Ser ut att bli (tropiskt) varmt nästa vecka :D

Permalänk

Ser ut att bli (tropiskt) varmt nästa vecka :D

Tycker det är nog varmt just nu med 24-26 de senaste dagarna men nästa vecka ser ju ut att bli rent tropisk blir nog en badvecka nästa vecka, vattnet i sjön i stugan var visst +26 grader just nu och ser ut att bli ännu varmare de närmaste dagarna.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Ja illa är det.

Djur som nödslaktas, vattenbristen kommer närmare, skördar som blir förstörda osv.

De som går runt och är nöjda förstår nog inte vad som sker eller så är de väldigt ytliga och prioriterar en brun hud över allt annat.

Jag har nu 31.8 inne och 31.5 utanför fönstret.

Permalänk
Medlem

Usch och fy säger jag

Jag lider i den här värmen, har ett fysiskt tungt jobb utomhus och får ingen lättnad hemma heller då lägenheten och sovrummet har eftermiddags och kvällssol...

Köpte precis en AC idag för att försöka få lite svalare sovrum så förhoppningsvis ger det någon effekt även om lägenheten är så pass stor att övriga rum inte kommer kunna få sänkt temperatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Ja illa är det.

Djur som nödslaktas, vattenbristen kommer närmare, skördar som blir förstörda osv.

De som går runt och är nöjda förstår nog inte vad som sker eller så är de väldigt ytliga och prioriterar en brun hud över allt annat.

Helt rätt. Alla borde verkligen försöka dansa regndans och be till vilken Gud de nu tror på för att bringa regnet snabbare! Vi skulle behöva en-två veckors konstant regn för att försöka bota de här problemen torkan har bringat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Multithread:

Ja illa är det.

Djur som nödslaktas, vattenbristen kommer närmare, skördar som blir förstörda osv.

De som går runt och är nöjda förstår nog inte vad som sker eller så är de väldigt ytliga och prioriterar en brun hud över allt annat.

Hm. Jag kan förstå att du kanske har vissa problem med värmen. Personligen brukar jag inte försöka suga i mig alla problem som alla andra människor i världen känner, blir så himla jobbigt då. Att bönderna måste nödslakta djur och inte kan skörda är absolut deras problem och inget jag kan eller kommer göra något åt.

Jag har egna problem jag förväntas lösa som tar upp nog med tid. På min fritid kanske jag kan bidra med att köpa en nödslaktad karre och ta en öl på balkongen i den fina värmen.

Att gnälla på folk som gillar värmen tycker jag låter fullkommligt urlöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Tycker det är nog varmt just nu med 24-26 de senaste dagarna men nästa vecka ser ju ut att bli rent tropisk blir nog en badvecka nästa vecka, vattnet i sjön i stugan var visst +26 grader just nu och ser ut att bli ännu varmare de närmaste dagarna.

https://i.imgur.com/oQTjNgl.jpg

Frysen är laddad med glass och datorn har fått 2st nya fläktar som snurrar på för fullt

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Sötast
Skrivet av Multithread:

Ja illa är det.

Djur som nödslaktas, vattenbristen kommer närmare, skördar som blir förstörda osv.

De som går runt och är nöjda förstår nog inte vad som sker eller så är de väldigt ytliga och prioriterar en brun hud över allt annat.

Jag har nu 31.8 inne och 31.5 utanför fönstret.

Jag håller med, det är fullständigt underbart väder <3

Skrivet av anon81912:

Hm. Jag kan förstå att du kanske har vissa problem med värmen. Personligen brukar jag inte försöka suga i mig alla problem som alla andra människor i världen känner, blir så himla jobbigt då. Att bönderna måste nödslakta djur och inte kan skörda är absolut deras problem och inget jag kan eller kommer göra något åt.

Jag har egna problem jag förväntas lösa som tar upp nog med tid. På min fritid kanske jag kan bidra med att köpa en nödslaktad karre och ta en öl på balkongen i den fina värmen.

Att gnälla på folk som gillar värmen tycker jag låter fullkommligt urlöjligt.

Could not have said it better myself!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Hm. Jag kan förstå att du kanske har vissa problem med värmen. Personligen brukar jag inte försöka suga i mig alla problem som alla andra människor i världen känner, blir så himla jobbigt då. Att bönderna måste nödslakta djur och inte kan skörda är absolut deras problem och inget jag kan eller kommer göra något åt.

Det är inte jag som har problem, det är landet och hela infrastrukturen. Igår var det stora störningar i järnvägsnätet på grund av skogsbränder.

