Star Citizen - nytt spel från Chris Roberts

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2016

Jag tänkte ta och börja lira Star Citizen när alla mina nya grejer till burken har kommit.

Finns det någon "klan" eller Server som man kan joina som har mycket svenskar i sig och är schyssta att lära upp nybörjare?

Jag testade Alpha eller var det nu var för ungefär 2 år sedan, men eftersom min dator inte var så jättebra och laggade så blev det inte många timmar.

ASUS Nvidia GeForce GTX 980Ti STRIX| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av LiTo:

Jag är sugen på att uppgradera min Aurora LX till något mer "användbart" och roligare.
Utöver Aurora LX har jag idag en Constellation Aquilla och en URSA Rover som är place holders för en Carrack.
Dessutom har jag en Hornet som jag tror att alla får låna som skepp?

Jag har mest sneglat på en Prospector för mining eller en Cutlass black för all around combat och cargo missions.
Vad skulle ni rekommendera för uppgradering?

Blev det någon uppgradering nu under Anniversery Sale? Det fanns ju gott om möjligheter att skaffa sig en uppgradering från Auroran nu i förra veckan.

Tyckte själv att Anniversery Sale var en riktig hit! Det var coolt att de hade skapat en in-game mässa där tillverkarna fick visa upp sina skepp. Ett mycket bra tillfälle att få utforska och testflyga alla skepp som finns i spelet.

Dator: ASUS Sabertooth P67 - Core i5 2500K vattenkyld - 4x4GB Kingston HyperX Genesis Grey 1600MHz - PNY GTX 980 Ti XLR8 OC vattenkyld - ASUS Xonar DX - Crucial m4 512GB - Corsair AX750 - Fractal Design Define S
NAS: Synology DS716+ - 2x4TB HGST MegaScale DC 4000.B Router: Netgear R7000 - AdvancedTomato 3.4-138

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av joppe_k:

Blev det någon uppgradering nu under Anniversery Sale? Det fanns ju gott om möjligheter att skaffa sig en uppgradering från Auroran nu i förra veckan.

Tyckte själv att Anniversery Sale var en riktig hit! Det var coolt att de hade skapat en in-game mässa där tillverkarna fick visa upp sina skepp. Ett mycket bra tillfälle att få utforska och testflyga alla skepp som finns i spelet.

Jajamen, jag uppgraderade min Aurora till en Prospector. Körde en del mining under anniversery sale. Tyvärr är 3.4 ganska buggig så jag slutade spela. Orkar inte med alla bristerna. Det så kallade "Business district" var ett skämt.

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av LiTo:

Jajamen, jag uppgraderade min Aurora till en Prospector. Körde en del mining under anniversery sale. Tyvärr är 3.4 ganska buggig så jag slutade spela. Orkar inte med alla bristerna. Det så kallade "Business district" var ett skämt.

Nice. Prospector är väl lite roligare än en Aurora och mining är, vad jag förstått, en av de aktiviteter som är något-så-när välutvecklad. Har aldrig testat mining själv dock.

Jo, håller med när det gäller buggar. SC i dagsläget är liksom inget spel man spelar under lägre tid, utan mera något man hoppar in i några dagar när det kommer ut en ny patch. Förhoppningsvis blir det bättre under 2019 då spelet klart har potential!

Själv väntar jag mest på patch 3.5 nu. Jag äger en Origin 350R (racer) och 300 serien ska tydligen bli omarbetad i 3.5, så det blir spännande för mig.

Dator: ASUS Sabertooth P67 - Core i5 2500K vattenkyld - 4x4GB Kingston HyperX Genesis Grey 1600MHz - PNY GTX 980 Ti XLR8 OC vattenkyld - ASUS Xonar DX - Crucial m4 512GB - Corsair AX750 - Fractal Design Define S
NAS: Synology DS716+ - 2x4TB HGST MegaScale DC 4000.B Router: Netgear R7000 - AdvancedTomato 3.4-138

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av joppe_k:

Nice. Prospector är väl lite roligare än en Aurora och mining är, vad jag förstått, en av de aktiviteter som är något-så-när välutvecklad. Har aldrig testat mining själv dock.

