PremiÀr! Fyndchans i SweClockers MÄnadens Drop

Förhandsbokat RTX 2080 TI 😁 nĂ„gon mer som har?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Banco:

Vilket inte Àr en lika stor grej om du faktiskt kan anvÀnda delar av det utan allt för stor prestandaförlust.

Det hela Àr ju vÀldigt svÄrt att uttala sig om innan vi ser kanske ett Ärs utveckling av spel eller liknande. Men framförallt borde vi inte baserad det pÄ betatester. Men jag tycker mig ocksÄ minnas nÄgon som sa att de faktiskt siktade pÄ 60fps i 1080p och dÄ blir det ju ett stolpskott ut.

Men vi fÄr se som sagt. Jag Àr oerhört spÀnd pÄ hur allt blir.

Jag var spÀnd. Tills jag sÄg priserna och insÄg att den enbart kommer att tillgÀngliggöra den nya tekniken för en extremt liten klick. Kan personligen tycka att det Àr galenskap att inte ens lÄta 2070 ha alla funktioner.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag var spÀnd. Tills jag sÄg priserna och insÄg att den enbart kommer att tillgÀngliggöra den nya tekniken fÄr en extremt liten klick. Kan personligen tycka att det Àr galenskap att inte ens lÄta 2070 ha alla funktioner.

Även om jag ocksĂ„ Ă€r övertygad att Nvidia saltar sina priser sĂ„ mycket det kan sĂ„ kan man ju ocksĂ„ anta att det faktiskt kostar lite mer att lĂ€gga till dessa delar till GPUn och dĂ„ vore det ju dumt att öka pĂ„ priset pĂ„ dessa kort ocksĂ„. Det beror ju lite hur man ser pĂ„ det. Man kan ju se det som att Nvidia bara erbjuder detta till premiumpriset för att folk ska köpa just dessa premiumkort eller sĂ„ "prispressar" de ett kort för de som inte vill betala för dessa funktioner.

Sen vet jag inte riktigt vad ett 2070 skulle ha Ray tracing till om det Àr ytterst grÀnsfall att ett 2080 kan hantera det. Men det fÄr vi vÀl se. Men det finns ju andra delar som kanske vore intressant.

Men visst. SjÀlvklart försöker de tjÀna pengar men jag tvivlar pÄ att de Àr sÄ sugna pÄ att ha en majoritet av kunder som Àr sura och kÀnner sig blÄsta ocksÄ. Men de kanske försöker fÄ ut sÄ mycket pengar som möjligt innan AMD och Intel kommer och jagar. Tvivlar starkt pÄ att det Àr sÄ enkelt dock. V
Àldigt svÄrt att veta hur de tÀnker.

Visa signatur

RÄd tas pÄ eget ansvar.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Banco:

Även om jag ocksĂ„ Ă€r övertygad att Nvidia saltar sina priser sĂ„ mycket det kan sĂ„ kan man ju ocksĂ„ anta att det faktiskt kostar lite mer att lĂ€gga till dessa delar till GPUn och dĂ„ vore det ju dumt att öka pĂ„ priset pĂ„ dessa kort ocksĂ„. Det beror ju lite hur man ser pĂ„ det. Man kan ju se det som att Nvidia bara erbjuder detta till premiumpriset för att folk ska köpa just dessa premiumkort eller sĂ„ "prispressar" de ett kort för de som inte vill betala för dessa funktioner.

Sen vet jag inte riktigt vad ett 2070 skulle ha Ray tracing till om det Àr ytterst grÀnsfall att ett 2080 kan hantera det. Men det fÄr vi vÀl se. Men det finns ju andra delar som kanske vore intressant.

Men visst. SjÀlvklart försöker de tjÀna pengar men jag tvivlar pÄ att de Àr sÄ sugna pÄ att ha en majoritet av kunder som Àr sura och kÀnner sig blÄsta ocksÄ. Men de kanske försöker fÄ ut sÄ mycket pengar som möjligt innan AMD och Intel kommer och jagar. Tvivlar starkt pÄ att det Àr sÄ enkelt dock. V
Àldigt svÄrt att veta hur de tÀnker.

