Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ta och börja lira Star Citizen när alla mina nya grejer till burken har kommit.

Finns det någon "klan" eller Server som man kan joina som har mycket svenskar i sig och är schyssta att lära upp nybörjare?

Jag testade Alpha eller var det nu var för ungefär 2 år sedan, men eftersom min dator inte var så jättebra och laggade så blev det inte många timmar.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Jag är sugen på att uppgradera min Aurora LX till något mer "användbart" och roligare.
Utöver Aurora LX har jag idag en Constellation Aquilla och en URSA Rover som är place holders för en Carrack.
Dessutom har jag en Hornet som jag tror att alla får låna som skepp?

Jag har mest sneglat på en Prospector för mining eller en Cutlass black för all around combat och cargo missions.
Vad skulle ni rekommendera för uppgradering?

Blev det någon uppgradering nu under Anniversery Sale? Det fanns ju gott om möjligheter att skaffa sig en uppgradering från Auroran nu i förra veckan.

Tyckte själv att Anniversery Sale var en riktig hit! Det var coolt att de hade skapat en in-game mässa där tillverkarna fick visa upp sina skepp. Ett mycket bra tillfälle att få utforska och testflyga alla skepp som finns i spelet.

Visa signatur

Dator: ASUS Pro WS X570-Ace - Ryzen 5 3600X vattenkyld - 4x8GB GSkill Ripjaws V 3600MHz - PNY GTX 980 Ti XLR8 OC vattenkyld - ASUS Xonar DX - Corsair Force MP600 1 TB - Corsair AX750 - Fractal Design Define S
NAS: Synology DS716+ - 2x4TB HGST MegaScale DC 4000.B Router: Netgear R7000 - AdvancedTomato Firmware

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe_k:

Blev det någon uppgradering nu under Anniversery Sale? Det fanns ju gott om möjligheter att skaffa sig en uppgradering från Auroran nu i förra veckan.

Tyckte själv att Anniversery Sale var en riktig hit! Det var coolt att de hade skapat en in-game mässa där tillverkarna fick visa upp sina skepp. Ett mycket bra tillfälle att få utforska och testflyga alla skepp som finns i spelet.

Jajamen, jag uppgraderade min Aurora till en Prospector. Körde en del mining under anniversery sale. Tyvärr är 3.4 ganska buggig så jag slutade spela. Orkar inte med alla bristerna. Det så kallade "Business district" var ett skämt.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Jajamen, jag uppgraderade min Aurora till en Prospector. Körde en del mining under anniversery sale. Tyvärr är 3.4 ganska buggig så jag slutade spela. Orkar inte med alla bristerna. Det så kallade "Business district" var ett skämt.

Nice. Prospector är väl lite roligare än en Aurora och mining är, vad jag förstått, en av de aktiviteter som är något-så-när välutvecklad. Har aldrig testat mining själv dock.

Jo, håller med när det gäller buggar. SC i dagsläget är liksom inget spel man spelar under lägre tid, utan mera något man hoppar in i några dagar när det kommer ut en ny patch. Förhoppningsvis blir det bättre under 2019 då spelet klart har potential!

Själv väntar jag mest på patch 3.5 nu. Jag äger en Origin 350R (racer) och 300 serien ska tydligen bli omarbetad i 3.5, så det blir spännande för mig.

Visa signatur

Dator: ASUS Pro WS X570-Ace - Ryzen 5 3600X vattenkyld - 4x8GB GSkill Ripjaws V 3600MHz - PNY GTX 980 Ti XLR8 OC vattenkyld - ASUS Xonar DX - Corsair Force MP600 1 TB - Corsair AX750 - Fractal Design Define S
NAS: Synology DS716+ - 2x4TB HGST MegaScale DC 4000.B Router: Netgear R7000 - AdvancedTomato Firmware

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe_k:

Nice. Prospector är väl lite roligare än en Aurora och mining är, vad jag förstått, en av de aktiviteter som är något-så-när välutvecklad. Har aldrig testat mining själv dock.

