Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har aldrig förstått mig på varför folk pvp'ar i WoW.
Det har sedan dag 1 varit "Nerf whatever class that just killed me!!!"".
Pvp har på tok för stort utrymme i WoW och har sabbat för PVE otroligt många gånger.

"Bring the player not the class" förstörde spelet fullständigt, och det var drivet av PvE och inte PvP.
Homogeniseringen av alla klasser har totalt dödat de få RPG element som fanns i spelet.

Alla PvE:ande söndagslirare som egentligen borde spela singleplayer-spel. Alla ska få se allt content, alla ska få allt gear osv. World Of Welfare.

Permalänk

Har jag bara missat det eller har det varit helt tyst från Blizzard angående utvecklingen av Classic servers?

Permalänk
Medlem

@Trudgelmer: Nej, Blizzard har inte sagt mycket om Classic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hextery:

@Trudgelmer: Nej, Blizzard har inte sagt mycket om Classic

Tämligen lite tråkigt, men nog ganska förståeligt. De vill nog rikta folks ögon mot BfA så mycket de kan. Vi kommer nog få en liten uppdatering under årets Blizzcon, då BfA har varit ute ett par månader.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Avstängd

Vad jag sett av blizzard streams då det dem blir mass spammad om är Classic, dock är enda svaret att dem söker folk till att utveckla classic, så de ligger nog rätt långt bort tyvärr :/

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Är väl inte jättekonstigt att det är tyst om Classic. För det första så är det endast ett halvår sedan dom utannonserade Classic-servrar och för det andra så släpps BfA snart och dom kan inte ta bort fokus från det.

Jag skulle gissa på att Blizzard utannonserar ett datum för Classic under Blizzcon 2019. Då har BfA hunnit dö ut lite. Fram tills dess så lär vi inte höra mycket, känns som att Blizzard lär lägga största fokus på BfA under Blizzcon 2018 då det är extremt relevant då.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Är väl inte jättekonstigt att det är tyst om Classic. För det första så är det endast ett halvår sedan dom utannonserade Classic-servrar och för det andra så släpps BfA snart och dom kan inte ta bort fokus från det.

Jag skulle gissa på att Blizzard utannonserar ett datum för Classic under Blizzcon 2019. Då har BfA hunnit dö ut lite. Fram tills dess så lär vi inte höra mycket, känns som att Blizzard lär lägga största fokus på BfA under Blizzcon 2018 då det är extremt relevant då.

Jag tror och hoppas blizzcon 2018 kommer handla mestadels om classic, varför ska blizzcon 2018 handla om bfa som legat ute några månader vid det laget? Visst dom lär visa kommande raider/patcher antar jag

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det låter ju faktiskt lite betryggande.
1.12 är ju ett bra val.
Skall bli kul att nöta gröna drakar, AQ40 och riktiga Naxx igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det låter ju faktiskt lite betryggande.
1.12 är ju ett bra val.
Skall bli kul att nöta gröna drakar, AQ40 och riktiga Naxx igen

Även om det var trevligt att få lite bekräftelse att de faktiskt jobbar så besvarar den där nyheten väldigt lite.

Att de skulle patcha/porta in vanilla in i den nya klienten/infrastrukturen/backenden har väl vart rätt väntat från början. Att ta den sista patchen från Vanilla som grund känns också rätt väntat (att de skulle rulla ut patch för patch har alltid känts helt orimligt). Den stora frågan är nu hur de kommer hantera projektet när de väl får allt detta på plats. Nån form av gating för att rulla ut innehåll tror jag inte är en högoddsare, men 1.12 är ingen bra patch för en "authentic vanilla experience" när det kommer till progression, då väldigt många av ändringarna under vanillias livstid drastiskt förändrade tidigare content. Balansen för allt under NAXX/AQ40 var imo helt trasigt i slutet av vanilla och på privat-serverar, kom ihåg att 1.12 innehåll mycket ändringar inför TBC, snarare än förbättringar för vanilla.