Jo, håller med när det gäller buggar. SC i dagsläget är liksom inget spel man spelar under lägre tid, utan mera något man hoppar in i några dagar när det kommer ut en ny patch. Förhoppningsvis blir det bättre under 2019 då spelet klart har potential!

Själv väntar jag mest på patch 3.5 nu. Jag äger en Origin 350R (racer) och 300 serien ska tydligen bli omarbetad i 3.5, så det blir spännande för mig.

Jag testade alla Origin skeppen under Anniversary Sale. Origin 350R är trevlig när man vill ta sig runt snabbt. Lämna Hurston är en breeze i en 350R.

Säg till om du vill prova på lite mining, då kan jag logga på och spawna en Prospector.
Skulle vilja testa lite missions men det har varit för buggigt. Delivery missions har varit hopplösa att borta.
Skulle även vilja se att vi kan skicka pengar till varandra så man kan köpa dyrare skepp tillsammans.

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av LiTo:

Jag testade alla Origin skeppen under Anniversary Sale. Origin 350R är trevlig när man vill ta sig runt snabbt. Lämna Hurston är en breeze i en 350R.

Säg till om du vill prova på lite mining, då kan jag logga på och spawna en Prospector.
Skulle vilja testa lite missions men det har varit för buggigt. Delivery missions har varit hopplösa att borta.
Skulle även vilja se att vi kan skicka pengar till varandra så man kan köpa dyrare skepp tillsammans.

Vad jag har hört så funkar delivery missions nu. Pratade med en igår som får ihop 25000 i timman på det.
När det gäller att skicka pengar mellan varann så har det varit möjligt länge.

Skickades från m.sweclockers.com

\AcHieVer\ Asus P8Z77 - V | i5 3570K @5.0 | MSI GTX 1070 8GB | 3x Asus 24" LED | 16GB Corsair Vengeance @1800 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 550W XFX Pro 80+bronze | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | Intel 330 SSD, 850/860 Evo | Seagate 1TB | Cyborg Command pad |
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av GTXOla:

Vad jag har hört så funkar delivery missions nu. Pratade med en igår som får ihop 25000 i timman på det.
När det gäller att skicka pengar mellan varann så har det varit möjligt länge.

Hur skickar man pengar till varandra utan att skapa service beacons som vem som helst kan acceptera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av LiTo:

Hur skickar man pengar till varandra utan att skapa service beacons som vem som helst kan acceptera?

Det är det sättet som man använder.
Det går hur bra som helst om man gör rätt.

\AcHieVer\ Asus P8Z77 - V | i5 3570K @5.0 | MSI GTX 1070 8GB | 3x Asus 24" LED | 16GB Corsair Vengeance @1800 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 550W XFX Pro 80+bronze | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | Intel 330 SSD, 850/860 Evo | Seagate 1TB | Cyborg Command pad |
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005

Star Citizen - _nytt_ spel från Chris Roberts

Tråden vars namn bara blir mindre och mindre rätt

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silent 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
På hyllan: E5300 2600Hz -> 3640Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av LiTo:

Tackar! Det ska jag absolut göra när jag blir sugen på att testa mining. När 3.5 släpps så kan du få testa min (då nyligen uppdaterade) 350R.

Jo, det var liksom tanken när jag skaffade min 350R: att kunna ta sig runt snabbt och lämna alla gankers bakom sig. Om de behåller sängen från 300i (och det hoppas jag verkligen) så är det nog ett närmast perfekt skepp för "content tourism".

Jag har en Arrow LTI också som jag funderar på att uppgradera till något som är lite bättre att tjäna pengar med, samt något som lämpar sig för multicrew. En Cutlass Black vore inte så dumt, och även den kommande Mercury Star Runner verkar fin. Bägge är lite större multi-role skepp som man kan göra lite av varje i. Men i nuläget ska jag hålla i mina pengar. Spelet känns lite för ofärdigt för att jag ska vilja spendera mer på det i nuläget.