Permalänk
Medlem

8700k delid

Hej!
Säljer min 8700k efter ett ganska dumt beslut. Denna som säljs går upp i 4,9ghz, på 1,296v i bios (något högre med LLC), och jag har stört mig på att jag inte kan få upp den i 5ghz.. Så jag köpte en ny begagnad som var "garanterad" att gå upp i 5ghz.. Inser att det är otroligt liten skillnad, men sånt är livet.
Troligtvis kan man få upp denna i 5ghz om man kör med avx offset, försökte strax över 1,4 volt på 5,0 utan avx men utan lycka.
Som tidigare nämnt, det är otroligt liten skillnad och bara pga. detta kommer jag inte "skänka" bort den.

Den är delidad, verkar ha fått en minimal missfärgning på undersidan, efter flytande metall, självklart borttaget och utan någon som helst påverkan på funktion men kan vara värt att tillägga. Har mycket bra temps med den, 64c avg temp på kärnorna och 75c som max peak, med en noctua D15.

Kvitto/kartong finns, men kartongen är i Linköping, om du bor i Linköping och väldigt gärna vill ha kartongen kan jag se om jag ska dit snart. Annars kan jag skicka den när jag väl kommer dit.

Jag tänker mig två alternativ: IHS + CPU skickas delade och utan LM, eller, reliddar CPUn med silikonlim och skickar den så. Jag kan även relidda den med vanlig kylpasta om det känns säkrare. Jag har bara kört lite silikon på de 4 kontakterna på PCBn, och IHSen är bara fastklämd i sockeln.

Tänker mig 2500kr eller bud.
Kan hämtas i Västerås eller skickas mot förskottsbetalning.
Förbehåller mig som vanligt till att sälja till vem jag vill och om jag vill.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej,

Börjar med ett bud på 2000kr + frakt.

Permalänk
Medlem

2300 +frakt blocketpaket Mvh Omar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Noterat! Kommer prioritera hämtning. Blocketpaketet fungerar.

Permalänk
Medlem

kan köpa för 2400 kr om du vill byta har jag detta.
intel Core i5-4670k CPU @ 3.40ghz

Permalänk
Medlem

@JMI1: Noterat! Tyvärr inte intresserad av byten. :/

Permalänk
Medlem

Hej när kan du skicka den. Här är mitt nummer **bort//mod** Tack [Skicka istället PM till användaren och byt kontaktuppgifter där//mod]

Skickades från m.sweclockers.com

**rensade personuppgifter och la till kommentar om PM som kontaktväg//mod**
Permalänk
Medlem

@OmaWaka: Hej! Kommer låta annonsen ligga ett tag, och verkar som att budet ligger på 2400kr.

Permalänk
Medlem

Då säger jag 2500kr plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@OmaWaka: Okej! Kan avsluta så, skickar sms

Permalänk
Medlem

såld?

Permalänk
Medlem

@DjHypnoz: Inte riktigt än.. Men tror det blir av, köparen är inte särskilt insatt ang. delid så har tagit lite tid fram o tillbaks, får se.

Permalänk
Medlem

Köparen har fortfarande inte hört av sig så vi kan fortsätta, får fortfarande reservera mig för eventuellt svar

Permalänk
Medlem

Hej förlåt jag tappade bort ditt nummer och kunde inte kontakta dig. Jag bara förstår inte det du skrev sist om att du ska skicka i två gånger. Jag sa om CPU fungerar så skicka den med blocketpaket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@OmaWaka: Skickade PM!

Permalänk
Medlem

@OmaWaka: Fortfarande inte fått något svar, om inget kommit idag kl 16 lägger jag upp en ny annons.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se PM meddelande från Sweclockers app

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skriv sms

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@OmaWaka: Skrev ett meddelande vid 16, behöver svar.

Permalänk
Medlem

@OmaWaka: Har skickat totalt 3 obesvarade sms nu, ser att du har vart inne på SweC också så tycker du bör svara, skriver här så du inte missar det.
För andras information har jag skickat processorn med blocketpaketet, men @OmaWaka har inte hämtat ut paketet nu trots att den legat på ombudet i ett par dagar och svarar inte heller på sms.

Permalänk
Medlem

Hur har det gått, är processorn såld samt uthämtad?

Visa signatur

Intel Core i7 9700K | Corsair H80i GT Kylare | ASUS ROG STRIX F-GAMING | EVGA GTX 1080 Founders Edition | G.Skill 16GB DDR4 3200Mhz | BitFenix Whisper 450W | Fractal Design Define S | Windows 10 Pro | Samsung 830 256GB |

Permalänk
Medlem

@JakoP95: Fortfarande inte uthämtat.. Nu har han sagt att han inte har pengar, så jag ska skicka ett mail till blocket om att de ska skicka tillbaks paketet.

Permalänk
Medlem

@Laktos: Segt! Har du ingen som står i kö så är jag intresserad

Visa signatur

Intel Core i7 9700K | Corsair H80i GT Kylare | ASUS ROG STRIX F-GAMING | EVGA GTX 1080 Founders Edition | G.Skill 16GB DDR4 3200Mhz | BitFenix Whisper 450W | Fractal Design Define S | Windows 10 Pro | Samsung 830 256GB |

Permalänk
Medlem

Också intresserad, hoppas du inte blev bränd på att skicka med frakt bara. Tar du nya bud här eller blir det ny annons?

Permalänk
Medlem

Får jag rimliga bud här kan jag sälja den här bara, annars blir det en ny annons. Inte fått något svar från blocket än men jag återkommer.

Permalänk
Medlem

Har inga problem att bjuda 2400 plus frakt som omstartsbud.

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Står att den är på väg tillbaks nu, skriver igen när jag har den tillbaks. Jag har vart och hämtat kartongen nu så den följer med.

Permalänk
Medlem

Nu är den hemma! Har funktionstestat den och den fungerar som den ska, kan köra bud här. Ifall det inte kommer några bud till lägger jag upp en ny annons. Nu medföljer både kartong och kvitto.

Permalänk
Medlem

Kommer starkt prioritera avhämtning i Västerås, men annars är det förskottsbetalning som gäller, tänker inte hålla på mer med blocketpaketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Kommer starkt prioritera avhämtning i Västerås, men annars är det förskottsbetalning som gäller, tänker inte hålla på mer med blocketpaketet.

Jag står kvar vid mitt tidigare bud, om du accepterar det. Behöver skickas norrut. Förskottbet inga problem.