Battle for Azeroth snabbast säljande expansionen till World of Warcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Och ändå så känns det så dött, sätt 5-6 personer när jag har questat och hittat 5 dungeons (som en healer). Det känns inte som 3,7 miljoner som kör spelet, känns mer som >100.

Då vill jag väldigt gärna veta vilket spel du spelar. Jag som dps hittar ofta en heroic på sekunder, inga problem att hitta mythic premades som dps heller. Island expeditions går även det på sekunder att hitta. Finns dessutom folk överallt när man ska göra world quests eller levla varit 120 sen den 14e och ser fortfarande massvis med folk överallt, varje dag

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

De tog bort papperskartongerna vilket fick deras trognaste kunder att bli väldigt besvikna och istället fick de köpa spelet "snabbt" online.

Blizzard skäms för sina dåliga resultat så de går inte ut med dem längre så vi vet inte hur många spelare det är men en bra bit under 12m gissar jag på.

Det är lite som att säga att man är starkast på hela gymmet om man går dit och är helt ensam där.

Jag har en pappkartong.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tydligen var de det falska nyheter vad jag kan se här(googlade lite snabbt).
https://www.polygon.com/2016/10/4/13167592/world-of-warcraft-...

Om du har någon källa får du så klart posta den så vi kan se

Googleade också nu när du sa det, vet att alla snacka om att Legion gjorde bättre ifrån sig än WOD när det här var aktuellt, tydligen så har Blizzard aldrig bekräftat den siffran, men förnekar den inte heller.
"Legion is Performing "Slightly Better" than WoD", upp till var och en hur man vill tolka det uttalande från Blizzard.

https://www.reddit.com/r/wowservers/comments/69fpu9/discussio...
https://www.mmo-champion.com/threads/2213570-ACtivision-Blizz...
https://www.youtube.com/watch?v=3V8M2b50TLc
https://www.extremetech.com/gaming/237034-world-of-warcraft-s...

Det är dessutom den näst bäst säljande expansionen efter BFA.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Och ändå så känns det så dött, sätt 5-6 personer när jag har questat och hittat 5 dungeons (som en healer). Det känns inte som 3,7 miljoner som kör spelet, känns mer som >100.

Det beror på det nya "sharding" systemet, man delas upp i olika små grupper (shards) så det inte ska bli en lagfest som det blev under WoD t ex.
Min egna gissning är att denna expansion är minst lika populär som WoD och Legion var vid release, känns som nästan alla har kommit tillbaks till WoW igen.

Källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Shard_(database_architecture)
https://www.reddit.com/r/wow/comments/4vutu5/wow_and_sharding...

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Senaste jag spelade WoW så var det WotLK som gällde. Jag vill gärna prova BFA. Finns det nåt sätt att prova gratis eller måste jag pröjsa 400 spänn för spelet + speltid?

Permalänk
Skrivet av ZyntaaX:

Då vill jag väldigt gärna veta vilket spel du spelar. Jag som dps hittar ofta en heroic på sekunder, inga problem att hitta mythic premades som dps heller. Island expeditions går även det på sekunder att hitta. Finns dessutom folk överallt när man ska göra world quests eller levla varit 120 sen den 14e och ser fortfarande massvis med folk överallt, varje dag

Min main är på en död/döende realm. Jag måste betala $20USD för att byta till en realm som inte är död, vilket jag inte riktigt känner för. Jag bytte redan i wotlk för min server var död, och nu är det samma grej.

Kommer nog att börja spela när de fixar realm problemet. GW2 har ett bra system där det finns bara en server och varje "realm" är kartan, så om den blir full/tom när du är på kartan så kommer det upp en ruta och frågar om du vill byta.

Så GW2 med mycket mindre spelare känns mer vid liv än WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Min main är på en död/döende realm. Jag måste betala $20USD för att byta till en realm som inte är död, vilket jag inte riktigt känner för. Jag bytte redan i wotlk för min server var död, och nu är det samma grej.

Kommer nog att börja spela när de fixar realm problemet. GW2 har ett bra system där det finns bara en server och varje "realm" är kartan, så om den blir full/tom när du är på kartan så kommer det upp en ruta och frågar om du vill byta.

Så GW2 med mycket mindre spelare känns mer vid liv än WoW.

Med det nya sharding systemet så spelar det inte så stor roll längre vart man spelar, du kan raida med guilder på andra servrar utan problem, men visst kanske lite trist att inte kunna se G-chatten. Om du kontaktar en GM och säger att du är en återkommande wow spelare men att din server är död, så är jag säker på att dom kommer hjälpa dig att bli flyttad till en annan server.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Läs om det som skrevs, ordentligt.

Det är bara sorgligt hur MMO spel har förvandlats till såkallade "simpleton" cashgrabs.

Ni gör samma sak hela tiden och betalar gladeligen ~1600 kr/ år för det + pengen för expansionen.

Det är liksom ingenting nytt.

WoW i MMO genren, har blivit vad Call of Duty/Battlefield är i FPS genren.

Glöm inte bort Warfronts och Öarna, som är helt PVE?

PVP Expansion BTW....

Kritisera inte spelet och de som spelar det när du inte ens har bemödat dig att leta upp rätt info tycker jag. Dessutom, tycker t.ex. jag och mina polare det är kul att "göra samma sak hela tiden" så är det väl upp till oss att betala för det? Förresten ska väl du kan skita i vad vi sysslar med och sköta ditt? Förstår inte mig på folk som dig som blir upprörda över att andra har kul på sina egna termer...Helt ologiskt.

Föredrar du andra MMOs så är det superbra för dig! Och det upprör verkligen inte mig på något som helst vis, är ju bara skoj för dig isf! Lira dem, så lirar vi som fortfarande gillar WoW det...Tror det är ett koncept som kommer fungera ypperligt, även om det verkar främmande för dig av någon konstig anledning.

Öarna finns att köra som Normal, Heroic, Mythic och...PvP...

Warfronts däremot verkar vara helt PvE. Oklart om det finns planer att göra dem PvP. Tror de är designade som större strider med massvis utav NPCs som får det att kännas som ett slag. Finns ju Battlegrounds för dem som vill ha motsvarande fast PvP dessutom.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@KingCobra:

Vällkåmmen till swestavning.com

Ska magistern ha ett äpple ?

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Genomgående positivt än så länge vad jag har sett men personligen tycker jag att den är direkt svintråkig. Hade inte ens orkat levla till 120 om det inte vore för att jag var på ett LAN specifikt för BFA-launchen.

Det är nog inte spelets fel dock, det är nog snarare mitt. Har ledsnat på MMOs. Grindande är inte riktigt min grej

Releaseparty lan är mysigt som fan, hade vi med polarna för vanilla,TBC, samt wotlk

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Då vill jag väldigt gärna veta vilket spel du spelar. Jag som dps hittar ofta en heroic på sekunder, inga problem att hitta mythic premades som dps heller. Island expeditions går även det på sekunder att hitta. Finns dessutom folk överallt när man ska göra world quests eller levla varit 120 sen den 14e och ser fortfarande massvis med folk överallt, varje dag

Warmode och realm spelar stor roll. Jag ser heller aldrig folk när jag springer runt i världen. Inte ens på release natten var det folk som gjorde quests samtidigt som mig.
Kö för dungeon som dps är 10-20min konstant för mig iaf.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Warmode och realm spelar stor roll. Jag ser heller aldrig folk när jag springer runt i världen. Inte ens på release natten var det folk som gjorde quests samtidigt som mig.
Kö för dungeon som dps är 10-20min konstant för mig iaf.

Körde med Warmode på hela tiden mellan 110-120, fullt med folk, kör just nu med det av då jag alltid blir dödad när jag gör world quests av horde, men är fortfarande fullt med folk nu

10-20min är dock fortfarande inte dåligt då det förr ofta var 50min+ som dps.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Googleade också nu när du sa det, vet att alla snacka om att Legion gjorde bättre ifrån sig än WOD när det här var aktuellt, tydligen så har Blizzard aldrig bekräftat den siffran, men förnekar den inte heller.
"Legion is Performing "Slightly Better" than WoD", upp till var och en hur man vill tolka det uttalande från Blizzard.

https://www.reddit.com/r/wowservers/comments/69fpu9/discussio...
https://www.mmo-champion.com/threads/2213570-ACtivision-Blizz...
https://www.youtube.com/watch?v=3V8M2b50TLc
https://www.extremetech.com/gaming/237034-world-of-warcraft-s...

