Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Steam blev stulet!!! Snabb hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

Steam blev stulet!!! Snabb hjälp uppskattas.

Mitt steam blev stulet.

Hur kan jag kontakta steam?
Jag har bytt lösenord och gmail. När jag försöker logga in säger de att lösenordet är fel eller att kontonamnet är fel. Allting är helt rätt.

Kan någon hjälpa mig asap? Har saker av värde till 7000kr på steam.

Tack på förhand, ni är bäst

Permalänk
Medlem

@Alyze: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2347-qdfn...

Har du inte kopplat något mobilnummer till ditt steam ?

Permalänk
Medlem

@elBenko: Jo, mobile authenticator är på. Men det står fortfarande fel kontonamn/lösenord.

Permalänk
Medlem

Kontakta steam, inte mycket vi här kan göra

Så du har bytt ditt lösenord och gmail och nu kan du inte logga in med de nya uppgifterna eller hur menar du

prövat: https://help.steampowered.com/sv/wizard/HelpWithLoginInfo?res...

Permalänk
Medlem

@DozeN: De har ingen email/telefon support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyze:

Jag har bytt lösenord och gmail

Vad exakt har du gjort steg för steg...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyze:

@DozeN: De har ingen email/telefon support.

https://help.steampowered.com/sv/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Stuffe: Jag har bytt email med ett 100+ bokstäver/nummer lösenord. bytt steam lösenord till ett 500+ lösenord.
Det står
"Logga in
Det angivna kontonamnet eller lösenordet är felaktigt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyze:

@Stuffe: Jag har bytt email med ett 100+ bokstäver/nummer lösenord. bytt steam lösenord till ett 500+ lösenord.
Det står
"Logga in
Det angivna kontonamnet eller lösenordet är felaktigt"

Varför har du ett 500+ tecken lösenord? kanske därför det inte funkar?

Permalänk
Medlem

@DozeN: Nope, inte därför! Men kom in nu på steam. Tack alla endå! 500 lösenord kommer de fan aldrig ta reda på.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Alyze:

@Stuffe: Jag har bytt email med ett 100+ bokstäver/nummer lösenord. bytt steam lösenord till ett 500+ lösenord.
Det står
"Logga in
Det angivna kontonamnet eller lösenordet är felaktigt"

Om jag förstår dig rätt, om ditt lösenord på Steam var steamlösen bytte du till 500steamlösen nu, stämmer det?
På samma sätt ahr du bytt lösenord på ditt e-mail från emaillösen till 100emaillösen.
Gjorde du detta innan det började krångla?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyze:

@DozeN: Nope, inte därför! Men kom in nu på steam. Tack alla endå! 500 lösenord kommer de fan aldrig ta reda på.

Det handlar inte om hur långt ditt lösenord är, utom ifall du har ett riktigt enkelt

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Alyze:

@DozeN: Nope, inte därför! Men kom in nu på steam. Tack alla endå! 500 lösenord kommer de fan aldrig ta reda på.

Vad var det som var felet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Ratatosk: Skoja bara, grabben hacka de igen... Han byter min mail utan mobil authenticator, hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyze:

@Ratatosk: Skoja bara, grabben hacka de igen... Han byter min mail utan mobil authenticator, hur?

Bevis nog på att tecken inte avgör?
Börja hitta på passphrases istället passwords och inkludera tecken så kommer de garanterat inte hackas.

Men om du bytt och du fortsatt blir hackad så har du nog en keylogger
Byt via annan dator så ser du att de inte kommer ske igen

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@Niivpzi: Ska testa, någon som vet hur man kontaktar steam och visar att man äger ett visst konto så jag kan få tillbaka de?

Permalänk
Medlem

"Någon som vet hur man kontaktar steam" vad är det för fråga? xD Är väl bara o mejla och fråga hur man ska bära sig åt

Permalänk
Medlem

Låter snarare som att det är du som håller på och strular med onödigt långa lösenord som du sedan inte lyckas skriva i på rätt sätt varje gång.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Alyze:

@Niivpzi: Ska testa, någon som vet hur man kontaktar steam och visar att man äger ett visst konto så jag kan få tillbaka de?

Förr vet jag att det enklaste var att visa upp ett fysiskt spel som finns kopplat till kontot, så ger de dig kontot tillbaka direkt. Kanske finns andra sätt idag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Chromatic: Finns ingen mail, ingen jag hittar

Permalänk
Medlem

@Jonny Myran: Spelar ingen roll, CTRL C > CTRL V. Har testat korta lösenord också.

Permalänk
Medlem

Är det så att någon har hackat din dator? Då kommer du inte få kontroll över ditt Steam-konto och email innan du stoppat det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

I allt kaos så tänker jag mig att det finns en keylogger på datorn, men om det nu finns en steamguard på kontot så förstår jag inte hur personen lyckas kapa kontot hela tiden, är om steamguard koden håller en lite längre stund och keyloggern rapporterar i realtid.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

@Kokefa: Saken är att jag inte har tryckt på några fishy links. Min norton försvann för 2 veckor sedan så ska skaffa ny och köra det. Rensa datorn på allt skit. Hjälper det att nollställa datorn helt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kokefa:

I allt kaos så tänker jag mig att det finns en keylogger på datorn, men om det nu finns en steamguard på kontot så förstår jag inte hur personen lyckas kapa kontot hela tiden, är om steamguard koden håller en lite längre stund och keyloggern rapporterar i realtid.

Jepp, säkert en keyloggor.

Jag hade blivit utsatt av en sådan på mitt Origin.. enda som fixade var att jag ringde in till EA-Sverige så hjälpte de mig, allt ordnade sig direkt..

och konstigt nog hann hackaren fixa 100+ ryska polare till mitt Origin på typ 20min.. sinnessjukt.

Vart i samma veva som EA-servrarna hade blivit hackade detta hände.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@Alyze: Alltid effektivt med en formatering av partitioner helt klart, kan ju alltid sätta datorn i felsäkertläge utan nätverk, köra lite antivirusprogram och se om du hittar något, alternativt använda någon annan enhet hemma att ändra lösenord på för att få tillbaka kontot.

Har även hört talas om dessa virus som lägger sig på nätverket, förmodar router eller modem men aldrig stött på dessa innan eller läst något om att de existerar så kan tyvärr inte ge mer än rykten/myter.

Steamguard ska ju vara det säkraste som finns enligt Lord GabeN själv.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

@Kokefa: Funkar det att fabriksåterställa datorn? det borde ta bort keyloggern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokefa:

@NybörjarePåDatorer: Alltid effektivt med en formatering av partitioner helt klart, kan ju alltid sätta datorn i felsäkertläge utan nätverk, köra lite antivirusprogram och se om du hittar något, alternativt använda någon annan enhet hemma att ändra lösenord på för att få tillbaka kontot.

Har även hört talas om dessa virus som lägger sig på nätverket, förmodar router eller modem men aldrig stött på dessa innan eller läst något om att de existerar så kan tyvärr inte ge mer än rykten/myter.

Steamguard ska ju vara det säkraste som finns enligt Lord GabeN själv.

Glömde säga men har testat på en annan dator också. Har testat på mobilen också utan wifi.

Permalänk
Medlem

bra råd är att formatera om datorn så försvinner trojaner/keylogger från din hdd

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.