Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Razer lanserar Sila – router optimerad för spelande

Permalänk
Medlem

Mjukvaran ?
Vem har gjort den?

Dom frågorna borde komma före själva hårdvarofrågan

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Glädjande att se att inte en enda kommentator tycks ha svalt bondfångeriet, alla verkar ha en sund skepsis till produkten

Och ja, instämmer med @skog1s, det finns tusen routers med grym hårdvara, och i slutändan står eller faller de alltid på mjukvarans kvalitet. Förmodligen är vilken budgetrouter som helst med matchande hårdvara och OpenWRT ett bättre alternativ än denna.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tumvanten:

Varför skulle denna routern vara "snabbare" än en helt vanlig kvalitetsrouter?
Vilket trams.

Vad menar du? Den är ju OPTIMERAD. Är dina ”kvalitetsroutrar” det? Nej, just det!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Ruggigt dyr.

Har den ens open source?

Permalänk
Medlem

Är färdig med razer produkter och deras tvång att köra razer synapse i bakgrunden för att deras produkter ska fungera optimalt.. har sakta men säkert börjat byta tillbaka till logitech.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Snart så kommer det väl gaming tandborste för dom som live streama med ett bättre leende. xD

Vi borde nästan starta en tråd som borde heta "Års skämt/sämsta produkt (undantag AMD)". xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Är väl en uppdaterad Ignition Design Labs Portal med nytt skal?

https://www.razer.com/gaming-accessories/portal

Visa signatur

- "Bofors gör inte kulsprutor dom gör kanoner"

Permalänk
Medlem

Hur står sig redaktionen till att alla personer som har kommenterat verkar inse/tro att detta är bondfångeri, medan artikeln får det att framstå som en vettig produkt om man gillar att spela? Speciellt följande mening ur nyheten får det att framstå som en bra produkt för de som spelar:

Citat:

En av de viktigaste delarna när det kommer till spelande över internet är uppkopplingen, och därför finns det även routrar optimerade för ändamålet.

Jag iaf skulle uppskatta lite skepsis i nyhetstexterna när det handlar om produkter som egentligen är onödiga och marknadsföringen spelar på folks okunskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men kanske inte så bra för wifiprestanda (om den nu har wifi)
Undrar om inte Cisco eller Juniper snart borde lansera speloptimerad hårdvara för att de inte ska bli frånåkta.

mesh router utan wifi intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Hur står sig redaktionen till att alla personer som har kommenterat verkar inse/tro att detta är bondfångeri, medan artikeln får det att framstå som en vettig produkt om man gillar att spela? Speciellt följande mening ur nyheten får det att framstå som en bra produkt för de som spelar:
Jag iaf skulle uppskatta lite skepsis i nyhetstexterna när det handlar om produkter som egentligen är onödiga och marknadsföringen spelar på folks okunskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en väldigt intressant synpunkt som nog tåls att tänka på

@Epic

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Är färdig med razer produkter och deras tvång att köra razer synapse i bakgrunden för att deras produkter ska fungera optimalt.. har sakta men säkert börjat byta tillbaka till logitech.

Skickades från m.sweclockers.com

Har en Razer-mus som börjat krångla rejält sista tiden. Håller med om att synapse mjukvaran är halvdan och tror jag skippar att köpa en ny mus från dem nästan bara pga det.

Om deras mjukvara till routern är liknande vore det inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Har en Razer-mus som börjat krångla rejält sista tiden. Håller med om att synapse mjukvaran är halvdan och tror jag skippar att köpa en ny mus från dem nästan bara pga det.

Om deras mjukvara till routern är liknande vore det inte bra.

Den kommer garanterat ingå i razer synapse på något sätt, razer älskar att ha sitt egna bloatware.

Blir en mx518 när den nya varianten släpps

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av agitax:

mesh router utan wifi intressant

Är inte det bara en Switch?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Postade inte sweclockers nyligen en artikel om hur man gör sin egen router från t.ex. en gammal dator.
Hittar den inte, eller har jag drömt?

Det kanske inte har så mycket med tråden att göra, men blev intresserad att läsa mer kring det, och det slog mig nu, hur står sig något sånt mot en sån hära router liksom. (för oss som har massa gammalt över)

Inte för att jag skulle köpa mig en sån här oavsett, utan jag går hellre på något som en edgerouter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dinoman:

Är inte det bara en Switch?

Det är en router så länge du kommunicerar mellan olika nät, det är väl egentligen konstigare att man kallar en "multifunktionaapparat" för router när det minsta den gör brukar vara att routa.
Det är kanske nästan ännu mer tragiskt att många inte håller reda på vad en accesspunkt är utan tramsar med på med sånt som "ska jag byta router för att få bättre wifi?"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Den kommer garanterat ingå i razer synapse på något sätt, razer älskar att ha sitt egna bloatware.

Blir en mx518 när den nya varianten släpps

Funderar själv på nya g502, men är lite osäker gällande vikten. Har alltid använt mös med låg vikt förr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Låter som ett namn direkt taget från Ikeas sortiment :>

Köksavdelningen då, förmodar jag?

Skrivet av Alling:

Vad menar du? Den är ju OPTIMERAD. Är dina ”kvalitetsroutrar” det? Nej, just det!

Gillar't!

Skrivet av Don_Tomaso:

Hur står sig redaktionen till att alla personer som har kommenterat verkar inse/tro att detta är bondfångeri, medan artikeln får det att framstå som en vettig produkt om man gillar att spela? Speciellt följande mening ur nyheten får det att framstå som en bra produkt för de som spelar:
Jag iaf skulle uppskatta lite skepsis i nyhetstexterna när det handlar om produkter som egentligen är onödiga och marknadsföringen spelar på folks okunskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med, min spontana reaktion är iaf "ännu en hittepåprodukt som är extra dyr för att den associeras med gaming". Men visst, det verkar väl vara något i stil med en lite dyrare router för hemanvändare i grunden och det antyds ju att den har förkonfigurerad QoS, så den är väl "optimerad".
3000 spänn är ju dock rätt extremt i sammanhanget.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Känns som en tramsprodukt som passar bra för de som bryr sig mer om utseende än funktion. Är man seriös med sin routing och prestanda så är det pfSense som gäller och kablat. Inget Wifi-skräp eller mesh-tänk. De som kan köra med kabel ska matas med kabel imo. De som inte kan kör så klart på så bra och ledigt wifi som möjligt.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Utlovar den fler headshots och bättre ranking ochså?

Visa signatur

ok

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Hur står sig redaktionen till att alla personer som har kommenterat verkar inse/tro att detta är bondfångeri, medan artikeln får det att framstå som en vettig produkt om man gillar att spela? Speciellt följande mening ur nyheten får det att framstå som en bra produkt för de som spelar:
Jag iaf skulle uppskatta lite skepsis i nyhetstexterna när det handlar om produkter som egentligen är onödiga och marknadsföringen spelar på folks okunskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av skog1s:

Det är en väldigt intressant synpunkt som nog tåls att tänka på

@André

Oftast när det handlar om "gaming"-produkter brukar folk (med rätta) vara skeptiska, så det är inget som förvånar mig. Angående att den skepsisen skulle synas i nyheten så kan det bli konstigt då vi oftast återger det tillverkarna själva säger utan att blanda in egna åsikter. Hursom bra feedback, och vi ska ha det i åtanke framöver.

Skrivet av obbeluff:

Postade inte sweclockers nyligen en artikel om hur man gör sin egen router från t.ex. en gammal dator.
Hittar den inte, eller har jag drömt?

Det kanske inte har så mycket med tråden att göra, men blev intresserad att läsa mer kring det, och det slog mig nu, hur står sig något sånt mot en sån hära router liksom. (för oss som har massa gammalt över)

Inte för att jag skulle köpa mig en sån här oavsett, utan jag går hellre på något som en edgerouter.

Var det kanske den här artikeln du tänkte på https://www.sweclockers.com/testpilot/25533-guide-gor-om-en-d... ?

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Ja, precis det var den artikeln jag tänkte på! Nu ser jag att jag mindes fel och det handlade om brandvägg istället för router. Tack i alla fall!

Permalänk
Medlem

Detta är en typisk amerikansk produkt där bandbredd är ett problem. Denna produkt är helt värdelös på den svenska "fiber-marknaden" jämfört med andra produkter. Det enda man kan ge denna är väl att den är tämligen diskret.