Analytiker: "Låga förbokningssiffror för Battlefield V"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozric:

Nya trailern ser betydligt trevligare ut: https://www.youtube.com/watch?v=-FEgeuGsmzQ

Man blir ju dels tårögd eftersom det är så vackert men samtidigt blir man förbannad.

Varför släppte dom inte den trailern först?!

Någon på PR avdelningen behöver hänga från Brandenburger Tor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Vill inte glömma att nämna:

-Det är inte rätt att jämnföra BF5 med RDR eller MW då varken RDR eller MW är av spelserie som släpper titlar årligen.
-Det är redan översaturerad med WW2 FPS titlar.
-Avsaknad av tredjeparts server host.
-Låga förväntningar i samband med hur BF1 och SW:BF2 har presterat.
-Folk är fortfarande arga över fiaskot på SW:BF2
-Avsaknad av personer som kan vara intresserade på historiska titlar de låtit politiskt korrekta nissar skriva om historien så som de vill

Till och med den här långa listan av anledningar saknade vad min plånbok skrek till mig när jag såg priset på origin:
- det var dyyyyyyrt

Som den riktigt casual gamer jag är så ligger mina protester också i hur många timmar man måste lägga för att låsa upp ett tillräckligt stort antal vapen. Skins och annat trams från loot boxes förstår jag mig inte heller på eftersom jag inte hinner bli trött på hur snygga default (detta ord verkar ha blivit ett nytt skällsord, som "noob" var tidigare.... i spel som CS:go o fortnight) vapnen mm är.

Men i jakten på en bra online fps, någon som vet en bra med kanske western tema?

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nautilus011:

@Garderoben: Ja bort man all historiskt inkorrekta delar, inklusive BattleRoyale som inte är speciellt korrekt.

Och medpacks som lagar soldater omedelabart haha. Skottskadad i buken? Ta ett plåster eller ett bandage så är det fixat!
Värst var det väl i BF2 - BF4. Skjuten i huvudet och är död? Jaja. Lugnt. Jag har en hjärtstartare. Really? 😂
Och att vanliga soldater springer runt med ett oändligt lager av osynliga fallskärmar. Så tror jag inte att det går till.
Sånt kan ju göra en hur grinig som helst även en solig dag.

Hehe

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Snusfri

Har aldrig förbokat något spel och kommer aldrig att göra det heller, oavsett vem som gjort spelet eller vilken titel det än är.

Alla borde göra likadant så blir vi av med nerdummade spel med forcerade MP/BR-lägen som tar bort en intressant story med ett bra gameplay samt spel som kommer i 40 olika versioner som Basic, Deluxe, Ultra Deluxe, Ultra Mega Deluxe "Random store name" Edition osv.

Om vi som spelar visar missnöjet med plånboken kommer dessa vidrigheter (inklusive micro-transactions) att försvinna eller iaf kraftigt reduceras.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Huvudskälet till att folk inte förhandsbokar är antagligen att det är EA, vilket gläder mig i så fall.

Sen ska man ju ha väldigt klart för sig att Battlefield och "realism" inte varit en grej någonsin. Det har varit högst arkadifierade element hela vägen. Däremot håller jag med om att det jag såg i trailern gav en del blandade känslor, dels för att det såg ut att vara lite väl mycket steampunk snarare än WW II, samt gav intrycket av att vilja blidka SJW-spelarna med politiskt korrekta teman.

Jag har köpt varenda Battlefield hittills, och haft mycket kul, men det som pajade BF1 för mig var framförallt att det blev ett våldsamt fuskande online, något som inte minst rapporterades utförligt av många streamers. EA gjorde absolut ingenting för att stävja det, och verkade inte reagera på det alls, underförstått att de som tar besluten har noll koll på gamingcommunityn och/eller inte ens öppnar startsidan på Youtube för att se vad folk säger.

Det är mycket det som är problemet med EA, de tycks närmast vara immuna mot åsikter från sina kunder, och det har inte blivit bättre. När det gäller EA så finns det nog bara ett sätt att komma tillrätta med problemen -- och det är att minska deras kassaflöde. Personligen kommer jag inte köpa BF V någon gång i närheten i release åtminstone.

Permalänk
Medlem

Spelade först alphan, tankade hem andra igår men har inte ens startat det. Vet inte ens om jag kommer göra det. Jag tyckte BF1 var rätt kul, BF5 tyckte jag var riktigt trist. Snyggt, men inget mer. Såg precis trailern någon postade, den fick mig ÄN mindre vilja spela spelet. Alla banorna ser ut som reskins från BF1, med undantag från en... som ser ut som reskin från BF3.

