Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

6) "Still committed to" skicka en Limestone + 2L TH (vet ej vad detta är)

2x Large TopHats?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Nu är den avslutad. En kort Tl;Dr från det jag läst:

1) @PaChalski vill hålla en Q&A ca 2-3 ggr per vecka på Slack fr.o.m. nu för att hålla oss uppdaterade och svara på diverse frågor som vi har samtidigt. Inget lovat än.

2) Alla Ash chassi (52% av totala antalet ordrar) har om-anodiserats, godkända av deras man som de skickade iväg till fabriken och nerpackade. Limestone & Pangea omanodiseras just nu och blir klara imorgon. Om dessa blir godkända kommer de att packas och skickas iväg (allt skickas samtidigt).

3) 11-12 oktober skickas, om allt går enligt plan, chassina till US respektive EU. 5 veckor till US, 3 veckor till EU. Ingen tull eller moms till EU.

4) Med första batchen ligger de just nu på -$200K men har flera investerare och är generellt positiv till företagets framtid.

5) Riser cable av Li-Heat, Gen 3+ som ska kunna klara av Gen 4 (antar att han menar PCIe 4.0?).

6) "Still committed to" skicka en Limestone + 2L TH (vet ej vad detta är) till JayzTwoCents för hans kommande bygge.

7) De känner att fabriken som producerar chassina inte riktigt lyssnar på dem och producerar dessa chassin efter direkt önskemål (därav personen de skickade ner från Sverige), och de trycker hårt på dem för att leverera sakerna motsvarande LOUQEs förväntningar.

8) "For Ash yes, we are getting Limestone and Pangaea tomorrow, then we will know. On Sunday we should have every second SKU here in Stockholm to inspect".

Skriver lite hastigt på mobilen, ledsen för svengelskan och eventuella oklarheter!

6) 2 Large Tophats ville Jay ha för sin customloop bygge med vattenkylning i detta chassi.

LTT hade hört av sig och ville ha ett chassi för review men just nu så fokuserar dom först att få ut produkten till alla sina kunder.

Blir det att Limestone och Pangea coatingen blir rejält försenad kan Ash chassina skickas iväg först men detta vill dom undvika pga xtra kostnaden och jobbet runt detta men något dom vet senast på Söndag när dom har alla i Sthlm

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Tack för korrigeringarna!

Skrivet av Naga:

2x Large TopHats?

Yes, det stämmer nog bra det!

Skrivet av Jonas79:

6) 2 Large Tophats ville Jay ha för sin customloop bygge med vattenkylning i detta chassi.

LTT hade hört av sig och ville ha ett chassi för review men just nu så fokuserar dom först att få ut produkten till alla sina kunder.

Blir det att Limestone och Pangea coatingen blir rejält försenad kan Ash chassina skickas iväg först men detta vill dom undvika pga xtra kostnaden och jobbet runt detta men något dom vet senast på Söndag när dom har alla i Sthlm

Jag läste även något att LTT vill nu göra en gratis recension av chassit?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack för korrigeringarna!

Yes, det stämmer nog bra det!

Jag läste även något att LTT vill nu göra en gratis recension av chassit?

Stämmer bra detta.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Tror dere at det vil bli mulig å modde chassien sånn at jeg får plass til en sånn her under strømforsyningen? Er det fremdeles gjort klart for å feste en vifte (flakt) i bunnen, sånn som på Dan Case a4?

Altså, at jeg gjør dette i en Ghost:

Dan A4

Men med denne cooleren:

ROG RYUO 120

Jeg har tilgang til laserkutter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Tror dere at det vil bli mulig å modde chassien sånn at jeg får plass til en sånn her under strømforsyningen? Er det fremdeles gjort klart for å feste en vifte (flakt) i bunnen, sånn som på Dan Case a4?

Altså, at jeg gjør dette i en Ghost:

https://imgur.com/a/GIT8FR4

Men med denne cooleren:

https://imgur.com/a/eLRrFIP

Jeg har tilgang til laserkutter!

Du behövr ange

för att dina bilder ska funka, alternativt använda dig av BB-coden på imgur

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

6) "Still committed to" skicka en Limestone + 2L TH (vet ej vad detta är) till JayzTwoCents för hans kommande bygge.

JayzTwoCents var lite sur på Louqe för att de inte hade hört av sig på länge och inte skickade färdig chassi och 2 Large Top Hats för sitt bygge som han hade tänkt i chassit.

Detta betyder väl bara att Louqe försöker göra lite damage control hos de som marknadsfört chassit och tog en risk med det.

Han sa också att Linus Tech Tips kontaktat dem och sagt att de gärna gör en review av chassit, (gratis denna gången, de ville ha saftigt betalt sist på grund av riskerna med att marknadsföra ett kickstarterprojekt som kanske inte blir av etc).

De ska nog också skicka en review sample till GamersNexus också. Vissa backers var lite skeptiska till hur han skulle reviewa chassit medans andra var väldigt entusiastiska.

Andra föreslog Opitimum Tech samt HardwareCanucks som potentiella reviewers.

Edit: Såg inte att andra redan skrivit... sent ute..

Permalänk
Medlem

HardwareCanucks <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

JayzTwoCents var lite sur på Louqe för att de inte hade hört av sig på länge och inte skickade färdig chassi och 2 Large Top Hats för sitt bygge som han hade tänkt i chassit.

Detta betyder väl bara att Louqe försöker göra lite damage control hos de som marknadsfört chassit och tog en risk med det.

Han sa också att Linus Tech Tips kontaktat dem och sagt att de gärna gör en review av chassit, (gratis denna gången, de ville ha saftigt betalt sist på grund av riskerna med att marknadsföra ett kickstarterprojekt som kanske inte blir av etc).

De ska nog också skicka en review sample till GamersNexus också. Vissa backers var lite skeptiska till hur han skulle reviewa chassit medans andra var väldigt entusiastiska.

Andra föreslog Opitimum Tech samt HardwareCanucks som potentiella reviewers.

Edit: Såg inte att andra redan skrivit... sent ute..

Ja jag minns Jayz Q&A video där han berättade om hur LOUQE hade agerat, var väldigt besviken där och om jag minns rätt ville han inte ha något att göra med dem efter det? Men det var ganska länge sen!

Får hoppas på många reviewers framöver, även GamersNexus (tyckte hans in-depth review på RTX Founders Edition korten var perfekt)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Spännande att chassit snart är på ingång. Kanske innan månaden är slut, med lite tur.

Permalänk
Medlem

tycker jayz är alldeles för uppblåst för sitt eget bästa. Jag ser däremot gärna LTT eller gamersnexus reviewa chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack4285:

Spännande att chassit snart är på ingång. Kanske innan månaden är slut, med lite tur.

2 November är det väll sagt men lär märkas om det går fortare eller ej.

Idag fick dom tillbaka Pangea och Limestone chassina.

Limestone godkändes medans Pangea var dom ej nöjd med färgskalan så tillbaka till Anodisering men inget som ska påverka schemat alls och dom tror att Pangea är klar tills på Måndag.

Bilder finns på Slack att skåda

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

2 November är det väll sagt men lär märkas om det går fortare eller ej.

Idag fick dom tillbaka Pangea och Limestone chassina.

Limestone godkändes medans Pangea var dom ej nöjd med färgskalan så tillbaka till Anodisering men inget som ska påverka schemat alls och dom tror att Pangea är klar tills på Måndag.

Bilder finns på Slack att skåda

Oh vad glad jag är att jag bytte till Limestone, dessa chassin är förtrollande vackra! Tråkigt att Pangea inte blev godkända vid den andra anodiseringen, men mycket bra att allt rullar på enligt schemat! Väntar nu ivrigt på att de får hem SKU:n till Sverige nu på söndag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

tycker jayz är alldeles för uppblåst för sitt eget bästa. Jag ser däremot gärna LTT eller gamersnexus reviewa chassit

Jag gillar Jay, men han kan vara jobbig ibland. LTT tål jag inte (främst för att Linus är hemsk), men Gamers Nexus (min favorit) får gärna ta en titt.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Pangea också ok efter om-anodiseringen. Ingen nya förseningar pga det iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hariet:

Pangea också ok efter om-anodiseringen. Ingen nya förseningar pga det iaf.

Snart så!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backfeed:

Jag gillar Jay, men han kan vara jobbig ibland. LTT tål jag inte (främst för att Linus är hemsk), men Gamers Nexus (min favorit) får gärna ta en titt.

Kan aldrig riktigt bestämma mig över vad jag tycker om Jay, fast jag tycker han rent tekniskt är rätt inkompetent så slutar det med att jag ser rätt mycket han gör ändå.

Nu gillar jag iof Gamers Nexus, då det är egentligen dom enda som gör saker ordentligt på den tekniska sidan när det kommer till information och benchmarks (Digital foundry gör iof rätt bra benchmarks i videoformat också), dock tycker jag inte deras information lämpar sig speciellt bra i videoformat utan tar nog hellre del av väldigt mycket information/data i textform.

Vet dock inte hur bra jag tycker Gamer Nexus är på genomgångar/reviews av mindre tekniska produkter? Gör de ens mycket sådana? Där är faktiskt LTT rätt bra (sen kan jag förstå att man inte gillar Linus i sig), samma gäller hardwarecanucks som gör rätt bra chassi produktvideos. Så jag hade röstat på de två senare alternativen, LTT lär väl ha störst spridning dessutom.

Permalänk

Idag går äntligen första sändningen iväg från fabriken. Imorgon är det EU sändningens tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritiofsson:

Idag skickas går äntligen första sändningen iväg från fabriken. Imorgon är det EU sändningens tur.

Äntligen! Bygget kan då förhoppningsvis påbörjas innan början av november!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritiofsson:

Idag skickas går äntligen första sändningen iväg från fabriken. Imorgon är det EU sändningens tur.

Såg detta på Slack också 56 pallar ggr 24 chassin = 2688 chassin totalt så större order en jag gissat på.

Edit:

Tydligen var det USA & EU Sändningen tillsammans som var 56 Pallar på 2688 Chassin.

Patrik Michalski svarade mig nyss på Slack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Men det ska ompaketeras och skickas vidare från UK innan vi får dem? Eller skickas de direkt från fabriken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

@Jonas79: Men det ska ompaketeras och skickas vidare från UK innan vi får dem? Eller skickas de direkt från fabriken?

EU-batchen går direkt till Sverige och skickas sen vidare till övriga länder i EU, så vi i Sverige får nog våra spöken rätt fort

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Dom skickas till Göteborg och ompaketeras där direkt ut till alla kunder i EU.

Ska tydligen gå via flyg så lär landa på Arlanda Sthlm först och sedan ner till Göteborg.

Trodde dom skulle gå via båt och hamna i Göteborgs hamn men tydligen inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

https://seasonic.com/focus-sgx#overview
denna verkar landa i butikerna "i oktober"
Extra kompakt SFX-L med 10år garanti

Permalänk
Medlem

Kan bara tipsa att på "Slack General" så finns massa nya bilder på dom aktuella modellerna som Patrik fick hem ikväll och även videos.

Ash. Limstone & Pangea

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

https://seasonic.com/focus-sgx#overview
denna verkar landa i butikerna "i oktober"
Extra kompakt SFX-L med 10år garanti

Seasonic gör ju nice nätagg men herregud så långa kablar. Man kan nästan linda medföljande SATA-kablarna ett varv runt utsidan på chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Kan bara tipsa att på "Slack General" så finns massa nya bilder på dom aktuella modellerna som Patrik fick hem ikväll och även videos.

Ash. Limstone & Pangea

En person från Slack har sparat alla bilder som visats på Ghost på Google Drive, så kvällens bilder/unboxing finns här om ni scrollar ner en bit:
https://drive.google.com/drive/folders/1PLRTAqf1jwOz0VtgAvG0K...

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

En person från Slack har sparat alla bilder som visats på Ghost på Google Drive, så kvällens bilder/unboxing finns här om ni scrollar ner en bit:
https://drive.google.com/drive/folders/1PLRTAqf1jwOz0VtgAvG0K...

Niiice. Vad är det där för special version.Raw.H1?
Har dom snackar om några uppdateringar/ändringar av chassit på slack ?

Permalänk
Medlem

Chassit ser helt fantastiskt ut på bilderna. Bara hoppas att dom packade ner alla mina grillar och hattar korrekt.

Permalänk
Medlem

Idag kom det lite bättre bilder från Patrik.

https://www.dropbox.com/sh/p0gozz8pk7o5cgw/AACxxPnDndcaoAhl40...

Här får man rätt ljus och bättre uppfattning av Pangea och även Limestone

Visa signatur