Apple lanserar Iphone XS Max, Iphone XS och Iphone XR

Permalänk
Medlem

Det är lugnt. Vi säljer ut hela välfärden så har vi råd med en iPhone.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv

Inte förvånad av priserna. Precis allt det senaste har varit svindyrt. Drönaren jag tänkte köpa, laptopen, min mobil, 2080Ti etc allt blir dyrare. Och egentligen är det konstigt, vi lever nu i en extrem högkonjunktur utan dess like och det finns folk som har gott om pengar.
Mobiler skaffar de flesta genom abonnemang och det blir lite sms-lån känsla över det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De blir väl bara glada att någon verkar vara intresserad deras bil lär ju bli endel som får upp Ford s max innehåll när de googlar på telefonen.

Hade det varit de algoritmer apple använder för autocorrect som stod för sökningen och inte google hade jag kunnat se det scenariot som trovärdigt

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Snacka om vansinnigt, vad landar ett abonemang på med största lagringen? 1099kr i månaden. Det är ju sjukt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

9500 kr och du får inte ens en OLED skärm? Tror just min Iphone 7 blev min sista Iphone!

Den hade kostat ca 6800 kr om svenska kronan hade stått i samma kurs mot dollarn som för 5 år sedan.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Löjligaste priserna jag någonsin sett på en mobiljävel.
Helt sinnessjukt stört.

18 jävla tusen kronor, vad fan är det lol.

9500:- för en sketen LCD skärm?

Har apple rökt på något extra eller?

Var lite sugen på byta ut iphone 7+ men för dessa priserna går jag hellre på någon android wtf.

Permalänk
Medlem

Jisses vilka fantasi priser!
Skrattretande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Tack för den svensk riksbanken, hehe. Men dessa iphone kommer säljas ut ändå. Ni som klagar på priserna, har ni koll på Apples aktier, rena raketen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Dåligt namnval att fortfarande använda X då det var för att fira 10 år, nu när det är 11 år så känns det bara fel.

Ja det blev bara ett mesh av allt. Nu måste jag alltså lära mig att den ena är enklare eller större än den andra till skillnad mot förut då se var enklare och + större till vardera modell 5c undantaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

Snacka om vansinnigt, vad landar ett abonemang på med största lagringen? 1099kr i månaden. Det är ju sjukt!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad som är ännu sjukare är hur många människor som kommer ignorera sin ekonomiska verklighet och bedöma att det är en prislapp de är ok med att betala varje månad för att få denna tingest i sin "ägo" och all den lycka och framgång den ska bringa dem.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lebanongeek:

btw sett ordet många ggr nu här och "flankera" betyder "omge på båda sidor", inte "kommer med", "tillsammans med" eller nåt... tror inte gpun omger processorn på båda sidor...

Mjae, skulle inte säga att det BARA betyder att omges på båda sidor.
Från ett militärperspektiv så kan det även användas för att anfalla eller skydda någons flank, dvs någons sida.
https://www.saob.se/artikel/?unik=F_0663-0213.M0gC

... så de tänjer ordet lite till att betyda att CPU:n stöds av en närliggande GPU.
Lite språkliga friheter kanske, men blir ändå relativt förståeligt i sammanhanget IMHO.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Jisses vilka fantasi priser!
Skrattretande.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, men de kommer att sälja som vatten i Sahara.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av VadSaDu:

Håller med, men de kommer att sälja som vatten i Sahara.

Tror dom kommer sälja som smör.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Fy fan vilket jävla kaos med namngivningen på deras lurar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Håller med, men de kommer att sälja som vatten i Sahara.

Jo precis, plus på det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Haha, vad är det som händer?

Vilka priser! Skrattar bara.

Har en iPhone6 Plus som är drygt 4 år snart tror jag.
Blir en Asus Zenphone5z som nästa telefon, har verkligen tröttnat på Apple´s priser och konstiga beslut (som att ta bort 3.5mm).

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Vad sägs om iPhone XS Max med 512 GB minne för ynka 18 395 kr?

...till hela familjen

Permalänk
Medlem

iPhone Ten Smax med 0,5TB tack!

Permalänk

Mer som en månadslön;)

Permalänk
Medlem

Jag är ju inte ens intresserad av apple mobiler. Men jag tycker det är intressant att det XR som jag förstår det ersätter SE modellen och nu kostar den 749. När SE modellen lanserades för två år sedan gick den på 399 dollar. Rätta mig om jag har fel är ingen expert på Apple sortimentet.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se hur dessa presterar. Kommer inte själv köpa, men framsteg är ju alltid kul att läsa om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, vad finns det för alternativ för oss som vill ha en bra telefon men ändå inte vill släpa runt på en tegelsten i fickan? Riktigt besviken att de inte släpper något under 5".

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Inaktiv

Tänkte först wow 15 timmar onscreen lät ju jäkla bra! Sedan såg jag att det var typ samma siffror som iphone X.

Så då var det bara ren bullshit för inte fan kan man pilla på en iphoneX från morgon till kväll nonstop utan att batteriet tar slut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

De tog bort iPhone SE med, en liten telefon som faktiskt var prisvärd.

Verkar inte som de ser några negativa konsekvenser alls av att höja priserna eller göra större telefoner.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

iPhone Ten Smax med 0,5TB tack!

Varför downgrejda sig från en note9 med en 1tb o 8 gig ram?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Antar jag får köpa en S9 om det kommer något bra erbjudande som förra BF.
15000:- för en mobil lägger jag bara inte.
64gb är helt enkelt för lite för att ha på en mobil, så 256gb är enda valet ;O
Hade kanske köpt den där Xr om den legat betydligt lägre, men 10k för en sketen gimpad version med LCD är bara sjukt.

Men det är väl så när dom kan sälja även om dom ökar priserna till astronomiska siffror, status betyder allt i samhället idag så folk köper skiten ändå

Permalänk

Priserna i sverige är ju helt sjuka, $999 låter inte super farligt, men sen när man får se att Xs max börjar på 14 000..

Permalänk
Medlem

Gillar de nya lurarna i princip, men priserna... Min mobil gör vad den skall, och får hänga i ett år till. Prylbögen i mig får vänta ett tag till på tillfredsställelse. Kul att 7nm kommer ut på marknaden!

Permalänk
Avstängd

varför köpa en Mobil för 10k+ när du får en bättre för 2k ifrån Motorola.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Den där lanseringen kändes som en ganska så stor gäspning faktiskt. Mycket pengar och inte så många spännande nyheter.

Skickades från m.sweclockers.com