Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av ZeroKul:

För en som inte tål något längre så är GB Choice en gudagåva. Den är otroligt god. <3

https://www.ellematovin.se/wp-content/uploads/gb-1-1.jpg

Håller med, den är förvånansvärt god för att inte innehålla någon mjölk. Om ni laktosintoleranta eller vegitarianer som vill lyxa till det så rekomenderar jag denna.

Ni kanske blir besvikna om ni förväntar mycket brownies i glassen, men chockladsmaken är god för att vara en mjölkfri produkt!

Citera så får du svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderbärke
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Laars:

Håller med, den är förvånansvärt god för att inte innehålla någon mjölk. Om ni laktosintoleranta eller vegitarianer som vill lyxa till det så rekomenderar jag denna.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/A1F4gPxMJhL._SY355_.jpg

Ni kanske blir besvikna om ni förväntar mycket brownies i glassen, men chockladsmaken är god för att vara en mjölkfri produkt!

Tyckte den smakade lite väl mycket järn. Kanske är jag som har fel på smaklökarna bara.

Soft Caramel Toffee Cone är väl den enda veganska köpeglassen som jag tyckt varit okej. Bortsett från isglass osv då!

Piggelin är en favorit annars! Svalkande, billig, kalorisnål och god. Viktigt när man är en studerande tjockis

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2011

Köpte hem några paket Sun Lolly i olika smaker och tycker dom var super goda. Priset ligger bra på 20-23kr för en förpackning med 10st glassar i.

Intel Core i7 4770K @ 4GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Noctua NH-U9B SE2 | MSI GTX 980 Gaming 4G | 16GB Crucial Ballistix Tactical DDR3 PC12800/1600MHz CL8 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | 2 x Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST1000DM003 64MB 1TB | Seagate Barracuda ST2000DM006 64MB 2TB | Western Digital Elements 1TB (Extern) | Fractal Design Define R4 (Vit) | BenQ XL2411Z | BenQ G2412HD | Steelseries Rival 500 | Func KB-460 | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Lidls Glass är sjukt GOD och sjukt bra pris på. men har funderat på att köpa en glass maskin. typ denna https://www.prisjakt.no/product.php?p=1367818

Det som man undrar är. Hur stor skillnad är det? länge sen jag åt hemmagjord glass

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Om man vill ha något riktigt svalkande gott skulle jag Lätt ta Päronsplit.
Annars annars så skulle jag nog ta Daimstrut eller GB Sandwich.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017
Skrivet av Bruce Wayne:

Önskar att GB kunde släppa Strawberry White i förpackning a'la 6st eller liknande. Varit min favorit i många år nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det inte Magnum som tillverkar Strawberry White?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

Inget slår en stor mjukglass.

Mjukglass är för GB,Triumf, Sia osv vad PC är för Xbox/PS.

Ni som tycker annat har fel! å så är det bara!

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
En av dem
Registrerad
Nov 2008

Hemgjord fläder/citron/vodka sorbet!

Annars funkar de flesta bättre ju varmare det är... Men Daimstrut och Glassbåt är bland de bättre

Dell XPS 15 9550, I7, 4K, 16GB RAM, 1Tb HDD(ska bli SSD) + Samsung 950Pro 512Gb SSD Och ett Asus U7 ljudkort med ATH M50 hörlurar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ume
Registrerad
Jun 2004

glassbonden glass såklart

Ryzoen 1600x. 4Ghz x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, GTX 970
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Ottoglass päron/choklad är ju makalöst god!

Annars gillar jag som många andra:

- Glassbåt
- Twister
- Daimstrut
- Ananas split

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brämhult
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Beijing:

Köpte hem några paket Sun Lolly i olika smaker och tycker dom var super goda. Priset ligger bra på 20-23kr för en förpackning med 10st glassar i.

http://www.foodchainmagazine.com/wp-content/uploads/2016/09/Co-Ro-117-a.jpg

Ta 3-4st Sun Lolly av din favoritsmak, lägg i mixer tillsammans med valfri vodka.
Helt underbart att shotta varma dagar, men akta sig lite för det smakar inte sprit för 5öre och det slår hårt och snabbt, skål!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

GB Snack med jordnötter och kolasås ger fortfarande våta drömmar ..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Var en stor glassälskare men har tröttnat på tillverkarens extremt urvattnande fantasi. Ge oss några nya cool glassar för tusingen!
Nå Sundborn Punsch från hemglass är den enda glass jag äter nu..
Sedan dricker jag en hel del milkshake och även gör hemma, då är det GB Gräddglass Vanilj som gäller, ibland med krossad choklad, men det beror på vad jag mer tar i.

Gått över till enbart Google Chromebook på klientsidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2008

Hemmagjord glass alla dagar i veckan. Bara fantasin som sätter gränsen. Redo att ätas på ca 1 timme om man har maskin som fryser "smeten".

4 äggulor
Socker: 0.5 dl - 1.5 dl beroende på smak eller om man har diabetes går det helt att byta mot sötningsmedel. Nackdelen är att mindre socker ökar risken för iskristaller.
3 dl grädde/laktosfri/soya/ris
2 dl mjölk/laktosfri/soya/ris
Smaksättare (fantasin sätter gränsen)

Favoriter för mig är:
Citron med saltlakrits
Rom russin (låt 2 dl russin marinera i mörk rom 2 dagar, koka upp för att få bort alkohol i spadet)
Romerska bågar (chokladpulver + apelsinmarmelad).

Mellan tummen och pekfingret kostar det ca 30 kr/L att tillverka egen glass.

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: MSI Gaming M7, GPU: Asus 1080 Ti
CPU: Intel i7 6700@4.5Ghz, Ram: 2x8GB Corsair DDR4
Chassi: Fraktal design R5, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: Samsung 850, 500GB, Disk 2: Crucial mx, 500GB,PSU: EVGA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Nautilus011:

Hemmagjord glass alla dagar i veckan. Bara fantasin som sätter gränsen. Redo att ätas på ca 1 timme om man har maskin som fryser "smeten".

4 äggulor
Socker: 0.5 dl - 1.5 dl beroende på smak eller om man har diabetes går det helt att byta mot sötningsmedel. Nackdelen är att mindre socker ökar risken för iskristaller.
3 dl grädde/laktosfri/soya/ris
2 dl mjölk/laktosfri/soya/ris
Smaksättare (fantasin sätter gränsen)

Favoriter för mig är:
Citron med saltlakrits
Rom russin (låt 2 dl russin marinera i mörk rom 2 dagar, koka upp för att få bort alkohol i spadet)
Romerska bågar (chokladpulver + apelsinmarmelad).

Mellan tummen och pekfingret kostar det ca 30 kr/L att tillverka egen glass.

Tusan att du bor i Norrköping, jag skulle vilja råna din frysbox på riktigt god glass. Jag har släktingar som gör hemgjord glass, jag vet inte riktigt hur, men oj så god de är.

Gått över till enbart Google Chromebook på klientsidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Var riktigt god

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Typ en sån här (Isglass apelsin/mango) skulle vara perfekt i sommarhettan tror jag.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Köpa glass? nej göra egen med glass maskin är det bästa. Honung-saffran, Banan-kexchocklad och Champange-jordgubb är bland favoriterna.

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/bench/kf0pzs/1
Radeon Vega64.
OLD""Socket 2011: Gigabyte GA-X79-UD3, intel 3820 3,6 ghz
Radeon Sapphire 7970 OC.""

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jul 2001

Jag älskar sorbet och brukar ofta köpa den vanliga Citronsorbeten som finns på ICA, är SIA som gör den om jag inte minns fel. Även deras Grape är riktigt god, lite så där härligt besk.

Har ni vägarna förbi så åk till Nora norr om Örebro och köp Nora Glass. Riktigt god genuin glass! Alltid två standardsmaker Vanilj och Hasselnöt och så en ny smak varje dag som man inte vet i förväg.

Edit: Annars brukar jag ofta vilja testa all form av Italiensk glass då denna faller mig väldigt mycket i smaken! Standard "pinnglass" så gillar jag alla olika Lakritsvarianter, Tip Top och hos Triumf så blir det Snickersglassen.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

King Scoopa på Hornsgatan. Bäst glass alla kategorier! Och killen som driver det är ju så jävla trevlig. Började en mening med "Jag har ju torrhumlat grädden.." blir inte nördigare än så.

Om man är utanför Fjollträsk så gör ju Glasskulturen i Lund grym glass. Och pinn- / strutglass gör nog Engelholmsglass bäst.

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Mintglass är svårt att få tag i här, i Finland har dom en mint sandwich som e grym. Av GB's glassar så är TipTop en favorit!

Men att göra egen glass är inte svårt och blir oftast godast.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Aug 2008

Sorbeglass är ju så gott i värmen. Dessa 2 finner ni i min frys!

Gaming-PC > Intel 4770K > Asus Maximus VI Hero > EVGA 1080 FTW > 2x Samsung EVO 500gb
HTPC: > AMD Phenom II 965 > AMD HD6950 > Kingstone V300 240gb
Playstation 4 Network > TaunyTiger - Främst NHL 18
Garaget.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

Minns när piggelin kostade, 2,50 och jag tror den tom var större då. Vill man lyxa kan det bli en Spirello. Ja, den heter faktiskt så. En sucker för isglass.

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008

Visst glassbonden har bra glass men är man i Umeå så är Mekka ett bättre alternativ, alla dagar i veckan!

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Zyriak:

Mintglass är svårt att få tag i här, i Finland har dom en mint sandwich som e grym. Av GB's glassar så är TipTop en favorit!

Men att göra egen glass är inte svårt och blir oftast godast.

Lejonet & Björnens polka är rätt bra! http://www.lejonetochbjornen.se/sortiment/glass/polka

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
DownTown
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av johanLW:

Är det någon som har tips på bra kaffeglass? Älskade Ben & Jerry's coffe coffe Buzz buzz buzz innan den togs bort.
Annars är en favorit GB Strawberry White

häagen daz hade en kaffeglass "eller har en kaffelgass" den bara försvann från mina butiker men på deras officella sida så finns den kvar.
den är riktigt god.

Moderkort: ASUS PRIME Z370-A CPU: INTEL i7 8700k
SSD: Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define c
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Dec 2001

Jag saknar den äldre versionen av Solero, det finns någon ny version Organic men jag saknar originalet. Fanns inget bättre en sommar som denna.
Den finns kvar i Grekland och visst kostar inte så mycket att flyga men för en glass så är det lite att ta i, konstiga att man hittar en gamal favorit i Grekland och det är en av de bästa minnena.

I7 3770K@4.5 6950@6970 900/1350 16gb@99924T1 Retro P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Jinxswe:

Tack för bilden på innehållsförteckningen. Skummjölk, skummjölkspulver, guarnkärnmjöl och karragenan. Jag får leta vidare.

Kan en del om trä

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010

Italiensk hasselnötglass (nocciola) är nummer ett sedan jag var typ tjugofem. Halva livslängden alltså.
Pecannöt/kola funkar också, typ alltid.

En intressant och god glassprodukt från Holly & Dan är Mango Passion with chili flakes, passar alla veganer som hand i handske. http://www.hollydan.se/?page_id=309

Gammal gubbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Apr 2002

Triumf Glass Chili Lakrits, med lite plantation xo rom på och lite cola-sås.

Live for fun, Loyal to none