Permalänk
Medlem

Problem med billjudet

Har problem med ljudet i min bil och behöver därför lite hjälp.

När jag kopplar in min Iphone till bilens stereo för att lyssna på musik så är ljudet mest bara på vänster sida i bilen. Höger sidan hörs inte. Justerar jag ljudet och för över det till höger sida så är det fortfarande alldeles för högt på vänster sida. Det här problemet är bara när jag kopplar in mobilen både via sladd och blåtand. Lyssnar jag via radio så är det normalt ljud.
Någon som känner igen problemet och kanske har en lösning?

Permalänk
Medlem

Du har säkert redan testat, men det kan inte vara så att det är aux kabeln som är kass? Brukar ofta uppenbara sig i form av glapp, brus, eller t.ex. att ljudet endast är i en högtalare etc.

Visa signatur

Rigg:
CPU: Intel Core i7 4790K | MB: Msi Z97 Gaming 5 | GPU: Nvidia Geforce GTX 980ti | PSU: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sen hjälper det givetvis med att veta vad det är för bilstereo. Inbyggd (isåfall vilken bil?) eller någon enhet du köpt till bilen (vilken modell?)

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@ZyntaaX: Det här har jag testat, vilket jag trodde var problemet först. Men när det även är samma problem via blåtand så måste de vara något annat.

Permalänk
Medlem

@SunQ: Jag har en Alpine stereo, just nu har jag inte modellen i huvudet. Den är installerad hos MDS. Hade inbrott i bilen och då tog de den gamla stereon som också var en Alpine och även då hade jag samma problem med ljudet. Tänkte att de skulle bli bra efter att ja fick en ny stereo men icke :/

Permalänk
Medlem

Kan inget om Iphone, men kan detta vara något?
https://www.youtube.com/watch?v=FF9aA4NCxLE

Permalänk
Medlem

@ppr74: Tack! De kan säkert vara en lösning då min mobil var inställd mer åt ett håll. Ska testa imorgon

Permalänk
Medlem

För mig låter det ganska uppenbart att det är mobilen som strular och inte bilen. Om du testar mobilen i hörlurar, är det samma sak då?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Hej, kanske kan få hjälp här?
Har en mercedes med 8 högtalare orginal, bytte stereo så nu pallar den bara driva de 4 längst fram.
Håller nu på att koppla in mitt 4 kanals steg med bas, min fråga är då, måste jag använda båda rca utgångarna på stereon alltså ha två rca kablar till steget för att kunna köra både basen och två av de orginalhögtalarna som sitter längst bak? Eller räcker det med en rca som jag redan har för att använda allt?

Skickades från m.sweclockers.com