spelar ju mindre roll då jag ändå alltid använder Brave, så vem som ser reklam på nätet idag är för mig helt ofattbart...i alla fall om man som jag absolut inte alls tycker om att se reklam, annars får man väl se på det om man nu vill såklart, det respekterar jag..

Det som är ofattbart för mig är att så pass många vill utnyttja/se/lyssna på material som någon annan gjort men sedan inte betala för det, och en del verkar nästan skryta om det. Gillar ni inte reklam på Youtube så finns det nu ett alternativ som tråden handlar om. Om ni inte accepterar reklam som finansiering men inte heller vill betala på annat sätt så finns alternativet att inte använda tjänsterna. Vem tror ni vill jobba gratis? Vill ni det själva?

Varför tycker ni att de som skapar materialet inte ska få betalt, eller att inte heller Google ska få betalt för den infrastruktur de byggt upp för att klara det enorma navet som Youtube är?

Denna problematiska inställning gäller ju generellt och inte bara Youtube.

Glad Midsommar!!!

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det som är ofattbart för mig är att så pass många vill utnyttja/se/lyssna på material som någon annan gjort men sedan inte betala för det, och en del verkar nästan skryta om det. Gillar ni inte reklam på Youtube så finns det nu ett alternativ som tråden handlar om. Om ni inte accepterar reklam så finns alternativet att inte använda tjänsterna. Vem tror ni vill jobba gratis? Vill ni det själva?

Varför tycker ni att de som skapar materialet inte ska få betalt, eller att inte heller Google ska få betalt för den infrastruktur de byggt upp för att klara det enorma navet som Youtube är?

Denna problematiska inställning gäller ju generellt och inte bara Youtube.

Håller med. Jag sammanfattade detta i en mening tidigare i tråden, men det togs bort.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

Hur gör man för att se reklam på youtube, har ni avaktiverat alla annonsblockerade eller något? Jag har aldrig sett någon reklam där vad jag kan minnas.

Förutom det testade jag deras musiktjänst för ett tag sedan och den var ej. Jag gillat dock inte att pengar går till företag som tar politiska ställningar kring vad som ska finnas på deras tjänster. Så 0kr till google och youtube från mig.

Permalänk
Medlem

@Superolle: STAMP och tror jag betalade engångsavgiften 80 kr.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@MultiMan: jag vill ha lägre pris utan youtube music

Permalänk

Tog 3 månader gratis. Kommer knappast pröjsa då det är alldeles för mycket censur på Youtube.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Kommer aldrig betala 119kr månaden för youtube och börjar man få alla jävla sidor som betaltjänster så kommer hela nätet vara totalt värdelöst ...youtube 119kr, netflix 99kr osv, osv och skulle överge youtube helt innan jag betalade 119kr för snart är man sammanlagt uppe i 999kr månaden för tjänster

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lord_vasagos:

Kommer aldrig betala 119kr månaden för youtube och börjar man få alla jävla sidor som betaltjänster så kommer hela nätet vara totalt värdelöst ...youtube 119kr, netflix 99kr osv, osv och skulle överge youtube helt innan jag betalade 119kr för snart är man sammanlagt uppe i 999kr månaden för tjänster

Den åsikten är ju givetvis helt ok, så länge du inte använder adblocker eller låter bli att titta/lyssna/läsa på de tjänsterna du tycker är för dyra. Det finns ju också alternativet Patreon ibland, som jag själv använder.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Den åsikten är ju givetvis helt ok, så länge du inte använder adblocker eller låter bli att titta/lyssna/läsa på de tjänsterna du tycker är för dyra. Det finns ju också alternativet Patreon ibland, som jag själv använder.

Man ska behandla andra som de behandlar en. Jag har avaktiverat adblock här för det en schysst sida, det finns även reklam som tilltalar en och man kan gå miste om bra fynd utan denna reklam.. Google däremot är inget som många vill stödja när de beter sig som de gör, så undviker man på helt lagliga sätt ge dem pengar.

Det google gör är mycket, viker sig för regeringar som vill åsikt censura internet. Men de loggar en mycket loggar väldigt mycket information som de använder. T.ex. kollar jag in en gräsklippare av en modell, när jag sedan besöker aftonbladet så kan jag få se denna gräsklippare som en reklambild. Och jag tänker oj, är det rea på den jag kollade på nyss. Nej det är bara ett omoralisk sätt att få folk att tro det är reklam om ens produkt för den är ny, het eller rea.

Angående google musiktjänsten så är den som Spotify. Så jag gör ett val mellan dessa två tjänster så helt jag bort tillägget att genom googles tjänst så försvinner reklam som jag aktivt måste tillåta.
-Frågan är då, varför aktivt lägga ner tid på att få ens webbläsare att visa reklam på youtube och sedan betala för att bli av med den? De som aktivt har valt att tillåtas youtube reklam, ja de vill nog se på reklamen.
-Adblockers som uppdaterar sig själv är default med dagens internet, vill man tillåta reklam ett ställe så krävs det att man aktivt tar detta val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det som är ofattbart för mig är att så pass många vill utnyttja/se/lyssna på material som någon annan gjort men sedan inte betala för det, och en del verkar nästan skryta om det. Gillar ni inte reklam på Youtube så finns det nu ett alternativ som tråden handlar om. Om ni inte accepterar reklam som finansiering men inte heller vill betala på annat sätt så finns alternativet att inte använda tjänsterna. Vem tror ni vill jobba gratis? Vill ni det själva?

Varför tycker ni att de som skapar materialet inte ska få betalt, eller att inte heller Google ska få betalt för den infrastruktur de byggt upp för att klara det enorma navet som Youtube är?

Denna problematiska inställning gäller ju generellt och inte bara Youtube.

Glad Midsommar!!!

Inte mycket jag håller med om när det kommer till dig. Men detta var det bästa jag läst på länge.
Glad midsommar!

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Vet du om jag kan föra fram och tillbaka flera gånger och skulle jag kunna använda samma avgift till att exempelvis lösa min sambos spellistor också?

Permalänk
Medlem

@Superolle: Använder Stamp från olika Spotifykonton till mitt enda Tidal-konto och Google Music. Har inte provat Spotify till Spotify.

Det andra förslaget du fick i tråden är det månadsavgift på men kan synka automatiskt om jag förstår den tjänsten rätt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag råkade testa 3 månader gratis på enbart youtube Music, vet ni om det går ändra så att det innefattar youtube premium också? jag försökte på min iphone men de verkade vilja ha 149kr i månaden direkt då..

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Skaffade Stamp och det fungerade utmärkt för mig i alla fall! Ska testa för Sambon ikväll!

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Kommer aldrig betala 119kr månaden för youtube och börjar man få alla jävla sidor som betaltjänster så kommer hela nätet vara totalt värdelöst ...youtube 119kr, netflix 99kr osv, osv och skulle överge youtube helt innan jag betalade 119kr för snart är man sammanlagt uppe i 999kr månaden för tjänster

Glöm inte att det kan komma att kosta upp till $30 för vissa Facebook-grupper snart.

http://www.businessinsider.com/facebook-subscriptions-faceboo...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Den åsikten är ju givetvis helt ok, så länge du inte använder adblocker eller låter bli att titta/lyssna/läsa på de tjänsterna du tycker är för dyra. Det finns ju också alternativet Patreon ibland, som jag själv använder.

Klart jag använder adblocker då sidor inte kan hantera reklam på ett rimligt sätt som på t.e.x youtube och skulle säga det gäller i det närmaste alla sidor som inte kan hantera reklam på en rimlig nivå så jag kör adblocker på allt

Problemet med youtube är samma som det teoretisk skulle vara för swec att det är användarna som bygger upp tjänsten och drar lasset som håller sidan vid liv och lite reklam här och där är ok men bombadering till galenskap strategi sen lägga upp betal version känns inte som ett vinnande koncept och jag tror på lite reklam som inte stör

Patreon är en mycket vettigare modell och där kan jag kasta in pengar för t.e.x mina favorit podcast tex där reklam blir svårt utan att ha den inklippt som störmoment men även med reklam så håls den på en bra nivå

Problemet med kostnade per månad är annars att det snabbt blir mycket pengar om allt ska gå under månadskostnad och kommer göra hela nätet till skit för tar man bara dom stora som netflix, spotify, är det inte mycket per månad men gör tjänsterna till tio - tjugo och det blir dyrt och människor skiter i dom

Nu har inte youtube låst till betaltjänst men ge det lite tid och det blir så eller alternativt sidan är så irriterande att den inte går att använda utan den och flera sidor kommer apa efter...nä hate it

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naki:

Glöm inte att det kan komma att kosta upp till $30 för vissa Facebook-grupper snart.

http://www.businessinsider.com/facebook-subscriptions-faceboo...

Det är med en sån där löjlig sak som är helt kass och kommer inte att hålla att köra sånna modeller tror jag ..tur man inte använder skiten 😋

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w