Den här trailern var snygg, men det var NOLL känsla i den. Överlägset sämsta trailern till ett BF-spel jag sett. Som der ser ut nu tror jag på flopp, det är för likt BF1.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Högt pris och Origin är ingen bra kombo

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Förmodligen inget av det där är anledningen till dålig förbokning. Den första är subjektiv, de andra två har inte påverkat försäljningen av något annat BF-spel tidigare. Det beror troligen, precis som artikeln säger, på kontroverserna kring microtransaktioner i tidigare spel.

Fast det finns ju en gräns någonstans, vapen och fordon som knappt(eller inte alls) användes i första världskriget men som fanns i spelet? Fine, det är ju trots allt samma tids era åtminstone, och det gör det kanske lite roligare. Sen var det ju många som klagade på det också, men jämför det med att man springer runt med proteser och katanasvärd… Alltså detta hade inte varit ett problem om man marknadsförde det korrekt, skall man marknadsföra spelet som WW2 så förväntas det ju efterlikna hur andravärldskriget var och inte en rentav fantasiversion, hade dom marknadsfört detta som ett typ steampunk WW2 skulle trailer säkert fått lite mer välkomnande.

Handlar säkert mycket om mtx också.

Permalänk
Medlem

Orsaken är enkel släpper man historiens sämsta trailer får man skylla sig själva och ett ww2 spel efter ww1 är smått efterblivet.
Kommer garanterat att köpa BF5, finns inga andra multiplayer FPS som ger den upplevelsen, senast var ut2004.
Är väll inte jätteimponerad av bf5 betan, spelar faktiskt hellre bf1.
Första betan var faktiskt bättre pga den lägre ttk, tråkigt att det bara finns typ 5 vapen i betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

ett ww2 spel efter ww1 är smått efterblivet.

????

Såg trailer 2 nu, så som man har längtat till WW2 Dogfights i ett Battlefield spel igen... Hoppas de sätter den känslan igen, de kom nära men inte hela vägen i BF1.

Permalänk

Min hype dog när de släppte den första trailern och sen dess har jag inte känt mig lika intresserad av spelet trots att jag lagt ner tusentals timmar på samtliga BF-spel som släppts. Jag blev förälskad i BF-serien på grund av den realistiska känslan spelen hade, och det är som bortblåst nu.

Permalänk
Medlem

Ett gigantiskt steg framåt är ju att efter tio år av skjuta på röda prickar helvetet så har dom tonat ner det rejält.

Permalänk
Medlem

När det kom fram att det var ytterligare ett gammalt tråkigt krig med tråkiga vapen så försvann suget och hoppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

????

Såg trailer 2 nu, så som man har längtat till WW2 Dogfights i ett Battlefield spel igen... Hoppas de sätter den känslan igen, de kom nära men inte hela vägen i BF1.

Visst BF började i WW2, men de senaste 13 åren har BF byggt sin bas i modern tid.
I våran Platoon var det mer än hälften som stannade i BF4 och nu är det ingen förutom jag som spelar BF1.
Lite tråkigt att BF1 i princip dödade vår Platoon och BF5 är nog spiken i kistan.
Tror det är ett återkommande tema bland de flesta spelarna, BF1 skulle ha släppts istället för Hard Line.
De som vill ha ett BF i modern tid kommer att börja spela andra spel istället och ytterligare ett historiskt spel är ett gigantiskt misstag från Dice sida.
De har iallafall nerfat flygplanen tillbaka till stenåldern, spelat 20-tal rundor och dött av flygplan en gång tror jag.
Perfekt balans för flygplanen iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Nya trailern ser betydligt trevligare ut: https://www.youtube.com/watch?v=-FEgeuGsmzQ

Tja, det är ju så dags att släppa den när de redan torpederat sig själva med SJW-trailern.

Permalänk
Medlem

Vet inte exakt varför men jag fick ingen "köp nu!" känsla tyvärr.. Då har jag ändå provat att spela och kollat på streams.

Det känns inte och ser inte ut som jag tänkte mig riktigt.. Svårt att sätta fingret på men tror det saknar den där autentiska WW2 känslan jag suktade efter. För mycket blingbling, snyggt/filmiskt/episkt men spelkänslan sitter inte riktigt för mig. Tror det är där problemet ligger för mig, det är mer som att spela i en film ?

