Köpa RTX 2070, vilken modell?

Permalänk
Skrivet av CubaCola:

Efter mycket om och men, så beställde jag ett RTX2080 Gaming Z ifrån MSI.
Jag vet att ett GTX1080ti går att få för typ 500kr mer, men samtidigt så hoppas jag på att program som Blender kommer att stödja RTX vilket gjorde att jag chansade.

Och när man spelar spel så är det inte jättestor skillnad mellan korten, och säkerligen än mindre när (om?) DLSS börjar användas i spel.

Gaming z är lite över min budget just nu, minns att det var billigare när det släpptes, annars ser är det ett kort som jag är intresserad av

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja 2070 windforce har tre fläktar. Som sagt är jag nöjd men det är värt att tänka på att fläktarna är mindre än vad åtminstånde jag förväntade mig, 40mm eller liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900x
RTX 2070
96 GB DDR4
1TB SSD 6TB HDD

Permalänk
Permalänk

Hallå!
Var inne på att köpa ett MSI RTX2070 Gaming z på black Friday verkar ju vara bra flås i det men sen såg jag denna video https://youtu.be/qLXpSuDYwX8
där dom jämförde MSI RTX2070 Gaming z och deras armor kort som är billigare än Gaming z och det skilde inte mycket mellan dom i FPS i spel.
Är Gaming z kortet värt en 500 extra?
Eller har ni något annat bra 2070 förslag?
Mvh peter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Hallå!
Var inne på att köpa ett MSI RTX2070 Gaming z på black Friday verkar ju vara bra flås i det men sen såg jag denna video https://youtu.be/qLXpSuDYwX8
där dom jämförde MSI RTX2070 Gaming z och deras armor kort som är billigare än Gaming z och det skilde inte mycket mellan dom i FPS i spel.
Är Gaming z kortet värt en 500 extra?
Eller har ni något annat bra 2070 förslag?
Mvh peter

Skickades från m.sweclockers.com

Jag själv köpte Palit GeForce RTX 2070 8GB Dual. Det hörs inget och presterar bra. När jag spelar Assassins creed Odyssy på 4k TV med allt på max så ligger jag med runt 60 FPS. Jag har inte överklockat något just nu.
Jag vet inte om det är värt att köpa för påkostade versioner av 2070 då iaf jag inte tycker prestandavisten blir tillräckligt stor för att betala 1500-2500kr mer. Undersök tester och se vilka som presterar bra till kostnad du kan betala och är tysta.
mvh David

Permalänk
Skrivet av Pumpdave:

Jag själv köpte Palit GeForce RTX 2070 8GB Dual. Det hörs inget och presterar bra. När jag spelar Assassins creed Odyssy på 4k TV med allt på max så ligger jag med runt 60 FPS. Jag har inte överklockat något just nu.
Jag vet inte om det är värt att köpa för påkostade versioner av 2070 då iaf jag inte tycker prestandavisten blir tillräckligt stor för att betala 1500-2500kr mer. Undersök tester och se vilka som presterar bra till kostnad du kan betala och är tysta.
mvh David

Tack för svaret!
ja jag ha även kolla på ditt kort och det är ett alternativ. svårt som fan och vet vilket man ska köpa som du skriver om det är värt att kosta på lite mer och inte få så mycket i prestanda ökning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pumpdave:

Jag själv köpte Palit GeForce RTX 2070 8GB Dual. Det hörs inget och presterar bra. När jag spelar Assassins creed Odyssy på 4k TV med allt på max så ligger jag med runt 60 FPS. Jag har inte överklockat något just nu.
Jag vet inte om det är värt att köpa för påkostade versioner av 2070 då iaf jag inte tycker prestandavisten blir tillräckligt stor för att betala 1500-2500kr mer. Undersök tester och se vilka som presterar bra till kostnad du kan betala och är tysta.
mvh David

