Nvidias nya variant av GT1030 har avsevärt sämre prestanda än tidigare GT1030!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Att köpa datorkomponenter kräver ju lite mer kunskap än att köpa en liter mjölk. Att kolla upp VAD du tänkt köpa INNAN du trycker på köpknappen är väl en bra idé. Att ropa scam är ju bara löjligt.

Problemet är ju att man kan göra sin research och ändå bli lurad. Man läser tester, bestämmer sig för ett 1030 men anar föga att tillverkaren, efter alla recensioner är gjorda, i tystnad smugit ut något helt annat med samma produktnamn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

de flesta billiga kort kan man spela med, hör och häpna. men 1080P kan man inte alltid räkna med ens med allt på low.
perfekt med sådana kort är att spela lite äldre spel, sådana finns det många av som är rätt bra :).
byggde nyligen en dator åt en kompis med mitt gamla skrot, tyckte synd om han eftersom han satt på en gammal athlon x2 han fick av mig för...ja väldigt längesedan och den hade tröttnat på tillvaron och slängde upp lite bsods hela tiden.

så han fick en haswell eller vad det var och 4gig ram mot hans gamla 2 gig samt en ny 850ssd. hans gamla geforce 210(tror jag det hette) fick hänga med och det klarade left4dead, flatout 2, supreme commander, total annihilation, red alert 2, half life 2 och diverse andra äldre spel han gillar. men supreme commander fick leva med 1024*768 med allt på ultra low eller off och då gick det tungt så det var på gränsen.

fult men for hoppas att priset justeras ned...hoppas kan man ju alltid.

Har cpun inte inbyggd gpu? För hd 4400 verkar vara väldigt mycket kraftfullare än geforce 210
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GeForce-210-vs-In...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Problemet är ju att man kan göra sin research och ändå bli lurad. Man läser tester, bestämmer sig för ett 1030 men anar föga att tillverkaren, efter alla recensioner är gjorda, i tystnad smugit ut något helt annat med samma produktnamn.

Så man kollar inte specs innan köp? Det kallar jag knappast scam utan ett dumt beteende från köparen. Har man inte den basala kunskapen vid inköp av hårdvara kanske man ska be om hjälp.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Precis, du hade kanske inte haft det i åtanke, vilket inte är lika med att Nvidia ”luras”. Det skapas ju nya trådar varje vecka av samma karaktär, någon hittar på en förväntning de har på Intel/Nvidia, och så försöker man få det till bedrägeri när någons orealistiska förväntningar - som oftast inte ens är baserade på produktens specifikationer - visar sig vara felaktiga.
Tycker du att det är säljarens ansvar att du inte orkar läsa specifikationerna?
Då är det ju tur att det finns en möjlighet att skicka tillbaka grejerna, eller hur?
Man kan tycka massa saker men det är fortfarande köparens ansvar att kolla upp före köp. Vad blir nästa steg, att folk inte ska behöva läsa innehållsförteckningen på matvaror, utan att de ska motsvara allas individuella förväntningar samtidigt?
Ja. Hur kan detta inte vara självklart???
Om vi antar att Nvidia inte har begått något juridiskt fel, är det bedrägeri då?

Vad tror du om en statligt utfärdad licens för att få köpa grafikkort? Kanske ett certifikat för alla privatpersoner som vill köpa grafikkort?
Ok. Fundera på om det finns några långtgående konsekvenser av resonemangen jag kritiserar.
Det behöver jag inte, jag har aldrig hävdar att det ska heta något annat. Nvidia får kalla sina produkter vad de vill. Den som hävdar att ”x borde heta y istället” kan däremot förväntas förklara sig.
Hur orimligt är det att läsa igenom specifikationen? Att läsa innantill och uttyda att DDR4 inte är lika med GDDR5 borde inte kräva mer än grundläggande läskunnighet, eller har jag fel?
Det klart att det är väldigt dumt ur ett marknadsföringsperspektiv att ha olika prestandanivåer med samma eller nästan samma modellnamn på en produkt, men det är ju Nvidia som får lida genom att de saboterar sitt renommé.

Att köpare av en vara ska skyddas från sin egen lathet att inte ens läsa tillverkarens specifikationer innan köp måste vara något slags nytt rekord i millennialkultur. Vi lever förvisso i ett samhälle där en stor andel fått lära sig att de är helt hjälplösa utan staten, men när ignoranta köpare ska ”skyddas” från att ta något som helst ansvar för den mest triviala lyxkonsumtionen så kan man med rätta fråga sig när allt gick åt helvete?
Menar du att folk som jobbar professionellt med att sälja datorer inte ska behöva hålla sig ajour med produkterna de säljer?
Menar du att det är någon slags rättighet att få bästa möjliga hårdvara för pengarna bara genom ”arbetsinsatsen” att spendera en viss summa?
Ja, t.ex. genom att skriva på framsidan av kartongen vilken minnestyp kortet är försett med. Vad behövs mer? Ska Nvidia tvingas hålla kurser för kunder som är villiga att spendera sina pengar men samtidigt inte är villiga att läsa på grundläggande produktspecifikationer?
Det resonemanget kan ju appliceras på varenda bransch. Tycker du att konsumentskyddet är otillräckligt idag, när folk kan ta hem och t.o.m. använda produkter, för att sedan skicka tillbaka dem kostnadsfritt efter 14 dagar (något som redan missbrukas GROVT med datorkomponenter) och få tillbaka alla pengar?

Det är inte en ren olyckshändelse att det i headern med stora lysande bokstäver står GT 1030 och att texten med DDR4 är skrivet med betydligt mindre text och dessutom på en bakgrund som har ytterst liten kontrastskillnad mellan text och bakgrund.

Detta ÄR scam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

Det är inte en ren olyckshändelse att det i headern med stora lysande bokstäver står GT 1030 och att texten med DDR4 är skrivet med betydligt mindre text och dessutom på en bakgrund som har ytterst liten kontrastskillnad mellan text och bakgrund.

Detta ÄR scam.

Men allt står ju beskrivet i klartext. Att köpa hårdvara till datorn kräver ju en viss kunskap och besitter man inte den ska man kanske be om hjälp eller avstå från inköp. Nvidia har haft sina fuffens, men hur fasen kan man få detta till scam?

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Inget nytt. Jag kommer ihåg när jag var ung och köpte ett FX5200. Det visade sig att det fanns två versioner. En med 128bit minnesbus och en med 64. Jag lyckades så klart köpa den med 64.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Men allt står ju beskrivet i klartext. Att köpa hårdvara till datorn kräver ju en viss kunskap och besitter man inte den ska man kanske be om hjälp eller avstå från inköp. Nvidia har haft sina fuffens, men hur fasen kan man få detta till scam?

Det är en scam och inget annat, att sälja ett GT120 som ett GT130 är en scam.
De flesta har inte ens DDR4 i namnet och tom pc-nördar hade lätt gått på den minan.
Det är en standard produkt med ett standardiserat jävla namn, som är riktad mot en grupp av nybörjare när det kommer till datorer, är en scam och inget annat.

Permalänk
Medlem

Detta har nvidia (säkert ati/Amd också) gjort i många år jag har ägt 7600gs med 256MB ddr2 och ett med 256MB gddr3

Skrivet av cyprus:

Så man kollar inte specs innan köp? Det kallar jag knappast scam utan ett dumt beteende från köparen. Har man inte den basala kunskapen vid inköp av hårdvara kanske man ska be om hjälp.

Att kontrollera så att kortet man köper har rätt sorts minnen tillhör något man kanske inte brukar göra. De flesta kollar kanske upp skillnaden mellan 1GB och 2GB sen modellen (1030) i tester.
Men du kontrollerade att ditt gtx 1080 ti hade gddr5x och inte vanliga gddr5 eller ddr4 minnen innan köp? För det tror jag inte du hade någon tanke på att nvidia kunde köra en fuling med.

I slutändan är det kunden som ska kontrollera vad den köper men varför ska de göra det onödigt svårt. Hade varit mycket bättre om de gjorde så att ddr4 korten fick en egen minnesmängd så som det brukar vara, så att fler hajar till på att det är ett annorlunda kort.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Det är en scam och inget annat, att sälja ett GT120 som ett GT130 är en scam.
De flesta har inte ens DDR4 i namnet och tom pc-nördar hade lätt gått på den minan.
Det är en standard produkt med ett standardiserat jävla namn, som är riktad mot en grupp av nybörjare när det kommer till datorer, är en scam och inget annat.

Är det Nvidia referenskort med ddr4 minnen (om det finns några) eller är det tredjepart som är omärkta? Är de omärkta eller inte (finns det några bilder på förpackningar?). Ett tips är att inte köpa hårdvara om du har noll koll på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur kan ni lägga detta ansvaret på konsumenter? När två produkter med samma/liknande pris och samma namn har vilt olik prestanda? Dethär är ju helt nvidias scumbag tactics. Dom borde hängas för detta,ej konsumenter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Det står på framsidan av kartongen. Hur mycket tydligare kan det bli?

Jag vet inte exakt hur tydligt det står, men kartongen är något många inte ser. Utan man köper en komplett färdig dator (med 1030) där det står att den har en viss hårdvara och man förväntar sig att den presterar som den brukar göra. Just 1030 är ett typisk grafikkort som kan ingå i färdigmonterade dator.

Skrivet av Sveklockarn:

Hur är oseriösa, inkompetenta, systembyggare Nvidias fel?

Man kan ha åsikten att håller man på och monterar datorer så är man inkompetent, då det i IT sammanhang är lite som att vara lokalvårdare på Rockstar Games.. Folk blir imponerande när man berättar var man jobbar tills man berättar vad man gör.
I vilket fall väldigt många för just detta grafikkort köper en färdigmonterad dator.

Skrivet av Sveklockarn:

Vad är det för företag som köper ett hopplock av en oseriös, inkompentent, systembyggare mer än en gång? Vad är för företag som behöver mer än iGPU, som väljer ett 1030 över t.ex. Quadro eller Radeon Pro? Kentas Ved & Kosmetik?

Vad är det för företag som köper ej xeon och ej kör med Ecc minne, samt ej Qudro som du nämnde. Jo väldigt många, typ alla som ej har röda siffror sin bokföring. Alla datorer är inte kritiska och man köper företagsdatorer från dell, hp och andra märken hos kända leverantörer.
Jag förespråkar generellt att tillverkare ska vara väldigt tydlig med hur de märker ut sina produkter, hur dessa fabriksmonterade kommer utmärkas kommer visa sig. Men det känns ganska självklart att tillverkarna inte går in på mer detaljer är grafikkortsmodell och minnesmängd.

Nå det kommer visa sig hur produkterna kommer att säljas och hur mycket fel nvida gör, det jag förespråkar är tydlighet. Alla har inte tid att granska precis allt, det har inget med kompetens att göra utan tidsbrist. Det skiljer sig inget när man köper en bil, bilentusiaster kanske tycker att är man bilintresserad så kollar man upp exakt modell av bromsar, avgassystem och urtrampningslager bilen har. Att man ej gör detta beror inte på att man är teknisk okunnig utan att man ej har tid. Man förväntar sig att en Volvo V60 D3 Momentum Edition har en viss utrustning och det ej skiljer sig så man måste gräva ner sig.

Permalänk
Medlem

Köper man ett 1080TI borde det prestera som ett 1080TI
Köper man ett 1080 borde det prestera som ett 1080
Köper man ett 1070TI borde det prestera som ett 1070TI
Köper man ett 1060 borde det prestera som ett 1060
Köper man ett 1050TI borde det prestera som ett 1050TI
Köper man ett 1050 borde det prestera som ett 1050
Köper man ett 1030 borde det prestera som ett 1030

Produktnamnen brukar vara en bra indikation på prestandanivå. Men det är klart, man hade kunnat kalla alla produkter samma namn men med en annan innehållsförteckning beroende på prestanda.

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Självklart kollade jag upp alla fakta innan inköp både 1 och 10 gånger och det gjorde jag även på 80-talet när jag började köpa datorkomponenter (även om det var svårare då). Att kolla upp saker innan inköp har väl aldrig varit lättare än nu så att komma och gråta att man blev lurad har jag svårt att förstå.

Det folk försöker få dig att förstå är att det borde kallas något annat så att det förenklar inköp. Det hade varit enklare om det kallades 1030le 1025 eller som med 1060 där man skiljer modellerna med 3 eller 6GB. Självklart kan man läsa alla specifikationerna och ta reda på vad alla parametrar innebär. Men det ska inte behövas om produkten heter 1030 2GB så bör man kunna förvänta sig prestanda inom ett hyfsat litet spann.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Riktigt fult att sälja dessa kort som GT 1030. Hade varit ok att kalla dem GT 1030 SE eller något. Antar att bristen på GDDR5 gjort att man använt DDR4 istället, men resultatet är kort som egentligen inte fyller något syfte.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar finnas något jättekrig här mellan två läger:

Läger 1: Det är en scam att sälja en produkt (GT 1030 DDR4) under samma produktnamn som något med den dubbla prestandan (den ursprungliga GT 1030).

Läger 2: Det är kunden som köper produkten som måste läsa specifikationerna innan kan köper, och hans ansvar att veta vad han köper.

Grejen är att båda har ju rätt på sitt sätt. Nvidia "luras", men det är kundens ansvar att se till att han inte blir "lurad". (Tilläggas bör att även AMD gjort liknande grejer med sina grafikkort och produktnamn. Nvidia är tyvärr inte ensamma om det här beteendet.)

Det jag inte förstår är hur man kan tycka att det är okej att Nvidia luras genom att släpper flera produkter med olika prestanda under samma produktnamn på det här sättet.

Jag förstår inte heller hur man kan klanka ner på inlägg som varnar för just den här typen av lurendrejerier just för att man ska kunna lära sig och inte gå på detta. Det här är inget annat än just den här typen av information som de i läger 2 anser att alla borde besitta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scienta:

Är du på riktigt? De flesta människor här i världen vet inte vad DDR är - ska man behöva gå en kurs i datorteknik för att få tillåtas att handla grafikkort?

Att behålla modellnamnet på en produkt som levererar 50% prestanda, när de flesta människor inte kommer förstå skillnaden, är i allra högsta grad ett sätt att luras.

Det handlar inte om att kunna datateknik utan att vara uppdaterad med att visa bolag är skojare.
Det kan för vissa kännas självklart att vara uppdaterad med dagsfärsk information om det man själv är intresserad av, men för många inklusive de som är riktigt duktig och kanske har en eller ett par doktorstitlar inom datateknik, så har de inte tid att hålla på och jåla med struntsaker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

En simpel googling löser ju de flesta bryderier när man ska göra ett inköp och det gäller nog även grafikkort, eller gör du alla köp i blindo.

Det förutsätter ju att man vet vad man letar efter. Om du inte ens vet att det finns 2 olika modeller av 1030 (vilket det faktiskt är - två olika modeller), då kommer du inte heller att reflektera över det.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

Det är avsevärd skillnad på hur texten för GT1030 syns och infon att det är DDR4 och för gemene man hade det varit en klartext värd namnet om man hade döpt om kortet till ex GT1020 för att betydligt tydligare markera skillnaden mot gamla GT1030.
Att så utstuderat gömma texten med DDR4 luktar medvetet rent lurendrejeri lång väg.

Ta av dig dina fundamentalistiska och rättrogna Nvidia-glasögon och dra ut din grönkletiga tungan ur ett visst hål nu.

Mitt R9 290X går så svalt och fint i HTPC:n under sommarvärmen så det påhoppet var ju missriktat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

En simpel googling löser ju de flesta bryderier när man ska göra ett inköp och det gäller nog även grafikkort, eller gör du alla köp i blindo.

Problemet är att man hittar tester på kortet som inte stämmer med det kortet man har i kundvagnen om man söker på "gt 1030 benchmark". Ett annat namn på kortet hade verkligen underlättat när man googlar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyprus:

Det ska inte behövas en simpel googling, det ska tydligt framgå att det rör sig om en ny produkt och inte gamla GT1030.
Ditt försvar av det här bedrägliga beteendet är komiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Trådstartaren kallar detta en Scam och det är en hyperbol man borde använda till viktigare saker. Jag tycker inte det är en Scam och att man ska vara tydlig med det man säljer, vilket man verkar vara i det här fallet.

Med tanke på att säljarna på inet (uddevallabutiken) inte vet skillnaden mellan en am4 och en am3 processor när jag köpte ett moderkort i våras. Och att de rekommenderade mig att köpa ett fm2+ moderkort med en a10 7870 när jag var inne och skulle köpa ett moderkort till en fx 8350 för några år sedan. Så är jag tveksam till att denna skillnaden är tydlig för inte bara större delen av kunderna. Utan även många av de som säljer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det förutsätter ju att man vet vad man letar efter. Om du inte ens vet att det finns 2 olika modeller av 1030 (vilket det faktiskt är - två olika modeller), då kommer du inte heller att reflektera över det.

Då är det ju bra att vi diskuterar det, ju fler diskussioner desto bättre. Om man nu ids googla när man ska göra ett inköp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Inget nytt. Jag kommer ihåg när jag var ung och köpte ett FX5200. Det visade sig att det fanns två versioner. En med 128bit minnesbus och en med 64. Jag lyckades så klart köpa den med 64.

Det fanns även Fx5500 som hade stöd för högre upplösningar (snabbare RAMDAC) men med exakt samma låga grafik och minnesprestanda som Fx5200. Jag betalade extra för en nästan oanvändbar finess som jag inte hade någon nytta av alls.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Med tanke på att säljarna på inet (uddevallabutiken) inte vet skillnaden mellan en am4 och en am3 processor när jag köpte ett moderkort i våras. Och att de rekommenderade mig att köpa ett fm2+ moderkort med en a10 7870 när jag var inne och skulle köpa ett moderkort till en fx 8350 för några år sedan. Så är jag tveksam till att denna skillnaden är tydlig för inte bara större delen av kunderna. Utan även många av de som säljer.

Ja inkompetenta säljare är ju inget nytt tyvärr och det är ju tråkigt om Inet, som verkar vara en välrenommerad återförsäljare, har det problemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta kan vi tacka AMD för! Hoppas dom kommer ikapp snart, helst igår.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Då får du gärna förklara meningen med produktserier och produktnamn om de ändå inte står för något. Tänk om intel helt plötsligt halverade mängden L2 cache på vissa 8700K utan att säga något så att den presterade 40% sämre. Enligt ditt resonemang får man alltså skylla sig själv om man inte synar varje tänkbar aspekt/spec av just det exemplaret innan man köper? Helknasigt

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Detta kan vi tacka AMD för! Hoppas dom kommer ikapp snart, helst igår.

Nej detta är inget som beror på amd det är inte ovanligt eller nytt med samma modellnamn på olika grafikkort i låga serier från både amd och nvidia.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Asså detta med att nvidia inte vill göra sina kunder förvirrade är ju skitsnack. Det kan ju inte bli mer förvirrande och visst vi har inne på swec har ju bra koll. De det drabbar mest är ju folk som inte vet mycket om hårdvara, och det är just i dem segmenten man måste vara mest tydlig! Fult och medvetande förvirring från nvidia!

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Då får du gärna förklara meningen med produktserier och produktnamn om de ändå inte står för något. Tänk om intel helt plötsligt halverade mängden L2 cache på vissa 8700K utan att säga något så att den presterade 40% sämre. Enligt ditt resonemang får man alltså skylla sig själv om man inte synar varje tänkbar aspekt/spec av just det exemplaret innan man köper? Helknasigt

Det påminner mig om Athlon64 X2 6000+.
Den fans som 3Ghz med 2Mb L2 cache eller 3.1Ghz med 1Mb L2 cache.

Jag har också följt 1030GT fiaskot.

Personligen tycker jag det borde vara kriminellt, speciellt när prestanda skiljer så mycket som 2X från tester jag kollat på.

AMD fallet jag nämnde är lite mer luddigt för prestandaskillnaden där kunde nog variera båda vägarna lite granna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej detta är inget som beror på amd det är inte ovanligt eller nytt med samma modellnamn på olika grafikkort i låga serier från både amd och nvidia.

Du har självklart rätt!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.