Jo, håller med när det gäller buggar. SC i dagsläget är liksom inget spel man spelar under lägre tid, utan mera något man hoppar in i några dagar när det kommer ut en ny patch. Förhoppningsvis blir det bättre under 2019 då spelet klart har potential!

Själv väntar jag mest på patch 3.5 nu. Jag äger en Origin 350R (racer) och 300 serien ska tydligen bli omarbetad i 3.5, så det blir spännande för mig.

Jag testade alla Origin skeppen under Anniversary Sale. Origin 350R är trevlig när man vill ta sig runt snabbt. Lämna Hurston är en breeze i en 350R.

Säg till om du vill prova på lite mining, då kan jag logga på och spawna en Prospector.
Skulle vilja testa lite missions men det har varit för buggigt. Delivery missions har varit hopplösa att borta.
Skulle även vilja se att vi kan skicka pengar till varandra så man kan köpa dyrare skepp tillsammans.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Jag testade alla Origin skeppen under Anniversary Sale. Origin 350R är trevlig när man vill ta sig runt snabbt. Lämna Hurston är en breeze i en 350R.

Säg till om du vill prova på lite mining, då kan jag logga på och spawna en Prospector.
Skulle vilja testa lite missions men det har varit för buggigt. Delivery missions har varit hopplösa att borta.
Skulle även vilja se att vi kan skicka pengar till varandra så man kan köpa dyrare skepp tillsammans.

Vad jag har hört så funkar delivery missions nu. Pratade med en igår som får ihop 25000 i timman på det.
När det gäller att skicka pengar mellan varann så har det varit möjligt länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Vad jag har hört så funkar delivery missions nu. Pratade med en igår som får ihop 25000 i timman på det.
När det gäller att skicka pengar mellan varann så har det varit möjligt länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur skickar man pengar till varandra utan att skapa service beacons som vem som helst kan acceptera?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Hur skickar man pengar till varandra utan att skapa service beacons som vem som helst kan acceptera?

Det är det sättet som man använder.
Det går hur bra som helst om man gör rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Star Citizen - _nytt_ spel från Chris Roberts

Tråden vars namn bara blir mindre och mindre rätt

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Jag testade alla Origin skeppen under Anniversary Sale. Origin 350R är trevlig när man vill ta sig runt snabbt. Lämna Hurston är en breeze i en 350R.

Säg till om du vill prova på lite mining, då kan jag logga på och spawna en Prospector.
Skulle vilja testa lite missions men det har varit för buggigt. Delivery missions har varit hopplösa att borta.
Skulle även vilja se att vi kan skicka pengar till varandra så man kan köpa dyrare skepp tillsammans.

Tackar! Det ska jag absolut göra när jag blir sugen på att testa mining. När 3.5 släpps så kan du få testa min (då nyligen uppdaterade) 350R.

Jo, det var liksom tanken när jag skaffade min 350R: att kunna ta sig runt snabbt och lämna alla gankers bakom sig. Om de behåller sängen från 300i (och det hoppas jag verkligen) så är det nog ett närmast perfekt skepp för "content tourism".

Jag har en Arrow LTI också som jag funderar på att uppgradera till något som är lite bättre att tjäna pengar med, samt något som lämpar sig för multicrew. En Cutlass Black vore inte så dumt, och även den kommande Mercury Star Runner verkar fin. Bägge är lite större multi-role skepp som man kan göra lite av varje i. Men i nuläget ska jag hålla i mina pengar. Spelet känns lite för ofärdigt för att jag ska vilja spendera mer på det i nuläget.