Det är dessutom den näst bäst säljande expansionen efter BFA.

Ja nu är vi här igen, att du tolkar att "preforming slightlyt better" betyder att det har flera spelare.
Blizzard går ej ut med siffror och vägrar prata om det därför kan du eller någon annan inte veta helt enkelt.

Den bäst säljande expansionen bör bara wotlk vad vi kan se från siffrorna resten är bara spekulationer från din sida om du inte menar något helt annat med "bäst säljande" än att flest spelare köpte spelet.

Papperskarton är bara för collectors edition och alla expansioner till skillnad från tidigare släpptes samma klockslag detta är så klart något som gör att försäljningen online ökar och att det sker inom det första dygnet istället för utspritt under flera dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Körde med Warmode på hela tiden mellan 110-120, fullt med folk, kör just nu med det av då jag alltid blir dödad när jag gör world quests av horde, men är fortfarande fullt med folk nu

10-20min är dock fortfarande inte dåligt då det förr ofta var 50min+ som dps.

Hade också warmode hela tiden när jag levla, men spelar SP så tog bort det när jag tog 120.

När var det 50min+? Samma tidpunkt i MoP, WoD och Legion var kön under en minut. Har dock aldrig köat HC eller normal efter första två veckorna av en expansion (utan full premade för t.ex justice/valor farm)

Att spelet dock tappat enormt med spelare under senaste året är ju ingen hemlighet, även stora servrar var spökstäder sista året i Legion.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Kritisera inte spelet och de som spelar det när du inte ens har bemödat dig att leta upp rätt info tycker jag. Dessutom, tycker t.ex. jag och mina polare det är kul att "göra samma sak hela tiden" så är det väl upp till oss att betala för det? Förresten ska väl du kan skita i vad vi sysslar med och sköta ditt? Förstår inte mig på folk som dig som blir upprörda över att andra har kul på sina egna termer...Helt ologiskt.

Föredrar du andra MMOs så är det superbra för dig! Och det upprör verkligen inte mig på något som helst vis, är ju bara skoj för dig isf! Lira dem, så lirar vi som fortfarande gillar WoW det...Tror det är ett koncept som kommer fungera ypperligt, även om det verkar främmande för dig av någon konstig anledning.

Öarna finns att köra som Normal, Heroic, Mythic och...PvP...

Warfronts däremot verkar vara helt PvE. Oklart om det finns planer att göra dem PvP. Tror de är designade som större strider med massvis utav NPCs som får det att kännas som ett slag. Finns ju Battlegrounds för dem som vill ha motsvarande fast PvP dessutom.

Jag har spelat BFA.
Jag har spelat WoW i snart 15 år.

Det finns ingenting att göra, du kan fråga de som spelat lika länge som en själv. Som faktiskt fått huvudet utanför skärmen och kan kritisera sitt favoritspel, istället för att bli upprörda och komma med fånigheter som: "Kritisera inte spelet !!!!!"

Det finns INGET MMO idag som är värt att spela då alla är precis samma skit.

Varför tycker folk om att göra exakt samma sak återigen?
Det är ju INGENTING nytt?

Rusha till 120, skippa all story innehåll. (inte för att det finns så mycket än idag)
Grinda world quests för rep och ap, och dungeons för gear, finns inte så mycket mer att göra.

Communityn finns inte kvar, inte ens på RP serverar.

>Tror de är designade som större strider med massvis utav NPCs som får det att kännas som ett slag.

Du har uppenbarligen inte spelat BFA eller betan öht.
Kolla HeelvsBabyfaces 8.0 recension.. (allt baserat på betan där mer innehåll fanns tillgängligt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Och ändå så känns det så dött, sätt 5-6 personer när jag har questat och hittat 5 dungeons (som en healer). Det känns inte som 3,7 miljoner som kör spelet, känns mer som >100.

Vet inte vart du spelar men jag spelar på Alonsus som är rätt tom och det tar mig runt 2 minuter som healer att komma in i en instance mellan 110 och 120 ,ännu fortare i låg level. Ser alltid mer än 15 pers i låg level områden och då letar jag inte efter spelare.Så jag brukar springa runt och attackera spelare i 58 då jag själv har 2 60s när jag inte har så mycket annat för mig.

Rättade till stav fel
Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Jag har spelat BFA.
Jag har spelat WoW i snart 15 år.

Det finns ingenting att göra, du kan fråga de som spelat lika länge som en själv. Som faktiskt fått huvudet utanför skärmen och kan kritisera sitt favoritspel, istället för att bli upprörda och komma med fånigheter som: "Kritisera inte spelet !!!!!"

Det finns INGET MMO idag som är värt att spela då alla är precis samma skit.

Varför tycker folk om att göra exakt samma sak återigen?
Det är ju INGENTING nytt?

Rusha till 120, skippa all story innehåll. (inte för att det finns så mycket än idag)
Grinda world quests för rep och ap, och dungeons för gear, finns inte så mycket mer att göra.

Communityn finns inte kvar, inte ens på RP serverar.

>Tror de är designade som större strider med massvis utav NPCs som får det att kännas som ett slag.

Du har uppenbarligen inte spelat BFA eller betan öht.
Kolla HeelvsBabyfaces 8.0 recension.. (allt baserat på betan där mer innehåll fanns tillgängligt)

Har spelat wow sen 2006 , började alltså ett år efter att wow släpptes i EU och jag gillade Vanilla till Wotlk men jag föredrar BFA framför Pandaria och WoD. Legion var Ok de första året , BFA är dock riktigt kul. Gillar det nya systemet när man ska åka till ön när man ska antingen slåss mot NPCer eller Horde i PvP för att få Azerite. Sen gillar jag även Instancerna.
Men visst världs questerna är tråkiga och jag tyckte samma i Legion men jag har för övrig inget problem med BFA.
Sen att man gör samma sak hela tiden? Nu vet jag dock inte vilka spel du spelar men vad jag vet så spelar folk spel där de gör samma sak hela tiden som i CS,Cod,BF,Fortnite,Pubg,Guild wars 2 med mera.
Så ska man inte spela spel där man gör samma sak hela tiden så får man nog sluta spela många spel.
Jag är har alltid spelat wow och lär fortsätta med spelet även om spelet får saker jag inte skulle gilla.
Men som sagt, Blizzard kan inte gör alla nöjda

Permalänk
Medlem

Spelar Battle for Azeroth just nu, underbar expansion och dom har börjat fokusera mycket på lore, story, karaktärer m.m spelet är betydligt bättre nu än i senare expansioner såsom MoP, WoD, osv. Legion var helt ok den med.

Sen island expeditions och War-fronts som kommer snart ser väldigt intressant ut.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Inaktiv

Jag tror det finns två anledningar till att BFA har sålt bra. Dels så blev grundspelet gratis så det blev billigare för eventuella nya spelare att börja och dels så har alla bra MMOn som släppts de senaste åren gått full P2W. Det finns helt enkelt extremt få vettiga alternativ idag om man vill spela ett MMO, och folk som vill spela MMO finns det bevisligen gott om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Jag tror det finns två anledningar till att BFA har sålt bra. Dels så blev grundspelet gratis så det blev billigare för eventuella nya spelare att börja och dels så har alla bra MMOn som släppts de senaste åren gått full P2W. Det finns helt enkelt extremt få vettiga alternativ idag om man vill spela ett MMO, och folk som vill spela MMO finns det bevisligen gott om.

WoW är dock full p2w sedan de släppte wow tokens. Dessa säljer väldigt bra enligt deras kvartalsrapporter. (tokens är också orsaken att de inte längre rapporterar subscribers, då väldigt många köper speltid med ingame guld; de rapporterar istället tokens/services etc).
Har du spelat superhardcore i bfa sitter du nu på en ilvl runt 338-345ish beroende på tur/otur.
Har du dessutom köpt en massa tokens kan du sitta på 351 ca.

Det är också fullt etablerat att köpa tokens -> guld och köpa mythic raid runs, arenawins etc.

Jag spelar bfa och tycker det är skoj, väldigt positivt att de vill ha ut folk i världen igen med worldquests och warmode, men wow är ett i mängden av "p2w"-spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon12433:

Jag tror det finns två anledningar till att BFA har sålt bra. Dels så blev grundspelet gratis så det blev billigare för eventuella nya spelare att börja och dels så har alla bra MMOn som släppts de senaste åren gått full P2W. Det finns helt enkelt extremt få vettiga alternativ idag om man vill spela ett MMO, och folk som vill spela MMO finns det bevisligen gott om.

Nyheten handlar inte om att de sålt bra utan sålt snabbt.

Hur bra de sålt jämfört med tidigare expansioner kan vi omöjligt veta.

EDIT: Vill inte göra någon ledsen men nyheten stämmer inte ens att det såldes 3,4miljoner expansioner under det första dygnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Varför tycker folk om att göra exakt samma sak återigen?
Det är ju INGENTING nytt?

Hmm, men så är det väl med de flesta spel om man ska dra ner det till det mest grundläggande man gör i dem?

Varför spelar folk CS eller LoL/HoN m.m. när det är "samma sak" hela tiden?
Varför tränar folk fotboll när det bara är "samma sak" hela tiden?

Jag antar att man har olika kriterier för hur mycket/lite variation som krävs för att man ska anse att något nytt händer?

Skippar man allt story-innehåll så vet jag inte varför man spelar WoW alls just nu. De släpper ju raider och annat med olika tidsintervall för att folk ska hinna just läsa genom allt och göra massa quests och sätta sig in i storyn och varför man krigar. Själv hade jag inte bråttom att levla upp till max. Jag och sambon körde ihop med en kompis och vi tog oss god tid att göra alla små sido-quests, de achievements vi kunde m.m. Jag har fortfarande bara börjat med den tredje zonen för Horde och knappt börjat åka över till Alliance-sidan och utforska den ön än.

Jag har inte ens hunnit med att göra en dungeon, så det finns massor av nya saker att göra som jag tycker är kul

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Detta är bara rent skitsnack från Blizzard när de tappat 2/3 av alla spelare.
Så bäst säljande=NEJ
Snabbast säljande=JA

Finns vissa orsaker till detta ska inte gå in på dem utan måste ändå ge Blizzard beröm för hur bra de lyckats med expansionen denna gången jämfört med tidigare.
Är det någon som funderar på att börja köra så skulle jag rekommendera spelet.

EDIT: måste bara älska clickbait artiklar <3

Expansionen Battle for Azeroth är snabbast säljande expansionen nånsin. Det är fakta. Rubriken är inte clickbait på något sätt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackeagle:

Hmm, men så är det väl med de flesta spel om man ska dra ner det till det mest grundläggande man gör i dem?

Varför spelar folk CS eller LoL/HoN m.m. när det är "samma sak" hela tiden?
Varför tränar folk fotboll när det bara är "samma sak" hela tiden?

Jag antar att man har olika kriterier för hur mycket/lite variation som krävs för att man ska anse att något nytt händer?

Skippar man allt story-innehåll så vet jag inte varför man spelar WoW alls just nu. De släpper ju raider och annat med olika tidsintervall för att folk ska hinna just läsa genom allt och göra massa quests och sätta sig in i storyn och varför man krigar. Själv hade jag inte bråttom att levla upp till max. Jag och sambon körde ihop med en kompis och vi tog oss god tid att göra alla små sido-quests, de achievements vi kunde m.m. Jag har fortfarande bara börjat med den tredje zonen för Horde och knappt börjat åka över till Alliance-sidan och utforska den ön än.

Jag har inte ens hunnit med att göra en dungeon, så det finns massor av nya saker att göra som jag tycker är kul

Fast nu har ju WoW inte gjort någonting direkt nytt sedan 2005.
Allting har ju blivit översimplifierat så att Pappa 54 och Totte 11 ska kunna spela spelet.

Innehållet är fattigt. Det finns ingen variation. World Quests (som är sådant du redan gjort medans du levlat) och ~5 dungeons är ju fett med innehåll.
(Glöm inte att levlandet tar 6-8h)
Varje ny Raid är ju egentligen gammalt, ibland med någon enstaka ny mekanik, men inget som kräver tänkande.

>De släpper ju raider och annat med olika tidsintervall för att folk ska hinna just läsa genom allt och göra massa quests och sätta sig in i storyn och varför man krigar.

Det är inte alls anledningen, anledningen heter: Timegating. Så att folk blir tvungna att hänga kvar längre och på det sätt: Betala mer.

Folk spelar CS, LoL för att det är varierande trots att man kör samma banor. Det sker alltid någonting nytt. Då alla spelare är olika.
Och de behöver heller inte betala nästan 2k om året för det. Och får ändå nytt gratis innehåll.

Blizzard tjänar miljarder och lägger väldigt lite pengar på spelet, vilket märks pga att kosmetiska buggar och dylikt som funnits i över 10 år. Glöm inte att motorn fortfarande är entrådad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Expansionen Battle for Azeroth är snabbast säljande expansionen nånsin. Det är fakta. Rubriken är inte clickbait på något sätt.

6:00 talar han om nya expansionen. Och att det kanske är missledande.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Senaste jag spelade WoW så var det WotLK som gällde. Jag vill gärna prova BFA. Finns det nåt sätt att prova gratis eller måste jag pröjsa 400 spänn för spelet + speltid?

Det går att göra refund om du inte spelat för länge efter du köpt det. Minns ej exakt regler för detta, googla.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Jag har spelat BFA.
Jag har spelat WoW i snart 15 år.

Det finns ingenting att göra, du kan fråga de som spelat lika länge som en själv. Som faktiskt fått huvudet utanför skärmen och kan kritisera sitt favoritspel, istället för att bli upprörda och komma med fånigheter som: "Kritisera inte spelet !!!!!"

Det finns INGET MMO idag som är värt att spela då alla är precis samma skit.

Varför tycker folk om att göra exakt samma sak återigen?
Det är ju INGENTING nytt?

Rusha till 120, skippa all story innehåll. (inte för att det finns så mycket än idag)
Grinda world quests för rep och ap, och dungeons för gear, finns inte så mycket mer att göra.

Communityn finns inte kvar, inte ens på RP serverar.

>Tror de är designade som större strider med massvis utav NPCs som får det att kännas som ett slag.

Du har uppenbarligen inte spelat BFA eller betan öht.
Kolla HeelvsBabyfaces 8.0 recension.. (allt baserat på betan där mer innehåll fanns tillgängligt)

Jag sa aldrig att du inte fick kritisera spelet. Jag sa kritisera inte spelet när du gör det på fel grunder pga du inte har rätt fakta. Du skriver att island expeditions inte ens finns i PvP-läge...vilket de visst gör. Du kritiserar en PvP expansion för att inte innehålla PvP. Vilket är helt fel.

Har du koll på storyn i WoW vet du att kriget mellan Horde och Alliance är ett spel för galleriet dessutom, menat att peppa spelare lite...För "Rusha till 120, skippa all story innehåll" är ju inte du, eller hur? Så du vet ju mycket väl att det är annat som pyr under ytan hoppas jag....Så jag frågar nog dig snarare, har du verkligen spelat BFA? WoW i sig har jag lirat lika länge som dig förövrigt. Så vet inte vad du vill ha sagt med att du "spelat wow i snart 15 år". Grattis?

"Det finns INGET MMO idag som är värt att spela då alla är precis samma skit. "
- Spela dem inte då. Case closed.

"Rusha till 120, skippa all story innehåll. (inte för att det finns så mycket än idag)"
- Jag spelar inte så. Och det är upp till var och en hur de spelar sina spel, har inte jag, eller du, med att göra.

"Grinda world quests för rep och ap, och dungeons för gear, finns inte så mycket mer att göra."
Just rep grindar jag nu pga jag vill göra en Mag'har Orc. Ska bli svinskoj att lira det! Resten av sakerna är ju sånt som MMOs bygger på? Göra din karaktär kraftfullare?

"Varför tycker folk om att göra exakt samma sak återigen?
Det är ju INGENTING nytt?"
- Vill man ha variation spelar man flera olika spel. Inga spel som är gjorda för att spelas längre än en kampanj (ex Tomb Raider spelen) kan erbjuda nya upplevelser dag efter dag efter dag. Så spelar man för mycket kommer man tröttna. Så är det bara. Ser inte problemet.

"Communityn finns inte kvar, inte ens på RP serverar."
-Instämmer. Det är trist. Men spelare som dig är nog delaktiga i att döda det som finns kvar med er bitterhet. Det är min upplevelse. Få trevliga prickar man stöter på numera. Blir vad man gör det till.

"Du har uppenbarligen inte spelat BFA eller betan öht. "
- Har inte spelat betan, nej. Har spelat BFA sedan förra fredagen. Warfronts finns inte tillgängliga än. Vad vill du ha sagt?

"Kolla HeelvsBabyfaces 8.0 recension.."
- Tack men nej tack. Jag kan bilda min egen uppfattning om spelen jag lirar. Det behöver inte andra göra åt mig.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@AdoringFan:

Ok. jag håller inte med. Jag tycker att det finns tillräckligt med variation och ny storyline för att fortsätta betala prenumerationen varje månad. Då har jag inte raidat aktivt på några expansioner heller och brukar inte köra Mythics alls, så jag utnyttjar inte alla delar av spelet ens.

Det har definitivt blivit förenklat så att alla har en hyfsad chans att uppleva det mesta av innehållet, men för det mesta är det bra anser jag. Det är fortfarande krävande att köra hårdare Mythic + och Raider över LFR-nivå.

I vanilla var det ju rätt tråkigt att vara på max level om man ville försöka raida. Man fick farma material flera kvällar i veckan för att ens kunna vara med en raidkväll. Det var 40 pers som hade massa personliga buffar att hålla reda på. Det var väl någon procent av spelarna bara som ens kom in i Naxxramas och fick se all content som BLizzard lagt ner massa tid och pengar på.

Hellre ett LFR då där man kan få ta sig genom storyn så länge de flesta sköter sig hyfsat och har iaf lite koll på mekaniken, så får man köra hårdare nivåer för att man vill ha utmaningen om man ska ta ett exempel på "förenkling på ett bra sätt".

Själv kör jag lite HotS ibland, mest för att de kör kampanjer där man får grejer i deras andra spel som WoW, Diablo m.m. men det känns väldigt mycket "samma grej" hela tiden. Några få banor, med lite olika sido-quests, men inte mycket variation i grundspelandet. Jag har en del kompisar som älskar såna spel för att "varje match blir ju annorlunda och unik", men för min del känns det tråkigt, särskilt jämfört med WoW, där man kan göra många olika sorters spel i spelet så att säga.

Men även i WoW kan man ju köra PvP om man vill ha lite mer slump och olika matcher, eftersom det varierar så mycket beroende på vilka som är med och laguppsättning, talents m.m. skiljer sig varje omgång.

Jag har kört några timmar då och då sen BFA kom ut och jag är 120, men har inte hunnit låsa upp World Quests ens än. Jag tycker de är ett bra sätt att få upprepa varianter på quests man gjorde när man levlade, utan att ta alltför mycket tid ifall man inte kan spela så länge.

Det är olika vad man gillar som sagt och vad man anser är tillräcklig variation helt enkelt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Spelar Battle for Azeroth just nu, underbar expansion och dom har börjat fokusera mycket på lore, story, karaktärer m.m spelet är betydligt bättre nu än i senare expansioner såsom MoP, WoD, osv. Legion var helt ok den med.

Sen island expeditions och War-fronts som kommer snart ser väldigt intressant ut.

Har du missat att island expeditions gick att göra från dag ett?
Är själv spyless på de redan, känner några som inte ens orkar fixa weekly på det nå mer för hur tråkiga de är.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Att WoW inte går under till gratis MMOs måste ju vara nostalgifaktorn. Finns ju många bättre lir än det idag. :S