Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

@Komplett Har ni helt lagt ner er support här på Sweclockers? Senaste svaret i tråden var närmare två månader sen trots att ni varit inloggade senast för ett par dagar sedan.

Anledningen till att jag skriver här är dock en annan, nämligen era utlovade leveranstider. För hempaket anges leveranstiden som 1-3 arbetsdagar men det går inte ihop. Jag väntar på en TV och det verkar vara lite problem med PostNords statusuppdateringar så jag ringde därför er kundtjänst. Jag fick tala med en trevlig medarbetare som beklagade och sa att han själv tyckte att det var märkligt att ni anger 1-3 arbetsdagar eftersom det tydligen är helt omöjligt att leverera försändelser med hemleverans på den tiden.

Dels gick det tydligen inte att boka upphämtning från PN samma dag, så även om man beställer under natten eller väldigt tidigt på morgonen så kan försändelsen inte skickas från er/tas emot av PN förrän tidigast dagen efter. Utöver det så aviseras alla utkörningar av PN minst en dag före leverans, vilket alltså innebär att om man beställer en produkt med hemleverans kl. 04.00 måndag morgon är det omöjligt att få leverans förrän tidigast onsdag, dvs. två arbetsdagar senare.

Varför anger ni då 1-3 arbetsdagar som leveranstid om den absolut kortaste leveranstiden är två dagar? Personen jag talade med tyckte som sagt själv att det var lite missvisande och det är väl inte hela världen med en extra dags leveranstid men det är rätt märkligt att ni ändå anger leveranstider som enligt både er kundtjänst och PN är omöjliga.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag bor dock ca 60 mil där ifrån, var mer att förr hade dom lager i Sverige, men det verkar rätt borta med det.
Kul att dom kan skicka till Göteborg från Norge dock på 1 dag, synd det bara gäller pick up och inte alla andra

Svarar mig själv

STOR CRED till Postnord, paketet kom faktiskt fram idag
Postnord <3

Stog fortfarande 5 dagar imorse när jag kollade, så det måste precis ha hunnit landa på centralen här och kommit med i sista utköret

Permalänk
Medlem

Jag har problem med en order som gick från Larvik 6 juni och nu ligger i Örebro sedan 8 juni. Jag får inget svar på mejl från Komplett. Vet inte om det är Postnord eller Komplett som strular. Nu vill jag avbeställa ordern. Hoppas det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robby:

Jag har problem med en order som gick från Larvik 6 juni och nu ligger i Örebro sedan 8 juni. Jag får inget svar på mejl från Komplett. Vet inte om det är Postnord eller Komplett som strular. Nu vill jag avbeställa ordern. Hoppas det funkar.

Du kan ju inte avbeställa något som redan skickats. Ligger paketet i Örebro är det ju dessutom inte Komplett du ska kontakta utan PostNord. Går dessutom utmärkt att ringa PostNords Kundservice, 0771 333310.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aldric T:

Du kan ju inte avbeställa något som redan skickats. Ligger paketet i Örebro är det ju dessutom inte Komplett du ska kontakta utan PostNord. Går dessutom utmärkt att ringa PostNords Kundservice, 0771 333310.

Det är mig veterligt bara avsändaren som kan förlustanmäla, men du har givetvis rätt i att man inte kan avbeställa en redan skickad order.

Så jo, kommer saker inte fram kontaktar man säljaren. De har avtalet med fraktbolaget och ansvaret för att man får varan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det är mig veterligt bara avsändaren som kan förlustanmäla, men du har givetvis rätt i att man inte kan avbeställa en redan skickad order.

Så jo, kommer saker inte fram kontaktar man säljaren. De har avtalet med fraktbolaget och ansvaret för att man får varan.

Jo så är det, men man kan ju ändå ringa PN och fråga om de kan göra något, eller i vart fall se vad som pågår. Behöver inte gå raka vägen på en förlustanmälan . Går antagligen snabbare än att be Komplett höra med PN för det gänget verkar ju ganska upptagna just...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag fick veta att paketet "hade kommit bort" och nu har jag fått en kreditnota och pengarna ska komma tillbaka inom 2-10 bankdagar. Det löste sig snabbt alltså och jag tackar Komplett för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robby:

Jag fick veta att paketet "hade kommit bort" och nu har jag fått en kreditnota och pengarna ska komma tillbaka inom 2-10 bankdagar. Det löste sig snabbt alltså och jag tackar Komplett för det.

Skönt, blev ju näst bäst då till slut

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Kul 1313 kampanj men funkade inte med faktura och hinner inte föra över tillräckligt med pengar till rätt bankkonto i tid. Hade planerat att köpa en billig 1440p bildskärm AOC Q3279VWF för 1905 kr men blev inget så får köpa någon annanstans. Hade varit bra om det stod med liten text på någon av bannersarna till kampanjen att fakturaköp inte var möjligt för de av oss som planerade att köpa något.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Kul 1313 rea. Synd bara att det inte gick att köpa med faktura och att jag inte hann föra över pengar till rätt bankonto i tid. Får bli en annan gång...