Är det som du sĂ€ger att man ska kunna nyttja bara delar av raytracing osv sĂ„ borde det helt klart Ă€ven vara intressant att ha dessa funktioner pĂ„ ett 2070.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Är det som du sĂ€ger att man ska kunna nyttja bara delar av raytracing osv sĂ„ borde det helt klart Ă€ven vara intressant att ha dessa funktioner pĂ„ ett 2070.

Jepp om det Àr sÄ. Kanske fortfarande inte var hÄllbart med den vinsten man fick ut av det kontra vad det skulle kosta. Vi vet ju inte.

Visa signatur

RÄd tas pÄ eget ansvar.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Banco:

Nu har jag nog inte lÀst egentligen nÄgon som Àr insatt eller involverad som har sagt att Ray tracing Àr en gimmick utan istÀllet nÄgot som Àr revolutionerande. Inget mÄste men om du har fÄr du gÀrna lÀnka en bra kÀlla till folk som hÄller pÄ med spelutveckling eller liknande som kallar Ray tracing för gimmick. Jag Àr genuint intresserad att höra deras syn pÄ det.

Att det Àr vÀldigt tidigt i utveckling Àr sÄklart sant och betatester visar som du sÀger pÄ lÄg fps, Àven om man fÄr ta det med en nypa salt eftersom det Àr ett vÀldigt tidigt skede. Men som jag har förstÄtt det kommer det vara flera olika delar man kan utnyttja. Inte bara pÄ/av utan att du kan justera hur mycket av detta du vill anvÀnda utan att dyka allt för lÄngt mer i fpsen. Men först och frÀmst vill vi se riktig prestandstester och Àven en mognad i Ray Tracing. Om nÄgot Är vet vi kanske om 2080/TI var nÄgot att ha gÀllande Ray tracing.

Jag kan vara enig med dig att det Àr en trÄkig utveckling kostnadsmÀssigt men jag Àr oerhört optimistisk gÀllande sjÀlva kortet och dess teknologi.

Nej Ray Tracing Àr ingen gimmick men man kan nog sÀga att det Àr det pÄ dessa kort. Som det verkar kommer man inte kunna spela i vare sig 4k/60fps eller 1440/144fps med RT pÄslaget.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det Àr ganska logiskt att nÀr folk fÄr betala mer för att spela pÄ PC sÄ kommer mÄnga att gÄ över till konsol. Finns ju t om folk hÀr, pÄ ett entusiastforum för PC som har uttryckt att de antagligen kommer att gÄ den vÀgen.

Man har redan börjat se spelutvecklare till konsoler som gÄtt ut med att det Àr 60 fps som gÀller framöver. SÄ det Àr inget mÀrkligt med det.

Fast priset för en speldator generellt ökar ju inte för att Nvidias high end-kort blir dyrare. Även om det drar med sig övriga kort sĂ„ har jag svĂ„rt att se att de kommer att lĂ€mna marknaden runt tvĂ„tusenkronorsstrecket gapandes.

Att konsolerna i nÄgon större utstrÀckning kommer att börja lansera 60 fps-titlar har jag svÄrt att tro. Min uppfattning Àr att maffiga trailers sÀljer bÀttre och att Microsoft och Sony kommer att fortsÀtta slÄss om vilken konsol som har bÀst grafik.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

För att klargöra vad jag menar med gimmick Àr att det verkar vara mer eller mindre oanvÀndbart pÄ den hÀr generationen kort. Jag Àr inte emot utvecklingen, utan för den. Men för att den ska slÄ igenom mÄste tekniken nÄ sÄ mÄnga som möjligt istÀllet för att anvÀndas som en del i en plan att mjölka konsumenter.

Jag tycker Àven att du Àr för hÄrd hÀr. Korten har inte ens lanserats Àn. Spelutvecklarna har haft veckor pÄ sig med riktig hÄrdvara att trycka fram vad de kan visa idag. Det kommer att ta ett tag till innan tekniken har mognat och vi verkligen fÄr se vad 2000-serien kan Ästadkomma med ray tracing.

Men ja, för att verkligen fÄ genomslag sÄ behöver de lÀgre serierna ocksÄ fÄ tekniken. Det Àr dock inte sÄ konstigt att Nvidia har valt att göra det exklusivt för de dyrare korten med tanke pÄ mÀngden spel som kommer att ha stöd den nÀrmsta tiden samt att det Àr en kostnad att lÀgga till rt-kÀrnorna pÄ korten. NÄgot som bara entusiasterna har lust att betala early adopter-premiem för.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av rSon:

Fast priset för en speldator generellt ökar ju inte för att Nvidias high end-kort blir dyrare. Även om det drar med sig övriga kort sĂ„ har jag svĂ„rt att se att de kommer att lĂ€mna marknaden runt tvĂ„tusenkronorsstrecket gapandes.

Att konsolerna i nÄgon större utstrÀckning kommer att börja lansera 60 fps-titlar har jag svÄrt att tro. Min uppfattning Àr att maffiga trailers sÀljer bÀttre och att Microsoft och Sony kommer att fortsÀtta slÄss om vilken konsol som har bÀst grafik.

Jag tycker Àven att du Àr för hÄrd hÀr. Korten har inte ens lanserats Àn. Spelutvecklarna har haft veckor pÄ sig med riktig hÄrdvara att trycka fram vad de kan visa idag. Det kommer att ta ett tag till innan tekniken har mognat och vi verkligen fÄr se vad 2000-serien kan Ästadkomma med ray tracing.

Men ja, för att verkligen fÄ genomslag sÄ behöver de lÀgre serierna ocksÄ fÄ tekniken. Det Àr dock inte sÄ konstigt att Nvidia har valt att göra det exklusivt för de dyrare korten med tanke pÄ mÀngden spel som kommer att ha stöd den nÀrmsta tiden samt att det Àr en kostnad att lÀgga till rt-kÀrnorna pÄ korten. NÄgot som bara entusiasterna har lust att betala early adopter-premiem för.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Tycker inte att det Àr rimligt att rÀknas som en early adopter för att man vill ha ett xx80-kort t ex. Jag hade kunnat köpa det om enbart ett Titan-kort samt eventuellt x080 ti hade rÀknats som det men nu blir det ett konstigt mellanting som luktar mjölkning lÄng vÀg. Nu Àr alltsÄ bara upp till x070 till för vanliga gamers?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Tycker inte att det Àr rimligt att rÀknas som en early adopter för att man vill ha ett xx80-kort t ex. Jag hade kunnat köpa det om enbart ett Titan-kort samt eventuellt x080 ti hade rÀknats som det men nu blir det ett konstigt mellanting som luktar mjölkning lÄng vÀg. Nu Àr alltsÄ bara upp till x070 till för vanliga gamers?

Jag förstÄr inte. Tycker du inte att 2080 ska ha ray tracing-kÀrnor eller att en efterföljare inte ska ha nÄgon annan ny teknik utan fotfÀste?

Förövrigt sÄ kommer 2070 ocksÄ att ha RT-kÀrnor.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av rSon:

Jag förstÄr inte. Tycker du inte att 2080 ska ha ray tracing-kÀrnor eller att en efterföljare inte ska ha nÄgon annan ny teknik utan fotfÀste?

Förövrigt sÄ kommer 2070 ocksÄ att ha RT-kÀrnor.

Jag tycker att antingen skulle man kört ett Titan-kort med RT eller Titan och X080 ti. Man skulle lÀmnat X080 och nedÄt och lÄtit de priserna vara mer "normala".

Nu pressar man gamers nedÄt i kedjan och lÄter en större andel kort bli otroligt dyra och enbart locka de fÄ som ska ha det allra vÀrsta oavsett vad.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag tycker att antingen skulle man kört ett Titan-kort med RT eller Titan och X080 ti. Man skulle lÀmnat X080 och nedÄt och lÄtit de priserna vara mer "normala".

Nu pressar man gamers nedÄt i kedjan och lÄter en större andel kort bli otroligt dyra och enbart locka de fÄ som ska ha det allra vÀrsta oavsett vad.

Jag hÄller inte med om att man skulle ha valt att göra RT unikt för TU102-kretsen. Det Àr bra att de har lagt till det i 104-kretsen ocksÄ och pÄ sÄ sÀtt fÄr större spridning för ray tracing-tekniken och ge bÀttre incitament till spelutvecklare att lÀgga krut pÄ att utveckla spelen med RT. Jag tycker att det ska bli spÀnnande att se just vad spelutvecklarna kan anvÀnda tekniken till och hur mycket snyggare grafiken kan bli, Àven om jag sjÀlv inte kommer att hÀnga pÄ lÄset för att köpa ett nytt grafikkort.

Digital Foundry:s video med BF5 pratar om hur vÀldigt tidigt man just nu Àr i utvecklingen och att vi har mycket att vÀnta fortfarande. Som sagt sÄ ska vi inte dra för stora vÀxlar av det vi hittills har sett.

Ditt sista stycke Àr motsÀgande mot det första. Det skulle ju vara Ànnu mer att Nvidia bara lÄter de med störst plÄnbok ta del av den senaste det om de bara hade haft det i 2080ti. SÄ jag förstÄr inte dina argument alls dÀr.

Sen gÄr det absolut ha invÀndningar mot att de har höjt priset mellan denna och den förra generationen. Speciellt med Ànnu dyrare founders edition som mest Àr till för att initialt pressa upp priserna ytterligare.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av rSon:

Jag hÄller inte med om att man skulle ha valt att göra RT unikt för TU102-kretsen. Det Àr bra att de har lagt till det i 104-kretsen ocksÄ och pÄ sÄ sÀtt fÄr större spridning för ray tracing-tekniken och ge bÀttre incitament till spelutvecklare att lÀgga krut pÄ att utveckla spelen med RT. Jag tycker att det ska bli spÀnnande att se just vad spelutvecklarna kan anvÀnda tekniken till och hur mycket snyggare grafiken kan bli, Àven om jag sjÀlv inte kommer att hÀnga pÄ lÄset för att köpa ett nytt grafikkort.

Digital Foundry:s video med BF5 pratar om hur vÀldigt tidigt man just nu Àr i utvecklingen och att vi har mycket att vÀnta fortfarande. Som sagt sÄ ska vi inte dra för stora vÀxlar av det vi hittills har sett.

Ditt sista stycke Àr motsÀgande mot det första. Det skulle ju vara Ànnu mer att Nvidia bara lÄter de med störst plÄnbok ta del av den senaste det om de bara hade haft det i 2080ti. SÄ jag förstÄr inte dina argument alls dÀr.

Sen gÄr det absolut ha invÀndningar mot att de har höjt priset mellan denna och den förra generationen. Speciellt med Ànnu dyrare founders edition som mest Àr till för att initialt pressa upp priserna ytterligare.

Den nya tekniken ser ju mer eller mindre ut att inte vara speciellt bra implementerad med tanke pÄ de rapporter som kommit. Men vi fÄr se nÀr det testas. Hursomhelst Àr priserna orimliga oavsett om man implementerat nÄgon svag och halvfÀrdig teknik eller ej. Resten Àr enbart enskilda tycken och tankar.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av fragCan:

Folk Àr sÀkert extremt avundsjuka pÄ alla som kan förhandsboka en GPU för 15 papp utan konkreta prestandasiffror som visar vad man fÄr :/
LÄter lika bra som att dricka hembrÀnt och testa cykelhjÀlmar imo.
MEN sÄlÀnge ni som gör det Àr nöjda sÄ ska man vÀl inte sÀga emot. Personligen rör jag inte 20-serien kort med tÄng, men det ska ÀndÄ bli spÀnnande att se hur dom presterar och vilken roll dom fÄr pÄ marknaden.

Vet inte hur mÄnga gÄnger det mÄste sÀgas, men en förbokning KAN avbokas om prestandasiffrorna visar sig vara kassa/ inte Àr vÀrt det (vilket Àr upp till köparen och inte dig). Det handlar om att man ser till att man fÄr ett kort vid release istÀllet för att vÀnta mÄnader om de Àr slutsÄlda. Sluta klaga pÄ dem som vÀljer att förboka.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av JackeShan:

Vet inte hur mÄnga gÄnger det mÄste sÀgas, men en förbokning KAN avbokas om prestandasiffrorna visar sig vara kassa/ inte Àr vÀrt det (vilket Àr upp till köparen och inte du). Det handlar om att se till att man fÄr ett kort vid release istÀllet för att vÀnta mÄnader om de Àr slutsÄlda. Sluta klaga pÄ dem som vÀljer att förboka.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Fast om inte jag tycker att det Àr prisvÀrt för mig, sÄ tycker jag inte nÄgon annan heller ska köpa. /s frÄn en som köpt ett msi 2080 ti trio

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

PermalÀnk
Moderator
Testpilot ★
●
Skrivet av SvanteP:

Fast om inte jag tycker att det Àr prisvÀrt för mig, sÄ tycker jag inte nÄgon annan heller ska köpa. /s frÄn en som köpt ett msi 2080 ti trio

Diskussionen urartade snarare till en pajkastning dÀr ena sidan försöker lyfta fram alla positiva saker med Turing sÄsom RTX och bÀttre prestanda samt försvarade prissÀttningen medan den andra sidan, dÀr jag sjÀlv ingick, försökte förklara varför vi inte riktigt ansÄg att det kanske var en sÄ bra idé att förbestÀlla, brist pÄ benchmarks, RTX ger knappt 60fps i 1080p samt ifrÄgasatte prissÀttningen.

TyvÀrr sÄ Àr ju Sweclockers-Razor sÄhÀr att en diskussionen angÄende Nvidia eller AMD gÄr bara en sida innan den spÄrar ur till personangrepp, hÀrskartekniker och idiotförklaranden.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

PermalÀnk
Medlem ★
●

Wtf slÀngde in en order pÄ https://www.msi.com/Graphics-card/GeForce-RTX-2080-Ti-GAMING-X-TRIO pÄ Komplett.se
Tror det blir ett trevligt kort i utbyte mot mitt Asus GTX 1080...
BestÀllde ocksÄ en Acer Predator 27" Predator XB271HU G-Sync IPS frÄn Inet för 6490:- den fÄr bli en vÀrdig ersÀttare till min Dell Ultrasharp u2412m.
Grafikkortet kostar en del men wtf det Àr bara pengar ju....och nÄgon mÄste ju handla annars gÄr ju aldrig priserna ner....:-)

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av UniMatrixZ:

Wtf slÀngde in en order pÄ https://www.msi.com/Graphics-card/GeForce-RTX-2080-Ti-GAMING-X-TRIO pÄ Komplett.se
Tror det blir ett trevligt kort i utbyte mot mitt Asus GTX 1080...
BestÀllde ocksÄ en Acer Predator 27" Predator XB271HU G-Sync IPS frÄn Inet för 6490:- den fÄr bli en vÀrdig ersÀttare till min Dell Ultrasharp u2412m.
Grafikkortet kostar en del men wtf det Àr bara pengar ju....och nÄgon mÄste ju handla annars gÄr ju aldrig priserna ner....:-)

Har samma skÀrm och du kommer inte att Ängra dig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag vill pÄminna Ànmu en gÄng! Raytracing kommer ej vara pÄ/av! Beroende pÄ spel sÄ kommer du kunna vÀlja mÀngden "rays" som renderas för att uppnÄ en viss fps/upplösning!! SÄ nej,med raytracing pÄ kommer du icke vara bunden till 1080p30fps! sluta sprida gammal info nu!

PermalÀnk
Medlem
●

Finns det nÄgra indikationer hur hur 20- serien kommer att prestera i VR relativt 10?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Corenic:

Finns det nÄgra indikationer hur hur 20- serien kommer att prestera i VR relativt 10?

Det finns ingenting Ànnu förutom internetskitsnack med tveksam credability, lite utbildade utrÀkningar av hastighet kontra tillgÀngliga resurskvantiteter/kÀrnor pÄ kretsen och de typ 5 helt meningslösa jÀmförelserna Nvidia drog pÄ sin pressrelease om de nya teknikerna - och det Àr nog riskfritt att stöta pÄ RTX-teknologin i VR Àn pÄ ett par Är med tanke pÄ hur tungdriven den verkar vara.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

PermalÀnk
Medlem ★
●

NÀ grabbs, ska ni ha en 2080ti mÄste ni fanken ha en 4k skÀrm ocksÄ som Àr möjligen över 100hz och klarar gsync pÄ vilket Àr minst plus 15k-20k pÄ budget utöver kortet. Ser absolut inte vitsen annars. Top-end kan vara trevligt, men Àr ju absolut inte vÀrt att vara early adopter om man inte har stÄlar som brÀnner hÄl i fickan.

