Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Inaktiv

Värt att Uppgradera tangentbord?

Jag har ränkt att uppgradera från ett Mission SG GGK 3.1 tangentbord till ett Razer Blackwidow Chroma V2. (Mitt gamla tangentbord är också två år gammalt).

Om ni var i mitt läge vad skulle ni ha gjort, uppgradera eller inte?

Permalänk
Medlem

Är du nöjd med ditt gamla?
Är det något specifikt du nu är ute efter i blackwidow?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Inaktiv

Det är faktiskt ganska mycket. De gröna switcherna, skönare handstöd, RGB ljus, mer premium känsla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tips är att kolla efter kampanjer på Ducky.

Köpte själv ett Ducky Rainbow från Maxgaming för 790:-, så sinnesjukt prisvärt.
Edit: Blackwidow är skräp. Kolla in reddit.com/r/mechanicalkeyboards för lite finare brädor.
Edit2: Riktigt trevligt: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/one-711-limited-e...

11 Olika Cherry-brytare i samma tangentbord

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv

Idc kommer ändå köpa razer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon297035:

Jag har ränkt att uppgradera från ett Mission SG GGK 3.1 tangentbord till ett Razer Blackwidow Chroma V2. (Mitt gamla tangentbord är också två år gammalt).

Om ni var i mitt läge vad skulle ni ha gjort, uppgradera eller inte?

Det finns tangentbord å tangentbord, razor å corsair är inte det, om du i framtiden tänker byta keycapsen (tangenterna) ska du inte köpa inte köpa detta skräp, då dom inte har standard botten rads mått å det finns knappt några keycaps sets som passar.

http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...
Ducky, Das, Deck raden mm har standard botten rads mått,

Skrivet av Lodisen:

Tips är att kolla efter kampanjer på Ducky.

Köpte själv ett Ducky Rainbow från Maxgaming för 790:-, så sinnesjukt prisvärt.
Edit: Blackwidow är skräp. Kolla in reddit.com/r/mechanicalkeyboards för lite finare brädor.
Edit2: Riktigt trevligt: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/one-711-limited-e...

11 Olika Cherry-brytare i samma tangentbord

Har själv ett Ducky Shine 4 69 Fire Edition + plus ett Ducky Shine 4 SCE med bruna/clears på samma tangentbord, tillverkad i 500 ex.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Skulle ju bara byta om jag inte var nöjd med mitt nuvarande tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon297035:

Jag har ränkt att uppgradera från ett Mission SG GGK 3.1 tangentbord till ett Razer Blackwidow Chroma V2. (Mitt gamla tangentbord är också två år gammalt).

Om ni var i mitt läge vad skulle ni ha gjort, uppgradera eller inte?

Själv tycker jag inte om mekaniska brytare. Jag köpte Razer Ornata. Tangentbordet Är "klickigt" men ändå mjuka tangenter. Testa det i en butik vetja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon297035:

Jag har ränkt att uppgradera från ett Mission SG GGK 3.1 tangentbord till ett Razer Blackwidow Chroma V2. (Mitt gamla tangentbord är också två år gammalt).

Om ni var i mitt läge vad skulle ni ha gjort, uppgradera eller inte?

Jag hade bara kört på. Har själv ett Blackwidow X som är jag kanon nöjd med. Sen att alla här verkar hata Razer är väl en annan femma. Men jag har aldrig haft problem med något av våra blackwidows. Jag tycker du ska köra på!

Permalänk
Medlem

Huvudsaken är ju den att den som ska ha tangentbordet i fråga är nöjd. Det stora problemet med Razer och Corsair är inte den bristande kvalitén, uytan det är ockerpriserna. Jag hade absolut kunnat tänka mig att rekomendera dem, om de hade kostat kanske en 1/4 eller 1/5 av priset.

Här är två reviews från Chyrosran22. Razer får ingen stående ovationer från honom direkt, tyvärr.

* https://www.youtube.com/watch?v=LQsljiz7OCs
* https://www.youtube.com/watch?v=S7ToG3W2cbI

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon297035:

Jag har ränkt att uppgradera från ett Mission SG GGK 3.1 tangentbord till ett Razer Blackwidow Chroma V2. (Mitt gamla tangentbord är också två år gammalt).

Om ni var i mitt läge vad skulle ni ha gjort, uppgradera eller inte?

Om du trivs med det du har: låt bli att uppgradera!

Om du INTE trivs med det du har: byt till något DU trivs med (dvs byt inte till något som "någon annan random" trivs med!)

(Prestandamässigt/funktionsmässigt är det dock ingen skilnad på olika (fungerande) tangentbord!)