Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Har gått och kollat efter dessa länge och lyssnat flera gånger i butik. Nu tog jag chansen!

https://www.brl.se/sv/artiklar/dynavoice-definition-df-8-golv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Det är bara 3 som kör med låsta telefoner. Tele2 och de andra kör med olåsta telefoner

3 låser fortfarande sina grejor om du köper via dem

Nja... De flesta (nästan alla) telefonerna säljs numera olåsta.

Skrivet av erssn:

Operatörerna får inte "låsa" lurarna längre. Sedan typ 2014 eller vad det kan vara.

Det stämmer inte. Det finns undantag. Exempelvis får telefoner låsas under bindningstid men skall sedan kostnadsfritt kunna låsas upp när tiden gått ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Ledgiganten + Hornbach prisgaranti

Kundservice på Hornbach ringde upp mig och meddelande att dom har beslutat att godkänna alla prisgarantier som tidigare registrerats pga att dom inte haft tillräckligt tydliga regler!

YEY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Nja... De flesta (nästan alla) telefonerna säljs numera olåsta.

Det stämmer inte. Det finns undantag. Exempelvis får telefoner låsas under bindningstid men skall sedan kostnadsfritt kunna låsas upp när tiden gått ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Du får nog läsa om mitt inlägg jag skrev att det är bara 3 som fortfarande låser sina grejer och det står på deras hemsida. Telia gjorde det förut men de har slutat med det(2014)...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Fungerar det fortfarande att skaffa ett abonnemang och sen avsluta det o betala hela summan på en gång? (angående mobilerna på tele2)

Permalänk
Medlem

Jag själv slog till på asus 2080 Dual AC från inet för 8k sek. Men tror jag kommer behövaa lämna tillbaka det. Inser att det kommer vara för stort för något slags m-itx bygge..
Hoppas det dyker upp något mindre inatt...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Du får nog läsa om mitt inlägg jag skrev att det är bara 3 som fortfarande låser sina grejer och det står på deras hemsida. Telia gjorde det förut men de har slutat med det(2014)...

Nej, du har alltså fel där. 3 säljer numer de flesta (i princip alla nya) telefonerna utan att de är operatörslåsta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av xprt:

Ledgiganten + Hornbach prisgaranti

Kundservice på Hornbach ringde upp mig och meddelande att dom har beslutat att godkänna alla prisgarantier som tidigare registrerats pga att dom inte haft tillräckligt tydliga regler!

YEY!

Gäller det även köp som görs idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Bästa hittills är Elgigantens PNY RTX 2080 Ti XLR8 Gaming OC för 12990kr, bara 500kr lägre än deras ordinarie pris men mer än 3000kr billigare än andra återförsäljare av samma pris. Har kortet själv, det är stabilt klockar helt okej men helt utan bling bling. Så frågan är om man vill lägga 2000-3000kr mer för en kylning som ger 2dB lägre fläktljud?

Personligen känner jag att det inte bara är en fråga om 2dB utan även hur "swooshet" låter. Hade ett Palit 980Ti som verkligen inte lät trevligt sen köpte jag ett MSI Gaming X och det var ett behagligare ljud trots hyfsat liknande dB

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Nej, du har alltså fel där. 3 säljer numer de flesta (i princip alla nya) telefonerna utan att de är operatörslåsta.

Skickades från m.sweclockers.com

Från deras hemsida https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/las-up...

Det flesta av våra mobiler, modem och routrar är låsta till vårt nät. Det innebär att du inte kan använda andra operatörers SIM-kort i våra produkter. Du kan låsa upp din produkt tidigast 12 månader efter ditt köp.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Nja... De flesta (nästan alla) telefonerna säljs numera olåsta.

Det stämmer inte. Det finns undantag. Exempelvis får telefoner låsas under bindningstid men skall sedan kostnadsfritt kunna låsas upp när tiden gått ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av hellmix:

Från deras hemsida https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/las-up...

Det flesta av våra mobiler, modem och routrar är låsta till vårt nät. Det innebär att du inte kan använda andra operatörers SIM-kort i våra produkter. Du kan låsa upp din produkt tidigast 12 månader efter ditt köp.

Hur ser det ut med routrar (3g/4g etc), är de tvugna att kostnadsfritt låsa upp dessa också efter x antal månader?

edit: En snabb googling ger kvickt svar på detta (lata mig): https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/las-up...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Nej, du har alltså fel där. 3 säljer numer de flesta (i princip alla nya) telefonerna utan att de är operatörslåsta.

Skickades från m.sweclockers.com

Sen när då...? Det måste dom ändrat väldigt nyligen då för jag köpte s8sn förra året och den är stenlåst och de vägrar läste upp den förrän 12 månader gått. Mot en kostnad. Efter 24mån gratis

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Hur ser det ut med routrar (3g/4g etc), är de tvugna att kostnadsfritt låsa upp dessa också efter x antal månader?

edit: En snabb googling ger kvickt svar på detta (lata mig): https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/las-up...

Det jag hittar Produkt köpt efter 1 maj 2014
Upplåsningsavgift på 350 kronor tas ut om du har bindningstid kvar. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått. 

Har du ingen bindningstid kvar eller köpt mobilen kontant så är det kostnadsfritt att låsa upp direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Ett tips för alla som har problem med tre låsning är att vimla fungerar med deras låsta telefoner

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av xprt:

Ledgiganten + Hornbach prisgaranti

Kundservice på Hornbach ringde upp mig och meddelande att dom har beslutat att godkänna alla prisgarantier som tidigare registrerats pga att dom inte haft tillräckligt tydliga regler!

YEY!

Kan vara så att jag var en bidragande orsak, vet inte hur många andra som ringde men jag ringde och pratade med dem två gånger, andra gången bad jag om att få min order makulerad men det gick inte, och fick då veta att jag själv skulle bekosta returfrakten. Bad då den jag pratade med att skicka en kostnadsfri retursedel då de varit väldigt otydliga i sina villkor. Hon skulle kolla internt vad som skulle gå att göra, på väg hem från jobbet ringer hon upp och ber om ursäkt för sin bristande information i villkoren och de har beslutat om att godkänna prissänkningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ett billigt tangentbord, är detta nedan något att ha? Är det bättre än Logitech Keyboard K120?

https://www.inet.se/produkt/6100367/deltaco-gaming-tangentbor...

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday-gaming/erbjudanden...

2690:- för ett GTX 1060 vad tycks om det ska man slå till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Fungerar det fortfarande att skaffa ett abonnemang och sen avsluta det o betala hela summan på en gång? (angående mobilerna på tele2)

Detta återstår att se när man ser fulla villkoren.
Kanske dom lärde sig ifrån förra årets BF där alla köpte S8 för 4000:- sen sa upp abonnemanget.
Kan hända att dom tagit det som bindning nu som ex Comviqs kampanjer osv alltid kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr pewpew:

Gäller det även köp som görs idag?

Jag frågade om det gäller även idag och dom sa nej! Kan dock inte se att dom uppdaterat sina regler än, värt en chansning ?

Skrivet av Edvin-89:

Kan vara så att jag var en bidragande orsak, vet inte hur många andra som ringde men jag ringde och pratade med dem två gånger, andra gången bad jag om att få min order makulerad men det gick inte, och fick då veta att jag själv skulle bekosta returfrakten. Bad då den jag pratade med att skicka en kostnadsfri retursedel då de varit väldigt otydliga i sina villkor. Hon skulle kolla internt vad som skulle gå att göra, på väg hem från jobbet ringer hon upp och ber om ursäkt för sin bristande information i villkoren och de har beslutat om att godkänna prissänkningen

Skickades från m.sweclockers.com

Japp tror vi var flera som sa ifrån
Dom insåg att alla beställningar som kom in igår var enkomt för att nyttja prisgarantin och avbeställningar skulle resultera i himla massa arbete för dom.
Mina varor hade för övrigt redan hunnit skickas iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V3N:

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday-gaming/erbjudanden...

2690:- för ett GTX 1060 vad tycks om det ska man slå till?

Om du inte redan har gsync skärm så skulle jag hellre köpt rx580/590 i den prisklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Detta återstår att se när man ser fulla villkoren.
Kanske dom lärde sig ifrån förra årets BF där alla köpte S8 för 4000:- sen sa upp abonnemanget.
Kan hända att dom tagit det som bindning nu som ex Comviqs kampanjer osv alltid kör.

Tele2 har inga bindningstider. Fritt att säga upp ab om man vill. // Anställd

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Sitter och hoppas på ett riktigt fint pris på en iPhone SE... men har inte så stora förhoppningar😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter o hoppas på lite rea på ubiquiti prylar, men verkar som att hoppet är förgäves.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Sitter o hoppas på lite rea på ubiquiti prylar, men verkar som att hoppet är förgäves.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Dock verkar Ubiquitis prylar reas ut lika ofta som Apple; med andra ord aldrig.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Om du inte redan har gsync skärm så skulle jag hellre köpt rx580/590 i den prisklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Gammal sketen tv jag sitter på 24 tum. Tror den är 6 år gammal, Men den ger ju ut bra färger och bra hd kvalite 1080 IPS
Blir det gpu blir det ett grönt iaf inte rött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Samma här. Dock verkar Ubiquitis prylar reas ut lika ofta som Apple; med andra ord aldrig.

Hehe japp insåg det med när jag kollade prishistoriken,.

Fann dock detta.
20% på clas ohlson som har lite prylar i sitt sortiment.
https://m.clasohlson.com/se/c/blackfriday

Dom är lite dyrare än andra butiker men blir ändå lite rea, ska nog klippa AP nano hd, sen velar jag om jag ska ta 60w poe switchen eller leta eter upp till 150w.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tillägga i diskussionen ovan att telefoner hos 3 går att låsa upp inom 12 månader om man frågar snällt och betalar 350kr. Gjorde det nyss på en 1-2 månader gammal lur. Skadar inte att du har en bra anledning till varför du vill göra det dock antar jag men det går, 100%.

Kontaktade 3 Sverige via Messenger och fick svar direkt, bara minuter senare efter jag uppgett IMEI så var den upplåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V3N:

Gammal sketen tv jag sitter på 24 tum. Tror den är 6 år gammal, Men den ger ju ut bra färger och bra hd kvalite 1080 IPS
Blir det gpu blir det ett grönt iaf inte rött.

Bara undrar...varför köpa rött i den segment när rx580 eller 590 är både bättre än 1060 plus att den är ofta väldigt billigare.
Sen är freesync skärm mycket billigare med. Bara undrar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sitt paket skickat av Inet under dagen? Vet inte om jag gjorde en tabbe när jag valde DHL.

Permalänk
Medlem

Någon som sett ett hyffsat moderkort för AMD (B450) sub 1000kr?