Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

HTPC

Har en HTPC som jag varit väldigt nöjd med en längre tid men har börjat snegla på en konsol (RDR2 lockar) och båda får tyvärr inte plats under TV:n.

Så vill kolla om det finns något intresse för att köpa en prima HTPC som varit en trotjänare för mig senaste åren.

Delarna är följande, inte senaste men fungerar klockrent att köra netflix/plex/kodi osv.

ASRock Z77E-ITX
Intel Core i3 3220 3,3GHz
Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze
Fractal Design Node 304
SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5

Jag har kört windows 10 på den men den licensen kommer tyvärr inte följa med då den ska skänkas till en behövande inom familjen.

Slänger med Mircrosoft all in one tangentbord också.

Skickas helst inte då jag inte har kartonger kvar utan hämtas i Hammarbyhöjden.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Bud eller fastpris?
Skick på chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Bud eller fastpris?
Skick på chassit?

Hej,

Tycker att 1500kr är relativt vettigt pris att betala för likvärdig hårdvara + tangentbordet så det är väll där jag helst vill att det ska börjas.
Sen om fler är intresserade så uppmuntras ju budgivning givetvis.

Kollade över chassit tidigare och såg inga skador/repor. Har bara stått där under TV:n under tiden jag haft den. Används relativt lite.
Lite dammig kanske men ska damma av den så gott jag kan under morgonen imorrn.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att sälja delarna för sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd

Intresserad av byte ? Har Logitech Harmony Touch universalfjärkontroll samt Logitech Harmony Hub som klarar av att hantera allt, från Apple till värmepumpar till så klart hemmabiogrejer. Bokstavligen allt som antingen går på Bluetooth, WiFi eller infrarött inklusive hemautomatisering. Hubben förvandlar din Iphone eller Android till ytterligare en universalkontroll för alla prylar somgår att fjärstyra. Dessa två säljs separat för 1400kr styck så ihop kostar dom 2800kr.
Byter gärna mot din burk rakt av om det passar.
Vänliga hälsningar
Redzo

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Kan du tänka dig att sälja delarna för sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Inte intresserad av att sälja var för sig, vill inte bli sittande med några enstaka delar

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@SunQ: Har du kvar den ?
I så fall är jag intresserad, så länge allt fungerar fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snared:

@SunQ: Har du kvar den ?
I så fall är jag intresserad, så länge allt fungerar fortfarande

Hej!

Den finns kvar och allt fungerar klockrent.

//Peter

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@SunQ: Slänger ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har en HTPC som jag varit väldigt nöjd med en längre tid men har börjat snegla på en konsol (RDR2 lockar) och båda får tyvärr inte plats under TV:n.

Har du koll på hur mycket ström den drar vid låg belastning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Har du koll på hur mycket ström den drar vid låg belastning?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Tyvärr inte, och @snared kom förbi och hämtade den igår så är inte längre till salu.

//Peter

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@SunQ: Har testat den och är väldigt tyst och funkar jätte fint!
Hade lite problem att installera windows (då det kom upp att det saknades drivrutiner för CD/DVD läsare, fastän det inte har), men hittade i forumet ett liknande problem och löste sig genom att flytta usb-stickan från 3.0 till 2.0.
Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snared:

@SunQ: Har testat den och är väldigt tyst och funkar jätte fint!
Hade lite problem att installera windows (då det kom upp att det saknades drivrutiner för CD/DVD läsare, fastän det inte har), men hittade i forumet ett liknande problem och löste sig genom att flytta usb-stickan från 3.0 till 2.0.
Tackar!

Härligt att höra!

Har själv aldrig fått det problemet men har iofs bara installerat windows 2ggr på den
Men ja, jag har aldrig hört något speciellt ljud från den förutom när den startar upp. Så på så vis är den ju trevlig.

Tur du är sweclockare så du lyckades lösa problemet

Tack själv! Hoppas du har samma nöje av den som jag haft!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |