Xiaomi lanserar officiellt i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Helt rätt är det samma företag som var inofficiell tidigare, sidan och addressen var väldigt lika?

Tror så

Permalänk
Testpilot

Inte för att jag använder det jättemycket men många av Xaomis telefoner verkar sakna NFC, annars hade A2 eller A2 lite varit en bra kandidat till ett mobilköp. NFC verkar inte vara så populärt i asien vad jag har förstått så dom skippar väl det av kostnadsskäl.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

nice kört nin mi a1 ett år nu . rekomenderar verkligen deras Android One modeller över deras egna UI

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

De kommer nog försöka pusha på Pocophone som varumärke istället för xiaomi.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

De kommer nog försöka pusha på Pocophone som varumärke istället för xiaomi.

Nja. Det är väl rimligare om de snarare försöker etablera Pocophone som en separat linje och använder Xiaomi i början under etableringsperioden.
Sedan kanske de kommer att ha Xiaomitelefoner och en Pocophone åt gången.

Ren spekulation, men som jag sett ekas av andra vid Pocophones lansering.

Till trådens ämne kan tilläggas att jag har en Pocophone F1. Jag är nöjd med den. Jag får allt mellan 11 och 18hrs skärmtid per laddning beroende på användning. Det har jag inte varit bortskämd med tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Inte för att jag använder det jättemycket men många av Xaomis telefoner verkar sakna NFC, annars hade A2 eller A2 lite varit en bra kandidat till ett mobilköp. NFC verkar inte vara så populärt i asien vad jag har förstått så dom skippar väl det av kostnadsskäl.

Vad använder man det till? Jag har det avstängt då det endast verkar dra mängder med batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Vad använder man det till? Jag har det avstängt då det endast verkar dra mängder med batteri.

Man använder det för att betala med mobilen. Tex med google pay.

Permalänk
Avstängd

Tänker inte ens ge mig på att uttala namnet har problem nog med huawei.

Men trevligt med lite nytt och en uppmaning till Apple att skärpa till sig för nästan gång se skiter sig så kommer inte Steve Jobs och löser det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Är butikens hemsida https://www.mi-store.se/sv/ ? Inget länkades ju i artikeln.

Ej officiell sida. De brukar kommentera på Swedroid som att de är Xiaomi men de är precis som Elgiganten, Webhallen eller annan valfri återförsäljare. Tycker det är lite småfult av dom att luras så - SPECIELLT med tanke på att de absolut inte är billiga utan lägger på precis lika mycket eller mer som andra handlare.

Jag kan rekommendera Honorbuy, jag har köpt ett par prylar därifrån. Bra priser. Kolla så att de har det du vill köpa "in stock in Europe" så får man grejjerna på 3-4 dagar med DHL och utan några tull/moms/postnord avgifter då det är inom EU. Köpt sufrplatta Mi Pad4 och ryggsäck från deras site. Bägge tog 2 dygn från beställning till att jag har dom i hand, leverans från nåt lager i Italien.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Ni som har testat deras lurar: hur bra är de på att uppdatera Android?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MsSmith:

Vad använder man det till? Jag har det avstängt då det endast verkar dra mängder med batteri.

Dra batteri? det har jag aldrig hört talas om. Det är enbart aktivt när du har låst upp telefonen så i fickan används det inte. Hur märker du att det drar batteri?

Man kan som sagt använda det til Google Pay men också till att skicka saker mellan telefoner, para blåtandsenheter eller hemautomatisering. Köper jag en ny telefon nu vill jag ha den i några år och jag ser att Google Pay nog kommer bli mer och mer använt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Så sjukt nöjd med min Mi Max 3.
Tror aldrig jag varit så nöjd tidigare.
Allt är fan klockrent .och för 3200 spänn.
Får 4 såna för en iPhone .
Sjukt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Dra batteri? det har jag aldrig hört talas om. Det är enbart aktivt när du har låst upp telefonen så i fickan används det inte. Hur märker du att det drar batteri?

Man kan som sagt använda det til Google Pay men också till att skicka saker mellan telefoner, para blåtandsenheter eller hemautomatisering. Köper jag en ny telefon nu vill jag ha den i några år och jag ser att Google Pay nog kommer bli mer och mer använt.

Säkert gammal information - senast jag använde det var några år sedan och då drog det märkbart mycket soppa och sedan dess har det blivit avstängt Säkert bättre optimerat idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Blir samma överdrivna.priset som hhujawei.
Köpte min honor 8 för 1800 det kallar jag prispressat.
Har den telefonen fortf det enda som spökar är batteriet.
Men det får man väll räkna.med nör det är billigt

Jag avskyr telefoner och dess prissättning precis som grafikkort.
Jag.behöver inte ha värsta telefonen men går man ner i klass blir det för liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har också en Honor 8, vad spökar med ditt batteri?
Min dör ibland trots att det finns (enligt mätaren) batteri kvar. Men jag tror nog främst att det är batteriet som är slutkört. Jag har haft min i 2år och det är väl ungefär så länge ett batteri håller. Synd att det är så krångligt att byta batteriet. Hur gammal är din honor 8:a?

Jag har kikat efter en Xiaomi som ersättare. Försöker hitta en vettigt prissatt som inte är allt för stor, många verkar vara 6-6,5tum, skulle helst ha något liknande som idag fast med mindre kanter. Dvs lika stor skärm men med mindre mått på telefonen än honor 8.

Vilken Xiaomi rekommenderar ni i prisklass 2000-4000kr som ersättare till honor 8?

Permalänk
Medlem

Härligt med mer att välja på. Haft Xiaomi tidigare och vad gäller hårdvara är det riktigt trevligt, mjukvaran är dock en annan femma....

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Väldigt nöjd med min mi5. Har utöver xiaomi telefon även ett antal xiaomi smart lampor, xiaomi 5ghz router, xiaomi övervakningskamera och en xiaomi android tv box. Allt fungerar utmärkt och till en bråkdel av vad sådana grejer vanligtvis kostar.

Xiaomi for the win

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Ej officiell sida. De brukar kommentera på Swedroid som att de är Xiaomi men de är precis som Elgiganten, Webhallen eller annan valfri återförsäljare. Tycker det är lite småfult av dom att luras så - SPECIELLT med tanke på att de absolut inte är billiga utan lägger på precis lika mycket eller mer som andra handlare.

Jag kan rekommendera Honorbuy, jag har köpt ett par prylar därifrån. Bra priser. Kolla så att de har det du vill köpa "in stock in Europe" så får man grejjerna på 3-4 dagar med DHL och utan några tull/moms/postnord avgifter då det är inom EU. Köpt sufrplatta Mi Pad4 och ryggsäck från deras site. Bägge tog 2 dygn från beställning till att jag har dom i hand, leverans från nåt lager i Italien.

Har ej använt sidan själv förut, men det verkar ju vara East & West Distribution AB's butik, och om de nu är officiell återförsäljare åt Xiaomi, så..?

Har däremot själv också använt Honorbuy, även Geekbuying och några fler kinabutiker, och har inget att klaga på

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har ej använt sidan själv förut, men det verkar ju vara East & West Distribution AB's butik, och om de nu är officiell återförsäljare åt Xiaomi, så..?

Har däremot själv också använt Honorbuy, även Geekbuying och några fler kinabutiker, och har inget att klaga på

Ja jo beror på hur man definierar officiell så klart

Jag kanske skulle varit mer tydlig, jag menar det är inte Xiaomis egna sida utan det är en återförsäljare. Men de använder Xiaomis logga, har Xiaomi i webbadressen osv, man kan lätt tro att det är Xiaomi själva som har sidan, vilket inte är fallet. Lite som att man skulle starta en webbshop som heter LG-store.se, använda LGs loggor överallt.... i mina ögon är det att luras lite men det kanske bara är jag som reagerar så?

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Jag struntar i telefonerna för tillfället, har en s8 som får levs ett tag till.
Däremot alla andra xiaomis produkter som robotdammsugate är jag jäkligt taggad på att kunna köpa här i sverige!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Ja jo beror på hur man definierar officiell så klart

Jag kanske skulle varit mer tydlig, jag menar det är inte Xiaomis egna sida utan det är en återförsäljare. Men de använder Xiaomis logga, har Xiaomi i webbadressen osv, man kan lätt tro att det är Xiaomi själva som har sidan, vilket inte är fallet. Lite som att man skulle starta en webbshop som heter LG-store.se, använda LGs loggor överallt.... i mina ögon är det att luras lite men det kanske bara är jag som reagerar så?

Nej, när du formulerar dig så, så förstår jag precis vad du menar, och jag håller med!

Permalänk

@milky81: Nej, du har helt rätt. Dessutom tar de övepriser. Tradingshenzen och Honorbuy är pålitliga om man inte har emot att importera. De har EU-lager och bra priser. Honorbuy har dock 20 usd i fraktkostnad.

Permalänk
Medlem

tycker inte om att använda mobilen till annat än att ta kort eller ringa så jag kör fortfarande på en honor 7, det enda tråkiga är att dem slutat uppdatera dens android os. är inte tillräkligt insatt för att flasha o installera tredje part uppdatering så jag väntar not ett tag till innan ja köper en ny, om xiaomi finns tillgänglig då kan det mycket väl vara en kandidat då jag helst prioriterar billig o kamera. resten gör jag på min surface pro.

tl:dr = bra med nya ansikten på svenska marknaden, det behövs

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Har haft Mi Max med 128Gb 4750mA batteri den fungerade fint gött med 6.44" skärm kameran var inte så bra på den.. Funderar på att köpa Mi Max 3 5500 ma batteri och 6.99" skärm

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Haft tre Xiaomi telefoner och varit mycket nöjd med allihopa sett till priset. Avskyr dock MIUI så att roota och flasha är ett krav för min del. A1 var ju dock helt ok då den körde Android One. Dock tveksamt att jag skulle köpa dem i Sverige när det säkert blir dubbelt så dyrt här. Importerar hellere inom eu så man slipper extra avgifter.

Permalänk
Medlem

Härligt med mer kinesiskt spyware.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Äger en Mi Mix (1) värsta varianten, garanterat bästa telefonen jag ägt! 6,4 skärm, 4000mah batteri! High class design helt Awesome!

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tänker inte ens ge mig på att uttala namnet har problem nog med huawei.

Citat:

SHOW mee (-sh as in ship, -ow as in now, -ee as in street, note first syllable stress)

This reflects the pronunciation used by the VP of Xiaomi Global, the Brazilian Hugo Barra, who said shortly after taking up his position in August 2013: "Think of 'show me', and then pronounce the first word as if it was 'shower.'"

Skrivet av RaZman:

Härligt med mer kinesiskt spyware.

Det är antagligen ingen större skillnad på en telefon tillverkad i Kina, Sydkorea eller Taiwan i det avseendet. Eller för den delen en telefon tillverkad i USA (om det finns några relevanta sådana).
Xiaomis telefoner har dock brett stöd av alternativa open-source OS.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag har också en Honor 8, vad spökar med ditt batteri?
Min dör ibland trots att det finns (enligt mätaren) batteri kvar. Men jag tror nog främst att det är batteriet som är slutkört. Jag har haft min i 2år och det är väl ungefär så länge ett batteri håller. Synd att det är så krångligt att byta batteriet. Hur gammal är din honor 8:a?

Jag har kikat efter en Xiaomi som ersättare. Försöker hitta en vettigt prissatt som inte är allt för stor, många verkar vara 6-6,5tum, skulle helst ha något liknande som idag fast med mindre kanter. Dvs lika stor skärm men med mindre mått på telefonen än honor 8.

Vilken Xiaomi rekommenderar ni i prisklass 2000-4000kr som ersättare till honor 8?

Ja det är precis som du skriver den dör fast det är enligt mätaren batteri kvar.
sist var nog värst, 56% öppnade google maps, telefonen hängde sig sen pip pip signar när batteriet dör och så stängdes det.

jag tror också batteriet börjar vara slut, får försöka kanske byta det, jag behåller gärna telefonen då jag övrigt nöjd.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Blir samma överdrivna.priset som hhujawei.
Köpte min honor 8 för 1800 det kallar jag prispressat.
Har den telefonen fortf det enda som spökar är batteriet.
Men det får man väll räkna.med nör det är billigt

Jag avskyr telefoner och dess prissättning precis som grafikkort.
Jag.behöver inte ha värsta telefonen men går man ner i klass blir det för liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Överdrivna priset som Huawei? Du ska inte köpa skit som du inte har råd med, då är det bättre att skaffa en Nokia 3310, som för övrigt släppts i en ny version.

Men du verkar ju ändå vilja ha en större skärm, vad gnäller du för då? Vill du ha avancerad teknik men att folk ska ge dig den gratis?