Edgemax 6 P + UAP - AC - Pro = extra POI injector?

Permalänk

Edgemax 6 P + UAP - AC - Pro = extra POI injector?

Jag slog till på ovanstående router och AP då min nuvarande Asusrouter går på knäna.
Efter lite läsande av så inser jag att routern bara levererar 24V på portarna
och AP verkar vilja ha 48v.

Har jag tabbat mig och behöver jag en POI injector för att få fart på AP`n?

Mvh

Permalänk
Medlem

Edgeroutern har bara 24V Passive PoE. Se här för mer info om PoE.

https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115000263008--UniFi-U...

Permalänk
Medlem

Det följer med en injector till ap ac pro

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Skrivet av vongen:

Det följer med en injector till ap ac pro

Skickades från m.sweclockers.com

Nä tyvärr inte..
Jag var så jävla korkad att jag valde den utan POI injector då jag inte hade läst på om routern och AP`n utan utgick ifrån att allt passade.
Jag gjorde hemläxan i efterhand.
Assumption is the mother of all fuckups.

Då är det bara öppna plånboken igen och ta smällen.

Mvh

Permalänk
Medlem

Injectors är inte så dyra, alternativt köp en PoE switch från valfritt märke (behöver inte kosta skortan). Dock borde du skicka tillbaka 6P om du kan och köpa vanliga 4'an då det enda du får med 6P är 2 extra portar + 24v PoE som du inte använder.

Sen har ubiquiti slutat mer o mer med injectors i deras AP, inom kort kommer UAP-AC-PRO vara ersatt av -E modellen som är utan injector. Detta för att vara miljövänligare och samtidigt ha ett lägre pris.

Men vilken injector somhelst för AF funkar, deltaco har en för ca 100 kr.

Permalänk
Medlem

@vongen: tyvärr har dom slutat med det nu. Den nya SKU är AP-AC-Pro-E och kommer inte med injector. Som tröst är väl att priset är mindre för att kompensera. finns visseligen kvar av gamla versionen. Men O andra sidan så är injectors billiga.

Permalänk
Skrivet av boibo:

Injectors är inte så dyra, alternativt köp en PoE switch från valfritt märke (behöver inte kosta skortan). Dock borde du skicka tillbaka 6P om du kan och köpa vanliga 4'an då det enda du får med 6P är 2 extra portar + 24v PoE som du inte använder.

Sen har ubiquiti slutat mer o mer med injectors i deras AP, inom kort kommer UAP-AC-PRO vara ersatt av -E modellen som är utan injector. Detta för att vara miljövänligare och samtidigt ha ett lägre pris.

Men vilken injector somhelst för AF funkar, deltaco har en för ca 100 kr.

För sent, den hänger redan på väggen och är driftsatt.
Jag hittade Ubuiquiti för 180:- så jag köpte den.
Jag kör HP switchr sen ett tag tillbaka så att byta en svider lite i plånboken.
Även om tanken slagit mig.

Mvh