Kör du verkligen i 4k? Googlade snabbt och testerna visar runt 30-40 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Hallå!
Var inne på att köpa ett MSI RTX2070 Gaming z på black Friday verkar ju vara bra flås i det men sen såg jag denna video https://youtu.be/qLXpSuDYwX8
där dom jämförde MSI RTX2070 Gaming z och deras armor kort som är billigare än Gaming z och det skilde inte mycket mellan dom i FPS i spel.
Är Gaming z kortet värt en 500 extra?
Eller har ni något annat bra 2070 förslag?
Mvh peter

Skickades från m.sweclockers.com

Har själv som sagt ett Gaming Z, men jag skulle nog köpa ett Armor-kort istället.
Det skiljer dessutom så vitt jag vet ca 1400kr mellan korten, och inte 500kr?. (5850kr mot 7250kr)
(Editerat: eller menar du Armor OC varianten?, den i videon ser ju ut att vara standardmodellen)

Det som skiljer korten annars är dels så är kylningen bättre på Gaming Z (tex kylningen för minneskretsarna), den har dessutom 8 faser mot 6faser VRM vilket säkert hjälper till om man ska överklocka än mer.
Fläktarna skiljer sig åt också mellan korten, då Armor har 2.0 versionen, och Gaming Z har 3.0.
GPU:n är av binnad modell på Gaming Z dessutom.

Sedan om allt detta är värt de extra pengarna är ju upp till var och en.

Att prestandan mellan korten är ganska lika, är väl för att det är ju trots allt samma typ av GPU som sitter på korten

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kör du verkligen i 4k? Googlade snabbt och testerna visar runt 30-40 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag började faktiskt fundera på det för en stund sedan. Jag ska se om jag kan få igång en FPS mätare när jag spelar ikväll, så att jag har ett ordentligt svar att ge istället för höftskjutande

Permalänk
Medlem

Köpte själv Palit RTX 2070 Dual för 5700kr på Inet. Det är väldigt tyst och svalt och håller sig inom 2 PCI-slot på höjden. Det var ett av mina krav. Tror MSI Armor är 2,2-slot hög.

Kortet kan mha MSI Afterburner Beta automatiskt applicera en bra överklockningskurva. Det klockar upp sig ca +240MHz på Core, 1000MHz på Minne. Så då är det till och med högre klockat än de fabriksöverklockade korten (oklockade, så klart). De fina korten kan ju så klart klocka högre också, så de kommer nog alltid att vara bättre.

Men att betala 1000-2500kr för ett fabriksöverklockat binnat TU106A istället för ett TU106 känns inte som en hudraprocentig investering. Prestandaökningen är kanske 1-2FPS per tkr? Då är det kanske mer rimligt att gå till nästa nivå med ett RTX 2080 istället.

https://www.guru3d.com/articles_pages/palit_geforce_rtx_2070_...

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Skrivet av Aiwi:

Köpte själv Palit RTX 2070 Dual för 5700kr på Inet. Det är väldigt tyst och svalt och håller sig inom 2 PCI-slot på höjden. Det var ett av mina krav. Tror MSI Armor är 2,2-slot hög.

Kortet kan mha MSI Afterburner Beta automatiskt applicera en bra överklockningskurva. Det klockar upp sig ca +240MHz på Core, 1000MHz på Minne. Så då är det till och med högre klockat än de fabriksöverklockade korten (oklockade, så klart). De fina korten kan ju så klart klocka högre också, så de kommer nog alltid att vara bättre.

Men att betala 1000-2500kr för ett fabriksöverklockat binnat TU106A istället för ett TU106 känns inte som en hudraprocentig investering. Prestandaökningen är kanske 1-2FPS per tkr? Då är det kanske mer rimligt att gå till nästa nivå med ett RTX 2080 istället.

https://www.guru3d.com/articles_pages/palit_geforce_rtx_2070_...

Dom verkar ha slutat sälja Palit RTX 2070 Dual ?
har det kommit någon ny version av det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Dom verkar ha slutat sälja Palit RTX 2070 Dual ?
har det kommit någon ny version av det?

