Permalänk

Idiot skall köpa dator.

Jag skall köpa dator åt min flickvän och har aldrig ägt en själv. Fick rådet att fråga på sweclockers. Here goes...

Jag söker den billigaste pc'n som kan spela spelet world of warcraft i medium.

Jag vänder mig till experterna direkt,kan någon hjälpa mig? Jag vet ej om man skall köpa i delar eller paket eller begagnat?

Tacksam för Alla svar.

Mvh sten.

Permalänk
Medlem

Vilken dator som helst kan väl lira WoW på Medium i 5000kr klassen och uppåt.. (nypris)
Det mesta går bra om kraven bara är så pass.

Har du inte stenkoll så skulle jag rekommendera köpa en begagnat komplett dator eller en nyare.
Nyare hade varit att föredra om man vill ta del av garantier och liknande ifall något skulle lägga ned.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av FakeNinja:

Vilken dator som helst kan väl lira WoW på Medium i 5000kr klassen och uppåt.. (nypris)
Det mesta går bra om kraven bara är så pass.

Har du inte stenkoll så skulle jag rekommendera köpa en begagnat komplett dator eller en nyare.
Nyare hade varit att föredra om man vill ta del av garantier och liknande ifall något skulle lägga ned.

En OEM dator över 5K kan komma utan GPU och IGPU räcker inte så långt för WoW.

För 6K så får du en hyfsat okej dator minus är denna dator förmodligen inte går att uppgradera men kommer funka för WoW och andra spel på lite lägre inställningar medium/high.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4559963 5999 kr

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Hej

Här är en PC som är bra för WOW, kostar bara 8000:-
https://www.komplett.se/product/11259/datorer/komplett-pc/kom...

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Ryzen 2400G, 8GB minne, 250 GB
4 862 Kr

Annars ger begagnat mest i prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

En OEM dator över 5K kan komma utan GPU och IGPU räcker inte så långt för WoW.

För 6K så får du en hyfsat okej dator minus är denna dator förmodligen inte går att uppgradera men kommer funka för WoW och andra spel på lite lägre inställningar medium/high.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4559963 5999 kr

Den där borde faktiskt fungera utmärkt för TS önskemål.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Ryzen 2400G, 8GB minne, 250 GB
4 862 Kr

Annars ger begagnat mest i prisklassen.

Tack för svaret. Kan en idiot som mig själv sätta ihop detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjlindberg:

Tack för svaret. Kan en idiot som mig själv sätta ihop detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, utan tvekan! Du kan kolla youtube på telefonen medans du gör det.
Det enda som är annorluda med detta system: Uppdatera BIOS på moderkortet innan du börjar använda datorn. Ladda därför hem din BIOS fil i förväg och lägg den på en USB-sticka:

Dold text

Jonas datorbyggarguide:

Dold text
Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Ja, utan tvekan! Du kan kolla youtube på telefonen medans du gör det.
Det enda som är annorluda med detta system: Uppdatera BIOS på moderkortet innan du börjar använda datorn. Ladda därför hem din BIOS fil i förväg och lägg den på en USB-sticka:

Jonas datorbyggarguide:

Tusen tack för hjälpen. Skall lägga upp några bilder på när jag bygger ihop den, så kan ni alla få se en vuxen man kämpa med enkla instruktionerXD

Skickades från m.sweclockers.com