Tråddödarfenomenet: Någon som känner igen sig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2016

@Ang3r: haha bra försök

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Dahren:

Hade varit otroligt roligt om alla slutade skriva i den tråden efter att SimRacer skrivit sitt inlägg, hähä

Hade varit ännu roligare om alla slutade att skriva i den här tråden efter att TS skrev sitt första inlägg. Det hade liksom bevisat hans tes...

.

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skatteverkets Inläsningscentral
Registrerad
Aug 2008

Kul gammal tråd, jag känner främst igen fenomenet från det verkliga livet och konversationerna jag ger mig in i där. Brukar framkalla något slags hybrid av ångest och "wtf?" för det mesta med mina okonventionella infallsvinklar.

Betyder det att jag vinner eller förlorar i sociala sammanhang?

Ibland dricker jag whisky och resterande tid säljer jag cykelkomponenter i kolfiber.

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Ilja:

Har du råkat ut för det märkliga fenomenet att det tycks som om varje gång du skriver ett inlägg i en tråd, dör tråden stenhårt? Många har beklagat sig över detta och jag har personligen upplevt fenomenet på andra forum. Vad tror ni att det kan bero på? Är det möjligen en psykologisk effekt som lurar en att se ett samband som inte finns, eller är det helt enkelt så att vissa gånger tråkar man ut alla till den milda grad att de helt tappar intresset för att diskutera ämnet? Kanske har du en egen teori.

De gånger det handlar om meningsskiljaktigheter så brukar jag se det som så att jag har så bra argument så att folk får slut på luft.

Annars brukar det snarare bli så att bara jag kommenterar i en trådjävel så blir det minst 5 sidor till i tråden

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av SweMerlin:

Hade varit ännu roligare om alla slutade att skriva i den här tråden efter att TS skrev sitt första inlägg. Det hade liksom bevisat hans tes...

.

Än är det inte försent. Det där med bevisa tesen, alltså. Det är försent att sluta skriva efter första inlägget. Eller är det?

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Ilja:

Än är det inte försent. Det där med bevisa tesen, alltså. Det är försent att sluta skriva efter första inlägget. Eller är det?

.

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001

@SweMerlin:

Låg nivå. Lååååååg, låg nivå.

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com