Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Problem med billjudet

Har problem med ljudet i min bil och behöver därför lite hjälp.

När jag kopplar in min Iphone till bilens stereo för att lyssna på musik så är ljudet mest bara på vänster sida i bilen. Höger sidan hörs inte. Justerar jag ljudet och för över det till höger sida så är det fortfarande alldeles för högt på vänster sida. Det här problemet är bara när jag kopplar in mobilen både via sladd och blåtand. Lyssnar jag via radio så är det normalt ljud.
Någon som känner igen problemet och kanske har en lösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vaggeryd
Registrerad
Maj 2014

Du har säkert redan testat, men det kan inte vara så att det är aux kabeln som är kass? Brukar ofta uppenbara sig i form av glapp, brus, eller t.ex. att ljudet endast är i en högtalare etc.

Rigg:
Chassi: NZXT H440 | CPU: Intel Core i7 4790K | MB: Msi Z97 Gaming 5 | GPU: 2x Nvidia Geforce GTX 980ti SLI | PSU: EVGA Supernova G2 750W | OS: Windows 10 PRO | RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB | SSD: 480gb | Corsair H110i | Gaming Monitor: ASUS 24" VG248QE 144Hz
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Sen hjälper det givetvis med att veta vad det är för bilstereo. Inbyggd (isåfall vilken bil?) eller någon enhet du köpt till bilen (vilken modell?)

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

@ZyntaaX: Det här har jag testat, vilket jag trodde var problemet först. Men när det även är samma problem via blåtand så måste de vara något annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

@SunQ: Jag har en Alpine stereo, just nu har jag inte modellen i huvudet. Den är installerad hos MDS. Hade inbrott i bilen och då tog de den gamla stereon som också var en Alpine och även då hade jag samma problem med ljudet. Tänkte att de skulle bli bra efter att ja fick en ny stereo men icke :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2018

Kan inget om Iphone, men kan detta vara något?
https://www.youtube.com/watch?v=FF9aA4NCxLE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

@ppr74: Tack! De kan säkert vara en lösning då min mobil var inställd mer åt ett håll. Ska testa imorgon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderköping
Registrerad
Jun 2005

För mig låter det ganska uppenbart att det är mobilen som strular och inte bilen. Om du testar mobilen i hörlurar, är det samma sak då?

GA-Z68AP-D3 | i2500k @ 4.5GHz, Hyper 212 Plus | 340GB SSD | 8GB ram | EVGA GTX 770 | XFX Pro 650w, bytt fläkt | Asus MG279Q | Creative Xtremegamer | Dynavoice S-61, Challenger M-65 EX, Challenger C-5 EX, XTZ 99 W8.16, Yamaha RX-V375 | Sony MDR-1A | S8