Visa signatur

Dator: ASUS Pro WS X570-Ace - Ryzen 5 3600X vattenkyld - 4x8GB GSkill Ripjaws V 3600MHz - PNY GTX 980 Ti XLR8 OC vattenkyld - ASUS Xonar DX - Corsair Force MP600 1 TB - Corsair AX750 - Fractal Design Define S
NAS: Synology DS716+ - 2x4TB HGST MegaScale DC 4000.B Router: Netgear R7000 - AdvancedTomato Firmware

Permalänk
Medlem

Har börjat spela SC igen efter några månader paus. Tycker spelet är kul men känns som man har redan sett allt efter ett par timmar spelande. Ser fram emot 3.5.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Lite smått panikköpte SC innan de "splittade" singelplayerdelen från multiplayerdelen (ursäkta kass beskrivning!) men har inte rört liret.

Knäppt nog börjar jag bli sugen att testa. Om jag nu drar ner liret och testar, vad väntar mig? Är allt ett gigantiskt "betatest" eller börjar saker och ting komma på plats?

Det som lockar mig är att fara fram och tillbaks och handla/köpa varor och samla pengar på hög. "Pangpang" lockar mig inte alls, mest beroende på att ålderdomen har fått mina nerver att lagga ner totalt.

Vet inte ens vilket skepp jag eventuellt startar med.

För att avslöja mig så köpte jag för bra länge sen en Warthoguppsättning som står oupptagen i vardagsrummet. Fick köpa det till bra pris. Har noll plats på/vid skrivbordet men börjar locka rejält som sagt att försöka få igång den och zippa runt i SC..................

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Lite smått panikköpte SC innan de "splittade" singelplayerdelen från multiplayerdelen (ursäkta kass beskrivning!) men har inte rört liret.

Knäppt nog börjar jag bli sugen att testa. Om jag nu drar ner liret och testar, vad väntar mig? Är allt ett gigantiskt "betatest" eller börjar saker och ting komma på plats?

Det som lockar mig är att fara fram och tillbaks och handla/köpa varor och samla pengar på hög. "Pangpang" lockar mig inte alls, mest beroende på att ålderdomen har fått mina nerver att lagga ner totalt.

Vet inte ens vilket skepp jag eventuellt startar med.

För att avslöja mig så köpte jag för bra länge sen en Warthoguppsättning som står oupptagen i vardagsrummet. Fick köpa det till bra pris. Har noll plats på/vid skrivbordet men börjar locka rejält som sagt att försöka få igång den och zippa runt i SC..................

Att köpa å sälja likt det gamla spelet pirates till amigan är det nog många som har tänkt sej.
Jag är ingen expert men jag har följt utvecklingen sedan mitten av 2013 och jag skulle säga att freelancern troligen är ett bra skepp för transport om man lirar solo.

Om jag förstår det rätt så försvinner allt man jobbat ihop vid varje uppdatering så det finns igentligen ingen anledning att spela spelet om man vill spara en massa resurser på hög. Om man däremot vill testa uppdrag, testa lite fps-shooter, spacesim eller varför inte bara gå omkring i en fantastisk miljö, ja då kan det vara läge å testa.
En annan sitter på en i7 860 och det laggar svinmycket så jag har inte testat det sedan 2.0. Skall dock köpa en rysen 3 nu i sommar så sen skall jag börja lira det aktivt ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Att köpa å sälja likt det gamla spelet pirates till amigan är det nog många som har tänkt sej.
Jag är ingen expert men jag har följt utvecklingen sedan mitten av 2013 och jag skulle säga att freelancern troligen är ett bra skepp för transport om man lirar solo.

Om jag förstår det rätt så försvinner allt man jobbat ihop vid varje uppdatering så det finns igentligen ingen anledning att spela spelet om man vill spara en massa resurser på hög. Om man däremot vill testa uppdrag, testa lite fps-shooter, spacesim eller varför inte bara gå omkring i en fantastisk miljö, ja då kan det vara läge å testa.
En annan sitter på en i7 860 och det laggar svinmycket så jag har inte testat det sedan 2.0. Skall dock köpa en rysen 3 nu i sommar så sen skall jag börja lira det aktivt ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Var in en repa för första gången i SC i helgen med en kompis som inte heller varit inne i spelet förut.

Det var verkligen som Helan och Halvan i SC. Bara att gruppa med varandra tog en 20 minuter att lista ut. Vi chattade med varandra via Bnet för vi listade inte ut hur man gjorde i SC. Svenska tangentbordslayouten stämmer väl inte med överens med hur det är tänkt, amerikanska?

Lyckades gruppa efter många om och men. Chattade med varandra via "F1" vilket var duktigt omständigt. Skulle hitta varandra vilket också tog lång tid. Efter många om och men så fattade vi konceptet med "struts". Vi var på olika självklart. Fick tips om att flyta runt mellan struts så till slut så landade vi på samma. Efter relog så fick vi igång chatten ordentligt så vi slapp "F1"a, kunde även se varandra med "markörer" vilket underlättade en hel del.

Dagens apgarv fick jag när han retrievade sitt skepp så vi kunde se hur det såg ut. Han hoppade in och lyckades starta skeppet och for iväg rakt upp via tangentbord. Han försökte landa försiktigt vilket resulterade i gigantisk explosion.

Det gav mersmak men jisses vad jag inte fattade nånting. Ser fram emot spelet, bara hoppas det släpps någon gång.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Iväntan på att SC ska bli kul, och relativt stabilt, har jag bara testkört nån gång då och då för se hur det är. Testade köra lite v.3.6.1 igår, ett jäkla bök att få till kontrollerna, och det buggade sig en del i början. Men till slut fick jag ordning på det. Har lärt mig principen av att landa med min Freelancer på Lorville och Arccorp vilket är en upplevelse, likaså flyga därifrån från hangaren. Är faktiskt svårt, men riktigt kul när man lyckas med det och väl förstår sig på hur hovringsautomatiken fungerar.

Gjorde några enkla transport-uppdrag för att värma upp mig i Freelancern, och det här spelet känns faktiskt riktigt kul just nu. Har köpt massor med SLAM som jag inte vet var jag säja nånstans (visste inte att det var droger X) ).

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Fick hem min nya 3900x så jag slutligen kunde lira star citizen i veckan.
Testade först med m&k och det kändes sådär. Kopplade in mina dubbla t16000m (joysticks) och allt kändes helt naturligt. Gjorde min första resa till en planet tillsammans med en kille i hans constellation och det går inte beskriva i ord hur det kändes, mer än att säga att detta spelet är garanterat next gen 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Japp, det börjar mogna till nu en del. Har varit rätt försiktig och bara åtagit mig enkla leverans-uppdrag.
Ganska kul faktiskt, under ett uppdrag där jag skulle hämta lite farligt avfall på en månbas, såg jag en farkost flyga över förbi.
Tänkte nu blir det skjuta av, så jag ställde undan godset, drog vapen och gömde mig bakom en stolpe. Farkosten landade inte långt bort och ut kom en obeväpnad figur. Satt lugnt en stund och siktade mot figuren, denne stod still, så jag hölstrade vapnet och gick fram.
Tänkte att det var nåt sidouppdrag, men det visade sig vara en annan spelare som skulle visa Star Citizen för sin 5 åriga son. X)

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Lite smått panikköpte SC innan de "splittade" singelplayerdelen från multiplayerdelen (ursäkta kass beskrivning!) men har inte rört liret.

Knäppt nog börjar jag bli sugen att testa. Om jag nu drar ner liret och testar, vad väntar mig? Är allt ett gigantiskt "betatest" eller börjar saker och ting komma på plats?

Det som lockar mig är att fara fram och tillbaks och handla/köpa varor och samla pengar på hög. "Pangpang" lockar mig inte alls, mest beroende på att ålderdomen har fått mina nerver att lagga ner totalt.

Vet inte ens vilket skepp jag eventuellt startar med.

För att avslöja mig så köpte jag för bra länge sen en Warthoguppsättning som står oupptagen i vardagsrummet. Fick köpa det till bra pris. Har noll plats på/vid skrivbordet men börjar locka rejält som sagt att försöka få igång den och zippa runt i SC..................

Har för visso inte haft tid att lira spelet seriöst ännu, men jag har länge haft liknande tankar...
Har ju en del grejer till Boeing plan, "shooting star" interface från jaktplan, mm hemma jag tänkte man kunde göra någonting skoj med ihop med något liknande kit.
Hade ju varit rätt ballt att kunna snacka med varandra genom riktig a flygset, tex.
(Testade köra genom en tysk BW förstärkare, verkar inte vara några problemas att få ut vanlig AUX mono lina direkt från systemen efter den (och tex köra direkt mot datorn), går säkert att bygga någon drivare till mickar och annat annars, mest att jag redan hade grejerna hemma).

Har också tappat intresset för PvP och liknande nuförtiden, är också mer intresserad av att forska och bygga upp imperium som inte bygger på en massa raidande och deffensiver.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Hur funkar egentligen dethär spelet, behöver man köpa till en massa prylar i spelet med riktiga pengar underhand för att komma någonvart, eller?

Dör man alltid efter en tid, eller?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tänk på att spelet fortfarande är i alfa-stadium, och det kommer fortfarande ta ett bra tag tills det är färdigutvecklat, många förändringar kommer att ske under tiden....

Spelet är rätt komplicerat just nu, och utvecklas i två versioner, Star Citizen, som är som ett MMO spel där du utför uppdrag för att tjäna kosing. Och Squadron 42, vilket är en singlespels-kampanj i unviversumet.

Just nu är Star Citizen tillgängligt för alfa-spelning, och är rätt kul några timmar, om inte fler, speciellt om man har flera att spela med (själv är jag ensam).

När du köper Squadron 42, får du ett skepp samt tillgång till Star Citizen. Det finns olika skepp att välja emellan för olika priser. Om du vill kan du lägga till fler skepp, som kostar rätt mycket pengar, dom anses säljas som extra stöd till utvecklingen, men säkert också efter när spelet är klart....

Med du kan också köpa skepp för den kosing du tjänar i SC, samt uppgraderingar och diverse andra tillbehör. Blir nog ganska mycket grind för att ha råd med att köpa ett nytt skepp, speciellt dom större varianterna. Att komma nån vart, ja, beror på hur mycket grind du vill utföra. Själv tycker jag det är kul bara att flyga runt och göra diverse uppdrag just nu, om dom inte buggar ur.

Om du dör som person resettas inte hela din figur, utan du respawnar på senaste plats du var på (t.e.x. Lorville eller Port Alisar).

Dock, eftersom det är alfa, kan mycket väl hela din figur resettas vid nya uppdateringar av spelet, vet inte hur policyn är just nu om du lyckats grinda så pass mycket och köpt ett nytt skepp eller utrustning, att den finns kvar vid eventuellt stor uppgradering av alfa-versionen.... det får nån annan tala om. Just njuter jag av atmosfären att flyga runt och göra diverse småuppdrag, och bekymrar mig inte över min progression.

Ser mest fram emot när SQ42 släpps, och därefter köra Star Citizen.

Själv stötta jag utveckling år 2012, och har en Freelancer Mis, Sabre, och kanske en Hornet om inte den försvinner längre fram....

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Fan det här blev ju beroendeframkallande, plötsligt var klockan två inatt, och insåg att jag måste sova. X)
Måste spara ihop till en Dragonfly, så man kan ha den i sin Freelancer.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Jag har blivit gråhårig och spelet är fortfarande inte ute. Inte ens SQ42 :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Fan det här blev ju beroendeframkallande, plötsligt var klockan två inatt, och insåg att jag måste sova. X)
Måste spara ihop till en Dragonfly, så man kan ha den i sin Freelancer.

