Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Hoppas detta också.

Men tycker att undanflykter och vita lögner är fel väg att gå som bilden på den packade produkten i lådan som en Slack medlem visade var en bild från internet med deras logotype bildredigerat.

Varför skulle Louqe skicka ut en anställd under 3 dagar enbart för att kolla att produkten skeppas ut till kunderna via transportföretag, detta var en rödflagg för mig och tänkt mer på produktkontroll eller tillverkningsproblem när dom påtala detta.

Samma som att förra fredagen när dom skulle skicka ut Amrekanska försändelsen så skyllde dom på Måndagen efter som är en helgdag i Kina och ej Korea som dom tillverkas.

Förstår om dom vill lugna alla kunder att sitt lugnt i båten och vänta ut istället för att få massa avbokningar.

Det var inte alls en photoshoppad bild. Det var en användare som gjorde reverse. han tog bort loggan med photoshop. Har du ens läst kommentarerna. Sen var det någon som skojade om att "tänk om man bara tog en random bild och photoshoppade in loggan."

De visade upp hur lådan kommer att se ut. Inte att allting var redo att skeppas.

Förseningar händer i produktion. Vet inte hur många av er som faktiskt har jobbat inom produktion. Saker och ting händer.

Att utveckla en produkt från scratch och tillverka den samt distribuera den är ingen enkel sak att göra. Sitt lugnt i båten och vänta på er produkt. Annars sluta backa kickstarterprojekt om ni inte fattar vad det handlar om.

3 av 4 av mina kickstartade projekt har blivit försenade. Två av dem backade jag i vintras, och ingen av dem har blivit levererad. Jag tvivlar inte alls på att någon av dem skulle bli levererad. Den sista backade jag precis så den får vi se om den också blir försenad. Har stort förtroende för personerna bakom alla dessa projekt.

Det är liksom så det funkar med kickstarter. Man kan inte tänka att det är som att köpa från butik eller ens från massdrop. Det är inte en groupbuy. Man backar ett projekt som personer vill få igång. Det kan vara olika lätt eller svårt och därför ta olika tid.

Om man gör som Louqe och är väldigt noggranna just för att inte ens backare ska bli missnöjda eller ta in feedback efter projektet är igång från communityt så tar saker och ting längre tid. Dessutom tror jag att de gravt underskattade tiden det skulle ta att komma igång med produktionen när väl själva designen var färdig etc.

It's a process.

Permalänk
Medlem

@Skonky tack för att du tog tid att förklara hur det fungerar och missuppfattningen gällande bilden. Förstår att man kan vara missnöjd men ska man hota med att avbryta ordern, gör det då.. Finns gott om folk som är villiga att vänta och vill beställa.

Det är en kickstarter.
Självklart kommer projektet försenas. Saker går aldrig som planerat. Man kan vara glad om chassit kommer.

Sitt lugnt i båten.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Jag håller till viss del med er men iaf jag känner att PR:en har skötts väldigt dåligt. Otroligt dålig info om föresingar osv. En mening på sin höjd varje gång leveransen har skjutigts upp. Vilket vi nu är uppe i 8-9 månader försening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag håller till viss del med er men iaf jag känner att PR:en har skötts väldigt dåligt. Otroligt dålig info om föresingar osv. En mening på sin höjd varje gång leveransen har skjutigts upp. Vilket vi nu är uppe i 8-9 månader försening.

Håller med om att kommunikationen har varit undermålig. Men den har blivit bättre, men är inte som man kan förvänta sig helt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag håller till viss del med er men iaf jag känner att PR:en har skötts väldigt dåligt. Otroligt dålig info om föresingar osv. En mening på sin höjd varje gång leveransen har skjutigts upp. Vilket vi nu är uppe i 8-9 månader försening.

I princip alla kickstarters jag har backat har blivit försenade till någon nivå
mest försenade var ett par Hörlurar med planerad leverans tid Juni 2016 dem kom Juli 2018 med minimal kommunikation och det var efter att kickstarter gruppen köptes av logitech. så 8-9 månder försening registrerar jag inte ens med tanke på att det faktiskt är någon form av kommunikation.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Vilket vi nu är uppe i 8-9 månader försening.

Nä, det är "bara" 6-7 månaders försening. Än så länge

I december 2017, i samband med kickstarten (den andra, den enda som är aktuell att diskutera) så var det mars-april som var målet för leverans.

Nedanstående bild ligger kvar på Kickstarter-sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Nä, det är "bara" 6-7 månaders försening. Än så länge

I december 2017, i samband med kickstarten (den andra, den enda som är aktuell att diskutera) så var det mars-april som var målet för leverans.

Nedanstående bild ligger kvar på Kickstarter-sidan.
https://ksr-ugc.imgix.net/assets/019/378/419/1767723dc53cdc5cb2be242273e0b15f_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=680&fit=max&v=1511625667&auto=format&gif-q=50&q=92&s=99f140addca83af9ffba1a3d3fe4b04b

Precis. Sen kan man kolla på hur svårt ASUS Acer och andra har haft att leverera sina bildskärmar som man annonserar titt som tätt men som sen blir flera år försenade. Där handlar det ändå om stora företag som är vana vid produktutveckling.

Man har mål, jobbar mot det målet. Sen händer det saker i utvecklingen som skapar förseningar. Distribution försenas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

I princip alla kickstarters jag har backat har blivit försenade till någon nivå
mest försenade var ett par Hörlurar med planerad leverans tid Juni 2016 dem kom Juli 2018 med minimal kommunikation och det var efter att kickstarter gruppen köptes av logitech. så 8-9 månder försening registrerar jag inte ens med tanke på att det faktiskt är någon form av kommunikation.

Ja att det är försenat är en sak,att det är försenat med väldig knapphändig info från folket på louqe är en annan sak. Det har varigt väldigt tyst månadsvis.

Edit: Och som vi ser på inlägget nedan så har louqe gjort det igen. Dålig info återigen :/

Permalänk
Medlem

Mio
Sadly there was another delay because factory decided to do a late update to further improve the quality of the case, our case!

9 replies
wiryantirta [3 hours ago]
Wait, what?

wiryantirta [3 hours ago]
Wasn’t it box ready to go or something?

wiryantirta [3 hours ago]
Last update was it didn’t leave the factory on time due to moon holiday

Mio [8:29 AM]
*#unboxingtheghost* is happening!

G5u5 [Today at 8:30 AM]
Wasn’t cases supposed to be boxed already?

3 replies
Mio [4 hours ago]
Jesus, I'll let Patrik to update you on this.

G5u5 [4 hours ago]
Yeah ofc! Thanks for the update (:

Nyaste från Slack och hade uppskattat om dom var uppriktiga från början.

Förstår att förseningar kan uppkomma i produktion självklart men då ska man säga det från början istället för att komma med bortförklaringar som kommer fram i efterhand.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Jag fick tag i Super Early Bird Special- dealen på kickstarter, är det nån som har koll på vad det blir av den där "extra surprise in the package for you" som de skrev på kickstartern? Eller är det just det, en "surprise"?

stavfel
Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Falukorvig:

Jag fick tag i Super Early Bird Special- dealen på kickstarter, är det nån som har koll på vad det blir av den där "extra surprise in the package for you" som de skrev på kickstartern? Eller är det just det, en "surprise"?

Är också med i den, vad jag "hört" ska det vara att dammfilter ingår, men har inte hört något om det på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falukorvig:

Jag fick tag i Super Early Bird Special- dealen på kickstarter, är det nån som har koll på vad det blir av den där "extra surprise in the package for you" som de skrev på kickstartern? Eller är det just det, en "surprise"?

Skrivet av TheMadPanda:

Är också med i den, vad jag "hört" ska det vara att dammfilter ingår, men har inte hört något om det på länge.

Dammfiltrena var inte klar och Patrik sa sist jag såg något om det att det var just en surprise

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

@Falukorvig: Har frågat detta tidigare men ej fått något svar.

Börjar kännas hyfsat oseriöst eftersom bristen på kommunikation är så hög, men jag hoppas att dom får ihop helheten.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Mio
Sadly there was another delay because factory decided to do a late update to further improve the quality of the case, our case!

9 replies
wiryantirta [3 hours ago]
Wait, what?

wiryantirta [3 hours ago]
Wasn’t it box ready to go or something?

wiryantirta [3 hours ago]
Last update was it didn’t leave the factory on time due to moon holiday

Mio [8:29 AM]
*#unboxingtheghost* is happening!

G5u5 [Today at 8:30 AM]
Wasn’t cases supposed to be boxed already?

3 replies
Mio [4 hours ago]
Jesus, I'll let Patrik to update you on this.

G5u5 [4 hours ago]
Yeah ofc! Thanks for the update (:

Nyaste från Slack och hade uppskattat om dom var uppriktiga från början.

Förstår att förseningar kan uppkomma i produktion självklart men då ska man säga det från början istället för att komma med bortförklaringar som kommer fram i efterhand.

Detta är ingenting officiellt. Alla väntar på officiell information från Louqe. Troligen handlar det om en försening, men ingen vet något säkert än.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Aeig:

@Falukorvig: Har frågat detta tidigare men ej fått något svar.

Börjar kännas hyfsat oseriöst eftersom bristen på kommunikation är så hög, men jag hoppas att dom får ihop helheten.

Mvh

Bland kickstarters och företag som drivs av en eller två personer med målet att ta en idé till färdig produkt tycker jag hanteringen utåt har varit ganska väntad. Många kickstarters är mycket sämre och om jag har förstått det rätt drivs Louqe av en person till 90%.
Men såklart hade det varit en etablerad tillverkare som gjort detta förr hade jag också haft högre krav. att tex ha en Community Manager/ PR person som kan skicka ut info och svara på frågor så andra kan helt fokusera på produktion och leverans hade gjort massor, men tror inte de har ekonomin för något sådant idag.
Men det är min gissning.

Permalänk
Medlem

@TheMadPanda: Att ta sig tiden för att posta ett meddelande om en såpass "viktig" del som leverans, särskilt när deadline har missats, anser jag vara fullt rimlig. Ett kort och koncist meddelande med skäl samt realistiskt datum tar inte särskilt långt tid att författa, huvudsaken är att någon agerar och att något form av information kommer ut. Hade dom satt 12 december ex som datum hade många sannolikt accepterat det, även om det är längre bort, för det är något konkret.

Jag har själv stor erfarenhet av att projektleda med betydligt större omsättning än vad denna Kickstarter omfattar och väldigt många människor och olika intressenter inblandade och detta har dom ej skött särskilt bra, tyvärr.

Hursomhelst så hoppas jag innerligt att dom lyckas få ut det i slutändan på ett bra sätt givetvis, jag har själv backat dem.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

"Många kickstarters är mycket sämre"

Måste vara den sämsta ursäkten.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Detta är ingenting officiellt. Alla väntar på officiell information från Louqe. Troligen handlar det om en försening, men ingen vet något säkert än.

Lär märkas som du säger.

Därför jag tror på användaren: "Mio" , är att han verkar känna "Patrik Michalski" personligen och lämnat info i Slack tidigare som stämt överens med senare uttalanden.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

@Skonky tack för att du tog tid att förklara hur det fungerar och missuppfattningen gällande bilden. Förstår att man kan vara missnöjd men ska man hota med att avbryta ordern, gör det då.. Finns gott om folk som är villiga att vänta och vill beställa.

Det är en kickstarter.
Självklart kommer projektet försenas. Saker går aldrig som planerat. Man kan vara glad om chassit kommer.

Sitt lugnt i båten.

Då det är en kickstarter så backar man projekt, det går inte att avbeställa. Det stod tom. klart och tydligt om man backade sent via hemsidan

Personligen är jag nöjd med hanteringen av denna kickstarter, saker händer och tycker ändå att de är snabba på att kommunicera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Lär märkas som du säger.

Därför jag tror på användaren: "Mio" , är att han verkar känna "Patrik Michalski" personligen och lämnat info i Slack tidigare som stämt överens med senare uttalanden.

Samma kille säger "hello bitches". Tar inget han säger seriöst. Vänta på Patrick. Som säkerligen har mycket annat på bordet än att kommunicera saker.

Skrivet av Storebror89:

Då det är en kickstarter så backar man projekt, det går inte att avbeställa. Det stod tom. klart och tydligt om man backade sent via hemsidan

Personligen är jag nöjd med hanteringen av denna kickstarter, saker händer och tycker ändå att de är snabba på att kommunicera.

Japp, exakt..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

patrik.michalski [Today at 3:45 PM]
Guys, yet another delay, this is getting silly. At this stage we should not have more of them coming and the cases should be on their way to you. But we have had another hiccup.
When we got to the factory we were not happy with some of the anodization and they had to go back. The factory is working hard to get things ready by next week and hopefully we are looking at both US and UE shipment to be ready by then. To make sure things run smoothly and to ensure quality we have decided to keep our guy at the factory one more week.
We are very sorry!

12 replies

GoNightNinja [34 minutes ago]
Really am glad that we got some info on what’s going on. And smart move on leaving your guy there for another week to get people moving on the cases.

patrik.michalski [33 minutes ago]
It is not an imperfection in color but the surface that is too rough and they managed to fix it by anodizing again

CS [33 minutes ago]
When you say “By next week” will it mean shipment will begin end of next week for both US and EU ? (edited)

patrik.michalski [31 minutes ago]
@CS yes, the current plan is to ship on the 11:th and on the 12:th

Permalänk
Medlem

Gött med mer kommunikation, fingers crossed sista delayen. Sorry för this jinx guys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Gött med mer kommunikation, fingers crossed sista delayen. Sorry för this jinx guys.

Sista delay? Om det vore så illa att de skickar det med postmord så får vi nog vänta några månader på att de ska ligga i lager också

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk

Från slack:

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

inb4 "det är fake" och "scam"

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Ohhoho nu händer det (igen)! Kan man börja hoppas på att få hem sitt chassi innan november måntro?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Geeks Gaming

Senaste från slack Q/A på torsdag 16:30 CEST i General kanalen på Slack. Stargazer verkar också vara en del av teamet, gör ibland inlägg men inte lika mycket som Patrik.
https://www.timeanddate.com/countdown/to?iso=20181004T1630&p0...

Hela inlägget:
Stargazer [8:05 PM]
Hi @everyone - Patrik will be hosting a live Q&A event here on Slack on Thursday at 16:30 CEST - I've created a Time & Date countdown event if you want to know when this is for you - https://www.timeanddate.com/countdown/to?iso=20181004T1630&p0... - This is your chance to get any questions you've wanted to ask in. If you don't think you can attend but have a question to ask, feel free to direct message me and I'll do my best to pass them along. I'll take minutes as well to if anyone wants to review it after they can.Apologies for any interruptions, have a nice day.

patrik.michalski [7:49 PM]
People have been asking about a live Q&A session where you can ask us anything. So, on Thursday 16:30 - 18:00 2018-10-04 we have scheduled time where questions will be answered in the channel #ghost_general, see you there!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Senaste från slack Q/A på torsdag 16:30 CEST i General kanalen på Slack. Stargazer verkar också vara en del av teamet, gör ibland inlägg men inte lika mycket som Patrik.
https://www.timeanddate.com/countdown/to?iso=20181004T1630&p0...

Hela inlägget:
Stargazer [8:05 PM]
Hi @everyone - Patrik will be hosting a live Q&A event here on Slack on Thursday at 16:30 CEST - I've created a Time & Date countdown event if you want to know when this is for you - https://www.timeanddate.com/countdown/to?iso=20181004T1630&p0... - This is your chance to get any questions you've wanted to ask in. If you don't think you can attend but have a question to ask, feel free to direct message me and I'll do my best to pass them along. I'll take minutes as well to if anyone wants to review it after they can.Apologies for any interruptions, have a nice day.

patrik.michalski [7:49 PM]
People have been asking about a live Q&A session where you can ask us anything. So, on Thursday 16:30 - 18:00 2018-10-04 we have scheduled time where questions will be answered in the channel #ghost_general, see you there!

Stargazer är bara mod på Slack, antar att han har lite mer direktkontakt med Pachalski än de andra. Han är inte en del av teamet om jag förstått det rätt.

Permalänk
Medlem

Q&A pågående i slack. Antar att man kan posta sammanfattningen här sen.

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hariet:

Q&A pågående i slack. Antar att man kan posta sammanfattningen här sen.

Nu är den avslutad. En kort Tl;Dr från det jag läst:

1) @PaChalski vill hålla en Q&A ca 2-3 ggr per vecka på Slack fr.o.m. nu för att hålla oss uppdaterade och svara på diverse frågor som vi har samtidigt. Inget lovat än.

2) Alla Ash chassi (52% av totala antalet ordrar) har om-anodiserats, godkända av deras man som de skickade iväg till fabriken och nerpackade. Limestone & Pangea omanodiseras just nu och blir klara imorgon. Om dessa blir godkända kommer de att packas och skickas iväg (allt skickas samtidigt).

3) 11-12 oktober skickas, om allt går enligt plan, chassina till US respektive EU. 5 veckor till US, 3 veckor till EU. Ingen tull eller moms till EU.

4) Med första batchen ligger de just nu på -$200K men har flera investerare och är generellt positiv till företagets framtid.

5) Riser cable av Li-Heat, Gen 3+ som ska kunna klara av Gen 4 (antar att han menar PCIe 4.0?).

6) "Still committed to" skicka en Limestone + 2L TH (vet ej vad detta är) till JayzTwoCents för hans kommande bygge.

7) De känner att fabriken som producerar chassina inte riktigt lyssnar på dem och producerar dessa chassin efter direkt önskemål (därav personen de skickade ner från Sverige), och de trycker hårt på dem för att leverera sakerna motsvarande LOUQEs förväntningar.

8) "For Ash yes, we are getting Limestone and Pangaea tomorrow, then we will know. On Sunday we should have every second SKU here in Stockholm to inspect".

Skriver lite hastigt på mobilen, ledsen för svengelskan och eventuella oklarheter!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII