Permalänk

VPN djungel för en gammal man

Tja gammal och gammal, 35 är jag men det känns som det var evigheter sedan jag pillade med VPN och det känns som det har förändrats endel och många nya har ploppat upp.

Grejen är att jag har några krav innan jag går och betalar för en VPN,

För det första ska jag kunna ansluta via en US server så jag får tillgång till Netflix US utbud.
Sedan ska det gå att gå in på facebook och andra sidor utan risk för dessa "du använder osäkra anslutningar" tjaffs som kan komma från suspekta VPN anslutnignar.

Men det viktigaste är som sagt att dom är SÄKRA, inte samarbetar med polis för febrilt och fungerar att se amerikanskt netflix utbud.

Vilka använder ni till dessa ändamål eller dylikt?

Tacksam för svar!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Tja gammal och gammal, 35 är jag men det känns som det var evigheter sedan jag pillade med VPN och det känns som det har förändrats endel och många nya har ploppat upp.

Grejen är att jag har några krav innan jag går och betalar för en VPN,

För det första ska jag kunna ansluta via en US server så jag får tillgång till Netflix US utbud.
Sedan ska det gå att gå in på facebook och andra sidor utan risk för dessa "du använder osäkra anslutningar" tjaffs som kan komma från suspekta VPN anslutnignar.

Men det viktigaste är som sagt att dom är SÄKRA, inte samarbetar med polis för febrilt och fungerar att se amerikanskt netflix utbud.

Vilka använder ni till dessa ändamål eller dylikt?

Tacksam för svar!

Ta och prova Mullvad. De ger dig lite gratis prövotid, så du hinner säkerställa att saker och ting fungerar. Helt klart den bästa VPN-tjänsten i dagsläget.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera private internet access (PIA), uppfyller dina krav utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mmarks:

Jag kan rekommendera private internet access (PIA), uppfyller dina krav utan problem.

Samma här. De har servrar i många olika länder om man nu skulle behöva någon annan lokal tjänst förutom Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

Är TS dessutom snabb, så går det ju att göra en sjysst deal just nu med PIA:
https://www.humblebundle.com/software/cybersecurity-software-...
Varar 36h till när detta skrevs.
Skynda att fynda!

Permalänk

Testade lite olika men vart ExpressVPN till slut. Inte haft några problem med US netflix (eller annat) i Nvidia Shield/telefon/dator. Finns en del länder att välja mellan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Jag kör NordVPN. Fungerar utmärkt med Amerikanska Netflix. Har dock varit med om att jag behöver fylla i en "capcha" när jag gått in på google någon enstaka gång.

Permalänk
Medlem

Har NordVPN funkar bra med Netflix och har också ok hastighet. Rekommenderas

Permalänk
Medlem

Nordvpn körs även här. Funkar prima hela tiden.
Kör man på 3 år så får man en bra deal: https://nordvpn.com/sv/special/deal/
3år för ca 25kr / månad, det är rätt så bra

Permalänk
Medlem

Jag upp den där säkra avslutningar captcha saken HELA tiden med PIA... Så fort man skulle Googla kom den upp.

Har torguard med dedikerad IP till Stockholm men ansluter Till new York för att få Amerikanska Netflix och går varje gång