Permalänk
Permalänk
Medlem

Hejsan!

Det ser hyfsat ut , förutom grafikkortet, det är tyvärr skräp, dvs
om du inte enbart sysslar med enklare strategispel o dyl.
Satsa lite mer på grafikkortet om du ska ha någon nytta av
processorns kapacitet.

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

hmm okey... men vadå va duger den ti för spel då?
annars ere bara o dumpa de grafik korte i gammla o punga upp me pengar o köpa nått annat ;P

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

Köp ett Radeon 9700/9800 PRO, du verkar vara tät så varför inte satsa på det bästa?

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

mjoo pengar har man vell fast man bara e 19 små år.. ;P men ja lägger inte ut nå mer pengar denhär månaden iaf ;P får bli nästa månad ti o lyxa upp datorn

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

Räkna med att moderkortet kommer krångla. ASUS = Error

Permalänk
Medlem

nän men va trevligt att du säger det

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

Moderkortet är inte det bästa om du inte ska överklocka som en galning, grafikkortet måste bytas ut om du ska spela och jag skulle aldrig lita på en Maxtor hårddisk, i mina ögon har de lika högt rykte som IBM!

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

jaja men vafan ja e inte lika kräsen som alla som sitter här ;P bara skiten funkar så e ja nöjd, så what ever

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

desutom har alla så olika uppfattning om alla saker o märken så man vet fan inte vem man ska lita på

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Räkna med att moderkortet kommer krångla. ASUS = Error

Tror jag knappast. Har ett själv och det är absolut inga problem med det. Stabilt och bra att klocka. Det enda jag inte gillade när jag fick det är att man snålat in på brackets samt strömkonvertrar till Serial-ATA diskar. Dessutom har man valt att använda ICH5 sydbrygga i stället för den bättre (läs: mer välutrustade) ICH5R. Dåligt av Asus att kalla det för DeLuxe. Är man däremot ute efter "välutrustade" kort så är Gigabyte 8KNXP betydligt bättre. Förmodligen även Abit IC7-G men det har jag inte testat än.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

CAS3 Minnen?
Mja, jag skulle iaf satsat på andra minnen, en sata disk och ett nytt grafikkort

Visa signatur

ASUS P4G8X Deluxe, P4B 2.66GHz @3020MHz (151*20)
2*512MB Twinmos winbond pc3200 CL 2-2-2-5. Sapphire Radeon 9700 128MB Enermax 430W PSU 2*80GB WD

Permalänk
Medlem

ähh de funkar ... har andra problem o tänka på nu får inte skiten o funka skärmen e helt väck när man startar skiten

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

du gillar ordet skit starkt

är det så att du redan har sakerna hemma? isf är det inget att göra åt det. men annars bör du välja bättre minnen. finns mkt snabbare cas2 twinmos minnen till samma pris.

Permalänk
Medlem

hmm ser bra ut, om man bortser från grafikkortet.. Gillar dock skarpt ditt val av mobo, men behöver du Deluxemodellen? om inte finns det kanske en 500 lapp att spara där.

oj en sak till, köp andra minnen ta kanske twinmos eller kingston och inte cas3.

Visa signatur

det blir inte roligare än såhär

Permalänk
Medlem

ja har alla grejer här hemma i nya lådan o allt men ja får inte skiten o funka =(

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

ot: din sign... inte finns det väl något sätt att komma över 100 fps i cs?

Permalänk
Medlem

asså de e inte cs.. dett är min m4a1;a http://www.roligt.nu/Bilder/EBB57_stor.jpg bild på den ... fpsn är 130meter/sekunden... asså utgångshastigheten på mitt vapen, fast min m4a e moddad o ser grymmare ut!

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

Offt: Hur svårt är det att komma över 100fps i cs... Det är bara den jävla mätaren som inte kan visa mer! Inte faan sitter det en hårdvarubegränsning som gör att du omöjligt kan komma över 100fps...

Nästan alla kommer över 100fps! Svårt att komma under nu för tiden.

Och nu tillbaka till topic.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Budda
hmm okey... men vadå va duger den ti för spel då?
annars ere bara o dumpa de grafik korte i gammla o punga upp me pengar o köpa nått annat ;P

Du kan ju Få en "Geforce 4 Ti4200 med Hitman 2" för ca 1175:-
varför då punga ut 1255:- för ett "Pirat" kort

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=28943&t=278&l=2...

Edit: Läste att du hade grejorna hemma =/

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

yea det har jag redan ;P.. o de verkar som att moderkortet e väck... o man lär ju knappast få ett nytt från dustin iaf... blir till o köpa nytt eller nått *suck*

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

Nästan 1600:- för ett GF4 MX, snacka om blåst grabben! För det priset får du 3ggr så bra grejer, hoppas verkligen du ha en bra ursäkt, som att nån annan betalat eller nåt. Varför handla på dustin överhuvudtaget??

Permalänk

Måste säga att du inte köpt varken billigt eller bra. Man ska fråga sig för före man handlar. Tänk på det nästa gång.

Permalänk
Medlem

hahaha soo ? de funkar hur bra som helst nu iaf... o mx korte köpte ja nytt för under 1000kr....OVER and OUT

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk

För att vara tjatig, byt GFX.
Skulle satsat på andra minnen också, TwinMOS /w Winbond är ett bra alterativ?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

ja vet de hade tänkt köpa dom minnena vet inte va trött när ja gjorde beställningen osv... o nytt grafik kort kommer senare i vilkefall som helst ;P

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

Byt ut ljudkortet mot ett bra grafikkort

Hej
Din mobo innehåller 6 kanal ljud om jag minns rätt, vilket är absolut jämförbart med krånglande Creative ljud. Dem flesta är mycket nöjda med 6-kanal ljudet.
Köp i stället anständigt graf. kort t.ex. ATI 9800 Pro!!!!

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem

Re: ny dator

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Budda
[B]har köpt dehär skiten tänkte bara om ni kunde säga om de e skit grejer??

[url]http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?

Exakt dessa saker skulle jag sälja, NYA för en spottstyver av ny priset. Har du köpt den ännu??

Grafikkortet suger!!!! OM MAN TÄNKER PÅ DET ANDRA DU KÖPT!

Visa signatur

Dr Puppe

Permalänk

Är Asus Å Maxtor skit? Nä, tror inte det. Köper alltid dom märkerna!!!