Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

För en som inte tål något längre så är GB Choice en gudagåva. Den är otroligt god. <3

https://www.ellematovin.se/wp-content/uploads/gb-1-1.jpg

Håller med, den är förvånansvärt god för att inte innehålla någon mjölk. Om ni laktosintoleranta eller vegitarianer som vill lyxa till det så rekomenderar jag denna.

Ni kanske blir besvikna om ni förväntar mycket brownies i glassen, men chockladsmaken är god för att vara en mjölkfri produkt!

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Håller med, den är förvånansvärt god för att inte innehålla någon mjölk. Om ni laktosintoleranta eller vegitarianer som vill lyxa till det så rekomenderar jag denna.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/A1F4gPxMJhL._SY355_.jpg

Ni kanske blir besvikna om ni förväntar mycket brownies i glassen, men chockladsmaken är god för att vara en mjölkfri produkt!

Tyckte den smakade lite väl mycket järn. Kanske är jag som har fel på smaklökarna bara.

Soft Caramel Toffee Cone är väl den enda veganska köpeglassen som jag tyckt varit okej. Bortsett från isglass osv då!

Piggelin är en favorit annars! Svalkande, billig, kalorisnål och god. Viktigt när man är en studerande tjockis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Köpte hem några paket Sun Lolly i olika smaker och tycker dom var super goda. Priset ligger bra på 20-23kr för en förpackning med 10st glassar i.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Lidls Glass är sjukt GOD och sjukt bra pris på. men har funderat på att köpa en glass maskin. typ denna https://www.prisjakt.no/product.php?p=1367818

Det som man undrar är. Hur stor skillnad är det? länge sen jag åt hemmagjord glass

Permalänk
Medlem

Om man vill ha något riktigt svalkande gott skulle jag Lätt ta Päronsplit.
Annars annars så skulle jag nog ta Daimstrut eller GB Sandwich.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Önskar att GB kunde släppa Strawberry White i förpackning a'la 6st eller liknande. Varit min favorit i många år nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det inte Magnum som tillverkar Strawberry White?

Permalänk
Medlem

Inget slår en stor mjukglass.

Mjukglass är för GB,Triumf, Sia osv vad PC är för Xbox/PS.

Ni som tycker annat har fel! å så är det bara!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hemgjord fläder/citron/vodka sorbet!

Annars funkar de flesta bättre ju varmare det är... Men Daimstrut och Glassbåt är bland de bättre

Permalänk
Medlem

glassbonden glass såklart

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Ottoglass päron/choklad är ju makalöst god!

Annars gillar jag som många andra:

- Glassbåt
- Twister
- Daimstrut
- Ananas split

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Köpte hem några paket Sun Lolly i olika smaker och tycker dom var super goda. Priset ligger bra på 20-23kr för en förpackning med 10st glassar i.

http://www.foodchainmagazine.com/wp-content/uploads/2016/09/Co-Ro-117-a.jpg

Ta 3-4st Sun Lolly av din favoritsmak, lägg i mixer tillsammans med valfri vodka.
Helt underbart att shotta varma dagar, men akta sig lite för det smakar inte sprit för 5öre och det slår hårt och snabbt, skål!

Permalänk
Medlem

GB Snack med jordnötter och kolasås ger fortfarande våta drömmar ..

Permalänk
Inaktiv

Var en stor glassälskare men har tröttnat på tillverkarens extremt urvattnande fantasi. Ge oss några nya cool glassar för tusingen!
Nå Sundborn Punsch från hemglass är den enda glass jag äter nu..
Sedan dricker jag en hel del milkshake och även gör hemma, då är det GB Gräddglass Vanilj som gäller, ibland med krossad choklad, men det beror på vad jag mer tar i.

Permalänk
Medlem

Hemmagjord glass alla dagar i veckan. Bara fantasin som sätter gränsen. Redo att ätas på ca 1 timme om man har maskin som fryser "smeten".

4 äggulor
Socker: 0.5 dl - 1.5 dl beroende på smak eller om man har diabetes går det helt att byta mot sötningsmedel. Nackdelen är att mindre socker ökar risken för iskristaller.
3 dl grädde/laktosfri/soya/ris
2 dl mjölk/laktosfri/soya/ris
Smaksättare (fantasin sätter gränsen)

Favoriter för mig är:
Citron med saltlakrits
Rom russin (låt 2 dl russin marinera i mörk rom 2 dagar, koka upp för att få bort alkohol i spadet)
Romerska bågar (chokladpulver + apelsinmarmelad).

Mellan tummen och pekfingret kostar det ca 30 kr/L att tillverka egen glass.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nautilus011:

Hemmagjord glass alla dagar i veckan. Bara fantasin som sätter gränsen. Redo att ätas på ca 1 timme om man har maskin som fryser "smeten".

4 äggulor
Socker: 0.5 dl - 1.5 dl beroende på smak eller om man har diabetes går det helt att byta mot sötningsmedel. Nackdelen är att mindre socker ökar risken för iskristaller.
3 dl grädde/laktosfri/soya/ris
2 dl mjölk/laktosfri/soya/ris
Smaksättare (fantasin sätter gränsen)

Favoriter för mig är:
Citron med saltlakrits
Rom russin (låt 2 dl russin marinera i mörk rom 2 dagar, koka upp för att få bort alkohol i spadet)
Romerska bågar (chokladpulver + apelsinmarmelad).

Mellan tummen och pekfingret kostar det ca 30 kr/L att tillverka egen glass.

Tusan att du bor i Norrköping, jag skulle vilja råna din frysbox på riktigt god glass. Jag har släktingar som gör hemgjord glass, jag vet inte riktigt hur, men oj så god de är.

Permalänk
Medlem

Var riktigt god

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Typ en sån här (Isglass apelsin/mango) skulle vara perfekt i sommarhettan tror jag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Köpa glass? nej göra egen med glass maskin är det bästa. Honung-saffran, Banan-kexchocklad och Champange-jordgubb är bland favoriterna.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Jag älskar sorbet och brukar ofta köpa den vanliga Citronsorbeten som finns på ICA, är SIA som gör den om jag inte minns fel. Även deras Grape är riktigt god, lite så där härligt besk.

Har ni vägarna förbi så åk till Nora norr om Örebro och köp Nora Glass. Riktigt god genuin glass! Alltid två standardsmaker Vanilj och Hasselnöt och så en ny smak varje dag som man inte vet i förväg.

Edit: Annars brukar jag ofta vilja testa all form av Italiensk glass då denna faller mig väldigt mycket i smaken! Standard "pinnglass" så gillar jag alla olika Lakritsvarianter, Tip Top och hos Triumf så blir det Snickersglassen.

Permalänk
Hedersmedlem

King Scoopa på Hornsgatan. Bäst glass alla kategorier! Och killen som driver det är ju så jävla trevlig. Började en mening med "Jag har ju torrhumlat grädden.." blir inte nördigare än så.

Om man är utanför Fjollträsk så gör ju Glasskulturen i Lund grym glass. Och pinn- / strutglass gör nog Engelholmsglass bäst.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Mintglass är svårt att få tag i här, i Finland har dom en mint sandwich som e grym. Av GB's glassar så är TipTop en favorit!

Men att göra egen glass är inte svårt och blir oftast godast.

Permalänk
Medlem

Sorbeglass är ju så gott i värmen. Dessa 2 finner ni i min frys!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Minns när piggelin kostade, 2,50 och jag tror den tom var större då. Vill man lyxa kan det bli en Spirello. Ja, den heter faktiskt så. En sucker för isglass.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Visst glassbonden har bra glass men är man i Umeå så är Mekka ett bättre alternativ, alla dagar i veckan!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Zyriak:

Mintglass är svårt att få tag i här, i Finland har dom en mint sandwich som e grym. Av GB's glassar så är TipTop en favorit!

Men att göra egen glass är inte svårt och blir oftast godast.

Lejonet & Björnens polka är rätt bra! http://www.lejonetochbjornen.se/sortiment/glass/polka

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanLW:

Är det någon som har tips på bra kaffeglass? Älskade Ben & Jerry's coffe coffe Buzz buzz buzz innan den togs bort.
Annars är en favorit GB Strawberry White

häagen daz hade en kaffeglass "eller har en kaffelgass" den bara försvann från mina butiker men på deras officella sida så finns den kvar.
den är riktigt god.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Jag saknar den äldre versionen av Solero, det finns någon ny version Organic men jag saknar originalet. Fanns inget bättre en sommar som denna.
Den finns kvar i Grekland och visst kostar inte så mycket att flyga men för en glass så är det lite att ta i, konstiga att man hittar en gamal favorit i Grekland och det är en av de bästa minnena.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tack för bilden på innehållsförteckningen. Skummjölk, skummjölkspulver, guarnkärnmjöl och karragenan. Jag får leta vidare.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Italiensk hasselnötglass (nocciola) är nummer ett sedan jag var typ tjugofem. Halva livslängden alltså.
Pecannöt/kola funkar också, typ alltid.

En intressant och god glassprodukt från Holly & Dan är Mango Passion with chili flakes, passar alla veganer som hand i handske. http://www.hollydan.se/?page_id=309

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Triumf Glass Chili Lakrits, med lite plantation xo rom på och lite cola-sås.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none