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●

AngÄende det gigantiska priset.
Det Àr en gigantisk krets (dyr), en ny typ av minne GDDR6 (dyrt), klart som fan att det Àr ett dyrt kort.
Om det Àr prisvÀrt Àr en annan frÄga, jag Àr tveksam, vi fÄr se om jag har rÀtt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Harddrive: Nu Àr det ju dock sÄ att 1080Ti inte orkar driva 1440P i 100fps + i alla titlar pÄ max:)

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ratatosk:

AngÄende det gigantiska priset.
Det Àr en gigantisk krets (dyr), en ny typ av minne GDDR6 (dyrt), klart som fan att det Àr ett dyrt kort.
Om det Àr prisvÀrt Àr en annan frÄga, jag Àr tveksam, vi fÄr se om jag har rÀtt.

Det finns nog ingen tvekan om att det inte Àr prisvÀrt, men trots det sÄ har jag bestÀllt ett hmm...

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av MarkSix:

Det finns nog ingen tvekan om att det inte Àr prisvÀrt, men trots det sÄ har jag bestÀllt ett hmm...

Bra mycket smartare, Àn att spela bort pengarna pÄ nÀtkasino.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Master of Overkill ★
●
Skrivet av Ratatosk:

Bra mycket smartare, Àn att spela bort pengarna pÄ nÀtkasino.

SMS lÄna Àr nÀstan bÀttre

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av rSon:

Jag förstÄr inte. Tycker du inte att 2080 ska ha ray tracing-kÀrnor eller att en efterföljare inte ska ha nÄgon annan ny teknik utan fotfÀste?

Förövrigt sÄ kommer 2070 ocksÄ att ha RT-kÀrnor.

2070 har sÄ fÄ RT kÀrnor att man antingen inte anvÀnder det för att man knappt ser nÄn skillnad eller för att den bara drar ner prestandan för mycket. NVLink har den inte heller, men iofs, NVLink Àr nÀstan bara ett rebranded SLI - samma minnesmÀngd, större bus. Tror nog att tÀnkbara 2070 köpare fÄr det bÀttre med en 1080.

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av tvelander:

SMS lÄna Àr nÀstan bÀttre


Fattar inte att det tillÄtet, trodde att ocker var förbjudet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tror ni det rÀcker med 2 2080ti för att kunna spela med trÄdspÄrning med rimlig fps dÄ Nvidia inte ger stöd för 3 eller 4 grafikkort. Eller Àr det bara till att gilla lÀget och vÀnta tills nÀsta serie ti kort kommer typ 2180TI för att fÄ rimlig hastighet med 2 kort.

Som det ser ut nu sÄ kÀnns det som ett 2080ti kan nÄ upp till 60bilder/s i nÄgra fÄ spel i 1080P om man anvÀnder trÄdspÄrning. Det Àr inte nÄgot som jag ser som ett alternativ nÀr jag spelar.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av sesese:

Tror ni det rÀcker med 2 2080ti för att kunna spela med trÄdspÄrning med rimlig fps dÄ Nvidia inte ger stöd för 3 eller 4 grafikkort. Eller Àr det bara till att gilla lÀget och vÀnta tills nÀsta serie ti kort kommer typ 2180TI för att fÄ rimlig hastighet med 2 kort.

Som det ser ut nu sÄ kÀnns det som ett 2080ti kan nÄ upp till 60bilder/s i nÄgra fÄ spel i 1080P om man anvÀnder trÄdspÄrning. Det Àr inte nÄgot som jag set som ett alternativ nÀr jag spelar.

Oavsett sÄ Àr det upp till dig om det Àr vÀrt att betala 30 000 kronor för ett par grafikkort.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av landahl:

Oavsett sÄ Àr det upp till dig om det Àr vÀrt att betala 30 000 kronor för ett par grafikkort.

En del har tydligen gott om pengar. Inget jag skulle slÀnga bort mina pengar pÄ i alla fall

Övrigt
Jag Àr i alla fall nöjd med mitt GF 560Ti. Den gör att jag har bild pÄ skÀrmen. Har inte spelat pÄ ett bra tag nu sÄ den orsaken kan vi glömma för att köpa ett nytt kort

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD Àlskare
Katt Àlskare