Hjälpa mig att välja tv eller skärm till ps4

Permalänk
Medlem

Hjälpa mig att välja tv eller skärm till ps4

Fick en skärm av en polaren 22" tror jag den vad. Tycker det är för liten men vet inte om man ska köpa TV eller en skärm, den används bara till ps4. Är det någon ide att köpa tex en 144hz till ett ps4?
Har en samsung 55" i vardagsrummet, så är inte direkt behov av en tv till.
Funderarde först på en CHG90, men tror den blir för stor:/

mvh

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av berne:

Är det någon ide att köpa tex en 144hz till ett ps4?

Nej. Du får inte mer än 60 Hz och ofta 30 fps (baserat på spel) med en konsol. Så 144 Hz-skärmens styrka i form av hög frekvens och minimala eftersläp kommer aldrig till användning. Eftersom dessa skärmar inte har någon egentlig styrka utöver denna kapacitet, betalar du ett högt pris för en 144 Hz-skärm där du endast kommer få nackdelarna med tekniken.

Varför spelar du inte på den 55-tums TV:n du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Nej. Du får inte mer än 60 Hz och ofta 30 fps (baserat på spel) med en konsol. Så 144 Hz-skärmens styrka i form av hög frekvens och minimala eftersläp kommer aldrig till användning. Eftersom dessa skärmar inte har någon egentlig styrka utöver denna kapacitet, betalar du ett högt pris för en 144 Hz-skärm där du endast kommer få nackdelarna med tekniken.

Varför spelar du inte på den 55-tums TV:n du har?

Dels för att 55" står i vardagsrummet och ps4 står på övervåningen, Där skärmen och en extremt gammal 42" LCD tv från andersson.
Sen vill man ju ha en moderen tv/skräm vill ha ner inputlag. Kika vidare på samsung CHG90.. den verkar vara lite för stor och smal uppfattade jag den.

Permalänk
Bildexpert 📺

@berne: Samsung CHG90, 49-tummaren? Det är verkligen inget bra val för en konsol – en specialskärm på alla sätt. Är du beredd att spendera den mängden pengar kan du välja och vraka ganska väl. Kanske ersätta den befintliga 55-tummaren med något nyare och flytta den till spelrummet istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@berne: Samsung CHG90, 49-tummaren? Det är verkligen inget bra val för en konsol – en specialskärm på alla sätt. Är du beredd att spendera den mängden pengar kan du välja och vraka ganska väl. Kanske ersätta den befintliga 55-tummaren med något nyare och flytta den till spelrummet istället?

Ställde frågan till webhallen, och fick dessa 2 som förslag:
https://www.webhallen.com/se/product/286546-Philips-43-LED-TV...

https://www.webhallen.com/se/product/273827-ASUS-VG278Q-27-10...

tycker det abolut svåraste är om man ska ha tv eller skärm