Tror jag dessutom är lite mättad av BF1, vill ha ett modernt spel i klass med BF3 men grymmare grafik.

Permalänk
Medlem

Vad är det politiska med BF5? Var det att man kunde va tjej eller?

Permalänk
Medlem

Anledningen kan ju vara att det inte finns någon anledning att förboka en download.. bara köpa det när man ska spela vid släpp. Varför ligga ute med 6-700 kronor? Visst kanske man får nån skin eller så till vapen/fordon. Men skulle gissa att man kan "förboka" hela perioden mellan early access och riktig release för att få dessa förmåner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

Sen var ju trailern lite underlig. Överdrivet steampunk-jox. Armjäveln förstår jag inte var de fick iden till. Säkert fulla på en kickoff vid tillfället..sen ger den absolut ingen fingervisning av gameplay öht. Men man får ju ändå ge dem att det pratades om den mer än någon annan trailer i serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

Har ej förbokat spelet för att få till just budskapet som skrevs på Twitter.
Jag kommer självklart att köpa det då jag ej spelare något annat än BF typ dagen innan release.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Vad är det politiska med BF5? Var det att man kunde va tjej eller?

Det är vad SJWs vill få dig att tro iaf, att allt handlar om kvinner i spel, usch fy vad vi män är dåliga. Kolla annars på Battlefront 2 pollen. Karaktärer som folk vill ha mest - Ahsoka Tano och Asajj Ventress. Hur går det ihop då? Båda är ju tjejer, buuuuuuuuu!!! Fans skiter fullkomligt i att det. Dom är awesome karaktärer i Clone Wars med tung backstory. Ser vi dom i Episode IX så skulle folk jubla. Men det kommer ju aldrig hända, för dom ger oss vad dom tycker vi ska ha, inte vad vi vill ha.

Nej, det var en dålig trailer för BFV. Den var mer Fortnite än den var Battlefield. Och att dom sen fantisera fram att "gamers gillar inte kvinnor, därför klagar dom!" hjälpte inte intrycket för faktiska gamers och fans av Battlefield. Den nya trailern är 1000x bättre, dock så kunde den ju ha episka Battlefield temat för att vara 100,000x bättre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozric:

Hahaha, stackars DICE, försöker vinna tillbaka oss.

Permalänk

HAHAHAHAH ja EA undrar varför... Kanske så att folk börjat lärt sig att inte förboka.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att folk börjar vakna.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

HAHAHAHAH ja EA undrar varför... Kanske så att folk börjat lärt sig att inte förboka.

Nej kommer aldrig att hända.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kevlarheart:

Man kan ju hoppas att det skulle vara så att förbokningarna generellt går ner.
Men enligt nyheten verkar det inte se ut så riktigt.
Det nyheten säger är att just battlefield 5 har oväntat få förbokningar jämfört med "andra spel som kommer ut under samma period, däribland Red Dead Redemption 2 och Call of Duty: Black Ops 4."

Det verkar alltså inte vara så att folk förbokar mindre generellt utan att folk förbokar mindre av just nya battlefied.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Jag bojkottar BF1 och även denna då känslan är att man sätter på gamla skins av vapen på moderna varianter. Vad är felet med historiskt korrekt? Jag vill inte ha 303 olika vapen där nästan alla har någon form av reddot som ska se äldre ut. Är dagens FPS spelare så jävla kassa att de inte kan sikta med iron sights?

Ska man inte göra det ordentligt som man gjorde 1942 så kan man istället döpa de till något annat. Tråkiga är att troligtvis kommer vi ha ungdomar som tror första och andra världskriget såg väldigt annorlunda ut jämfört med vad det faktiskt gjorde.

Tror faktiskt en riktigt WW2 Battlefield skulle bli rejält framgångsrikt. Där man fokuserade på historiska händelser med korrekt vapen och utrustning.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av mrwu:

Lurad en gång skäms på dig, lurad 2 gånger skäms på mig.

BF1 och SWBF2 : noll förväntningar

Har spelat båda runt 1 timme var, så jävla tråkiga. Annat var det med bf2 bad company.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har spelat båda runt 1 timme var, så jävla tråkiga. Annat var det med bf2 bad company.

Oh, nu fick jag nästan något blött i ögat... BF2 BC var ett kul spel!

Permalänk
Medlem

spelade inte bf förrän de hamnade i modern setting. tycker bf v borde vara en uppföljare till fyran och inte ett reskin av ettan... som de begär fullt pris för i en tid när ett multiplayerspel kostar mellan noll och 30 dollar...

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl