Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spel likt Arenan, eCrana, Tuktas, Zenchi

Permalänk
Medlem

Spel likt Arenan, eCrana, Tuktas, Zenchi

Tjena, letar efter ett spel som liknar någon av oavstående spel. Alltså ett textbaserat spel som du spelar i webläsaren med en mysig känsla. Du har din egna karaktär och går upp i nivåer.

O inget skit som inte är svenskt från början som Vampire Wars osv, tack.

Letat väldigt länge.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Ingen som vet något spel? Synd att den marknaden är totaldöd. Arenan ska väl lägga ner har jag hört också. Finns ju Setrak men det suger. :/

Visa signatur

:)

Permalänk

Ogame.org spelar jag en del :), Kul men är nästan ett måste att spela varje dag för annars kommer du att bli attackerad och förlora alla resurser (vilket jag fick stå ut med i ett par veckor när jag var lite av en newbie ;p, hade 3st spelare som attackerade mig konstant, otroligt jobbigt).

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conradiminja:

Ogame.org spelar jag en del :), Kul men är nästan ett måste att spela varje dag för annars kommer du att bli attackerad och förlora alla resurser (vilket jag fick stå ut med i ett par veckor när jag var lite av en newbie ;p, hade 3st spelare som attackerade mig konstant, otroligt jobbigt).

Har du en egen karaktär där?

Edit: Såg nu vad det var. Just sådana sidor jag ogillar, skaparna till Bitefight osv. Irriterar mig på de sidorna.. Vill gärna ha något som är svenskt i grunden

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Dock är arenan fortfarande i full fart, och de släpper snart ett Gladiator 3!

*Sorry för att jag drog upp en gammal tråd : )*

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk

söker ägarna

Hejasn , sitter här och tänker tillbaka på dom gamla minnena man hade! Jag var en aktiv spelare i både Milta ecrana arenan.com. Jag vet att alla spel inte är aktiva längre så skulle vilja komma i kontakt med någon utav grundarna. Jag är alltså sugen på att starta upp ett liknande spel igen! Jag har förnamnet till grundaren som skapade Milta, har för mig han heter Emil A men resten kommer jag inte ihåg så söker lite hjälp här.. // MVH Robin

Permalänk
Skrivet av robinjohnsson90:

Hejasn , sitter här och tänker tillbaka på dom gamla minnena man hade! Jag var en aktiv spelare i både Milta ecrana arenan.com. Jag vet att alla spel inte är aktiva längre så skulle vilja komma i kontakt med någon utav grundarna. Jag är alltså sugen på att starta upp ett liknande spel igen! Jag har förnamnet till grundaren som skapade Milta, har för mig han heter Emil A men resten kommer jag inte ihåg så söker lite hjälp här.. // MVH Robin

Shit va kul det hade vart! Jag känner faktiskt en av grundarna till tuktas!

Permalänk
Skrivet av MrQueQue:

Tjena, letar efter ett spel som liknar någon av oavstående spel. Alltså ett textbaserat spel som du spelar i webläsaren med en mysig känsla. Du har din egna karaktär och går upp i nivåer.

O inget skit som inte är svenskt från början som Vampire Wars osv, tack.

Letat väldigt länge.

Hittat ett spel som liknar det väldigt mycket http://midgård.com/ enjoy!

Permalänk

@Deadlybreath: som man har längtat tack så mkt

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag skriver i en tråd som inte varit aktiv på länge men undrar om det fortfarande finns något textbaserat spel kvar? Likt arenan etc
Eller är allting dött?

Permalänk

Har sett Lanista som verkar väldigt lovande men fortfarande i beta-fas. Men mycket av det man kommer ihåg från Arenan verkar finnas där plus en del till som de skriver att de utvecklar!