Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

@mrqaffe: Det är bud på ett sånt skydd

Har nu provat ett nytt vax den Nöberu till mustaschen mem det håller inte stadgan mer än i någon timme.
Någon som har tips på bra vax?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av NordhNet:

@mrqaffe: Det är bud på ett sånt skydd

Har nu provat ett nytt vax den Nöberu till mustaschen mem det håller inte stadgan mer än i någon timme.
Någon som har tips på bra vax?

Firehouse wacky tacky. Brukar finnas på barbershop.no , en del brukar ha lite hårgel i mustachen för mer stadga.

Skickades från m.sweclockers.com

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Hur gör ni för att motverka mjäll? Kan knappt ha på mig mörka tröjor/skjortor längre då det mer eller mindre snöar från mitt skägg och lägger sig i tyget. Visst kan jag borsta bort med handen men tycker det ser väldigt sketet ut.

Använder idag olja hyfsat flitigt vilket hjälper ganska bra. Vill inte överanvända då skägget ser väldigt hängigt och klumpigt ut när jag gör det.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Telemator:

Hur gör ni för att motverka mjäll? Kan knappt ha på mig mörka tröjor/skjortor längre då det mer eller mindre snöar från mitt skägg och lägger sig i tyget. Visst kan jag borsta bort med handen men tycker det ser väldigt sketet ut.

Använder idag olja hyfsat flitigt vilket hjälper ganska bra. Vill inte överanvända då skägget ser väldigt hängigt och klumpigt ut när jag gör det.

Tack på förhand!

Jag tvättar regelbundet med skäggschampo. Sedan jag började med det har jag aldrig haft mjäll.

Fractal Design Meshify C TG (Vit) | Intel i5 9600k | Cryorig H7 Quad Lumi |
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Seasonic PRIME Ultra 750W |
Palit GeForce 2070 | Samsung 860 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

@tilted0113: Vilket märke kör du på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2003
Skrivet av Telemator:

Tack på förhand!

Som folk har sagt tidigare så skulle jag rekommendera att du använder schampo och balsam för skägget (ej vanligt hår schampo!), jag körde tidigare 3-4 tvättar i veckan, oljan (macadamnöts olja) använder jag varje dag men inte i så stor mängd så att skägget börjar hänga. Att ha en bra skäggkam fungerar rätt bra också med att få ut torr hud samt hår som är på väg att lossna eller redan har lossnat.

Ett bra kit för underhåll är tex: https://www.gents.se/proraso-beard-kit-cypress-vetyver

Här finns det även lite allmän info: https://www.herrskagg.se/skaggprodukter/skaggschampo/

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

@zaphio: Tack! Ska se till att införskaffa i bra grejer och testa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006

Som sagt, man köpte innan sidan gick live!
Skägget fick komma med såklart.

Tråden om Skägg!

2700K- 4,9Ghz - R9 290 - MG279Q @144hz - Corsair RM850 - Samsung 830 256GB
LG 65" OLED B6

 Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 7 Plus 128GB 
Office: - MacPro 5,1 - 12-core - GTX1060 - 512GB SSD - 64GB DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Inte riktigt lika bra som er men OK, Bild från juni.