Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Som vanligt ska de presentera ett spel i ADHD mode... Ultra speed som en overklig scen ur någons fantasi.

Tycker det ser löjligt ut. Är det coolt bara för att det går fort?
Såg en V1 användas som ett taktiskt vapen.. Där skrattade jag lite.
Kör du genom ett hus med en stridsvagn är risken stor att du fastnar.... zzzzzzz

Det är ett Battlefield spel. Redan i 1942 kunde du använda V1 raketen och styra den som om det vore ett flygplan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

hade inte tittat nog noga hade en invite i skräppost i mailen så hann bara spela sista dagen typ så¨hann med 2-3h . Tyckte det var aningen lätt döda fiender på mellan distans ibland hann man inte reagera så var man död , snipers lite veka .

körde inga fordon eller flyg men ja gilalr deras nya twist på rush minns in te vad det heter men var riktigt kul! ja tycker det kan bli skoj ! förbokade det efter att ha testat...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Den där hade jag missat. Typiskt..

Jag har dock varit anmäld där i massa år och aldrig fått någon invite, så knappast någon garanti ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Jag har dock varit anmäld där i massa år och aldrig fått någon invite, så knappast någon garanti ändå.

Alrite. I see.. Kanske var lika bra. Slapp jag äga folket inne på Alphan så att ingen köper spelet.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Alrite. I see.. Kanske var lika bra. Slapp jag äga folket inne på Alphan så att ingen köper spelet.

Kaxigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Dax för BFV Alpha2 test 14 augusti. Din alpha1 nyckel fungerar till alpha2. Även nya nycklar kommer skickas ut.
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/150277/battle...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Dax för BFV Alpha2 test 14 augusti. Din alpha1 nyckel fungerar till alpha2. Även nya nycklar kommer skickas ut.
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/150277/battle...

Skickades från m.sweclockers.com

Hur får man alphanyckel, random om man förbeställt eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hur får man alphanyckel, random om man förbeställt eller?

Nej man behöver inte förboka för det. På origins.com, under Mina Sidor, finns ett alternativ man kan bocka i - något i stil med "Ask to participate in Beta testing". Gör du detta så får du en chans att få en Battlefield V Closed Alpha key från DICE via mailen ett par dagar innan Closed Alpha kör igång. Ingen förbokning av spelet behövs (fick själv min nyckel utan att behöva förhandsboka) och såvida jag vet så ökar detta inte heller chansen att få en nyckel.

Andra alternativ är att sitta och kolla på Battlefield V Closed Alpha streams senare där folk som streamar ger ut nycklar då och då, se efter giveaways på bl.a. YouTube, BFEE Discord m.fl. m.m.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Nej man behöver inte förboka för det. På origins.com, under Mina Sidor, finns ett alternativ man kan bocka i - något i stil med "Ask to participate in Beta testing". Gör du detta så får du en chans att få en Battlefield V Closed Alpha key från DICE via mailen ett par dagar innan Closed Alpha kör igång. Ingen förbokning av spelet behövs (fick själv min nyckel utan att behöva förhandsboka) och såvida jag vet så ökar detta inte heller chansen att få en nyckel.

Andra alternativ är att sitta och kolla på Battlefield V Closed Alpha streams senare där folk som streamar ger ut nycklar då och då, se efter giveaways på bl.a. YouTube, BFEE Discord m.fl. m.m.

Ah, tack för svar

Edit: Dock hittar jag inte vart man kryssar i det...

Eller är det Speltestarprogram?

Permalänk
Medlem

Brukar dom släppa nycklarna samma dag dvs imorgon?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Brukar dom släppa nycklarna samma dag dvs imorgon?

Nycklarna sänds ut just nu.

Permalänk
Medlem

Tankar

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Brukar dom släppa nycklarna samma dag dvs imorgon?

Skrivet av TappadBakom:

Nycklarna sänds ut just nu.

Stämmer bra - fick precis ett mail om att jag är inbjuden till Closed Alpha 2, och då jag redan varit med i Closed Alpha 1 samt har spelet fortfarande installerat så behöver jag bara sätta igång imorgon bitti. Fick även en till nyckel som jag kan använda om jag inte hade redeemat Closed Alpha 1 nyckeln tidigare men enligt mailet är denna dessvärre personlig och kan inte delas med andra.

Ska bli spännande att se hur uppdateringarna de gjort påverkar spelet!

EDIT: Verkar vara samma nyckel som den jag använda för att aktivera Closed Alpha 1.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

Hallå! Jag har varit Battlefield fan i över 10år. Senaste alphan jag fick min hand på var Bf3.

Har inte fått någon nyckel från alpha 1 eller 2 till BFV.

Skulle vara tacksam om någon generös själ skulle kunna ge mig en

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Skrivet av Icte:

Stämmer bra - fick precis ett mail om att jag är inbjuden till Closed Alpha 2, och då jag redan varit med i Closed Alpha 1 samt har spelet fortfarande installerat så behöver jag bara sätta igång imorgon bitti. Fick även en till nyckel som jag kan använda om jag inte hade redeemat Closed Alpha 1 nyckeln tidigare men enligt mailet är denna dessvärre personlig och kan inte delas med andra.

Ska bli spännande att se hur uppdateringarna de gjort påverkar spelet!

EDIT: Verkar vara samma nyckel som den jag använda för att aktivera Closed Alpha 1.

Det är samma kod som du fick om du var med i första alphan.

Permalänk
Skrivet av Eken:

Hallå! Jag har varit Battlefield fan i över 10år. Senaste alphan jag fick min hand på var Bf3.

Har inte fått någon nyckel från alpha 1 eller 2 till BFV.

Skulle vara tacksam om någon generös själ skulle kunna ge mig en

Kolla skräpposten. Min hamnade i kampanjfliken i Gmail.
Annars så måste du vara med i deras "Speltestarprogram" för att kunna bli vald

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappadBakom:

Det är samma kod som du fick om du var med i första alphan.

Se min edit

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag håller på att ladda ner det nu, jag behövde inte ladda in koden igen, spelet fanns i mitt Origin.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jag håller på att ladda ner det nu, jag behövde inte ladda in koden igen, spelet fanns i mitt Origin.

Samma här - Hade redan Closed Alpha 1 nedladdat och en uppdatering på ca 384 MB laddades ner automatiskt så fort jag startade Origin.

Någon som vet vilken tid spelet släpps imorgon?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Samma här - Hade redan Closed Alpha 1 nedladdat och en uppdatering på ca 384 MB laddades ner automatiskt så fort jag startade Origin.

Någon som vet vilken tid spelet släpps imorgon?

kl10:00

Permalänk
Medlem

Gött mos!!! Då blir det lir imorgon kväll

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Sitter febrilt och uppdaterar min mejl i primära och skräpposten men inget mejl dimper ner Suttit med BF sedan väldigt länge så hade hoppats på en kod!

Får vänta till öppna betan annars!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att det är mycket svårare att se fiender än t.ex. BF1.
Men det har kanske att göra med åldern plus att skärmen snart ger upp

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jag tycker personligen att det är mycket svårare att se fiender än t.ex. BF1.
Men det har kanske att göra med åldern plus att skärmen snart ger upp

Nej det är ganska förståeligt. Den största faktorn är snön på just denna bana som de kör med i alphan - rätt dåligt implementerad just nu, snöar t.o.m. inomhus fortfarande, hoppas detta är något de planerar att fixa vid släpp - men den andra faktorn är just att de har tagit bort 3D spotting. Går inte markera fiender lika lätt som i Battlefield 1 (d.v.s. via spamma Q) och när en fiende väl blir spotted m.h.a. verktyget som scouts har så försvinner den så fort de springer bakom en vägg. Så ja, det är svårare att se fiender! Men samtidigt är det även lättare att gömma sig, eller hur?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Nej det är ganska förståeligt. Den största faktorn är snön på just denna bana som de kör med i alphan - rätt dåligt implementerad just nu, snöar t.o.m. inomhus fortfarande, hoppas detta är något de planerar att fixa vid släpp - men den andra faktorn är just att de har tagit bort 3D spotting. Går inte markera fiender lika lätt som i Battlefield 1 (d.v.s. via spamma Q) och när en fiende väl blir spotted m.h.a. verktyget som scouts har så försvinner den så fort de springer bakom en vägg. Så ja, det är svårare att se fiender! Men samtidigt är det även lättare att gömma sig, eller hur?

Jo , så är det

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hur känns det i övrigt då? Flyter bra? Bra vapenkänsla?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Hur känns det i övrigt då? Flyter bra? Bra vapenkänsla?

Skickades från m.sweclockers.com

Påminner en hel del om Battlefield 3/4, men samtidigt lite av Battlefield 1. Bra känsla i vapnen, snabbare TTK än i Battlefield 1, lite större hitboxes speciellt kring huvudet (headshots återigen lättare).

Sammanfattat så känns det ungefär som Battlefield 3/4 i Battlefield 1 skin!

Får även i denna alpha ca 10 FPS mindre i Ultra-inställningar i 1440p gentemot Battlefield 1 (60-70 FPS medel, medan BF1 70-80 medel) och då spelar jag med ett icke-överklockat GTX 1070 Founders Edition (112% Power Limit) samt en i5-5675C överklockad till 4.2 GHz.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Sammanfattat så känns det ungefär som Battlefield 3/4 i Battlefield 1 skin!

Precis!

Sen hade jag hoppats på nån mer/annan map förutom Narvik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Påminner en hel del om Battlefield 3/4, men samtidigt lite av Battlefield 1. Bra känsla i vapnen, snabbare TTK än i Battlefield 1, lite större hitboxes speciellt kring huvudet (headshots återigen lättare).

Sammanfattat så känns det ungefär som Battlefield 3/4 i Battlefield 1 skin!

Får även i denna alpha ca 10 FPS mindre i Ultra-inställningar i 1440p gentemot Battlefield 1 (60-70 FPS medel, medan BF1 70-80 medel) och då spelar jag med ett icke-överklockat GTX 1070 Founders Edition (112% Power Limit) samt en i5-5675C överklockad till 4.2 GHz.

Okej! Låter bra, banan ser dock riktigt trist ut men det är ju ett mindre problem. Kanske är roligare att spela dock

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Alphan känns bra. Föredrar den kortare TTKn i Alpha 1 dock.
Behöver fixa fordonen, dom är långsamma och svårmanövrerade.
Lite fixar behövs för så att man kan see vad som pågår, inne i husen kan man tidvis inte se om någon rör sig pga all snöyra och nån mystisk svart gas (det är så det ser ut).

Visa signatur

i9 9900k, RTX 3080