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer, både Webhallen och Inet verkar ha sålt ut de sista de hade. De verkar därefter ha tagit bort produkten ur sina sortiment. Antar att de vill sälja de dyrare korten istället?

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Skrivet av Aiwi:

Det stämmer, både Webhallen och Inet verkar ha sålt ut de sista de hade. De verkar därefter ha tagit bort produkten ur sina sortiment. Antar att de vill sälja de dyrare korten istället?

Jo det verkar så tyvärr jaja blir att sikta in sig på några andra kort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför inte invänta komplett ? De har kortet (Palit Rtx 2070 dual) i sitt sortiment, och det står att 100 är på ingång med datum ej klart ännu.

Testade auto-overclockern på mitt Gaming Z och fick 109MHz extra (1939), men såg nu att man skulle sätta powerlimitern på max, och den hade jag inte ens rört, så den var stock.
Men på 1939MHz så höll kortet sig på max 68 grader, och fläktarna hörs inte ens om man inte sätter örat precis bredvid, när jag körde Superposition 1080 Extreme och 4k optimised.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av CubaCola:

Varför inte invänta komplett ? De har kortet (Palit Rtx 2070 dual) i sitt sortiment, och det står att 100 är på ingång med datum ej klart ännu.

Testade auto-overclockern på mitt Gaming Z och fick 109MHz extra (1939), men såg nu att man skulle sätta powerlimitern på max, och den hade jag inte ens rört, så den var stock.
Men på 1939MHz så höll kortet sig på max 68 grader, och fläktarna hörs inte ens om man inte sätter örat precis bredvid, när jag körde Superposition 1080 Extreme och 4k optimised.

😀 Jo har inte bråttom som sagt siktar in mig på black Friday. Och har hela tiden varit inne på det kortet du har så det lät ju trevligt att du fick ur det lite mer fast det är fabrik clockat från början. Är inte så där High på det där att klocka därför har jag väl siktat in mig på en överklockat från början.
Sen fick jag tips om det där palit kortet och något med auto clockning funktion och att det är billigare än MSI kortet.
Men men vi får se vart det lutar åt att sikta in sig när black Friday kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Auto-clock funktionen är tydligen något som alla RTX-korten stödjer, så oavsett märke så fungerar det.
Jag kör mitt kort i originalinställningarna igen, ville bara testa hur det fungerade. Bryr mig inte om överklockning alls faktiskt, utan föredrar att kortet går så svalt som möjligt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Komplett har ju annars Gainward RTX 2070 Dual Fan i lager. Samma kort som Palit.
https://www.komplett.se/product/1112076/datorutrustning/dator...

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ludde127:

Ja 2070 windforce har tre fläktar. Som sagt är jag nöjd men det är värt att tänka på att fläktarna är mindre än vad åtminstånde jag förväntade mig, 40mm eller liknande

Skickades från m.sweclockers.com

De är ju helt omöjligt att grafikkortet bara skulle ha fläktar på 40mm. Vet du hur små dom skulle vara isf?
40mm har förvisso använts förr. Man kan se på denna bild hur pass små 40mm är på ett grafikkort. Kommer inte ihåg vilket kort de är, men gammalt är de iaf. Tillägg: Grafikkortet på bilden är ett GTX 680.

Rättstavning och tillägg
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kör du verkligen i 4k? Googlade snabbt och testerna visar runt 30-40 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har jag kollat hemma ordentligt. Jag ligger större delen av tiden runt 55FPS varierar mellan 47-68 FPS vad jag kan se. Då är inställningarna på högsta och upplösning 4K. lite roligt då kortet får 70-88 FPS i 1080p.