Jag har 3 st dragonflies då cloud imperium vid ett tillfälle sa att man skulle kunna sätta in dragonfly-ställ inuti caterpillarn och att det skulle få plats upp emot 3 stycken i varje modul. Så jag köpte helt enkelt så jag kunde fylla en modul full med dragonflies 😁

Summan av kardemumman är att du kan ha minst 4 x 3 st dragonflies i en caterpillar plus så många det får plats i fronten så är det är mer än 12 st dragonflies. En perfekt pocketcarrier 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Skoj det här! Ganska brant inlärningskurva men börjar få kläm på det nu. Snyggt och skoj!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Explore Bar Citizen Jönköping.

Nu drar vi igång Bar Citizen-träffar även i Jönköping!

Är du nyfiken på Star Citizen så är vi på Kappa Bar i Jönköping, kl 18:00, lördagen den 5 oktober.
Känn dig mycket välkommen att göra oss, och andra gamers, sällskap för lite god mat och dryck
samt en massa Star Citizen snack(s).

Info hittar du även i vårt Facebook event Explore Bar Citizen Jönköping,
via Spectrum eller i vår Discord-grupp, Bar Citizen Sweden.

Hoppas att vi ses!
/Lord Styles of Liwitch.

Permalänk
Medlem

Är det här ett najs solo-spel att bara chilla i? Hur mycket content finns det hittils?

Permalänk
Medlem

@Harddrive: Det är multiplayer, men spelet funkar bra i solo med mindre skepp, du kommer dock stöta på spelare.
Börjar definitivt bli en hel del content och mer läggs på hela tiden!

Det ska vara free fly weekend nästa vecka om jag minns rätt så testa spelet då!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Free Fly Week

@Harddrive: Hej du.

Att flyga runt, utforska planeter och asteroidbälten, ja det är precis vad jag själv ofta gör. Det finns så otroligt mycket att se på för att vara en alpha. Då har vi ännu bara ett stjärnsystem men det kommer mer och mer grejer allt eftersom.
Den senaste veckan har jag utforskat grottor i jakt på mineraler och ädelstenar. Väldigt spooky och stämningsfullt!

Visst lär du stöta på andra spelare, precis som Extrice skev, men de flesta är väldigt schyssta. Visst finns det nötter precis som i alla spel men vi försöker att inte ge dem allt för mycket uppmärksamhet.
Vill du lira helt själv så finns det en del 'spel i spelet'. Arena Commander, en dogfighting-modul och Star Marine som är en fps-modul. Man kan där spela med/mot andra eller själv mot AI.

Det är faktiskt en hel 'Free Fly' vecka som börjar nu på måndag (28/10-3/11). Man får spela gratis i en vecka med fem olika skepp att välja mellan. Tydligen så skall det dyka upp en del överraskningar också under veckan.
Det här är så klart en PR-grej men för all del... Det är ett bra sätt att prova på Start Citizen.
Jag skulle gissa att det kommer mer info via den här länken på måndag.

Sedan kan jag rekommendera att göra oss sällskap på någon av våra Bar Citizen-träffar. De finns än så länge i Göteborg, Stockholm och Jönköping.

Glöm inte att Star Citizen är ett spel under utveckling. Det är en alpha och det finns många buggar. Är man ok mad att testspela så kan man ändå har riktigt riktigt kul. Tycker man däremot att det är frustrerande så är det helt ok att avvakta några år tills att spelet blir klart.
Det stjärnsystem, Crusader, som hittills använts för utvecklingen är bara ett av många.
En 3D-karta över resten av Star Citizen-universat kan du hitta i The Ark.

Hoppas att du får en bra testvecka.

/Lord Styles of Liwitch.

Permalänk
Medlem

FYI: Här är en bättre länk till veckans Free Fly Week.

Permalänk
Medlem

Mitt under citizencon igår sa Chris Robert att från och med mitten av nästa år så ska dom införa total presistence i spelet där han använde exemplet att om man lämnar en kaffemugg på en planet så blir den kvar där tills nån plockat upp den. Betyder detta att spelet "börjar" då och att det inte blir några fler wipes på dom intjänade crediterna/skeppen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3