Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Diablo 3 Reaper of Souls är en Expansion, står på både Wikipedia ,Prisjakt och Blizzards hemsida
Expansion Set Diablo® III: Reaper of Souls

Yes exakt!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

du verkar vara i minoritet som tycker det isf, vi gamla diablo rävar tycker detta är ett hån mot franchisen.. finns ju en anledning dom blev utbuade på sin egen mässa som folk betalat pengar för att gå till. hack n slash spel finns det redan på mobilen det är ju inte direkt nåt super kul att spela på en liten mobil.

Nej det gör vi inte... jag ser fram emot mobilspelet och ser det inte som ett hån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Nej det gör vi inte... jag ser fram emot mobilspelet och ser det inte som ett hån.

Skickades från m.sweclockers.com

då är du i minoritet.
vilket årtionde är du född ? 80,90,00talet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kände mig nästan kränkt när de sa MOBILE only haha , kanske ska ringa Steffe så fixar han biffen

Är steffe en psykolog? För blir man kränkt eller känner sig hånad pga vad ett företag väljer att göra för spel så bör man nog ta sig en funderare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

då är du i minoritet.
vilket årtionde är du född ? 80,90,00talet

Kan inte tala för SueCia, men känner mig inte heller hånad. Född på 80-talet och har varit med sen originalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

då är du i minoritet.
vilket årtionde är du född ? 80,90,00talet

80talet, och det spelar ingen roll om jag är minoritet. Det är inte lite fräckt att säga ”vi diablofans vill ha det såhär” när det inte stämmer för oss alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

80talet, och det spelar ingen roll om jag är minoritet. Det är inte lite fräckt att säga ”vi diablofans vill ha det såhär” när det inte stämmer för oss alla.

Skickades från m.sweclockers.com

fast du är minoriteten "vi" är Majoriteten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

80talet, och det spelar ingen roll om jag är minoritet. Det är inte lite fräckt att säga ”vi diablofans vill ha det såhär” när det inte stämmer för oss alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med, de är som vanligt de som är missnöjda som hörs mest. Jag ser fram emot spelet och vad det har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Är steffe en psykolog? För blir man kränkt eller känner sig hånad pga vad ett företag väljer att göra för spel så bör man nog ta sig en funderare.

var ironisk , du vet att alla blir kränkta idag av allt som händer överallt non-stop.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

var ironisk , du vet att alla blir kränkta idag av allt som händer överallt non-stop.

Så bra. I fallet med immortal är det dock väldigt svårt att veta vilka som är ironiska och vilka som verkligen är kränkta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

då är du i minoritet.
vilket årtionde är du född ? 80,90,00talet

Skrivet av Xcalibur:

fast du är minoriteten "vi" är Majoriteten.

Är det inte enklare att acceptera att alla inte tycker samma som dig istället för att ta för givet att alla som inte är lika negativt inställda antingen är väldigt unga eller inte riktiga diablofans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Är det inte enklare att acceptera att alla inte tycker samma som dig istället för att ta för givet att alla som inte är lika negativt inställda antingen är väldigt unga eller inte riktiga diablofans.

Skickades från m.sweclockers.com

tycker mig ha sett flera som försvarar och försöker säga att det kommer vara så bra mobilspel & man inte ska kritisera.
jag försöker inte tvinga SueCia tycka annorlunda, men samtidigt kommer jag skriva vad jag tycker är fel, tycker du inte som jag? /don't care

Permalänk
Medlem

Kritiserar man ett mobilspel om man inte är intresserad av ett mobilspel så är det endast för att man ville ha något annat. Det är en annan sak om man älskar idén men tycker spelet är dåligt efter att man testat det.

Detta ersätter knappast något annat så alla som väntar på D4 eller expansion till D3 behöver nog inte vara oroliga. Detta har dom redan sagt flera ggr så denna hysteri är rätt komisk. Sätter dock press på Blizzard så kan väl ses som positivt på något sätt också

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Kritiserar man ett mobilspel om man inte är intresserad av ett mobilspel så är det endast för att man ville ha något annat. Det är en annan sak om man älskar idén men tycker spelet är dåligt efter att man testat det.

Detta ersätter knappast något annat så alla som väntar på D4 eller expansion till D3 behöver nog inte vara oroliga. Detta har dom redan sagt flera ggr så denna hysteri är rätt komisk. Sätter dock press på Blizzard så kan väl ses som positivt på något sätt också

tycker du det är okej släppa ett mobilspel på en mässa där 90% är PC-spelare? och inte ha något annat om Diablo.
citat som "don't you guys have phones" & "We Listen To Our Fans" för mig känns det som att dom är helt vilse i pannkakan.
har det varit många som velat ha mobil spel? speciellt med tanke på att det definitivt kommer vara free2play & mikrotransaktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

fast du är minoriteten "vi" är Majoriteten.

Skrivet av Xcalibur:

tycker mig ha sett flera som försvarar och försöker säga att det kommer vara så bra mobilspel & man inte ska kritisera.
jag försöker inte tvinga SueCia tycka annorlunda, men samtidigt kommer jag skriva vad jag tycker är fel, tycker du inte som jag? /don't care

Nu är detta ett sidospår, men det du faktiskt skriver är att "vi" (som i alla Diablofans?) tycker som du. Vilket uppenbarligen inte stämmer. Rent generellt så finns det en poäng i att faktiskt skriva "jag" när det är ens egna åsikter, även om det är lätt hänt att man gärna applicerar sina egna åsikter på en större grupp för att få mer genomslag.

Personligen kan jag tycka att det bör kunna finnas plats för mobilspel även i Diablovärlden. Sedan får man hoppas att spelmakarna har tillräckligt med respekt för varumärket att se till att man inte släpper något som bryter alltför mycket mot de tidigare spelens dynamik och spelstil. Om inte annat så blir ju mobilspel per automatik mer tillgängliga då man slipper släpa med sig en PC om man exempelvis vill spela på resande fot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

tycker du det är okej släppa ett mobilspel på en mässa där 90% är PC-spelare? och inte ha något annat om Diablo.
citat som "don't you guys have phones" & "We Listen To Our Fans" för mig känns det som att dom är helt vilse i pannkakan.
har det varit många som velat ha mobil spel? speciellt med tanke på att det definitivt kommer vara free2play & mikrotransaktioner.

Det är väl lite det jag menar, folk kritiserar det för att dom ville ha något annat. Håller med att dom borde hintat lite mer om något annat. En hint om något större skulle vara huvudattraktionen sedan skulle mobilspelet varit i andra hand, det negativa hade vänts till en stor förväntan istället.

Det är garanterat väldigt många som vill ha bra mobilspel, kolla bara den marknaden litegrann så inser du nog att det finns en enorm publik. Tror du Blizzard gör ett mobilspel utan att ha koll på marknaden?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

fast du är minoriteten "vi" är Majoriteten.

Fast nej:)
Det skulle aldrig vara OK att säga ”Vi svenskar är hetereosexuella” däremot ”majoriteten av svenskarna” det är aldrig ok att säga vi om man inte vet att det till 100% är enhälligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Det är väl lite det jag menar, folk kritiserar det för att dom ville ha något annat. Håller med att dom borde hintat lite mer om något annat. En hint om något större skulle vara huvudattraktionen sedan skulle mobilspelet varit i andra hand, det negativa hade vänts till en stor förväntan istället.

Det är garanterat väldigt många som vill ha bra mobilspel, kolla bara den marknaden litegrann så inser du nog att det finns en enorm publik. Tror du Blizzard gör ett mobilspel utan att ha koll på marknaden?

jag tror Blizzard gör ett mobilspel utan ha koll på sin kundkrets, dom kanske får 50 miljoner nya användare, frågan är hur många det är som lämnar. sen när företag blir så stora som blizzard & bethesda så är det troligen väldigt få gamers kvar.
men frågan är hur mjölkar man mest men samtidigt kan ha kvar sin kundkrets.

ta ett företag som Rovio dom gör mobilspel ingen förväntar sig dom ska göra nånting annat men dom gör det bra.
ska nu Blizzard ha mobilspel? okej men fortsätt förfan då göra PCspel.
undrar hur många det är i dessa större företag som ser spel som spel, där plattformen inte spelar nån roll.

åtskilliga gånger man sett nån fråga om Datorn i länken funkar för "spel"? menar du candy crush eller Arma3

@SueCia: så det handlar om ett ord?
lite som med "Hen" du kan säga vad du vill så säger jag vad ja vill, eller måste jag använda dina uttryck?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

jag tror Blizzard gör ett mobilspel utan ha koll på sin kundkrets, dom kanske får 50 miljoner nya användare, frågan är hur många det är som lämnar. sen när företag blir så stora som blizzard & bethesda så är det troligen väldigt få gamers kvar.
men frågan är hur mjölkar man mest men samtidigt kan ha kvar sin kundkrets.

ta ett företag som Rovio dom gör mobilspel ingen förväntar sig dom ska göra nånting annat men dom gör det bra.
ska nu Blizzard ha mobilspel? okej men fortsätt förfan då göra PCspel.
undrar hur många det är i dessa större företag som ser spel som spel, där plattformen inte spelar nån roll.

åtskilliga gånger man sett nån fråga om Datorn i länken funkar för "spel"? menar du candy crush eller Arma3

@SueCia: så det handlar om ett ord?
lite som med "Hen" du kan säga vad du vill så säger jag vad ja vill, eller måste jag använda dina uttryck?

"“First off we want to mention that we definitely hear our community. We generally don’t comment on rumors or speculation, but we can say that we didn’t pull any announcements from BlizzCon this year or have plans for other announcements. We do continue to have different teams working on multiple unannounced Diablo projects, and we look forward to announcing when the time is right.”

However, two people familiar with Blizzard’s plans confirmed that the company had indeed recorded a video in which co-founder Allen Adham spoke to fans about a new Diablo project. What’s in dispute here is the timing. We had originally reported that it was planned for BlizzCon, but it’s possible that those plans were simply discussed and never solidified. (Either way, the video never came out.) We can confirm that Diablo 4 is indeed in development. One of those sources told me that the Diablo team wasn’t yet ready to commit to an announcement, as Diablo 4 has changed drastically over the past four years and may continue to change further. (We’ve heard it’s gone through at least two different iterations under different directors.)"
https://kotaku.com/sources-blizzard-pulled-diablo-4-announcem...

Vi får se vad som händer, verkar iaf som de håller på med diablo 4 men att det inte var redo att visas på blizzcon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

jag tror Blizzard gör ett mobilspel utan ha koll på sin kundkrets, dom kanske får 50 miljoner nya användare, frågan är hur många det är som lämnar. sen när företag blir så stora som blizzard & bethesda så är det troligen väldigt få gamers kvar.
men frågan är hur mjölkar man mest men samtidigt kan ha kvar sin kundkrets.

ta ett företag som Rovio dom gör mobilspel ingen förväntar sig dom ska göra nånting annat men dom gör det bra.
ska nu Blizzard ha mobilspel? okej men fortsätt förfan då göra PCspel.
undrar hur många det är i dessa större företag som ser spel som spel, där plattformen inte spelar nån roll.

åtskilliga gånger man sett nån fråga om Datorn i länken funkar för "spel"? menar du candy crush eller Arma3

Dom gör det nog för att bredda sin kundkrets, sen kunde dom presenterat det bättre, helt klart. Klart dom fortsätter med PCspel, tror du dom övergett PC?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Dom gör det nog för att bredda sin kundkrets, sen kunde dom presenterat det bättre, helt klart. Klart dom fortsätter med PCspel, tror du dom övergett PC?

kanske inte övergett men skulle inte bli förvånad om det kommer Startcraft mobile, Warcraft mobile, COD mobile osv.
menar du bredda eller flytta för chansen finns ju att man lämnar.

Permalänk
Avstängd

Var taggad för BlizzCon iår. Har spelat Blizzards spel sedan 1994 på MS-DOS. Warcraft 2, Starcraft och Diablo 2 LoD var nästintill det enda jag och mina kompisar spelade på dator på den tiden. När Warcraft 3 och TFT kom så spelade vi det väldigt mycket tillsammans också och samma med World of Warcraft så hoppade vi på det direkt också.

Personligen tycker jag att Blizzards spel gått utför sedan Wrath of the Lich King kom vilket var i samband med att Activision köpte upp Blizzard och idag är Activision Blizzard ett börsnoterat bolag och deras primära "uppgift" är att generera så mycket pengar som möjligt för sina aktieägare. Och tittar man på vilka plattformer som skapar mest pengar idag så är det just mobiltelefon-spel.

Jag blev otroligt glad att man äntligen fick ett release datum till WoW Classic och jag blev ännu mer glad när de annonserade ut Warcraft 3 Reforged/Remake. När det var dags för Diablo så trodde jag att något stort var på gång då de gav dem första spotten på Blizzcon men när de annonserade ut Diablo Immortal för mobiltelefoner blev jag helt apatisk.

Folk hade tagit ledigt från sina jobb, köpt biljett/er, köpt flygresa, köpt hotell, mat etc och detta är Blizzards mest hängivna fans som till största del är Datorspelare. Att då gå ut med ett mobiltelefon-spel för folk som främst spelar på dator är inte smart alls.

Hade de gått ut med ett spel vid sidan av Diablo Immortal som Diablo 2 LoD remaster/remake så tror jag inte att folket hade reagerat på det sättet som de gjorde på Blizzcon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

@SueCia: så det handlar om ett ord?
lite som med "Hen" du kan säga vad du vill så säger jag vad ja vill, eller måste jag använda dina uttryck?

Det handlar om att du vill förstora dina personliga åsikter och smeta dem på samtliga diablofans, trots att vi är flera stycken som inte håller med dig.

Förövrigt så är du så sjukt överdramatisk att det bara blir löjligt.
Inte ens 1% av användarna kommer att avstå diablo 4 om det blir ett bra spel, oavsett hur mkt immortal floppar. Du måste verkligen sluta bli kränkt av att Blizzard släpper ett spel som inte passar dig, låtsas som ingenting och vänta på det du VILL ha istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Det handlar om att du vill förstora dina personliga åsikter och smeta dem på samtliga diablofans, trots att vi är flera stycken som inte håller med dig.

Förövrigt så är du så sjukt överdramatisk att det bara blir löjligt.
Inte ens 1% av användarna kommer att avstå diablo 4 om det blir ett bra spel, oavsett hur mkt immortal floppar. Du måste verkligen sluta bli kränkt av att Blizzard släpper ett spel som inte passar dig, låtsas som ingenting och vänta på det du VILL ha istället.

Så var det förr, man fick snällt sitta och vänta eller spela det som fanns, idag skriker spelarna på utvecklarna så fort de gör något som spelarna inte tänkt sig. Det finns både bra och dåligt med denna feedback. Men det kan samtidigt inte vara helt enkelt och vara spelutvecklare och få så mycket skit var gång man provar något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Det handlar om att du vill förstora dina personliga åsikter och smeta dem på samtliga diablofans, trots att vi är flera stycken som inte håller med dig.

Förövrigt så är du så sjukt överdramatisk att det bara blir löjligt.
Inte ens 1% av användarna kommer att avstå diablo 4 om det blir ett bra spel, oavsett hur mkt immortal floppar. Du måste verkligen sluta bli kränkt av att Blizzard släpper ett spel som inte passar dig, låtsas som ingenting och vänta på det du VILL ha istället.

vadå 97% av dom som klickat dislike på youtube videon ? du behöver inte hålla med mig, ja tvingar dig inte till nånting.
varför ska du ge mig order vad jag ska göra eller säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Diablo dog med D3. Path of exile är det enda moderna alternativet. D2 var bra på sin tid men idag är Poe otroligt mycket bättre. Mobiler spelar man inte på!

Skickades från m.sweclockers.com

Håller inte med. Tycker Path of Exile är crap - rent personligt. Känns stelt och tråkigt. Inte samma sköna värld eller bombastiska intryck. Sedan att D3 inte lever upp till vad jag personligen hade sett som en bra uppföljare till D2 - där är jag med dig.

Jag personligen tycker nog att Grim Dawn eller Torchligt var mysigare spel än PoE- fast även där saknas världen som Diablo har att erbjuda.

Permalänk
Medlem

Wolcen är riktigt bra. Finns billigt beta på steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Så var det förr, man fick snällt sitta och vänta eller spela det som fanns, idag skriker spelarna på utvecklarna så fort de gör något som spelarna inte tänkt sig. Det finns både bra och dåligt med denna feedback. Men det kan samtidigt inte vara helt enkelt och vara spelutvecklare och få så mycket skit var gång man provar något nytt.

med "nytt" i det här fallet menas att outsourca en över 20 år gammal respektabel ip till några kinesiska mobilspelsutvecklare

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jo man lägger ju massor med pengar på grym speldator och grafikkort, gamingstol, gamingmus etc. För att spela på sin telefon xD LOL. Att man kan stötta Blizzard i detta förstår jag inte. Finns andra liknande mobilspel om man vill gejma på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Jo man lägger ju massor med pengar på grym speldator och grafikkort, gamingstol, gamingmus etc. För att spela på sin telefon xD LOL. Att man kan stötta Blizzard i detta förstår jag inte. Finns andra liknande mobilspel om man vill gejma på telefonen.

Man behöver inte stötta det, men man behöver inte skrika "OMG LOL! Vem spelar på mobilen hahaha..."
Det är ganska många som spelar på mobilen, är väl kul för dom att få ett Diablo tänker jag?

Det finns väl andra spel på datorn också om man vill spela på den?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!