Självklart är det böndernas problem, grönsakerna och köttet finns på ICA. Vem behöver bönder?

Skrivet av anon81912:

Jag har egna problem jag förväntas lösa som tar upp nog med tid. På min fritid kanske jag kan bidra med att köpa en nödslaktad karre och ta en öl på balkongen i den fina värmen..

Självklart, inget av detta kommer bli ditt problem. Vatten finns i kranen så låga vattennivåer eller dammar som sinar är förstås inte ditt problem. Varför har vi ens sjöar i landet, vi hade säkert varit bättre utan.

Just nu pågår 8st stora skogsbränder i landet.

En sak håller jag med dig om, hoppas det blir mycket mycket varmare i Malmö så din önskan slår in.
Gärna rekord dag för dag så du får uppleva det du vill ha. 45C i Malmö under resten av året vore kul

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Frysen är laddad med glass och datorn har fått 2st nya fläktar som snurrar på för fullt

Försökte ladda frysen med isglass idag men det fanns bara 1 litet paket Solero kvar på stora Coop, ska se om jag hittar lite Piggelin och annat på Willys/Maxi/... etc ikväll när bilen svalnat litegrann

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Sötast
Skrivet av Multithread:

Det är inte jag som har problem, det är landet och hela infrastrukturen. Igår var det stora störningar i järnvägsnätet på grund av skogsbränder.

Självklart är det böndernas problem, grönsakerna och köttet finns på ICA. Vem behöver bönder?

Självklart, inget att detta kommer bli ditt problem. Vatten finns i kranen så låga vattennivåer eller dammar som sinar är förstås inte ditt problem. Varför har vi ens sjöar i landet, vi hade säkert varit bättre utan.

Just nu pågår 8st stora skogsbränder i landet.

En sak håller jag med dig om, hoppas det blir mycket mycket varmare i Malmö så din önskan slår in.
Gärna rekord dag för dag så du får uppleva det du vill ha. 45C i Malmö under resten av året vore kul

Vad exakt är det du vill att killbom ska göra?
Finns det NÅGOT överhuvudtaget han kan göra för att påverka situationen?

Om Ja, citera och beskriv vad han skall göra för att mildra klimatet.
Om Nej, citera och förklara varför han skall (och på vilket sätt det hjälper) vara ledsen/upprörd/[något negativt]?

Finns det NÅGON anledning för oss att INTE njuta av vädret när det är varmt? På vilket sätt påverkar det om vi njuter eller inte njuter när värmen står på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Det är inte jag som har problem, det är landet och hela infrastrukturen. Igår var det stora störningar i järnvägsnätet på grund av skogsbränder.

Tågen har alltid problem. värmen på sommaren, kylan på vintern och löv på hösten.
Det beror inte på klimatet utan på att upphandlingen ser till priset, inte kvaliten.

Citat:

Självklart är det böndernas problem, grönsakerna och köttet finns på ICA. Vem behöver bönder?

Självklart, inget att detta kommer bli ditt problem. Vatten finns i kranen så låga vattennivåer eller dammar som sinar är förstås inte ditt problem. Varför har vi ens sjöar i landet, vi hade säkert varit bättre utan.

Ingen säger emot dig att vissa grupper har det jobbigt men vi kan inte styra över vädret det så det är lika bra att njuta av det.
Tids nog blir det kallt regnigt och mörkt igen.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Hm. Jag kan förstå att du kanske har vissa problem med värmen. Personligen brukar jag inte försöka suga i mig alla problem som alla andra människor i världen känner, blir så himla jobbigt då. Att bönderna måste nödslakta djur och inte kan skörda är absolut deras problem och inget jag kan eller kommer göra något åt.

Jag har egna problem jag förväntas lösa som tar upp nog med tid. På min fritid kanske jag kan bidra med att köpa en nödslaktad karre och ta en öl på balkongen i den fina värmen.

Att gnälla på folk som gillar värmen tycker jag låter fullkommligt urlöjligt.

Det är nog få som bryr sig om bönderna på individnivå men det innebär ju att det finns en grundläggande problematik i form av global uppvärmning som är desto allvarligare.

Vi har problem att hålla oss under den förväntade temperaturökningen på 2c och många rycker på axlarna åt det men få känner nog till att vi hade permafrost i Sverige när medeltemperaturen var åtta (?) grader lägre än den är idag...

På grund av diverse omständigheter drabbas vid dessutom väldigt mycket hårdare än andra länder av de ökade temperaturerna och det är snarare 'urlöjligt' att bara stoppa huvudet i sanden och ignorera problemen bara för att det inte direkt påverkar just dig.

Därmed inte sagt att man inte kan njuta av värmen om man så önskar men det ena behöver inte nödvändigtvis utesluta det andra. Man kan inte göra så jättemycket åt problemet men det innebär inte att man bara kan förneka att problemen existerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Försökte ladda frysen med isglass idag men det fanns bara 1 litet paket Solero kvar på stora Coop, ska se om jag hittar lite Piggelin och annat på Willys/Maxi/... etc ikväll när bilen svalnat litegrann

Lidls egna isglas är helt ok inte dyr heller..

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Tycker det är nog varmt just nu med 24-26 de senaste dagarna men nästa vecka ser ju ut att bli rent tropisk blir nog en badvecka nästa vecka, vattnet i sjön i stugan var visst +26 grader just nu och ser ut att bli ännu varmare de närmaste dagarna.

https://i.imgur.com/oQTjNgl.jpg

Det är typ samma temp som det varit majoriteten utav sommaren här nere i Skåne så.
Sitter varje vecka och hoppas på svalare väder, men samma jäkla 28+ varje vecka.

Har inte mått såhär dåligt på flera år som jag gjort denna sommaren, förra sommaren var helt underbar för mig, lagom varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Ja illa är det.

Djur som nödslaktas, vattenbristen kommer närmare, skördar som blir förstörda osv.

De som går runt och är nöjda förstår nog inte vad som sker eller så är de väldigt ytliga och prioriterar en brun hud över allt annat.

Jag har nu 31.8 inne och 31.5 utanför fönstret.

Jag kan tyvärr inte styra vädret så då kan jag lika gärna det bästa av situationen.
Tycker du nu att man ska ha dåligt samvete om man njuter av värmen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Multithread:

Det är inte jag som har problem, det är landet och hela infrastrukturen. Igår var det stora störningar i järnvägsnätet på grund av skogsbränder.

Självklart är det böndernas problem, grönsakerna och köttet finns på ICA. Vem behöver bönder?

Självklart, inget av detta kommer bli ditt problem. Vatten finns i kranen så låga vattennivåer eller dammar som sinar är förstås inte ditt problem. Varför har vi ens sjöar i landet, vi hade säkert varit bättre utan.

Just nu pågår 8st stora skogsbränder i landet.

En sak håller jag med dig om, hoppas det blir mycket mycket varmare i Malmö så din önskan slår in.
Gärna rekord dag för dag så du får uppleva det du vill ha. 45C i Malmö under resten av året vore kul

Jag tror inte du förstår mig.

Personligen kan jag inte göra så mycket åt bönderna, temperaturen eller något annat. Det skulle ta många års utbildning för mig att kunna hjälpa till att lösa det. Personligen tror jag att jag bättre kan lösa de problem genom att genomföra mitt jobb och lösa problemen där. "Bönderna" hjälper mig inte med det och jag tycker att problemen jag löser på mitt arbete också är ganska viktiga. Det är som sagt inget som håller mig vaken. Försöker inte övertala dig om att något är viktigare än något annat, bara hur jag tänker.

Kan inte heller göra så mycket mot skogsbränderna, är inte bilägare eller utbildad i släckningsarbete.

Om du ställer upp och hälper till med att lösa problemen du nämner låter det ju jättebra och jag är väldigt imponerad att du har tid och ork till det, eller skriver du bara om det på nätet?

Förstår inte varför du vill att jag ska sitta hemma och svettas, 45 grader är alldeles för varmt. Tycker att du argumenterar alldeles urlöjligt och barnsligt. Du kanske ska prova att titta objektivt på det och inte ösa ur dig det första du tänker? Nu är jag nöjd med min insats, och hoppas att du är lite bättre på att tänka nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Det är inte jag som har problem, det är landet och hela infrastrukturen. Igår var det stora störningar i järnvägsnätet på grund av skogsbränder.

Självklart är det böndernas problem, grönsakerna och köttet finns på ICA. Vem behöver bönder?

Självklart, inget av detta kommer bli ditt problem. Vatten finns i kranen så låga vattennivåer eller dammar som sinar är förstås inte ditt problem. Varför har vi ens sjöar i landet, vi hade säkert varit bättre utan.

Just nu pågår 8st stora skogsbränder i landet.

En sak håller jag med dig om, hoppas det blir mycket mycket varmare i Malmö så din önskan slår in.
Gärna rekord dag för dag så du får uppleva det du vill ha. 45C i Malmö under resten av året vore kul

Vad har du själv gjort för att förbättra läget rent praktiskt?

Permalänk
Avstängd

Är lite trött på det här vädret.. värme med ca 25 - 30 grader varje dag, halvmulet eller fullt solsken, inget regn mer än fem minuters duggande de senaste två och en halv månaderna.. GG. Det här året är första gången i mitt liv jag blev besviken när jag hade missat att det regnade.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Ja det är tur man har en AC iaf. sjukt varmt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Inaktiv

@anon81912: Ingen har begärt att du ska ut i skogen och släcka bränder eller något sånt, men du kan väl åtminstone visa lite empati? Dina inlägg är så egocentriska och empatilösa att de nästan är frustrerande att läsa. Kan förstå att en del reagerade som de gjorde.

Edit:
I ditt första inlägg skriver du:
"Att gnälla på folk som gillar värmen tycker jag låter fullkommligt urlöjligt."
Men det var aldrig någon som "gnällde på folk". Det var värmen det gnälldes på, inte folk, och därför kan du inte ta åt dig på det sättet som du gjorde, som om det var något personligt påhopp på just dig.

Permalänk
Inaktiv

@anon78208: Tack, ska försöka tänka på det

Jag kanske blev lite andrahandskränkt då TS direkt blev påhoppad med negativitet då TS var glad att det var varmt och skönt ute.

Permalänk
Administrativ avgift

@PsyCor: Ehhhh som bondeson kan jag ju säga att 2veckor av konstant regn hade totalt förstört den lilla skörd som finns.Snarare kanske att det faktiskt regnade 1-2 dar i veckan.

OT: Värmen är olidlig för mig iallafall jag hanterar ej värme bra (Rödhårig/orangehårig och väldigt vit) så för mig är detta så illa det kan bli. Försöker hantera värmen så gott det går. Om inget händer på global skala så kommer detta bara bli värre o värre....

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Jäkligt nice. Hoppas det håller i sig under semestern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

@anon81912: Alright. Själv såg jag aldrig den kopplingen så det var lite svårt att förstå att tråden blev som den blev.

Permalänk
Medlem

Blä. Ge mig 20 grader, skugga och inga knott.

Permalänk
Medlem

Får min AC i början av veckan, ska bli sååå skönt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det är typ samma temp som det varit majoriteten utav sommaren här nere i Skåne så.
Sitter varje vecka och hoppas på svalare väder, men samma jäkla 28+ varje vecka.

Har inte mått såhär dåligt på flera år som jag gjort denna sommaren, förra sommaren var helt underbar för mig, lagom varmt.

Jepp, har haft drygt mellan 25-32 grader nu i snart 2.5 månad. Tror det regnat i ungefär fem minuter vid två tillfällen. Jag har inget emot värmen egentligen, brukar ha stängt på dagen och öppna för tvärdrag på kvällen/natten. Jag tycker nätterna är relativt svala åtminstone så att man kan sova ordentligt. Dessutom har jag inte behövt klippa gräset på snart fem veckor vilket måste vara något av ett rekord.

Visst värmen leder till problem men det finns inget att göra åt det just nu. Läste precis att det kan bli brist på öl så vettifan om det är dags att evakuera snart.

Permalänk
Hedersmedlem

Och själv jobbar man i 2 veckor till...

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Tycker fan det är jobbigt att det är så sjukt varmt på dagen. Däremot nu på kvällen är det enbart skönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jepp, har haft drygt mellan 25-32 grader nu i snart 2.5 månad. Tror det regnat i ungefär fem minuter vid två tillfällen. Jag har inget emot värmen egentligen, brukar ha stängt på dagen och öppna för tvärdrag på kvällen/natten. Jag tycker nätterna är relativt svala åtminstone så att man kan sova ordentligt. Dessutom har jag inte behövt klippa gräset på snart fem veckor vilket måste vara något av ett rekord.

Visst värmen leder till problem men det finns inget att göra åt det just nu. Läste precis att det kan bli brist på öl så vettifan om det är dags att evakuera snart.

Tvärdrag hade gjort en hel del ja
Har 26-29c även på nätterna här fast det är typ 15-18c ute under natten.

Ha stängda fönster går inte heller under dagen, värmen ökar mer än om jag har dom öppna, fast värmen ligger på.
Bor i en liten skitlägenhet tyvärr ;/

Men ja, alla är vi olika. Vissa har inga problem med värmen, jag har haft problem med det hela livet.
När jag var liten kunde jag utan problem ha shorts på mig när det var snö ute under vintern osv, frös inte ett dugg.
Så extrem är jag inte nu längre men Alltid haft svårt att andas när det blir för varmt. Även andra problem med mage, huvud osv.

Min mor däremot älskar denna värmen, 100% raka motsatsen till mig