Även vad man tycker om LFG å QoL-diskussioner, så tror jag (och verkligen hoppas) att de faktiskt förändrar en hel del, för att ta 1.12 rakt uppåner är inte en bra represenation av vanilla. Tycker dock också att man ska vara väldigt försiktig med features men hoppas de re-tunar och patchar så mycket de kan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Även om det var trevligt att få lite bekräftelse att de faktiskt jobbar så besvarar den där nyheten väldigt lite.

Att de skulle patcha/porta in vanilla in i den nya klienten/infrastrukturen/backenden har väl vart rätt väntat från början. Att ta den sista patchen från Vanilla som grund känns också rätt väntat (att de skulle rulla ut patch för patch har alltid känts helt orimligt). Den stora frågan är nu hur de kommer hantera projektet när de väl får allt detta på plats. Nån form av gating för att rulla ut innehåll tror jag inte är en högoddsare, men 1.12 är ingen bra patch för en "authentic vanilla experience" när det kommer till progression, då väldigt många av ändringarna under vanillias livstid drastiskt förändrade tidigare content. Balansen för allt under NAXX/AQ40 var imo helt trasigt i slutet av vanilla och på privat-serverar, kom ihåg att 1.12 innehåll mycket ändringar inför TBC, snarare än förbättringar för vanilla.

Även vad man tycker om LFG å QoL-diskussioner, så tror jag (och verkligen hoppas) att de faktiskt förändrar en hel del, för att ta 1.12 rakt uppåner är inte en bra represenation av vanilla. Tycker dock också att man ska vara väldigt försiktig med features men hoppas de re-tunar och patchar så mycket de kan.

Kändes rätt så självklart från början att de skulle använda samma motor som till nuvarande/moderna WoW när de ska göra Classic, annars så hade det ju blivit som att hålla 2st olika MMORPGs igång samtidigt med helt olika motorer vilket skulle kosta mer pengar och resurser och inte nog med alla problem, buggar etc som en 13 år gammal spel-klient lider utav.

Jag har själv använt den gamla 1.12.1 klienten till en del private-servers under åren och den har fungerat ganska okej men sen finns det problem som den gamla WoW-klienten lider utav som att den bara stödjer EN kärna på processorn, den stödjer bara 60Hz, all FPS över 60 gör att man får märkbar micro-stuttering som inte finns i nyare WoW-klienter. Och det finns väldigt sofistikerade bottar, fusk etc till den gamla 1.12.1 klienten uten också. Att de kör med samma spelmotor som till moderna WoW är bra anser jag, då kan de ju köra med samma buggfixar och optimeringar etc på båda klienterna och man vet att det är gjort för att fungera på nyare system, det är väl knappast någon idag som fortfarande spelar med 4:3 1280x1024 CRT skärmar som man gjorde när WoW kom ut.

Mest ironiska med att de kör med den nya klienten blir ju att det för tillfället används alla nya grafiska uppdateringar vilket kanske inte går hem hos alla men då får man ju hoppas att det kommer en av/på knapp för ny eller gammal grafik så man får alla glada, men jag har trots det läst hur folk blir kränkta över att deras karaktärer skulle uppfattas som annorlunda av folk som skulle se dem med nyare grafiken/modellerna och vill därför påtvinga folk att köra med den gamla grafiken och ingen toggle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Mest ironiska med att de kör med den nya klienten blir ju att det för tillfället används alla nya grafiska uppdateringar vilket kanske inte går hem hos alla men då får man ju hoppas att det kommer en av/på knapp för ny eller gammal grafik så man får alla glada, men jag har trots det läst hur folk blir kränkta över att deras karaktärer skulle uppfattas som annorlunda av folk som skulle se dem med nyare grafiken/modellerna och vill därför påtvinga folk att köra med den gamla grafiken och ingen toggle.

Spelar nog ingen roll om de kör gamla texturerna och animeringarna, tror inte man kommer kunna få exakt samma grafik som i vanilla. Uppdateringar i grafikmotorn kommer ge bättre på skuggor och textur-filtrering etc oavsett toggle skulle jag tro, personligen positivt, men folk lär väl bli kränkta av det.

Som sagt, det mest intressanta nu är hur de kommer hantera vanilla-retail liknande progression om de använder större delen av all "data" från 1.12. Att köra 1.12 rakt av ger en betydligt sämre vanilla-upplevelse då inget content är gjort för 1.12

Permalänk
Medlem

Hur var det med detta: Free to play?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Hur var det med detta: Free to play?

Tror inte de gått ut med info om det. Men kan inte tänka mig att det kommer vara gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Spelar nog ingen roll om de kör gamla texturerna och animeringarna, tror inte man kommer kunna få exakt samma grafik som i vanilla. Uppdateringar i grafikmotorn kommer ge bättre på skuggor och textur-filtrering etc oavsett toggle skulle jag tro, personligen positivt, men folk lär väl bli kränkta av det.

Som sagt, det mest intressanta nu är hur de kommer hantera vanilla-retail liknande progression om de använder större delen av all "data" från 1.12. Att köra 1.12 rakt av ger en betydligt sämre vanilla-upplevelse då inget content är gjort för 1.12

Moderna WoW-motorn kommer att medföra märkbar grafisk skillnad ja som med skuggor och vatten bland annat, men även field of view var annorlunda i vanilla och tbc klienterna eftersom de flesta då hade 4:3 skärmar, iochmed wotlk så fick wow klienten en annan field of view. Det kommer inte bli en 100% eller 1:1 kopia av vanilla så som det var 2004-2007 för isåfall skulle vi också behöva gå tillbaka till att köra samma hårdvara och windows xp som vi gjorde på den tiden och gå tillbaka till våra gamla CRT skärmar. Och med BFA klienten så får vi ju även DX12 stöd med och högre systemkrav vilket tyder ännu mer på att grafiskt sett så kommer vi inte få samma spel som 2004-2007, är nog mer att vi får ett spel som väldigt mycket påminner oss om WoW som det var innan expansioner.

Jag är för #nochanges men jag ser ingen mening i att köra med föråldrad grafik eller påtvinga andra med att använda det ena eller det andra, det bästa i mitt tycke vore en toggle. Och så som det ser ut nu då de använder den nya WoW-motorn så har vi för tillfället den nya grafiken, texturerna och allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Även om det var trevligt att få lite bekräftelse att de faktiskt jobbar så besvarar den där nyheten väldigt lite.

Att de skulle patcha/porta in vanilla in i den nya klienten/infrastrukturen/backenden har väl vart rätt väntat från början. Att ta den sista patchen från Vanilla som grund känns också rätt väntat (att de skulle rulla ut patch för patch har alltid känts helt orimligt). Den stora frågan är nu hur de kommer hantera projektet när de väl får allt detta på plats. Nån form av gating för att rulla ut innehåll tror jag inte är en högoddsare, men 1.12 är ingen bra patch för en "authentic vanilla experience" när det kommer till progression, då väldigt många av ändringarna under vanillias livstid drastiskt förändrade tidigare content. Balansen för allt under NAXX/AQ40 var imo helt trasigt i slutet av vanilla och på privat-serverar, kom ihåg att 1.12 innehåll mycket ändringar inför TBC, snarare än förbättringar för vanilla.

Även vad man tycker om LFG å QoL-diskussioner, så tror jag (och verkligen hoppas) att de faktiskt förändrar en hel del, för att ta 1.12 rakt uppåner är inte en bra represenation av vanilla. Tycker dock också att man ska vara väldigt försiktig med features men hoppas de re-tunar och patchar så mycket de kan.

Ser det mer som en fördel med lite mer material att leka med.
Dagens spelare med all erfarenhet av spelet kommer ju nöta genom vanilla rätt fort.
Innan AQ och Naxx så fanns det ju inga direkta gear-checks, om man räknar bort fire res.

Själv skulle jag gärna se ett system liknande Diablo 2's "Ladder".
Där nya realms skapas från noll och är uppe en säsong.
Du kan fortsätta att spela på din realm även efter säsongen men kommer att flyttas ihop med tidigare realms.
Skulle vara roligt att se hur snabbt milstolpe-bossarna togs efter ett par resets

Permalänk
Medlem

Folk som spelar nu kommer aldrig ha tålamod till att spela classic. Tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ponnta92:

Folk som spelar nu kommer aldrig ha tålamod till att spela classic. Tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ganska många som lirar på skitservrar som lever på goldselling, och som trots alla whispers fortsätter grinda. Tror en officiell variant, helst i 1x experience kommer locka gamla spelare.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Inte speciellt intresserad av Classic ärligt talat. Ändå har jag en fundering. "Ingår" Classic i månadssumman man betalar för wow eller blir det en extra månadsavgift utöver?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner: det vore ju väldigt konstigt om de skulle ta betalt utöver den vanliga månadssumman...

Permalänk
Medlem

Det finns bara 2 saker de MÅSTE ha med från nyare expansioner, lfg och lfr.
Att idag lyckas dra ihop en 40 manna raid ara genom att shouta i trade kan man verkligen glömma, och att få 40 pers att ställa upp timme efter timme i MC tex kommer bli typ omöjligt idag.

Jag ser framför mig max 2-3 dedikerade guilder per fraktion som raidar någorlunda dedikerat. Hype först i några månader...sen dör det sakta av.

Nä lfg och lfr måste finnas annars är det dömt att misslyckas.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

@KingCobra: De har sagt gång på gång att det är no changes när det kommer till gameplay. Vill du ha LFG/LFR så finns det redan i moderna WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

@KingCobra: De har sagt gång på gång att det är no changes när det kommer till gameplay. Vill du ha LFG/LFR så finns det redan i moderna WoW.

Finns det redan i moderna wow??
Jag vill ha Classic wow men med chansen att få raida och hitta grupp utan att sitta och shauta i timmar i trade.
Jag förstår att du inte var med på den tiden det begav sig och att inte ha med sånt som verkligen var kasst och alla hatade tror jag ingen blir ledsen av.
Allt annat kan vara som det var..men absolut inte utan lfg och lfr som faktiskt är en kraftig förbättring av spelet. Till skillnad mot Transmog och sånt sktäp.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Finns det redan i moderna wow??
Jag vill ha Classic wow men med chansen att få raida och hitta grupp utan att sitta och shauta i timmar i trade.
Jag förstår att du inte var med på den tiden det begav sig och att inte ha med sånt som verkligen var kasst och alla hatade tror jag ingen blir ledsen av.
Allt annat kan vara som det var..men absolut inte utan lfg och lfr som faktiskt är en kraftig förbättring av spelet. Till skillnad mot Transmog och sånt sktäp.

Sluta förolämpa mig. Jag har spelat WoW sedan betan 2004 och spelat WarCraft sedan 1994.
Det du önskar dig kommer säkert hitta till en addon ändån senare för sådana addons finns för vanilla/private-servers redan. Lika bättre du skriver direkt i Blizzards Classic forum om ditt önskemål än här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Sluta förolämpa mig. Jag har spelat WoW sedan betan 2004 och spelat WarCraft sedan 1994.
Det du önskar dig kommer säkert hitta till en addon ändån senare för sådana addons finns för vanilla/private-servers redan. Lika bättre du skriver direkt i Blizzards Classic forum om ditt önskemål än här.

Ursäkta mig om du tog illa upp, jag svarade i samma anda som du svarade mig.
Jag tog det som en direkt förolämpning när du informerar mig om att nya wow har vad jag söker när jag skrev som jag gjorde innan.
Jag skrev att jag vill ha classic wow men med lfr, lfg.
Varför då förolämpa mig med att "informera mig" om något jag bevisligen redan vet??

Nu tjaffsar vi inte mer om detta. Du gjorde fel, du är förlåten.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

@KingCobra: Jag är inte beredd att hålla med dig. De aspekter jag tycker dödade wow och det sociala communityt med det är just LFG/LFR.

Nu har jag spelat på flera privatservrar. Har alltid kunnat raida 40manna content med Svenska guilder. Det har alltid funnits flertalet europeska guilder att välja bland. För mig faller därför LFR argumentet ganska platt. Det som du menar att folk lirade förut, gör folk redan idag när det kommer till vanliga normal/hc/mythic raids.

De enda som får "problem" med classic är de som bara vill lira 2-3 timmar i veckan. Det är klurigare. Däremot att vara causal har inte jag funnit som problem. Trots att jag haft begränsat med tid att spela WoW när jag lirat privservs så har jag ändå hunnit lira både MC och BWL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ursäkta mig om du tog illa upp, jag svarade i samma anda som du svarade mig.
Jag tog det som en direkt förolämpning när du informerar mig om att nya wow har vad jag söker när jag skrev som jag gjorde innan.
Jag skrev att jag vill ha classic wow men med lfr, lfg.
Varför då förolämpa mig med att "informera mig" om något jag bevisligen redan vet??

Nu tjaffsar vi inte mer om detta. Du gjorde fel, du är förlåten.

Jag hoppas verkligen inte LFG/LFR kommer till classic, det var ju en av sakerna som förstörde hela spelet. Det är själva kommunityn som är det intressanta. Tvinga folk att leta efter en grupp/raid så att alla måste prata med varandra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Finns det redan i moderna wow??
Jag vill ha Classic wow men med chansen att få raida och hitta grupp utan att sitta och shauta i timmar i trade.
Jag förstår att du inte var med på den tiden det begav sig och att inte ha med sånt som verkligen var kasst och alla hatade tror jag ingen blir ledsen av.
Allt annat kan vara som det var..men absolut inte utan lfg och lfr som faktiskt är en kraftig förbättring av spelet. Till skillnad mot Transmog och sånt sktäp.

Det är en del av upplevelsen.
Även om det inte är så kul så är det inte classic wow utan det.
Ska de hålla på och slänga in sånt så spelar jag hellre senaste expansionen (och ja, jag spelade under den tiden).

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Tycker ärligt talat synd om Blizzard att de blev intvingade i detta av en gapig community. Jag spelade wow classic hårt och raidade, och jag älskade spelet. Men att spela det idag finns inte på kartan, varken för mig eller mina vänner som också spelade wow classic.

Tror många har nostalgiglasögonen på och kommer säkert spela en månad men sen sakta tröttna på just hur rörigt och tidskrävande classic är. Misstänker att det kommer vara helt dött efter några månader och folk är tillbaka i vanliga wow igen.

Det här blir nog ingen framgångsrikt för Blizz, om de inte tar betalt dels för spelet och sen också en extra månadskostnad så de kan dra in bra med pengar direkt från början.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Tycker ärligt talat synd om Blizzard att de blev intvingade i detta av en gapig community. Jag spelade wow classic hårt och raidade, och jag älskade spelet. Men att spela det idag finns inte på kartan, varken för mig eller mina vänner som också spelade wow classic.

Tror många har nostalgiglasögonen på och kommer säkert spela en månad men sen sakta tröttna på just hur rörigt och tidskrävande classic är. Misstänker att det kommer vara helt dött efter några månader och folk är tillbaka i vanliga wow igen.

Det här blir nog ingen framgångsrikt för Blizz, om de inte tar betalt dels för spelet och sen också en extra månadskostnad så de kan dra in bra med pengar direkt från början.

Exakt detta. Finns knappt nå mer att tillägga.
Folk tror att det här är det bästa som hänt, men det är enbart nostalgin som gör det.

Jag hade förbannat kul i början, det var helt magiskt. Allt var nytt och främmande. Men den känslan kommer aldrig komma tillbaks.
Det är så mycket som skulle göra detta till ett skitspel av episk magnituder.
Folk kommer lira nån månad sen inse hur förbannat tråkigt och tidskrävande det faktiskt är.