Bettersport.se och andra scamsidor

Permalänk
Medlem

Bettersport.se och andra scamsidor

Har börjat se reklam för detta skrutt lite här och var, tänkte mest uppmärksamma
om någon inte har sett det så vi kan hjälpas åt att hålla folk från att bli totalt blåsta.

https://bettersport.se

Helt klart attraktiva erbjudanden, och lite budget måste de allt ha för reklam dyker upp på allt
från snapchat till facebook men så klart är det rent båg. Rätt roligt att klicka runt på sidan och se
var man hamnar. Verkar för övrigt vara en ren kopia av https://www.matsmart.se/

Vet att det dyker upp liknande trådar konstant, men någon kanske har fler exempel på liknande sidor?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Bonuspoäng på att det är omöjligt att acceptera cookies-inställningarna då man inte man undvika att klicka på Mail-ikonen istället
Åtminstone inte via mobilen.
Edit. Var enbart på iPaden som det krånglade, icke mobilen.
Är ju som du säger också en uppenbar kopia av matsmarts hemsida, tack för tipset.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fick gå en bit gör att hitta scammen men här är den

Lååååååång text

Vad är ReaderMonthly?
ReaderMonthly är en prenumerationstjänst där du varje månad får poäng på ditt konto. Dessa poäng kan handlas in för olika produkter.

Hur får jag min välkomstpresent?
Du får en detaljerad beskrivning hur du får din gåva på ditt välkomstmeddelande som vi skickar till dig efter du har slutfört betalningen. Om du är osäker kan du alltid kontakta vår kundtjänst.

Vad kostar det?
Du betalar bara 49 kr för introduktionsperioden på 5 dagar. Efter den här perioden kommer din prenumeration att förnyas automatiskt var 14. dag (365 kr för 14 dagar) om inte medlemskapet är avanmält innan introduktionsperioden är slut.

Om du är under 18 år
En vuxen (t.ex. en av dina föräldrar) kan köpa Premium för dig, så länge du har tillstånd från den person som genomför betalningen. Du måste vara minst 15 år gammal för att kunna utnyttja detta erbjudande.

Kundservice
Tlf: +45 36 94 63 35 (24 hour english service)
Email: info@readermonthly.com

Är min betalning och mina uppgifter skyddade?
Vi gör mycket för att garantera din säkerhet. Därför hanteras dina betalningar via en krypterad SSL-anslutning. Det säkerställer att alla data som skickas ut kommer att förbli privata och oförändrat. För oss är det av största vikt, att vi skyddar alla kreditkortstransaktioner och personliga uppgifter.

Dold text
Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Bonuspoäng på att det är omöjligt att acceptera cookies-inställningarna då man inte man undvika att klicka på Mail-ikonen istället
Åtminstone inte via mobilen.
Edit. Var enbart på iPaden som det krånglade, icke mobilen.
Är ju som du säger också en uppenbar kopia av matsmarts hemsida, tack för tipset.

Ja, det och, att endast vissa produkter går att lägga till, det går endast att söka, inga uppgifter om företaget osv.. Ganska hafsigt gjort faktiskt

Skrivet av moonblase:

Fick gå en bit gör att hitta scammen men här är den
https://i.imgur.com/Ms7DVUA.png

Lååååååång text

Vad är ReaderMonthly?
ReaderMonthly är en prenumerationstjänst där du varje månad får poäng på ditt konto. Dessa poäng kan handlas in för olika produkter.

Hur får jag min välkomstpresent?
Du får en detaljerad beskrivning hur du får din gåva på ditt välkomstmeddelande som vi skickar till dig efter du har slutfört betalningen. Om du är osäker kan du alltid kontakta vår kundtjänst.

Vad kostar det?
Du betalar bara 49 kr för introduktionsperioden på 5 dagar. Efter den här perioden kommer din prenumeration att förnyas automatiskt var 14. dag (365 kr för 14 dagar) om inte medlemskapet är avanmält innan introduktionsperioden är slut.

Om du är under 18 år
En vuxen (t.ex. en av dina föräldrar) kan köpa Premium för dig, så länge du har tillstånd från den person som genomför betalningen. Du måste vara minst 15 år gammal för att kunna utnyttja detta erbjudande.

Kundservice
Tlf: +45 36 94 63 35 (24 hour english service)
Email: info@readermonthly.com

Är min betalning och mina uppgifter skyddade?
Vi gör mycket för att garantera din säkerhet. Därför hanteras dina betalningar via en krypterad SSL-anslutning. Det säkerställer att alla data som skickas ut kommer att förbli privata och oförändrat. För oss är det av största vikt, att vi skyddar alla kreditkortstransaktioner och personliga uppgifter.

Dold text

Intressant, och riktigt lurigt. De hinner ju då dra 365kr innan man ens hunnit börja fundera var ens grejor är någon stans..

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Dum som man är så gick man på den här bluffen, trodde jag köpte 12 drycker för 49:-... Men idag drogs det 365kr från kontot och jag antar att det kommer fortsätta dras pengar var 14e dag.
Hjälp! Någon som vet hur man säger upp prenumerationen?! Jag har försökt att maila men utan svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Gåserik:

Kontakta din bank.

Permalänk

@Gåserik
Du är inte ensam.. Hur har det löst sig för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juliaeskilsson:

@Gåserik
Du är inte ensam.. Hur har det löst sig för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Kontaktade min bank och enligt dom var det enda alternativet att spärra kortet och beställa ett nytt, så det är gjort iallafall. Men i värsta fall kan dom fortsätta att skicka fakturor till postlådan.. jag får helt enkelt vänta och se om det dyker upp något eller inte.

Permalänk
Medlem

Här är en bok som minskar risken för er att gå på dessa scams, eftersom ni slipper köpa meningslös "kost", som influensor(!) vill att ni gör.

https://www.adlibris.com/se/bok/frisk-utan-flum-en-vetenskapl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gåserik:

Kontaktade min bank och enligt dom var det enda alternativet att spärra kortet och beställa ett nytt, så det är gjort iallafall. Men i värsta fall kan dom fortsätta att skicka fakturor till postlådan.. jag får helt enkelt vänta och se om det dyker upp något eller inte.

"Nailrr may offer promotional campaigns to new subscribers. The introductory price cost is 49kr. The introductory period is 5 days. The subscription cost is 365kr and will continue to be billed on the subscribers credit card until cancelled or unsubscribed by the subscriber.

Please note that prices and charges are subject to change. If you do not agree to the change, you may cancel your subscription in your Self-service page or by emailing support@nailrr.dk"

Kan också vara bra att veta: "3.5 Right of regret regarding your subscription

You have 14 days right of withdrawal on the purchase of the introductory period. You can only cancel or withdraw your purchase if you have NOT used your credits that follow your subscription. As it is an on-going subscription, there is no right of withdrawal on the purchase of the on-going monthly membership payments. The 14 days start from when you sign up to the introductory period.

Upon the withdrawal of your purchase, you have to send an email to support@nailrr.com, where you state the following details:

Subscription information – so we can find the right subscription. State that you want to cancel your purchase."

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Att folk fortfarande handlar från sidor som inte ens har ett nr, email eller alls en kontakta oss sida förstår inte jag i dagens läge med alla scams som finns där ute.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Det enda som är sant är att du inte ska lita på folk på internet, lita på mig.

skämt åsido, dessa trådar kanske har en funktion av att "lära folk" att; om det låter för bra för att vara sant så är det så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

skämt åsido, dessa trådar kanske har en funktion av att "lära folk" att; om det låter för bra för att vara sant så är det så.

Man skulle ju också kunna försöka "dränka" scamsidorna i falska scamsidor, där inga pengar dras utan man får bara en varning att man är lättlurad.