Går fortfarande att handla så länge du har aktiverat rabattkoden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Går fortfarande att handla så länge du har aktiverat rabattkoden.

Visst men det framgår väldigt tydligt av kampanjens villkor att priset endast gäller köp som avslutats för 13.26...

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Visst men det framgår väldigt tydligt av kampanjens villkor att priset endast gäller köp som avslutats för 13.26...

Men går alltid handla ett tag efteråt. Likadant på BF, vilket komplett själva sagt.
Men förlängd till 14:00.
Så du har fortfarande chansen

#17467892

Permalänk
Komplett.se

@bsk!:

Hej!

Jag får börja med att be om ursäkt för vårt sena svar här men det lät anmärkningsvärt att det saknats betalsätt i kassan när du skulle beställa. Om det ännu inte löst sig, och en order fortfarande är aktuell så kan du kontakta mig på kundombud@komplett.se med vad du hade kikat på så tror jag nog att vi kan komma fram till en lösning!

Med vänliga hälsningar,
Noa OR, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se

@ågren:

Hejsan,

Vår aktivitet här på SweClockers är något det skall bli ändring på framöver men vad gäller ditt ärende så försöker jag gärna reda ut eventuella frågetecken.

Vi räknar med att hempaket skall kunna levereras inom 3 arbetsdagar från dess att det skickas men sedan kan det tyvärr ske förseningar som påverkar enskilda leveranser. Ofta kan det vara som så att leveransen ankommer till en distributionsterminal efter två arbetsdagar och att själva utkörningen först kan ske under den tredje men tar det längre tid så betraktar jag detta som en försening.

Jag hoppas att leveransen och ärendet har löst sig men du får väldigt gärna kontakta mig på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så kan jag få en bättre bild över vad som kan ha hänt.

Med vänliga hälsningar,
Noa OR, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@ågren:

Hejsan,

Vår aktivitet här på SweClockers är något det skall bli ändring på framöver men vad gäller ditt ärende så försöker jag gärna reda ut eventuella frågetecken.

Vi räknar med att hempaket skall kunna levereras inom 3 arbetsdagar från dess att det skickas men sedan kan det tyvärr ske förseningar som påverkar enskilda leveranser. Ofta kan det vara som så att leveransen ankommer till en distributionsterminal efter två arbetsdagar och att själva utkörningen först kan ske under den tredje men tar det längre tid så betraktar jag detta som en försening.

Jag hoppas att leveransen och ärendet har löst sig men du får väldigt gärna kontakta mig på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så kan jag få en bättre bild över vad som kan ha hänt.

Med vänliga hälsningar,
Noa OR, Komplett.se

Tre arbetsdagar är fullt normalt, det jag reagerade på var att ni anger 1-3 dagar som leveranstid när det är omöjligt, både enligt PostNord och er egna kundtjänst, och att 2-3 dagar vore en rimligare beskrivning. Båda beställningarna levererades till terminal två dagar efter beställning men det är som sagt lite missvisande att ange leveranstider som är omöjliga att hålla.

Gällande aktiviteten så hoppas jag verkligen att den blir bättre. Det är inte meningen att låta bitter men era svar är ju inte till så mycket hjälp när det går flera månader mellan inläggen och man hinner glömma bort ärendet innan ni behagar att svara. Innan detta inlägg var den senaste aktiviteten från er sida nästan tre månader sedan trots att flera personer taggat er och att ni varit inloggade på kontot under tiden.

Själva poängen med att ha en representant i forumet är ju att man snabbt och smidigt ska kunna få svar på frågor och funderingar och då är det helt orimligt att svarsfrekvensen det senaste halvåret är ett inlägg var tredje månad och det är inte direkt särskilt bra reklam för Komplett...

Med det sagt det jag fram emot en högre aktivitet från er sida, förutsatt att ni håller ert ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@bsk!:

Hej!

Jag får börja med att be om ursäkt för vårt sena svar här men det lät anmärkningsvärt att det saknats betalsätt i kassan när du skulle beställa. Om det ännu inte löst sig, och en order fortfarande är aktuell så kan du kontakta mig på kundombud@komplett.se med vad du hade kikat på så tror jag nog att vi kan komma fram till en lösning!

Med vänliga hälsningar,
Noa OR, Komplett.se

Det löste sig. Hörde av mig i efterhand och fick produkten till rea-priset. Komplett-supporten skötte ärendet jätteschysst.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

@Komplett: Hej,

Jag har ett supportärende gällande Sennheiser GSX 1000 som ibland låter förjävligt och kräver en omstart av enheten för att fixa det, jag har spelat in detta på video för bevis.
Det är svårt att återskapa problemet och därmed är jag rädd att jag får tillbaka den skulle jag returnera den.
Sennheiser GSX 1000 är fortfarande under garanti.

Hur bör jag gå till vida för att lyckas returnera varan med videobevis?

Mvh,
En Sweclocker

Permalänk
Komplett.se

@Sinery:

God morgon, Sinery!