Min rigg är:
i5-9600K överklockat till 4.9GHz
16GB ram 3000MHz
Palit GeForce RTX 2070 8GB Dual
Samsung 970 evo m.2 250GB

Permalänk
Medlem

Såhär tight blev det med ett Gaming Z i mitt chassi, får inte igen sidoluckan för att strömkablarna tar i, så värt att tänka på.
Hade ändå tänkt att skaffa ett nytt chassi, då detta chassi har varit dåligt sedan dag 1.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

@tilted0113: Vi har bara olika åsikter grabben...sen kan man ju backa upp de man säger med fakta.
https://youtu.be/FPombfzp7qw

"Backa upp det man säger med fakta."

Länkar Youtube video.. xD

OT: Köpte mig ett Palit 2070, fungerar utmärkt. Tyst och kyligt. Betalade 5400kr för mitt. Dock glömde jag kolla vilka utgångar kortet har och min skärm stödjer inte Displayport (vilket är de enda utgångar Palit 2070 har). Så det blir ju egentligen dyrare om jag vill köpa ny skärm så jag kan få 144hz.

Det enda spel jag spelar där jag har nytta av 144hz är Overwatch, och det spelar jag inte mycket längre. Så kanske inte kommer bry mig i att köpa ny skärm.

Men tänk på det i alla fall om du har äldre skärm.

Permalänk
Skrivet av CubaCola:

https://i.postimg.cc/Mpwrqrw3/20181110-091134.jpg

Såhär tight blev det med ett Gaming Z i mitt chassi, får inte igen sidoluckan för att strömkablarna tar i, så värt att tänka på.
Hade ändå tänkt att skaffa ett nytt chassi, då detta chassi har varit dåligt sedan dag 1.

Fan det var tight!
Man få visst kolla upp måtten innan man inhandlar ett ser man

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@RowBan: På Palits hemsida så har DUAL HDMI 2.0b (som stödjer 144Hz), 3xDP, samt DVi-D.

http://www.palit.com/palit/vgapro.php?id=3076&lang=en&pn=NE62...

Men tittar man på inets gamla sida för Palit RTX2070 Dual så saknar det kortet mycket riktigt DVi-D.
Skillnaden är också att nya dual-kortet är helsvart medans det gamla har röda detaljer.

https://www.inet.se/produkt/5406920/palit-geforce-rtx-2070-8g...

Troligen är den svarta en ny version och därför den röda gamla versionen utgått ifrån tex inet.se
Den komplett ska få in är den svarta varianten med dvi-d.

edit: såg nu precis att på palits sida http://www.palit.com/palit/vgapro.php?id=3076&lang=en&pn=NE62...
Så finns det 2 olika produktkoder att klicka på, där den som heter NE62070020P2-1060A är det kortet som du har.
Det med DVI-D utgång heter NE62070015P2-1062A

Du kan inte skicka tillbaka kortet, och köpa den nya versionen annars ? Borde bli billigare än köpa ny skärm.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@RowBan: Så du menar att Gamers nexus inte är en pålitlig källa av information? Jag tror 99% av alla som har någon form av kunskap inom området vet att de är en källa att lita på, men du är ju uppenbarligen inte så insatt. Men du köpte ju ett kort utan å ha koll på villka utgångar de har så du kanske svarade på min fråga själv...

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@RowBan: På Palits hemsida så har DUAL HDMI 2.0b (som stödjer 144Hz), 3xDP, samt DVi-D.

http://www.palit.com/palit/vgapro.php?id=3076&lang=en&pn=NE62...

Men tittar man på inets gamla sida för Palit RTX2070 Dual så saknar det kortet mycket riktigt DVi-D.
Skillnaden är också att nya dual-kortet är helsvart medans det gamla har röda detaljer.

https://www.inet.se/produkt/5406920/palit-geforce-rtx-2070-8g...

Troligen är den svarta en ny version och därför den röda gamla versionen utgått ifrån tex inet.se
Den komplett ska få in är den svarta varianten med dvi-d.

edit: såg nu precis att på palits sida http://www.palit.com/palit/vgapro.php?id=3076&lang=en&pn=NE62...
Så finns det 2 olika produktkoder att klicka på, där den som heter NE62070020P2-1060A är det kortet som du har.
Det med DVI-D utgång heter NE62070015P2-1062A

Du kan inte skicka tillbaka kortet, och köpa den nya versionen annars ? Borde bli billigare än köpa ny skärm.

Precis som du skriver har jag det äldre palit kortet med röda detaljer och det borde jag säkert kunna göra. Finns det någon fördel med DVI över Displayport? Var under intrycket att Displayport är den moderna standarden, kanske dags att börja fasa ut DVI och vänja sig vid att det inte kommer finnas i framtiden(?).

Annars kör jag bara på det jag har tills jag har råd att uppgradera skärm till något modernare istället. Då får jag ju ändå två skärmar, vilket jag villat ha ett tag. Som sagt, det enda spelet där jag har nytta av 144hz är Overwatch och det spelar jag rätt sällan nuförtiden. Inte värt mödan, tycker jag, om inte det finns fördelar med DVI

Skrivet av Vash:

@RowBan: Så du menar att Gamers nexus inte är en pålitlig källa av information? Jag tror 99% av alla som har någon form av kunskap inom området vet att de är en källa att lita på, men du är ju uppenbarligen inte så insatt. Men du köpte ju ett kort utan å ha koll på villka utgångar de har så du kanske svarade på min fråga själv...

Jag skrev dock att jag glömde, inte att jag var dåligt insatt. Men utefter dina tidigare poster så är det uppenbart att du endast läser och tolkar det du vill läsa Jag kan däremot erkänna att jag är dåligt insatt, om det får dig att må lite bättre?

Tyckte bara det var ironiskt med tanke på att han du argumenterade med också hänvisade till pålitliga källor (Sweclockers tester t.ex), men de tog du inte som fakta Men en YouTube video är det! Fick mig att skratta lite.

I övrigt var eran diskussion meningslös, i och med att ni håller med varandra redan från början. Hoppas du har en bra dag!

Permalänk
Medlem

@RowBan: Jag gav anledningar i båda fallen varför jag tyckte som jag gjorde å hänvisade till olika källor föe mina agrument, är inget fel med swecklockers test men resultaten kan vara missvisande om man inte räknar in olika scenarion, de var de jag försökte visa.
Kanske var onödigt hård mot dig men tyckte väl kanske inte att du var direkt trevlig i ditt inlägg heller. Hoppas du har en bra dag du med å att de lösersig med skärm problemet.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

@RowBan av någon anledning fick jag det till att du hade dvi-d på din monitor. Vet inte varför så därav tänkte jag att det kanske var bättre med ett kort med dvi då för att senare uppgradera till en skärm med displayport.

Nej det finns inga fördelar med dvi över displayport. Så är inte dvi aktuellt kan du behålla kortet du har idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Någon som har detta kort Gigabyte GeForce RTX 2070 Gaming OC 8GB.
Och kanske kan tala om prestandan och hur kylningen och ljud är?
Mvh peter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Någon som har detta kort Gigabyte GeForce RTX 2070 Gaming OC 8GB.
Och kanske kan tala om prestandan och hur kylningen och ljud är?
Mvh peter

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl samma kylare som på 2080 och det kortet ska vara rätt så bra. Själv tvekar jag bara lite på Gigabyte kvalité, har inte haft så bra upplevelser med deras fläktar men det var för många år sen. Jag skulle lätt betala de 300kr extra ett MSI Gaming Z kostar om jag ändå skulle skaffa ett 2070 i 7000kr klassen... Vilket jag tycker är för dyrt för ett 2070 oavsett :/

Permalänk

Okej tack för ditt svar!
håller på att kolla runt lite på olika märken på 2070 inför black Friday. Ja priset suger lmen fan smakar det så kostar det 🙂.
MSI Gaming z står för närvarande först på listan förövrigt 😉

Skickades från m.sweclockers.com