Vad använder ni Nocco/Celsius till?

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt GFUEL ännu?
För 34.99$ + runt 15$ frakt så får du 20L energidryck (40 skopor, 0.5L styck). Det är pulver som du blandar själv dessutom, vill du ha starkare? Ta 2 skopor istället för 1.
Riktigt trevlig smak och man slipper kolsyran

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag har druckit celsius i ca 4-5 år, dricker en när jag vaknar, oftast en efter det..sen är det lunch, då blir man trött så då tar jag en till.. och en innan jag tränar. Jag har räknat ut vad detta beroende kostat och jag är medveten om att det inte är bra för mig. Jag varierar mellan 3-5 burkar om dagen.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

@john00133: intressant, då koffein och nikotin verkar olika, har själv testa starkt snus, typ siberia portion, men inte tappade jag något sug efter koffein.

Grejen e den att nikotinet tar bort hungern eller ja stillar det iaf, men ja ingen direkt koppling mer än att man kan va beroende av bägge 2 samtidigt, men det är samma sak med vape/e-cigg som jag kör med fast utan nikotin. Om jag inte har nikotin eller koffein så funkar att dra ett gäng halsbloss för att stilla bägge begären (notera att jag avskyr kaffe och de flesta varma drycker) Men personligen så tycker jag att det ska göra en form av studie i det hela, men aja allt kan ju inte bli bevisat antar jag?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Ja köpte mig en carribean i sommras men den var ju knappast något speciellt och rätt äcklig. Försöker undvika koffein då det i det närmaste är en drog. Man ser ju hur vissa blir när dom inte får kaffe på morgonen

Permalänk
Medlem

Druckit både NOCCO och Celsius sedan det kom ut.

Celsius med smak av mango, utan kolsyra, dricker jag mest. Använder den innan träning på tom mage eller om jag känner att jag måste på toaletten 😂.

NOCCO är mindre effektiv, men smakare godare. Skumtomte är favoriten

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem

Dricker hellre kaffe och te. Den enda energidrycken som jag testat som jag tycker är god är Power King, men då dricker jag för att det är gott, inte för något uppiggande. Det är ganska sällan jag köper hem någon form av dricka, tycker det är så hutlöst dyrt och onödigt att köpa kolsyrat vatten med socker/sötningsmedel och lite aromer när jag har världens godaste vatten hemma för 2 öre/litern.

Permalänk
Medlem

Kaffe och frukt kör jag på om jag vill bli pigg.
Fast främst dricker jag kaffe för att det är gott.

Permalänk
Medlem

Är detta ett substitut för att röka/snusa?
Låter ju som en sekt som ni snackar...

Skulle aldrig lägga pengar på något som kostar 20 kr/burk mer än i nödfall.
Och det pratas ju om det som om det vore det bästa som hänt världen.

Iofs, det är nog att jämnställa med de lite mer vuxna som dricker kaffe när jag tänker på det. Fast det kan man fixa själv hemma för några kronor.

Permalänk
Medlem

Dricker det enstaka gånger när jag jobbar natt och inte orkar ställa mig vid kaffebryggaren 2 på natten. Annars är det kaffe som gäller för att få i mig koffein.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Inaktiv

Var försiktig med tänderna bara guys. Kaffe må ge missfärgningar men flera läsk varje dag sägs ge frätskador på tänderna oavsett hur bra du borstar.

Permalänk

Otrolig många intressant läsning här... förra år var jag så beroende av nocco.. Jag drack 3 nocco om dagen varje dag.. När jag ser det kosta så jag bestäm att jag dricka bara 3-4 ggr i veckan.. Jag brukar köpa plattan via Proteinbolaget.se. Där kan man välja 4 olika smaker

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Har aldrig snusat, rökt eller varit beroende av något sånt innan, men jag behöver en Celsius eller Nocco om dagen Tränar rätt mycket så då blir det naturligt ta en. Men även när jag inte tränar slinker det ner minst en per dag.

Favoriterna är (även om jag gillar dom flesta):
Nocco Watermelon
Celsius Watermelon
Celsius Hallon
Nocco Carribean

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Jag använder nämnda drycker som en indikation på vilka människor jag kan döma i smyg. Det är alltid lika uppfriskande med fitnessprofiler, eller aspirerande sådana, som hellre sippar på en proteinspikad läskeblask än lyfter tungt på gymmet. Gärna i kombination med efterblivna #hashtags. #minresaräknas #aldrigvila #tyngre

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Jag använder nämnda drycker som en indikation på vilka människor jag kan döma i smyg. Det är alltid lika uppfriskande med fitnessprofiler, eller aspirerande sådana, som hellre sippar på en proteinspikad läskeblask än lyfter tungt på gymmet. Gärna i kombination med efterblivna #hashtags. #minresaräknas #aldrigvila #tyngre

So true.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Är detta ett substitut för att röka/snusa?
Låter ju som en sekt som ni snackar...

Skulle aldrig lägga pengar på något som kostar 20 kr/burk mer än i nödfall.
Och det pratas ju om det som om det vore det bästa som hänt världen.

Iofs, det är nog att jämnställa med de lite mer vuxna som dricker kaffe när jag tänker på det. Fast det kan man fixa själv hemma för några kronor.

Det är istället för kaffe helt enkelt. Jag som har ADHD och EDS (Excessive daytime sleepiness) orkade inte med jobb innan jag började med energidryck. Började väl dricka lite mer regelbundet i 25-årsåldern och orkade masa mig igenom arbetsdagarna bättre efter det. Men fortfarande är det så att jag jobbar rätt mycket i "bursts", snabbt som fan med tre bollar i luften eller så tjötar man och tar det lugnt. Koffein hjälper att jämna ut det iaf. Nu har man inga ADHD-relaterade sjukdagar (måndagssjuka t.ex.) när man vet att man har energidryck som backup, och det går många år mellan sjukdagarna över huvud taget.
Så fort hjärnan inte får stimulans eller måste göra något repetitivt så somnar man typ. Koffeinet tar udden av det, även om man är sjukt trött och seg. Det bästa är ju om jag får prata om något jag tycker om eller göra något som engagerar, då har jag extrem energi, men så funkar det inte på en arbetsplats.

Blev halvt Off Topic, men det förklarar varför jag dricker energidryck. Försöker vara restriktiv dock.

Helt Off Topic:
Jag undrar bara hur det hade gått om man vuxit upp idag med alla mobiltelefoner och datorer samt det slappare samhället. Det hade ju förvärrat ADHDn, man ser ju friska människor få liknande symptom av all lättillgänglig distraktion med lite dopamin ett klick eller en klunk bort. Jag kanske ska vara glad att farsan var restriktiv och att man inte fick se film eller spela TV-spel mer än ett par timmar åt gången några få gånger i veckan. Annars var det ju lego eller att man var ute i skogen eller på kvarteret med de andra ungarna för det mesta. Som det var decennierna innan skärmåldern.

Jag är dock genuint oroad för att fler ska få liknande min problematik med dagens samhälle med kombon energidryck och skärmar, för att inte nämna slappare skola. Man ska inte fucka belöningssystemet. Och att folk ska glorifiera vissa THC-baserade droger gör inte saken bättre, det bränner dopaminreceptorer om något. Vi går mot svårare tider och samhället (alltså vi själva) gör allt för att vi ska vara så inkapabla människor som möjligt när eländet kommer. Det blir inget bra.

EDIT:
Ser man på, sprang på en bra och dagsfärsk ledare om frågan:
https://www.svd.se/sociala-medier-ar-en-drog

Permalänk
Medlem

Dricker ingen utav dom, fullständigt avskyr sötningsmedel, och dessa 2 nämnda är bland det värsta som finns i smakväg. Ska jag tvinga i mig sötningsmedel så dricker jag hellre Pepsi max eller coca cola zero, dom går iaf att få ner.
Skaparna bakom dessa drycker har iaf hittat rätt marknad, det har ju blivit en Svensk Craze att man ska dricka dessa för då är man ung och fit.

Ska jag dricka något med koffein så dricker jag en socker cola eller Redbull.

Att ens tänka att några utav dessa dryckerna är hälsosamma är ju ett rätt stort skämt
Ja dom är sockerfria så man inte får i sig kalorierna. Men allt annat än hälsosamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

[...] men jag är medveten att light eller zero är värre än vanlig cola eller ha jag fel?

Ja, du har fel. Hetsen kring aspartam och liknande sötningsmedel saknar i de allra flesta fall vetenskapligt stöd. Det har använts i decennier som sötningsmedel, och om de skulle innebära negativa hälsomässiga effekter så skulle vi sett det i statistiken.
Samma sak i ditt första inlägg gällande att man "kan göra rent toaletten med Cola". Jag har inte sett sådana videor, men även här finns det en massa rykten som vägrar dö ut. När jag var ung så var det nån gästföreläsare som dök upp och sa att "om man häller Cola på en köksbänk och låter det stå över natten så är det hål rakt igenom sen". Helt fel. Nån annan sa att "om man lämnar i en tand i ett glas med Cola över natten så har den löst upp sig". Också helt fel.

Ledsen för lite OT, men du ställde frågan

//G

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Använder det för att plåga mina fiender med.

Både Nocco och Celsius smakar så konstgjort att jag hellre törstar ihjäl än tvingar i mig eländet.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Avstängd

@Dansken88: jo, det finns två olika, en med röd etikett och en med blå, jag har smakat den blåa, blev yr efter ett tag.
Om inte du kände något utav av den så måste du redan snusat något med mycket nikotin innan, eller?

Visst är det denna sort du smakat? https://www.snusbolaget.se/siberia-snus/

Permalänk

@JSvanberg: Ja jag snusa 16 år nu.. snart är jag 30 år.. Ha inte provat blå.. bara endast röda.. Min kompis köpte den och han klarar inte ens den så han gav mig men jag tycker det är inte så stark. Jag snusa endast Dunderprillan som ersätta med vatten och något smak annars brukar jag snusa General extra stark lös när sambo är inte hemma Hon hatar se mig med stor prillan

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pamudas:

Ingen som nämnt GFUEL ännu?
För 34.99$ + runt 15$ frakt så får du 20L energidryck (40 skopor, 0.5L styck). Det är pulver som du blandar själv dessutom, vill du ha starkare? Ta 2 skopor istället för 1.
Riktigt trevlig smak och man slipper kolsyran

Ska man gå in på detta så kan jag rekommendera C4 explosion, detta PWO-medel sätter fart på fläsket! 1 timmes träningspass känns som 20min och man kan hålla hjärtat i 140BPM utan problem under långa pass..(Ta inte detta medel om ni ska tävla, då det klassas som dopning)

Nackdelen är de där extrema stickandet man får av Beta-Anelin tror jag det kallas för.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Ska man gå in på detta så kan jag rekommendera C4 explosion, detta PWO-medel sätter fart på fläsket! 1 timmes träningspass känns som 20min och man kan hålla hjärtat i 140BPM utan problem under långa pass..(Ta inte detta medel om ni ska tävla, då det klassas som dopning)

Nackdelen är de där extrema stickandet man får av Beta-Anelin tror jag det kallas för.

Nu vet jag väl inte om PWO räknas som vanlig energidryck - lite väl extremt för mig

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pamudas:

Nu vet jag väl inte om PWO räknas som vanlig energidryck - lite väl extremt för mig

Haha, håller med. Jag överdrev en aning

Som energidricka kör jag oftast på svart kaffe.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Använder det för att plåga mina fiender med.

Både Nocco och Celsius smakar så konstgjort att jag hellre törstar ihjäl än tvingar i mig eländet.

Precis så jag känner

Permalänk
Avstängd

@Dansken88: haha, du är en hård jäkel som tål det mesta du

Permalänk

Lite sen hit kanske, men tror ni att Nocco är farligt om man dricker en burk varje morgon?

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MariusFranzen:

Lite sen hit kanske, men tror ni att Nocco är farligt om man dricker en burk varje morgon?

Nej. Men dom som dricker flera är det värre med, men det gäller all koffein som förbrukas i överdrivna mängder.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av MariusFranzen:

Lite sen hit kanske, men tror ni att Nocco är farligt om man dricker en burk varje morgon?

Jag dricker 1-2 burkar varje dag och nej det är inte farlig så längre du inte blanda med något

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Var lite fördomsfull när jag såg titeln men blev väldigt glatt överraskad att ingen verkar inbilla sig att det faktiskt skulle vara bra eller på något sätt ett positivt tillskott vid träning, mer än den uppiggande effekten. Det är mer än man kan säga om proteinpulversekten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Var lite fördomsfull när jag såg titeln men blev väldigt glatt överraskad att ingen verkar inbilla sig att det faktiskt skulle vara bra eller på något sätt ett positivt tillskott vid träning, mer än den uppiggande effekten. Det är mer än man kan säga om proteinpulversekten.

Bra och bra, den primärt verksamma substansen är koffein vilket har mycket väldokumenterad effekt på prestation och vakenhet. Så jo det är positivt vid träning på fler sätt än uppiggande.

https://traningslara.se/koffein-ett-tillskott-som-fungerar/

"Proteinpulversekten" har också väldigt mycket kött på benen, större intag av protein(runt 2g/kg) ger bättre resultat än snittintaget. Om man sen får i sig det via mat eller proteinpulver kvittar, men det är svårt att hitta billigare och enklare sätt att få i sig lite extra protein än att ta en proteinshake på vassle så varför inte.

https://traningslara.se/idrottarens-proteinbehov/

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift