Nvidias nya variant av GT1030 har avsevärt sämre prestanda än tidigare GT1030!

Permalänk
Inaktiv

Dom som lägger ut den här typen av info på sina sidor gör det nog ganska ofta primärt för att det ska generera så många 'klick' och inlägg på deras sida som möjligt men det undantar inte att jag tycker att han har rätt i sak att det här ÄR ett bedrägligt beteende som är rätt att varna för.

Jag tycker att man har rätt att kräva att informationen om en produkt ska vara tydlig och att den ska vara extra tydlig om det är förändringar av en redan befintlig produkt\produktnamn vilket det är frågan om här och här är det tydligt att man dessutom försöker dölja den lilla information man har om förändringen på förpackningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Kunde inte hitta någon som berörde detta ämne på swec med en snabb sökning så skapar en tråd för säkerhets skull. Kanske hör hemma på förstasidan hos swec?

Nvidia smugit ut en kraftigt försämrad version med mindre än 50% av prestanda av GT1030 med samma namn och pris. Kanske inget kort som någon direkt köper för spelprestanda men med tanke på den extrema skillnaden så är det väl bäst att varna.

https://www.youtube.com/watch?v=qOnkpIfTEQs

Men det står ju klart och tydligt i specifikationerna och även på kartongen? Hur kan man kalla det för att "smyga"?

Hur kan det här ha blivit en nyhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Då får du gärna förklara meningen med produktserier och produktnamn om de ändå inte står för något. Tänk om intel helt plötsligt halverade mängden L2 cache på vissa 8700K utan att säga något så att den presterade 40% sämre. Enligt ditt resonemang får man alltså skylla sig själv om man inte synar varje tänkbar aspekt/spec av just det exemplaret innan man köper? Helknasigt

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl inget konstigt, du kan köpa mobiltelefoner av en viss modell med olika specs eller en viss modell av bil med vitt skilda specs gällande allt möjligt.

Det kan inte var direkt överväldigande att kolla upp lite specs på ett grafikkort. Det finns ju all hjälp i hela världen om man frågar vänner eller söker på Internet.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Exxovion:

Men det står ju klart och tydligt i specifikationerna och även på kartongen? Hur kan man kalla det för att "smyga"?

Hur kan det här ha blivit en nyhet?

Om du ska köpa en 8700K till en ny gamingdator, kollar du då på affärens specifikationer för att se att den har 6 kärnor? Är inte det någon man redan vet från att ha läst på -- 8700K är sexkärnig?

Vad är skillnaden mot att ha läst på att GT 1030 ger mig 50 fps i spelet jag vill köra i min skärms upplösning, och sedan köpa ett GT 1030 och få 25 fps?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Exxovion:

Men det står ju klart och tydligt i specifikationerna och även på kartongen? Hur kan man kalla det för att "smyga"?

Hur kan det här ha blivit en nyhet?

"tydligt"??? Texten med den lilla info som finns om förändringen är skriven i mörkgrå text på svart bakgrund och även om du lyckas upptäcka den är det nog rätt många som handlar som inte är insatta nog för att förstå att detta kort kan komma att prestera 50% sämre än det GT1030 kort man sett benchmarks på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Exxovion:

Men det står ju klart och tydligt i specifikationerna och även på kartongen? Hur kan man kalla det för att "smyga"?

Hur kan det här ha blivit en nyhet?

Ja hur kan det ha blivit en nyhet? Kan det vara så att majoriteten tycker det du säger är helt befängt?

Jag tycker det är väldigt enkelt att bedöma Nvidias beteende i detta. Hade Nvidia velat vara hjälpsamma och göra det enkelt och tydligt för återförsäljare och konsumenter så hade detta kort hetat GT 1020 samt haft ett 40-50% lägre pris än GT 1030.
Vill de däremot vilseleda återförsäljare och konsumenter så släpper man det under exakt samma namn, tar lika mycket betalt och sätter en liten text på kartongen för att undvika eventuella stämningar.

GTX 970 skandalen tycker jag var mindre allvarlig även om Nvidia i det fallet även rätt ut ljög om specifikationerna. Kortet presterade ju fortfarande lika bra som det hade gjort så ingen blev direkt lurad av Nvidias beteende i det fallet. Däremot så var det tekniskt sett falsk marknadsföring.
Med detta GT 1030 så är det långt mycket allvarligare när ett kort med samma namn/pris inte ens når halva prestandan.

Permalänk
Medlem

Lite OT här, men tänk om sin unge har önskat sig ett 1030 tex och fadern eller modern köper ett 1030 i present. Inte alla föräldrar som är kunniga, och ungen blir glad och vet inte om detta. Kanske upptäcker det senare när det är försent tex här på Sweclockers eller andra dator relaterade sidor. Jag vill inte syfta just på 1030, jag syftar på oavsett kortmodell eller sak.
Det är inte alla som är insatta i denna värld, de ser vad en har önskat sig. De köper det.

Jag tycker det är sjukt dåligt av Nvidia att göra såhär. Sen att folk sitter och försvarar Nvidia för detta, förstår jag inte. Antar de är fanboys till benmärgen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Varför argumenterar folk att det är okay pga jag köper inte något annat än toppmodeller att för gaming ändå? Finns ju andra applikationer där prestandatest kommer kännas av men i grunden är det inte samma produkt.

Att de ändrar specsen men använder samma modellnamn (och inte lägger till 2018 edition) eller något är ju ett försök till bedrägeri. Oavsett om de sänker priset eller ej eller smyger in i produktbeskrivning att de använder DDR 4.

Helt otroligt att detta förfarande försvaras så hårt.

Vore jobbigt att köpa en Philips 9002 oled imorrn och finna de har bytt till LCD panel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

"tydligt"??? Texten med den lilla info som finns om förändringen är skriven i mörkgrå text på svart bakgrund och även om du lyckas upptäcka den är det nog rätt många som handlar som inte är insatta nog för att förstå att detta kort kan komma att prestera 50% sämre än det GT1030 kort man sett benchmarks på.

Köper man hårdvara till PC eller en färdig PC så får man sätta sig in lite. Det är ju lte av charmen med PC, det ingen konsol direkt.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Om du ska köpa en 8700K till en ny gamingdator, kollar du då på affärens specifikationer för att se att den har 6 kärnor? Är inte det någon man redan vet från att ha läst på -- 8700K är sexkärnig?

Vad är skillnaden mot att ha läst på att GT 1030 ger mig 50 fps i spelet jag vill köra i min skärms upplösning, och sedan köpa ett GT 1030 och få 25 fps?

Ja, jag tar alltid reda på fakta innan jag köper en produkt.

Köper ni bilar också t.ex. utan att kolla vad det är för något?

Skrivet av anon999:

"tydligt"??? Texten med den lilla info som finns om förändringen är skriven i mörkgrå text på svart bakgrund och även om du lyckas upptäcka den är det nog rätt många som handlar som inte är insatta nog för att förstå att detta kort kan komma att prestera 50% sämre än det GT1030 kort man sett benchmarks på.

Tråkigt för dem, som inte tittade på rätt produkttester.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sveklockarn:

Ok. Fundera på om det finns några långtgående konsekvenser av resonemangen jag kritiserar.

Fundera på om det finns några långtgående konsekvenser av förfarandet tråden handlar om.

Citat:

Det behöver jag inte, jag har aldrig hävdar att det ska heta något annat.

Det behöver du visst. (Vet inte vad du menar med att du "aldrig hävda[t] att det ska heta något annat".) Du menar att det inte är något fel med Nvidias namngivning av "dåliga GT 1030". Du tycker alltså att GT 1030 är ett rimligt namn. Förklara varför.

Citat:

Nvidia får kalla sina produkter vad de vill. Den som hävdar att ”x borde heta y istället” kan däremot förväntas förklara sig.

Det kan jag givetvis göra, trots att jag är övertygad om att det är lika uppenbart för dig som för alla andra: Kortet presterar betydligt sämre och borde således ha ett tydligt annorlunda namn (som indikerar att det är sämre, så inte GT 1035 till exempel).

Nvidia gör det medvetet rejält svårt för konsumenter, i synnerhet de mindre insatta som kort i den prisklassen primärt är riktade mot, att göra rätt köp. Det är helt orimligt att kräva av en vanlig konsument att veta

  1. att det finns olika versioner av GT 1030, så att man ens vet att man behöver granska varje detalj i specifikationerna,

  2. att det finns både GDDR5 och DDR4, och vad det är, samt

  3. vilken relevans det har för prestandan.

Man hade istället kunnat göra det enkelt att förstå genom att döpa detta nya kort till GT 1020, GT 1025 eller liknande.

Ovanstående bör räcka som förklaring till varför kortet inte borde heta GT 1030.

Citat:

Hur orimligt är det att läsa igenom specifikationen? Att läsa innantill och uttyda att DDR4 inte är lika med GDDR5 borde inte kräva mer än grundläggande läskunnighet, eller har jag fel?

Fel är precis vad du har. Att det skulle räcka med "grundläggande läskunnighet" är inget annat än trams. Man måste veta att det överhuvudtaget finns något annat än DDR4, och hur det påverkar prestandan. Och man måste ha sådan kunskap om samtliga egenskaper hos ett grafikkort, eftersom man enligt dig förväntas granska allihop. Jag är långt ifrån en Svenne Kokosnöt och jag hade ingen som helst uppfattning om hur mycket långsammare ett GT 1030 blir med DDR4 jämfört med GDDR5 innan @Arotica berättade det.

Citat:

Det klart att det är väldigt dumt ur ett marknadsföringsperspektiv att ha olika prestandanivåer med samma eller nästan samma modellnamn på en produkt, men det är ju Nvidia som får lida genom att de saboterar sitt renommé.

Det är inte bara Nvidia som får lida. Vanliga konsumenter kommer trampa på den här medvetet utlagda minan.

Citat:

Att köpare av en vara ska skyddas från sin egen lathet att inte ens läsa tillverkarens specifikationer innan köp måste vara något slags nytt rekord i millennialkultur. Vi lever förvisso i ett samhälle där en stor andel fått lära sig att de är helt hjälplösa utan staten, men när ignoranta köpare ska ”skyddas” från att ta något som helst ansvar för den mest triviala lyxkonsumtionen så kan man med rätta fråga sig när allt gick åt helvete?

Intressant nog har vi ungefär samma grundsyn i frågan, men du applicerar den ad absurdum.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Köper man hårdvara till PC eller en färdig PC så får man sätta sig in lite. Det är ju lte av charmen med PC, det ingen konsol direkt.

Finns det inte redan tillräckligt med saker att sätta sig in i utan att behöva lära sig alla små detaljer? Du verkar argumentera för att modellnamn inte har någon betydelse, ska vi börja kalla alla Nvidias kort för GTX 1080 då man måste ändå sätta in sig lite?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Exxovion:

Ja, jag tar alltid reda på fakta innan jag köper en produkt.

Det var inte det som jag frågade.
Om du tar reda på fakta från t ex SweClockers så går ju inte den informationen att lita på, utifall att det har kommit en ny modell sedan SweCs recension, med samma namn och pris, som presterar sämre.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Vad skulle hända om Nvidia eller AMD namngav sina modeller med namn istället för nummer? Fullständig kaos skulle uppstå och ingen kunde köpa någonting. Ungefär som bilar som Toyota och Renault, inga nummer vad fan gäller egentligen, fullständig förvirring.

Nvidia Geforce GTX 1080 Ti är ju det fulla namnet på det grafikkortet. De har haft Nvidia Geforce GTX som namn rätt länge och det är inte där problemet är. Problemet uppstår ju när de efterföljande siffror som ska berätta vilken serie samt prestanda kortet har inte längre gör det.

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Vad skulle hända om Nvidia eller AMD namngav sina modeller med namn istället för nummer? Fullständig kaos skulle uppstå och ingen kunde köpa någonting. Ungefär som bilar som Toyota och Renault, inga nummer vad fan gäller egentligen, fullständig förvirring.

Nej, det skulle inte alls bli förvirring, så länge de inte släppte samma namn på två olika modeller, som dessutom presterar gravt olika.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Nej, det skulle inte alls bli förvirring, så länge de inte släppte samma namn på två olika modeller, som dessutom presterar gravt olika.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma modell men olika utrustning och prestanda skulle jag säga i en bilallegori.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Samma modell men olika utrustning och prestanda skulle jag säga i en bilallegori.

Då kan ju du gärna få berätta vad som, i din värld, faktiskt definierar en modell.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vissa här verkar ha drabbats av kunskapsförbannelsen!

https://en.wikipedia.org/wiki/Curse_of_knowledge

Permalänk
Avstängd

Allt skit nvidia gör påverkar dem inte i längden. Det är bara kolla på marknadsandelarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Har cpun inte inbyggd gpu? För hd 4400 verkar vara väldigt mycket kraftfullare än geforce 210
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GeForce-210-vs-In...

kollade nogrannare vilken det var och det var visst ivy bridge och antar att det inbyggda är sämre än, gforce 210?

Skrivet av BergEr:

Saken är dock att istället för ett sånt kort köper man *80 eller *70 från en eller två generationer tillbaka och får bättre prestanda.
970 t.ex kostar nära på ingenting. Jag kunde inte ens sälja mit 580 för 500:- när 980 kom, kunde inte ens ge bort det efter ett tag. Så det hamnade på skroten.

det är såklart det bästa men många tänker nog inte så om de inte kan så mkt om vad som gäller.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

GT 1030 2GB DDR4 vs GT 1030 2GB GDDR5 syns väl också i namnet.

Långt ifrån samma sak minnesmängd är något som de flesta förstår sig på. Men väldigt många som ser DDR4 istället för GDDR5 kommer inte inse att det betyder att kortet har nära hälften av prestandan. Två helt olika produkter bör ha olika namn så enkelt är det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

GT 1030 2GB DDR4 vs GT 1030 2GB GDDR5 syns väl också i namnet. Någon Scam som trådskaparen vill ha det till är det sannerligen inte.

Fast det är ju inte helt sant. Skillnaderna på de båda 1030-korten är ju jämförbara med 1050 och 1050 Ti, om vi pratar siffror rena specs. Då sett till prestandan, som kanske skiljer ännu mer, varför borde inte 1030-korten säras på?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyprus:

GT 1030 2GB DDR4 vs GT 1030 2GB GDDR5 syns väl också i namnet. Någon Scam som trådskaparen vill ha det till är det sannerligen inte.

Fast nu ljuger du ju, modellen heter inte DDR4.

"KFA2 GeForce® GT 1030"
http://www.kfa2.com/kfa2/graphics-card/10-series/kfa2-geforce...

"Gainward GeForce® GT 1030"
http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=1012&lang=en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

kollade nogrannare vilken det var och det var visst ivy bridge och antar att det inbyggda är sämre än, gforce 210?

det är såklart det bästa men många tänker nog inte så om de inte kan så mkt om vad som gäller.

Tveksamt, hd3000 verkar bättre medan hd2000 är jämnbra med geforce 210 iaf enligt http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GeForce-G210-vs-I...
Vilken cpu har han?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Datavetare

Är inte hela den här GT1030 hysterin storm i ett vattenglas? Om vi tittar på de som faktiskt är de som i praktiken använder GT1030, spelar det någon roll om det är GDDR5 eller DDR4?

Borde Nvidia använt ett annat namn? Det hade absolut varit att föredra! Till deras "försvar" kan man ändå konstatera att modellnumret för deras GPUer refererar i väldigt nära 100 % av fallen (finns ett par undantag nämnda i tråden) till GPU-kretsen.

Man har gjort detta med GT750M, GTX850M m.fl. Lade väldigt mycket tid på att säkerställa att en laptop jag köpte för ett antal år sedan var utrustad med GDDR5 varianten av GT750M, inte DDR3. I slutändan blev det ändå fel då GDDR5 varianten drog upp prestandan till en nivå när skiten började trottla... I valet mellan DDR3 och konsekvent lägre prestanda och GDDR5 med throttling problem är det förra ett rätt mycket bättre val (GPUn var i praktiken oanvändbar när den trottlade). Så även med massor av research kan resultatet ändå bli fel ("lösning" blev helt sonika att stänga av dGPU och köra iGPU).

Har faktiskt ett GT1030 parat med en R7-2700X.
Varför då? Enda orsaken är därför AMD inte har några vettiga CPUer med integrerad GPU och på en dator som används för arbete, inte spel, är det totalt irrelevant om det handlar om GDDR5 eller DDR4, datorn kör Ubuntu. (AMD måste fatta att det finns en marknad för "starka" CPUer med iGPU, priset för GT1030+2700X hamnar ju på en rätt ofördelaktig nivå jämfört med motsvarande Intel, hade aldrig valt detta om det inte var för att jag specifikt ville ha en Zen CPU).

Går det att spela på GT1030? Beror på spel men i många fall kan man kanske hävda att det går, ingen större upplevelse dock. Finns en anledning till att modellen kallas "GT" 1030 och inte GTX 1030. Nvidia själva menar att GTX märkta kort är lämpliga för spel medan GT märkta kort fungerar för arbete, film och liknande.

Så Nvidia borde absolut ha gett DDR4 versionen en bättre märkning. GT 1030LE eller liknande hade varit helt OK (är trots allt samma GPU).

För den avsedda marknaden är det i praktiken ändå irrelevant, GT1030 köper man för att den är passiv, kräver ingen extra strömmatning och för att systemet inte ska används till spel. Prislappen upp till GTX1050 är så liten att ingen som ens funderar på att spela ska välja något under det, man får rätt mycket bättre pris/spelprestanda med ett GTX1050!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yoshman:

Är inte hela den här GT1030 hysterin storm i ett vattenglas? Om vi tittar på de som faktiskt är de som i praktiken använder GT1030, spelar det någon roll om det är GDDR5 eller DDR4?

GT 1030 med DDR5 går det faktiskt att spela spel på om man inte har särskilt höga krav. DDR4-varianten är det betydigt svårare med.

Problemet är att skillnaden mellan DDR4 och GDDR5-varianterna kan vara spelbart eller ej i många spel, vilket är ett problem för någon som sitter och slänger ihop ett riktigt pressat budgetbygge för enklare spelbehov. T.ex. för att hotta upp en äldre stationär PC med en ny dGPU, där man inte har tillräckligt mycket nätaggregat för att istället stoppa i t.ex. ett begagnat GTX 960 istället. Det svider ju ännu mer att bli lurad på halva prestandan när man inte har så mycket pengar att röra sig med.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av pv2b:

GT 1030 med DDR5 går det faktiskt att spela spel på om man inte har särskilt höga krav. DDR4-varianten är det betydigt svårare med.

Problemet är att skillnaden mellan DDR4 och GDDR5-varianterna kan vara spelbart eller ej i många spel, vilket är ett problem för någon som sitter och slänger ihop ett riktigt pressat budgetbygge för enklare spelbehov. T.ex. för att hotta upp en äldre stationär PC med en ny dGPU, där man inte har tillräckligt mycket nätaggregat för att istället stoppa i t.ex. ett begagnat GTX 960 istället. Det svider ju ännu mer att bli lurad på halva prestandan när man inte har så mycket pengar att röra sig med.

Som du såg skrev jag två gånger att bättre märkning hade varit att föredra.

Har testat att spela lite med en MX150 laptop (är faktiskt marginellt bättre teoretisk prestanda med MX150 jämfört med GT1030). Har med SweC mått mätt rätt långa krav, föredrar att spela på konsol... Skulle ändå klassificera som MX150 (och därmed GT1030) som rent värdelös för spel, det är pengarna i sjön om målet är att köra spel. GTX1050 har så mycket bättre spelprestanda/pris kvot.

Så åter igen: ja, det borde finnas en skillnad i namnet. Men detta måste vara en av årets största icke-problem. Har man gjort misstaget att köpt GT1030 för spel (DDR4 eller GDDR5): utnyttja ångerrätten och köp ett GTX1050 eller RX550 i stället!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyprus:

GT 1030 2GB DDR4 vs GT 1030 2GB GDDR5 syns väl också i namnet. Någon Scam som trådskaparen vill ha det till är det sannerligen inte.

Sant, något scam är det ej.

Permalänk
Medlem

@Elektron: i5 3200 varianten

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

@Yoshman

Helt okej om ens behov inte överstiger "jag behöver ett grafikkort".
Finns säkert en del barnrum eller hobby photoshopare som sitter med ett

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