Vad spelar du just nu?

Permalänk

Vad spelar du just nu?

Har bränt mig i solen så jag sitter och spelar Dead Island med g-sync, köpte spelet för några år sen men det det tearade utav h-e utan v-sync och laggade med v-sync men nu flyter det på ganska bra på nya gaming laptopen med g-sync.

(misstänker att tråden är död inom 10 minuter men vad gör man när man måste hålla sig i skuggan)

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Lego Master

Precis just nu ingenting eftersom jag är kvar på jobbet. Men "just nu" i lite bredare termer är en liten World of Warcraft-revival, för att peppa inför Classic.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Spelar igenom Mass Effect 1/2/3 för 17e gången

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Köpte Divinity: Original Sin II under steams sommarrea. Lirat 21 timmar nu, och är positiv till spelet. De har fixat mycket som var konstigt med ettan

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Har bränt mig i solen så jag sitter och spelar Dead Island med g-sync, köpte spelet för några år sen men det det tearade utav h-e utan v-sync och laggade med v-sync men nu flyter det på ganska bra på nya gaming laptopen med g-sync.

(misstänker att tråden är död inom 10 minuter men vad gör man när man måste hålla sig i skuggan)

Jag spelar Assassins Creed Unity just nu. Hade glömt hur fantastiskt välgjort själva spelet är, om man bortser ifrån vissa buggar. Handlingen, storyn, miljöerna och karaktärerna är oerhört välgjort och en fröjd att uppleva.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Sitter och slöar framför Stellaris just nu.

Får se om man hittar något som man kan spela på stora duken i vardagsrummet snart, frugan är nyopererad och behöver ligga still.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Tänkte starta en rerun av Bioshock serien, remastered denna omgång

Permalänk

Spelar inte värst mycket nu när det är sommar. Jag samlar istället ihop lite cash för att köpa spel att spela i vinter. Men då o då brukar jag logga in på PUBG eller CSGO.

Permalänk
Medlem

Jag spelar mest bara Battlefield 1, och har gjort det sedan release. Jag tycker fortfarande att det är kul, och Sinai Desert har varit favoritbanan sedan Beta

@Louwsy Shroom: Jag har köpt men ännu inte spelat Liberation, Unity och Syndicate. Hur är dem jämfört med tex Ezio-serien? Kanske är roligare om man smäller upp det på TVn och tar fram handkontrollen....

Permalänk
Medlem

Just nu World of Warcraft.
Jag och min fru brukar spela lite på sommaren, inget hardcore alltså utan lite casual. Just nu är vi inne på jordbruk och grejer man kan göra i och med sin garrison.
Det är kul att slöspela emellanåt och sen är det som att upptäcka spelet på nytt när man ite spelat på en 10-11 månader.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Skrivet av stenharl:

Köpte Divinity: Original Sin II under steams sommarrea. Lirat 21 timmar nu, och är positiv till spelet. De har fixat mycket som var konstigt med ettan

Rekommenderar du att spela ettan först för att hänga med i storyn?

OnT:
Jag har satt i gång med Witcher 3, har grundspelet + Blood and Wine och Hearts of Stone så det lär ta ett tag. Har bara spelat ungefär 10 timmar än så länge.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

World of Tanks samt Stellaris/Hearts of Iron har väl varit primärspelen under våren.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag spelar mest bara Battlefield 1, och har gjort det sedan release. Jag tycker fortfarande att det är kul, och Sinai Desert har varit favoritbanan sedan Beta

@BurningMan: Jag har köpt men ännu inte spelat Liberation, Unity och Syndicate. Hur är dem jämfört med tex Ezio-serien? Kanske är roligare om man smäller upp det på TVn och tar fram handkontrollen....

Dom har alla utan tvekan sina charmer, fördelar och nackdelar. Jag personligen föredrog faktiskt den Italienska Renässansen framför dom andra tidsperioderna som AC spelen utspelar sig i. Men att springa runt i Viktorianska London, Franska / Amerikanska Revolutionen, Antika Egypten m.m. är rätt mäktiga upplevelser. Handlingarna är bra, men angränsar till lite mycket sci-fi ibland.

Men Syndicate och Unity är absolut spelvärda. Liberation känns mer som en väldigt lång DLC och inte som ett eget spel. Men smaken är som baken, så det är bara att testa och se vad du själv tycker

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela Far Cry 3.
Enorm skillnad i flyt jämfört med datorn jag spelade det på för ganska många år sen nu.

Permalänk
Medlem

Path of exile blir det en stund...

Hmm efter att ha väntat på den sedvanliga uppdateringen då..........................................................................................................................

Permalänk
Medlem

Vanilla WoW och servern gick just ner i mitten av ett SM run.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1p3r_91:

Har precis börjat spela Far Cry 3.
Enorm skillnad i flyt jämfört med datorn jag spelade det på för ganska många år sen nu.

Alltid kul att ta hela basen (heter det bas?) utan att bli upptäckt med kniv eller ljuddämpad sniper. Har dock inte slutfört spelet. Tycker Far Cry 3 är ett av de bättre i serien

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Kör på en WOTLK server med tjejen

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Rekommenderar du att spela ettan först för att hänga med i storyn?

Personligen, skulle jag säga att stroyn i båda spelen är rätt svag. Tycker att gameplayet är riktigt bra, som fallout1/2 desperados/commandos/arcanium på steroider

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk

Vanilla WoW. Underhållande och utmanande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

inför det kommande life is strange 2, så drog jag för, typ 9 gången nu, igång life is strange igen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Slöspelar lite på den nya D3 säsongen när frugan och ungarna sover.

Permalänk

Spelar i princip endast Overwatch just nu. Blir dock ett break med NorthGard ibland samt RollerCoaster Tycoon för nostalgi/slölir medan man kollar på något.

Permalänk

Ger Warframe en chans. Otrolig jävla soppa dock så det blir nästan mer tutorials på Youtube än att faktiskt spela

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har börjat att spela Fractured space och gillar det.
Enkel och lätt att lära mig och roligt med rymdstrider.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem

Jag lirar War of the Overworld och ska snart börja med Dungeon 3. Verkligen saknat ett Dungeon Keeper spel

Visa signatur

7700k @4.5ghz - Asus Z270H - Asus Gtx 1080ti oc - Samsung 860 500gb - Corsair Vengeance 2x8gb @2666mhz - NH-D15 cpu kylare - Define R5 svart - Corsair RM750x psu

Permalänk
Medlem

Awesomenauts, ska spela en runda innan jag drar ut och solar och badar. En runda är ca 20-30min

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande Overwatch. Spelet är en drog.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Efter fallout hypen på E3 beslutade jag mig för att äntligen ta mig igenom F4. Har nu efter ca 24 timmars gameplayed kommit till samma ställe som jag slutade på förra gången (bara gått in i Diamond City) så vet att jag har mååååånga timmar kvar i det spelet. Passade på att köpa Season Pass på steam rean så finns ju mer i världen nu också Är pappa ledig så när den lille sover passar jag på att pressa in någon timme eller 2.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Det enda som hinner gå på datorn nu under sommaren är xDX Designer och xPCB Layout.

Snart börjar höstterminen och då hinner man slappa lite igen

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB