Investeringstråden för kryptovalutor

Permalänk
Medlem

Kolla volymerna på icx. Kul å se, jag trodde det var 1,5 i sikte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är priserna på kryptovalutor så låga att jag konstaterat att det är bättre att sälja miningriggen och köpa kryptovaluta för pengarna än att fortsätta gräva. Visserligen får man mycket kryptovaluta vid mining nu jämfört med när priserna var höga (räknat i antalet coins) men om man direkt kan köpa ett till ett och ett halvt års mininginkomst från riggen (med nuvarande svårighetsgrad) för pengarna man får om man säljer den så känns det vettigare att sälja den nu.

Jag tror att vi har passerat botten eller är nära botten i kurserna på kryptovalutor så med vinsten jag kan göra när kurserna går upp kan jag köpa desto fler miningriggar senare om jag vill. Spekulativt- javisst men att fortsätta mina är ännu riskablare känner jag. Så jag har annons ute på 4 grafikkort nu och hoppas att priset på kryptovalutor inte går upp för mycket innan jag fått betalt för grafikkorten. De har dragit in en del coins under kursfallen i vår men tror som sagt det vänder uppåt snart.

Permalänk

Dom fortsätter rasa, undrar när det går upp igen. Skall lätt invedtera i mer. Hoppas på forsatt ras lite till, så man kan investera nu på måndag. Tror min nästa investering blir i Ethereum, då jag slängt in mycket med cash i Litecoin.

Permalänk
Avstängd

krypto tokens

alla desa krypto tokens är bara mest onödigt och mest hype och spekulation nästan helt värdelöst. blockchain kanske har en framtid och en användning. dessutom gjordes en ny undersökning av ett universitet i Texas nyligen och de la fram pålitliga bevis på att det var usdt Tether som ska ha pumpad btc och alt-coins och alltså inte riktiga fiat pengar. det ser riktigt mörkt ut för krypto coin token framtiden

Permalänk
Medlem

Har alltid varit lite bitter över att jag tappade min wallet jag hade när jag minade bitcoin när det var nästintill helt nytt. Visserligen med hårdvara knappt värdig MS röj men jag inbillar mig i alla fall att det hade gett ett par tusenlappar.

Nåja. Nu skulle jag köpa bitcoins via localbitcoins.com och märkte att jag redan har ett konto sedan flera år. Helt plötsligt blev man drygt 15.000 kronor rikare, passar bra nu när man är student och allt.

Kanske inte är helt rätt tråd att skriva i men jag var tvungen att låta någon få veta, sambon ligger och snarkar...

Permalänk
Medlem

Fan! Hoppades på att priset skulle ligga på 5.8k idag med när lönen kom in på kontot! Förhoppningsvis kommer det inga fler chanser nu

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

Fan! Hoppades på att priset skulle ligga på 5.8k idag med när lönen kom in på kontot! Förhoppningsvis kommer det inga fler chanser nu

Ja så sa man vid 20,19,18,17,16,15,14,13,12,11,10,9,8,7k $också.

Man kan undra var denna "REA"n slutar

Permalänk
Medlem

@gabriel15: Det kan man verkligen undra, den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge Men vi är fortfarande upp ungefär 4000 dollar på ett år så jag är rätt nöjd ändå.

Nu kan du ta dina trollkommentarer till ett annat forum, du gör inget annat än skriver sörja i kryptoforumet på swec. Om du har något relevant i investeringstråden så får du gärna skriva det. Annars låt bli. Om du inte gillar bitcoin, så köp det inte.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

@gabriel15: Det kan man verkligen undra, den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge Men vi är fortfarande upp ungefär 4000 dollar på ett år så jag är rätt nöjd ändå.

Nu kan du ta dina trollkommentarer till ett annat forum, du gör inget annat än skriver sörja i kryptoforumet på swec. Om du har något relevant i investeringstråden så får du gärna skriva det. Annars låt bli. Om du inte gillar bitcoin, så köp det inte.

Kan personligen tycka att det är precis lika relevant med negativa infallsvinklar som med positiva. Tanken är väl ändå inte att endast de som tycker att det borde gå upp får lufta sina åsikter? Tycker att den typen av inlägg är lika trollande (eller inte trollande) som inlägg som hävdar att det är rea

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

*Obs detta är ett inlägg som om man inte vill läsa hela texten kan kortas ner till "Vad var det vi sa"*

Den "garanterade" vinsten sen 28:e april ser just nu inte heller så trolig ut för någon valuta.
Skulle vara intressant att höra om någon kan uppvisa en vinst på kryptomarknaden som överstiger en global indexfond från 28:e april till idag (ca 2,5% Länsförsökringar global), till och med att lyckats slå ett vanligt banksparande skulle imponer på mig.

Visst kryptovalutor kan fortfarande sticka iväg uppåt igen men tycker senaste tidens händelser visar att självutnämnda experter som garanterar och slänger sig med sanningar från deras expertgrupper bör tas med en nypa salt.

Någon som vågar betta en hundring på att ICON ligger över nuvarande värde 2,13 usd enligt coinmarketcap kl 12:00 den 29:e juni?

*Kom under lunchen på att jag borde lägga till lite villkor, tar max emot 5 motbettare och bara de som antar vadet idag eller imorgon.*

Grattis till segern, kul att någon får gå plus just nu XD

Permalänk

@Cadtekniker: Inte hört av Stisse ännu, så just nu ligger jag +-0 i mina spekulationer.
Hade nästen själv glömt bort det så antagligen har han gjort samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

@Cadtekniker: Inte hört av Stisse ännu, så just nu ligger jag +-0 i mina spekulationer.
Hade nästen själv glömt bort det så antagligen har han gjort samma sak.

Sorry hade faktiskt glömt det, Trots kalender event xD I vilken valuta vill du ha det?
Jag är dock fortfarande osäker om detta är emot sweclockers forum regler. Men jag försöker vara en man vid mitt ord

Skicka PM

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft flera olika coins innan samt BC men sålt allt. Har också handlat med BC XBT på Avanza. Varnade folk i kommentarer till Youtube videos från både Crypto Bobby och Coin Mastery angående Bitcoin redan i början av året. Enligt mig blev BC manipulerad och blåst upp med flit för att sedan börja dumpa priset efter introduktionen av blankningsbara BT certifikat. Kollar man på graferna så ser man tydligt att BC nådde högsta värdet just vid den tidpunkten för att sedan falla mer och mer med tillfälliga återhämtningar dock till lägre och lägre nivåer.

Manipulering av altcoins är ännu värre då det inte krävs så stora belopp för att påverka priset. Dessutom är många altcoins rent hypotetiska med ingen eller försumbar praktiskt nytta. Det man betalar för vid köp av dessa coins är stora summor till själva grundaren/grundarna samt löner till de anställda som kodar för något som aldrig kommer användas och när fler och fler blev intresserade av mining och altcoins blev poppis så började det ploppa upp nya altcoins som svampar efter regnet.
Många som ville ta del av den stora kakan av alla dessa nya "investerare" som bara ropade "shut up and take my money!" så fort de såg ny bling bling altcoin ikon. De flesta visste inte ens vad "företaget" gjorde eller vem som grundade det. Det man såg var grafer som svände mycket mer än grafer på vanliga börsen. Vissa blev visst rika i början men när fler och fler börjar äta kakan så får man mindre och mindre smulor av den.

Så en varning här. Jag tror på fortsatt dumpning av BC då blankarna håller fortfarande på och lär göra det så länge de kan samt de flesta altcoins är helt värdelösa. Vill ni slänga pengar på detta så köp iaf något som kan verkligen komma till användning i framtiden samt redan har en fungerande verksamhet med kunder och lita inte på folk som lovar det ena och det andra då de flesta av dessa har egen agenda. Good luck!

Permalänk
Skrivet av saltenhancer:

Grattis till er som tjänar pengarna.

Skulle bara vilja flika in till er som är nya på hela kryptovaluta grejen, ni som redan är erkända kryptotraders och tjänar massiva summor kan ignorera inlägget.

Graf över BTC:

https://i.imgur.com/vCPIFRk.png

Stadier i en bubbla:

https://i2.wp.com/transportgeography.org/wp-content/uploads/stages_bubble.png

Några tyckte jag skulle försvinna från tråden 2018-02-20 08:03.. FeelsBadMan

Permalänk

@Stisse:
Kan bekräfta att Stisse är en man av sitt ord.
Tror jag har en lösning på eventuella problem med forumregler.

Permalänk
Medlem

@johnlennonx: Blir nästan gråtfärdig! Fint gjort!

@ArtMan: Det krävs inte speciellt stora summor av BTC/USD för att manipulera priset där heller.(relativt) Men visst är det manipulerat, helt utan tvekan. Dessa "bart heads" som man ser på graferna nu senaste månaderna är helt klart folk som manipulerar priset. Valar som vill akumilera så mycket BTC som det bara är möjligt innan priset går upp igen, antagligen efter en ETF.
Detta är dock för att det är just så oreglerat och de flesta transaktioner sker av "vanligt folk"(retail) och inte stora instutioner. Därför tror jag att en ETF från SEC kommer göra mycket för att just släppa in stora instutioner till marknaden, höja market cap och och priset och samtidigt stabilisera BTC och det blir därför svårare att manipulera priset.
Att säga att de flesta altcoins är värdelösa tycker jag du både har rätt och fel i. Visst kollar man hur många coins de finns så är de flesta värdelösa. Jag menar, Jag kan skapa Stisse coin på 20 minuter med en ERC20 token om jag vill. Men De flesta som handlas med är inte värdelösa. I de fallen där en token inte har en nytta än så kan jag förstå din tanke. Men Skulle inte folk investera i Idér och innovation så skulle vi inte komma någonstans i världen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

@johnlennonx: Blir nästan gråtfärdig! Fint gjort!

@ArtMan: Det krävs inte speciellt stora summor av BTC/USD för att manipulera priset där heller.(relativt) Men visst är det manipulerat, helt utan tvekan. Dessa "bart heads" som man ser på graferna nu senaste månaderna är helt klart folk som manipulerar priset. Valar som vill akumilera så mycket BTC som det bara är möjligt innan priset går upp igen, antagligen efter en ETF.
Detta är dock för att det är just så oreglerat och de flesta transaktioner sker av "vanligt folk"(retail) och inte stora instutioner. Därför tror jag att en ETF från SEC kommer göra mycket för att just släppa in stora instutioner till marknaden, höja market cap och och priset och samtidigt stabilisera BTC och det blir därför svårare att manipulera priset.
Att säga att de flesta altcoins är värdelösa tycker jag du både har rätt och fel i. Visst kollar man hur många coins de finns så är de flesta värdelösa. Jag menar, Jag kan skapa Stisse coin på 20 minuter med en ERC20 token om jag vill. Men De flesta som handlas med är inte värdelösa. I de fallen där en token inte har en nytta än så kan jag förstå din tanke. Men Skulle inte folk investera i Idér och innovation så skulle vi inte komma någonstans i världen..

Jag gillar blockchain teknologin och tycker det kommer bara vara större och större i framtiden. Däremot så gillar jag inte den okontrollerade altcoin marknaden. Det är rena vilda västern och om man varit med ett tag så har man sett vad som sker bakom kulisserna. Jag tror inte folk förstår magnituden av hur det hela styrs och manipuleras. Det finns en del "rika" individer som har makt i cryptovärlden och eftersom det är ingen som kontrollerar det hela så har de fritt fram att manipulera och lura folk. För att inte tala om rena bedrägerier som Bitconnect :D.

Permalänk
Medlem

@ArtMan: Det är just därför sådana här trådar finns blandannat. Så man ska kunna diskutera investeringar. Om någon skulle skrivit här i tråden att de funderade på köpa bitconnect så hade den personen förmodlingen räddats.

Att investera i krypto kan vara farligt, men helt ärligt så får man skylla sig själv om man investerar i något som man inte vet vad det är.
Och alla som gjorde lite lite research på bitconnect fattar direkt att det är en scam. Och folk gick ut och varnade för bitconnect Låååångt innan den krasha, och då snackar jag inte nått obskyrt forum på darkweb utan de största subreddits för crypto som finns.

Men såklart finns de idioter i varje hörn, och de finns de som vill utnyttja dessa idioter. Det är inget specifikt för kryptomarknaden dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

@ArtMan: Det är just därför sådana här trådar finns blandannat. Så man ska kunna diskutera investeringar. Om någon skulle skrivit här i tråden att de funderade på köpa bitconnect så hade den personen förmodlingen räddats.

Att investera i krypto kan vara farligt, men helt ärligt så får man skylla sig själv om man investerar i något som man inte vet vad det är.
Och alla som gjorde lite lite research på bitconnect fattar direkt att det är en scam. Och folk gick ut och varnade för bitconnect Låååångt innan den krasha, och då snackar jag inte nått obskyrt forum på darkweb utan de största subreddits för crypto som finns.

Men såklart finns de idioter i varje hörn, och de finns de som vill utnyttja dessa idioter. Det är inget specifikt för kryptomarknaden dock.

Stisse och det är därför jag skapade mitt inlägg här. För att varna folk. Jag har erfatenhet och insyn i cryptovärlden samt handlat med aktier i många år. För er som känner till Fingerprint aktien så hände det exakt samma sak där som med Bitcoin. Dvs man målade upp en felaktigt positiv bild och artificiellt fick upp priset genom manipulering och insideraffärer för att sedan blanka skiten ur aktien och ta folkets pengar. Därför var jag skeptiskt till blankning med BC värdepapper och av erfarenhet förstod att det kunde hända samma sak här som med FP. Saken är den att det är alltid den som får informationen sist som förlorar pengarna. Dvs vanliga "Svenssons". Aktiehandel kan bli en mycket smutsig värld så föreställ dig när det är helt oreglerat som i kryptovärlden. Det är ännu värre då det nästan inte finns några konsekvenser för de som medvetet lurar pengar av folk. Inte än iaf och det är samma sak här. Den som får information sist förlorar pengar. De som har makt och mycket pengar kommunicerar med varandra för att tillsammans gå in och köpa eller sälja för att påverka priserna medan de vanliga köparna kan bara se på när deras pengar försvinner. Detta tom med helt legitima coins som också dras in när tex Bitcoin går ner så hela marknaden påverkas!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

Nej folk fattar inte helt enkelt de är för dumma.
Men jag håller med dig att de får skylla sig själva speciellt de stollarna som tagit lån för att köpa bitconnect.

Scams som bitconnect är också en stor bromskloss för all krypto tillsammans med skräpcoins och värdelösa ICOér.

Själv är jag för idén med bitcoin och hoppas det skulle kunna användas men får känslan av att fokus ligger på att tjäna pengar mer än att använda bitcoin därför har jag sålt mina coins och sitter och tittar på nu för tiden bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

När sålde du? Du tror alltså att crypto är över, marknaden för den teknik som framtidens valutor kommer bestå utav. Denna dipp har vi haft under 4 år exakt samma dip...

hur går det för dig?

Permalänk
Skrivet av Lucaas10:

hur går det för dig?

Skulle faktiskt vara intressant att höra hur det har gått för fler i den här tråden. Speciellt ni som var optimistiska för 6 månader sen. Är nedgången som varit en del av ert scenario och ni köpt mer eller har ni omvärderat situationen och klivit av och i så fall med vinst eller förlust?

För egen del så stängde jag tyvärr mina XRP och BTC positioner vid topparna i Maj. Tyckte de betedde sig för starkt ur ett TA-perspektiv och vill inte sitta på fel sida om det skulle komma en urblåsning uppåt. Tyvärr har XRP tappat ca 70% sedan dess och BTC 35%.
Totalt sett hade jag ca 100k investerat och låg som mest 40k plus men kom ur allt +-0. Hade varit fina positioner att haft kvar idag, hade nog varit 80-90k till!

Med facit i hand kanske jag borde tagit om positionerna då motstånden höll och de började falla tillbaka men då all handel kräver lite adminarbete pga mitt arbete upplevde jag det väldigt omständligt att handla krypto så pengarna fick jobba i aktier istället.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xcm:

Rabatt på kryptovalutor nu i den förväntade dippen, gratis 30-40% tackar man inte nej till.

Neo
BMC
Substratum
ARK
BAT

Hur är det just nu? Tankar du på valutor för fullt nu när det är ännu större "rabatter"?
Själv har jag svårt att kalla något för rabatterat eller övervärderat när det inte finns någon fundamenta i spekulationsvärdet.
Men oavsett, hur ser handeln ut just nu? Och vad är hett på marknaden för närvarande?

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Hur är det just nu? Tankar du på valutor för fullt nu när det är ännu större "rabatter"?
Själv har jag svårt att kalla något för rabatterat eller övervärderat när det inte finns någon fundamenta i spekulationsvärdet.
Men oavsett, hur ser handeln ut just nu? Och vad är hett på marknaden för närvarande?

Skulle säga att det Litecoin är billig just nu

Permalänk
Medlem

På frågan hur det går.
Ligger minus på samtliga investeringar men har inga planer på att sälja så det känns oviktigt.
Hade inte tänkt köpa mer men man är väldigt sugen på att handla bitcoin till dessa priser, har inte nå bitcoin i portföljen så det passar in rätt bra.
Jag slänger ur mig en spekulering också som skall tas med den vanliga nypan salt.
Jag tror inte altcoins nått botten än men bitcoin börjar närma sig den marknadsdominans som historiskt har markerat en vändpunkt.
Når bitcoin 60% och mina altcoins är rekordlåga kommer jag vara galet sugen på att handla mer.
Dock kommer säkert prisfallen stagnera innan dess.

För att undvika drama lägger jag till att INGEN bör ta mina spekuleringar som rådgivning.

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

På frågan hur det går.
Ligger minus på samtliga investeringar men har inga planer på att sälja så det känns oviktigt.
Hade inte tänkt köpa mer men man är väldigt sugen på att handla bitcoin till dessa priser, har inte nå bitcoin i portföljen så det passar in rätt bra.
Jag slänger ur mig en spekulering också som skall tas med den vanliga nypan salt.
Jag tror inte altcoins nått botten än men bitcoin börjar närma sig den marknadsdominans som historiskt har markerat en vändpunkt.
Når bitcoin 60% och mina altcoins är rekordlåga kommer jag vara galet sugen på att handla mer.
Dock kommer säkert prisfallen stagnera innan dess.

För att undvika drama lägger jag till att INGEN bör ta mina spekuleringar som rådgivning.

Intressant - vad menar du med marknadsdominans? BTC är och har väl varit klart störst hela tiden?

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem

@Algstrand: Helt korrekt, Hoppas tredje grafen i länken svara på din fråga
https://coinmarketcap.com/charts/
Bitcoin har alltid varit stört mig veterligen men t.ex i januari hade bitcoin bara 33% dominans och alla altcoins gick som bara den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Jag har trade'at duktigt senaste 3 månader och ligger ungefär på samma mängd USD som då. Har dock betalat hyran i krypto senaste 5 månaderna så där är vinsten so far.

Kan rekommendera till er allihopa:

https://www.twitch.tv/cryptotraderstv

Extremt bra för trading. Ställ vilka frågor ni vill till dessa.

Tar ett tag att lära sig men akkkkk så gladd jag är över att jag hamnade där innan det gick ned sig rejält.

Har 100% i ICX-USDT, enda jag trade'at.

Som sagt, det är bara hålla ut så kommer det gå upp. Skulle inte vara orolig om jag håller crypto heller. Många alt's har nåt under lägsta low och svävar därför upp ned utan destination just nu. BTC rör sig 5800-7000 och så fort den går upp och stabiliserar sig så bör vi se en ökning i ALT's igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Jag har trade'at duktigt senaste 3 månader och ligger ungefär på samma mängd USD som då. Har dock betalat hyran i krypto senaste 5 månaderna så där är vinsten so far.

Tar ett tag att lära sig men akkkkk så gladd jag är över att jag hamnade där innan det gick ned sig rejält.

Som sagt, det är bara hålla ut så kommer det gå upp. Skulle inte vara orolig om jag håller crypto heller. Många alt's har nåt under lägsta low och svävar därför upp ned utan destination just nu. BTC rör sig 5800-7000 och så fort den går upp och stabiliserar sig så bör vi se en ökning i ALT's igen.

Hur går det med dina NEO som du köpte 1000 för 20 dollar styck?
Har för mig du skulle få ut mer i lön varje månad på "GAS" än oss andra...
Men det var i och för sig först till hösten / nästa år, när anser du att hösten börjar så vi kan ta upp samtalsämnet igen

Permalänk
Skrivet av Xcm:

En kanal jag gissar att du har något med att göra ?
Låter som svenskar som har den fast snackar engelska