Om du har ett videounderlag på felet hjälper detta väldigt mycket i hur vi felsöker då vi vet exakt vad för typ av missljud vi skall söka efter. Är det däremot svårt att återskapa felet så är det bra om du kompletterar din felbeskrivning med så mycket information som möjligt om hur detta uppstår. T.ex. om det låter illa när man justerar volymen, eller byter mellan surround- eller stereoljud.

Om vi känner att det skulle behövas, så kommer vi att kontakta dig för en mer ingående felbeskrivning om felet inte kan återskapas. Om du vill återkomma till mig med ditt returnummer via ett PM så kan jag notera att detta skall göras.

Med vänliga hälsningar,
Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett: Felet är lätthört https://streamable.com/eoy6s
Men det endast uppstår enstaka gånger i månaden.
Jag vet att det kan uppstå efter enheten startar, dvs om datorn startar eller vaknar men jag misstänker att det kan uppstå utifrån det blå också.

Använder datorn som väckarklocka och det är inte roligt att det låter som att högtalarna kommer att sprängas det första på morgon.
Också hänt att jag byter till hörlurar och dom nästan flyga av huvudet då det låter högre än vanligt också, varit rädd att skada hörluren några gånger.

Så det är ett rätt allvarligt fel men det är svårt att återskapa och därmed min oro då jag själv inte tillförlitligt kan återskapa det.
Har startat om datorn 30 gånger på rad men det hände inte en ända gång, så vad är chansen att supporten hittar det?

Permalänk
Komplett.se

@Sinery:

Hej igen,

Det första steget får i det här fallet vara att vi undersöker produkten på vår returavdelning, även om felet kan vara svårt att återskapa.
Om du vill kontakta vår kundservice via www.komplett.se/kundservice/om-komplett/kontakta-oss/ så kan de hjälpa dig att skapa en retur. Skulle det värsta ändå ske, att vi inte har möjlighet att återskapa felet så be min kollega som du talar med om att få bli kontaktad. I sådant fall gör vi helt enkelt ett försök att gå igenom vad som felsökts av vår returavdelning och om något kan göras annorlunda.

Med vänliga hälsningar,
Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett: Hej igen,

Om kundservice inte kan återskapa felet även med kontakt med mig, är det fraktavgift + staff avgift + defekta produkten tillbaka som gäller för mig?

Mvh,
En Sweclocker

Permalänk
Medlem

fick tyvärr hem en trasig AIO vattenkylare idag, slangen har gått helt av intill pumpen,
massa vatten i påsen den låg i och blött i den innersta lådan. :/

Corsair Hydro H115i PRO
https://imgur.com/a/aKfveYB

aldrig returnerat nåt innan så får se hur det funkar, tryckte iallafall returnera vara på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HinFoo:

fick tyvärr hem en trasig AIO vattenkylare idag, slangen har gått helt av intill pumpen,
massa vatten i påsen den låg i och blött i den innersta lådan. :/

Corsair Hydro H115i PRO
https://imgur.com/a/aKfveYB

aldrig returnerat nåt innan så får se hur det funkar, tryckte iallafall returnera vara på hemsidan.

Du skall reklamera. Returnerar du produkten och den är trasig så får du står för kostnaden. Ring dem imorgon och berätta så får du en ett "RMA"-nummer och fraktsedel för att skicka in gratis (vid retur står du annars för frakten).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Komplett.se

@HinFoo:

Hej!

Det var riktigt tråkigt att vattenkylaren kom fram skadad och det här tycker jag att vi borde kunna ordna på ett snabbt sätt.
Att du redan skapat en retur är jättebra då det underlättar vid en eventuell ersättningsorder men om du har möjlighet att återkomma till mig med en bild på kylaren, dess emballage och ditt ordernummer via ett PM så skall jag se om jag kan påskynda det hela!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Noa, Kundkoordinator, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett:

hejsan, nu var jag visst lite sen här på swec, men reklamationen funkade smidigt genom vanlig retur, det räknades som reklamation ändå och ny vara skickades i torsdags, borde komma på måndag gissar jag

fick mailet kort efter du skrev ser jag

Permalänk
Medlem

Komplett har alltid funkat bra för mig.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det om man vill skicka tillbaka en vara? Har beställt ett 1080 och tänkte inte på att det är imorgon dom visar nya grafikkorts serien och om det inte är så stor skillnad eller att det är jätte dyra så kommer jag behålla det. Har inte fått grafikkortet än, men det är packat.

Kostar det med returfrakt osv?

Permalänk
Medlem

Är Kompletts sida lite seg senaste tiden? Samma för er?

Firefox x64
W10 x64

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Komplett.se

@Muss3:

Hej Muss3! Har du handlat via ett privatkonto står Komplett för returfrakten. Skulle det bli aktuellt kan du som lättast kontakta du vår kundservice via följande sida med ditt ordernummer. Där kommer mina kollegor kunna hjälpa dig med en retur och fraktsedel.

@Lorault

Jag har inte stött på någon fördröjning personligen men jag ser absolut till att hålla ögonen öppna för om det skulle dyka upp för någon annan!

Med vänliga hälsningar,
Noa, Kundkoordinator, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram